Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja ritalin » 13.01.2019 06:06

Osaako joku sanoa, että miten saadaan Facebookissa yhteys sellaiseen henkilöön, joka ei ole kaverilistalla? Lähetin siis tällaiselle ei-kaverille viestin pikaviestiohjelman kautta, mutta hän ei ole huomannut viestiä, koska facehan ei ilmoita käyttäjälle tällaisten ei-kaverien lähettämistä viesteistä, vaan ne jäävät tavallaan piiloon... Käyttäjän pitää siis osata ne itse kaivaa esiin, tai muuten ne jäävät näkemättä.
Mietin siis, että onko Facebookissa vielä olemassa jotain tökkäystoiminnon tapaista juttua, jolla saada toinen huomaamaan, että on lähettänyt hänelle viestin? Mielestäni tökkäystoimintoa ei enää ole...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja Palle » 13.01.2019 10:51

Pitää lähettää kaveripyyntö ja toisen pitää se hyväksyä ennen kuin voit lähettää viestejä. En tiedä muita keinoja.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6627
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja ritalin » 13.01.2019 12:09

^Kyllähän viestejä voi lähettää myös ei-kavereille, mutta ongelma on, että nämä eivät huomaa niitä viestejä, koska facebook ei ilmoita viesteistä, jotka on lähettänyt ei-kaveri.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja trisse » 13.01.2019 12:32

Kyllä se varmaan ennen pitkää silmään osuu. Niitä ei vaan heti huomaa. Ainakin itse parin päivän sisällä havaitsen
trisse
 

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.01.2019 13:34

ritalin kirjoitti:^Kyllähän viestejä voi lähettää myös ei-kavereille, mutta ongelma on, että nämä eivät huomaa niitä viestejä, koska facebook ei ilmoita viesteistä, jotka on lähettänyt ei-kaveri.

Saattaa riippua käyttäjän omista asetuksista. Ovat Facebookissa aika monimutkaiset säätää.
Hilppa
 

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2019 13:43

Mutkikkaita.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja trisse » 13.01.2019 13:47

Hilppa kirjoitti:
ritalin kirjoitti:^Kyllähän viestejä voi lähettää myös ei-kavereille, mutta ongelma on, että nämä eivät huomaa niitä viestejä, koska facebook ei ilmoita viesteistä, jotka on lähettänyt ei-kaveri.

Saattaa riippua käyttäjän omista asetuksista. Ovat Facebookissa aika monimutkaiset säätää.


Luulen että ne voi lähettää kaikille mutta saajan pitää vaan hyväksyä viesti.
trisse
 

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja Katla » 13.01.2019 18:40

siellä asetuksissa kysytään : -kuka voi lähettää sinulle viestejä? Vaihtoehtoja on-kaverit, kaverien kaverit tai ei kukaan. Käyttäjä siis määrittää saako häneen yhteyden tai ei.
Katla
 

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja Psywo » 14.01.2019 00:43

Joo voi määritellä kuka voi saada yhteyden mutta valitettavasti vaikka kaikki voivat ottaa yhteyttä, joskus käy kuten ritalin kuvaa. Viesteistä ei tule ilmoitusta jne. ja löytyvät kyllä etsimällä. Ei auta kuin esim. tägätä jonnekin ja kertoa, että YV lähetetty.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja ritalin » 14.01.2019 15:50

trisse kirjoitti:Kyllä se varmaan ennen pitkää silmään osuu. Niitä ei vaan heti huomaa. Ainakin itse parin päivän sisällä havaitsen

Itellä on kyllä käynyt niinkin, että on mennyt joskus kaksi vuotta ennen, kuin olen havainnut, että ei-kaveri on lähettänyt mulle viestiä. Samoin, kun lähetin joskus kahdelle ei-kaverille viestiä, niin toinen havaitsi sen seitsemän kuukauden päästä ja toinen ei ole huomannut sitä koskaan...

Tässä tämän hetkisessä jutussa asia on niin, että lähetin tälle yhdelle henkilölle viestiä viikko sitten, eikä hän ole vielä huomannut... Ajattelin tätä vaan, että ei kävisi niin, että jäisi kokonaan huomaamatta... Tämä henkilö ei kuitenkaan mun tietääkseni käytä Facebookia edes joka viikko, joten hänellä voi mennä pitkäänkin ennen, kuin huomaa viestin...

Katla kirjoitti:siellä asetuksissa kysytään : -kuka voi lähettää sinulle viestejä? Vaihtoehtoja on-kaverit, kaverien kaverit tai ei kukaan. Käyttäjä siis määrittää saako häneen yhteyden tai ei.

Tämä henkilö, jolle siis jo lähetin viestiä, ottaa viestejä vastaan ei-kavereiltakin. Hänen asetukset siis sallivat, että kuka vaan voi lähettää hänelle viestiä...

Psywo kirjoitti:Ei auta kuin esim. tägätä jonnekin ja kertoa, että YV lähetetty.

Tämän henkilön kohdalla on se ongelma, että vaikka hänelle voi lähettää yksityisviestejä, niin hänen "seinälle" ei voi kirjoittaa, kuin kaverilistallaan olevat... Näin ollen olisi kätevää, jos olisi edelleen joku tökkäystoiminto tms. jolla saa toisen huomion...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja Psywo » 14.01.2019 23:25

Joskus oli ainakin joku vilkutustoiminto mutten tiedä onko enää/näkyykö se aina toiselle. Jos hän on jossain samassa ryhmässä, niin kai sinne voi tägätä, vaikkei se tägäys nyt ryhmän asioihin liittyisikään.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja ritalin » 20.01.2019 22:56

^Ei ole kovin pitkää aikaa, kun joku vilkutti minulle(viime syksynä kai), mutta en löydä sellaistakaan toimintoa enää.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja eea » 21.01.2019 14:34

Pyydä sitä kaveriksi
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Facebookissa yhteys ei-kaveriin?

ViestiKirjoittaja Psywo » 21.01.2019 23:31

ritalin kirjoitti:^Ei ole kovin pitkää aikaa, kun joku vilkutti minulle(viime syksynä kai), mutta en löydä sellaistakaan toimintoa enää.

Mäkään en löydä. Joku vilkutti vastikään mulle ja sille pystyisin vilkuttamaan takaisin mutta muuten en löydä tuota toimintoa.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05


Paluu Romulaatikko



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron