Poikien elinajan odote lyheni

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Poikien elinajan odote lyheni

ViestiKirjoittaja trisse » 29.10.2017 23:27

Muuten Sigi - älyllisellä idolillasi on tälläinen sarjakuva. Onko tämä mielestäsi ihan ookoo oopperamiehen ja shakinpelaajan idoliksi? Allekirjoitatko itse tämän?

http://ryppyjareika.blogspot.fi/2016/07/ryppy-heittaytyy-nuivaksi-osa-ii.html
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.10.2017 23:34

Sievä Sigismund kirjoitti:Ei se ole oma valinta kuten väität. Miesten velvollisuus on esim. käydä armeija. Naisia ei edes päästetä kaikkein vaarallisimpiin ammatteihin. Esim. taistelulenäjä...

Sekinkö on feministien syytä, ettei naisia ole hyväksytty taistelulentäjiksi?

Suomen asevelvollisuus koskee vain miehiä, mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan, että laki olisi sama myös naisille.
Voimassa olevan asevelvollisuuslain on kuitenkin laatinut/hyväksynyt (ainakin pääosin) miehistä koostuva eduskunta. Vai onko sekin feministien syytä, että sedät ovat rajanneet asevelvollisuuden vain miehiä koskevaksi?
Sievä Sigismund kirjoitti:... Ennen naiset eivät päässeet esim poliiseiksi tai palomiehiksi. Pelastuslaitoksella ylipäätään on aika vähän naisia. Korkeihin paikkoihin kiipeilyä vativissa ammateissa on aika vähän naisia. Jonkun ne homma on kuitenkin ntehtävä vaikka henkensä kaupalla...

Minun tietääkseni ketään ei ole pakotettu hakeutumaan palomieheksi tai poliisiksi. Kerro toki, jos tiedät yhdenkin tapauksen jossa joku on joutunut vastoin omaa tahtoaan jompaankumpaan ammattiin.
Sievä Sigismund kirjoitti:... Feministit poraavat vain, että he haluaisivat johtajiksi ja yritysten hallituksiin ym. mukaville, isopalkkaisille paikoille, vaikka kykyjä ei välttämätä olisi. Paskaduunien miesvaltaisuus ei feministejä rasita...

Ja miehet haluavat pitää johtajanpaikat itsellään, vaikka kykyjä ei välttämättä olisikaan.

En tiedä mitä tarkoitat paskaduuneilla, mutta kirjaimellisesti paskaduunia tekevät esimerkiksi sairaanhoitajat - joista vieläkin vain pieni osa on miehiä.
Myös siivoojista on perinteisesti ehdoton valtaosa ollut naisia.

Niin että kyllä niitä "paskaduuneja" tekevät myös naiset. Ehkä jopa niin, että "paskaduuneissa" työskentelee lukumääräisesti enemmän naisia kuin miehiä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 29.10.2017 23:54

Sinä sekoitat taas feministit ja naiset. Naisistahan minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 29.10.2017 23:58

trisse kirjoitti:Muuten Sigi - älyllisellä idolillasi on tälläinen sarjakuva. Onko tämä mielestäsi ihan ookoo oopperamiehen ja shakinpelaajan idoliksi? Allekirjoitatko itse tämän?

http://ryppyjareika.blogspot.fi/2016/07/ryppy-heittaytyy-nuivaksi-osa-ii.html

Karikatyyri on karikatyri, sitä ei ole tarkoitettukaan kirjaimellisesti otettavaksi.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja trisse » 30.10.2017 00:16

Karikatyyri on pilkkakuva. Yritätkö väittää minulle että te laskette leikiä itsenne kustannuksella? Enpä usko. Todennäkäisemmin et tiennyt koko sanan oikeaa merkitystä.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.10.2017 00:20

Sievä Sigismund kirjoitti:Sinä sekoitat taas feministit ja naiset. Naisistahan minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa.

Olen feministi, ja olen nainen.
Luulen, että valtaosa feministeiksi itsensä tunnistavista ovat naisia.

Mutta samapa tuo, sinun väitteesi eivät päde feministeihin, eivätkä naisiinkaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 30.10.2017 08:35

Kaikkein säälittävimpiä otuksia ovat feministeiksi tunnustautuneet miehet. Heitä halveksivat naisfeministitkin.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.10.2017 09:40

Saat kasvin.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.10.2017 12:50

Sievä Sigismund kirjoitti:Kaikkein säälittävimpiä otuksia ovat feministeiksi tunnustautuneet miehet. Heitä halveksivat naisfeministitkin.

Taas sinä valehtelet!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.10.2017 13:41

Sievä ("aktiiviset" feministit) ja Kyllästynyt (vain yhdenvertaisuus) tarkoittavat "feminismilä" ja "feministeillä" paljolti eri asioita.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.10.2017 14:41

Psykopatologia kirjoitti:Sievä ("aktiiviset" feministit) ja Kyllästynyt (vain yhdenvertaisuus) tarkoittavat "feminismilä" ja "feministeillä" paljolti eri asioita.

On perätön väite, että naisfeministit halveksisivat feministeiksi tunnustautuneita miehiä.

Joku raja se pitäisi Sigismundin paskapuheillekin olla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.10.2017 15:25

On siis kai tunnistavia ja tunnustautuneita sekä tunnistettavia.
Esimerkiksi minä voin olla tunnistava mutta en tunnistettava.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 30.10.2017 22:59

Kyllästyneen feminismi on valikoivaa. Hän poimii vain rusinat pullasta.
Sievä Sigismund

Edellinen

Paluu Romulaatikko