Kuntoutustuki ja terapeutin konsultointi

Re: Kuntoutustuki ja terapeutin konsultointi

ViestiKirjoittaja Tyy » 09.11.2017 22:42

Jätä dokaamatta.
Tyy

ViestiKirjoittaja trisse » 09.11.2017 22:51

Ok. Niin... mihin se auttaa? Kelan epäreiluihin päätöksiin? Hoidon saantiin? Osa-aikatöiden saantiin? Eläkkeen saantiin? Tuskin. Ainoastaan rahaa voisi olla viikossa 15 euroa enemmän. Olettaen etten sitten käy ulkona syömässä tai leffassa.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 10.11.2017 00:53

olet saikulla, liian sairas töihin. Saikun jälkeen ei ole työtä mihin palata. terveyskeskus kirjoittaa vaan reseptit, mutta ei kirjaa polille, koska olet siellä usein ollut ja tilanne ei muuttunut. Kuntoutus tuelle et pääse, liian sairas, niinkö? Pitäisi ekana antaa hoitoa, eli päästä psykotepiaan, niin mikset sinne sitten mene?
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 10.11.2017 01:42

Psykoterapia on myös kuntoutusta - ei hoitoa. Etkö lue mitään mitä kirjoitan?
trisse

ViestiKirjoittaja Rane » 10.11.2017 02:31

Minä en ymmärrä sitä, miksi psykoterapia ei voisi olla hoitoa.
Rane

ViestiKirjoittaja Noolan » 10.11.2017 12:18

trisse kirjoitti:Ok. Niin... mihin se auttaa? Kelan epäreiluihin päätöksiin? Hoidon saantiin? Osa-aikatöiden saantiin? Eläkkeen saantiin? Tuskin. Ainoastaan rahaa voisi olla viikossa 15 euroa enemmän. Olettaen etten sitten käy ulkona syömässä tai leffassa.

Kuntoutuisit työkykyiseksi mikäli et läträisi viinalla tai lääkkeillä?
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Ryysy » 10.11.2017 12:35

Noo, miten sen nyt ottaa. Itse olen ainakin lääkkeiden ansiosta ollut työkykyinen. Toki viina tuskin vaikuttaa positiivisesti ylinautittuna koskaan. Nämä ovat aika yksilöllisiä juttuja. Joku joka ei syö lääkkeitä eikä juo viinaa koskaan, on työkyvyltään selvästi heikompi kuin joku, jolla täysin päinvastoin olisikin. Kaikenlainen arjen aktiivisuus pitää työkykyä yllä työttömänäkin mummmielestä ja mun mummin mielestä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Tyy » 10.11.2017 15:24

Noolan kirjoitti:Kuntoutuisit työkykyiseksi mikäli et läträisi viinalla tai lääkkeillä?

No ei se varmaan kyllä niin pitkälle auttaisi. Mutta voisi se auttaa olemaan itkemättä kylpyläloman perään.
Tyy

ViestiKirjoittaja trisse » 10.11.2017 16:03

Noolan kirjoitti:
trisse kirjoitti:Ok. Niin... mihin se auttaa? Kelan epäreiluihin päätöksiin? Hoidon saantiin? Osa-aikatöiden saantiin? Eläkkeen saantiin? Tuskin. Ainoastaan rahaa voisi olla viikossa 15 euroa enemmän. Olettaen etten sitten käy ulkona syömässä tai leffassa.

Kuntoutuisit työkykyiseksi mikäli et läträisi viinalla tai lääkkeillä?

Kyllä tää juttu on jo niin pitkälle mennyt ettei yksinään. Jos saisin samalla paluun vuoteen 2001 - tai edes 2006 - olisi tilanne eri. Nykyään en edes juo paljon kuten tuo säästetyn rahasumman niukkuuskin kertoo.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 10.11.2017 16:05

Tyy kirjoitti:
Noolan kirjoitti:Kuntoutuisit työkykyiseksi mikäli et läträisi viinalla tai lääkkeillä?

No ei se varmaan kyllä niin pitkälle auttaisi. Mutta voisi se auttaa olemaan itkemättä kylpyläloman perään.

En mä itke lomaa vaan kelan päätöstä.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 10.11.2017 16:13

Tuo vastaus oli ehkä tyhmä. Jos saisin nyt paluun vuoteen 2001 tässä psyykeentilassa tämän hetken viinalla tai viinatta niin olisi mahdollisuus yrittää vielä työelämässä ja tekisin niin. Mutta jos palaisi samalla sen hetken 2001 mielenterveysongelmatkin niin olisin niiden vuoksi sitten työkyvytön. Tavallaanhan mun vointini on nyt parempi kuin silloin. Nyt enää vaan ei ajan kulun vuoksi ole realistista saada töitä. Silloin olisin vielä ollut aika vahvoilla sen suhteen. (Jos olisin ollut työkykyinen.)
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 11.11.2017 17:35

En voi käsittää mitä tuo Kela minulta haluaa ja miksi kaikesta valehdellaan. Ilmeisesti juuri ennen päätöksen tuloa sosiaalityöntekijä oli ollut kelaan yhteydessä ja olivat tälle sanoneet että saan jotain kuntoutusta ja kuntoutus on ensisijaista tilanteessani. Sitten oikeasti päätöksessä luki että en saa kuntoutusta ja kuntoutus olisi tässä tilanteessa hyödytöntä. Tämä on ihan järjetöntä!
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 11.11.2017 23:28

Muista tämä on arkista ja ok?
trisse

ViestiKirjoittaja Rane » 12.11.2017 00:46

Monet ovat olleet samassa tilanteessa. En tiedä, miten heille on käynyt.

Minä itse olen joskus hakenut/ollut hakevinani Kelan kuntoutuspsykoterapiaa, mutta olen sitten kuitenkin perääntynyt. Olen turhaan hommannut psykiatrin lausuntoja sun muuta, mutta en kai ollut tarpeeksi tosissani. Ei minulla olisi ollut varaakaan maksaa psykoterapian omavastuuosuutta.
Rane

Edellinen

Paluu Terapiaa