trisse kirjoitti:
Perinnöstä voi kieltäytyä mutta jos perinnön ottaa niin saa hoitaa omilla rahoillaan sen vainajan hautaan, (Toivoisin ettet spekuloisi sillä kuka minut aikanaan pääsee hautaamaan. Sinulla ei ole oikeutta siihen ja ainoa motiivi mikä spekulointisi takana voi olla on pahan mielen aiheuttaminen minulle.)
Tähän haluan tähdentää että mä en missään nimessä halua aiheuttaa mielipahaa kenellekään. Monien herkempien kohdalla myös pyrin välttämään ikäviä voimakkaita sanoja. Sua nyt en erityisen herkkänä kyllä pidä.
Miksi sä tälläistä väität? Olenko mä sen verran epäselvä että tuollaista voisi perustellusti ajatella? Viittasin vain sellaisten ihmisten hautaamisiin/tuhkaus joita ei kukaan muukaan hoida, tyypillisesti siis vanhana kuolevat lapsettomat.
Miksei ihminen halua mennä jonkun lähisukulaisen hautajaisiin tai järjestää oman vanhempansa hautajaisia ja sitä muuta(perunkirjoitus tms.)? Samasta syystä kun ihminen ei halua mennä ventovieraiden ihmisten hautajaisiin tai ylipäätään osallistua millään tavalla ventovieraiden ihmisen elämään.
Mun siteeni mun sukulaisiini ovat lähinnä geneettiset. Juuri mitään sosiaalisia suhteita ei ole. Ei ihminen halua olla sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä jotka eivät hänestä välitä. Mä uskoisin että mun odotettaisiin mun isoäitini hautajaisiin mutta ei mua kauheasti kiinnostaisi osallistua muiden ihmisten näytelmiin, jos joku ei halua myöntää ettei mitään siteitä ole niin vetäköön sitä showta vaan sitten niin hyvin kuin pystyy sellaisessa tilanteessa jossa toivon mukaan joku vieraampi ihmettelisi miksen minä ole paikalla.
Mun isäni kohdalla on ja näissä tulevissa velvolllisuuksissa on myös kyse siitä että mun isänä on niin kusessa kuin ylipäätään voi olla. Hän on todella P.A, ja kyvytön hoitamaan omiaan asioitaan. Hän ei ole edes saanut järjestettyä itselleen vuokra-asuntoa vaikka hän luultavasti saisi sen lähes ilmaiseksi (toimeentulotuki) tai hyvin vähäisellä omavastuulla(asumistuki). Mä olen yrittänyt saada hänelle edunvalvojan joka hankkisi hänelle edes asunnon, mutta kun yhteiskuntaa ei kiinnosta. Niin siitä syystä mua ei kiinnosta hoitaa mitään sellaista joka yhteiskunnan mielestä kuuluisi minun hoitaa, hänen suhteensa.
Perinnöstä ei voi kieltäytyä jos ei sellaista ole. Mutta mua enemmän kiinnosti se että onko muita joilla on vastaavisti todella vähän tälläisiä tilaisuuksia.