Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

Re: Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.08.2016 00:53

Ryysy kirjoitti:Kun Kyllästynyt, tapasi kirjoittaa nyt vaan ei ole se ainut oikea ja paras. Sateentekijä vaan ei ilmeisesti hoksannut, että otat repsonssit niin kirjaimellisesti...? Tuo on varmaan ollut jokin tukan heilautus-/loukkaantumiskommentti.

Enpä ole koskaan väittänytkään, että minun tapani kirjoittaa olisi paras - tai ainoa oikea.
Tuollaista Sateentekijä kuitenkin väitti minun sanoneen, ja siksi olisikin mielestäni kohtuullista, että hän poistaa perättömän väitteensä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.08.2016 00:54

Periaatteessa noin, mutta Sateentekijä "kieltäytyy" näkemästä.
(Ryysylle)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.08.2016 01:03

Vaikutelma oli kerran, että Sateentekijän(kin) on joskus vaikea palata vanhoihin tai ns. vanhoihin juttuihinsa, mutta jospa hän nyt ymmärtäisi korjata tilanteen/asian.

Sateentekijä, jos toista vaivaa jokin väittämäsi, niin voisitko käydä oikaisemassa sen?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.08.2016 09:49

Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:vertainen tuki
Sateentekijän mielestä vertaistukija voi olla kuka vaan ja tuki voi olla mitä vaan.

Miksei voisi? Miksei tukija voi olla ihan kuka vaan? Ei siihen mielestäni tarvita mitään erikoiskoulutusta tai erityisosaamista. Luonnollisesti siihen tarvitaan myötäelämisen kykyä ja sitähän kaikilla ei ole.

Yksi kriteeri vertaistuelle on kai maksuttomuus. - Tuo "vertais" on kuitenkin ongelmallinen: esimerkiksi Tasavallan Presidentti vertaistukijana? tai tietyn vaivan asiantuntija? Tai jos joku ei tiedä jostain vaivasta mitään mutta kuuntelee hyvin?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 18:46

Noin sitten pilattiin aloittamani asiallinen fibromyalgia-ketju. Sehän täällä osataan täydellisesti. Poistin sieltä kaiken muun oman osuuteni, paitsi palautteeni eräälle tyypille hänen asiattomasta viestinnästään, taas kerran. Hyvä vaan, että muutkin näkevät mitä hän tällä kertaa tuli tekemään. On ihan sama sitten mitä tuolle "ketjunraadolle" tapahtuu, parasta olisi että PP vaan poistaisi. En vaan lakkaa ihmettelemästä ylläpidon lepsuilua. Se tästä vielä puuttuisi, että minä saisin bannit toisten epäasiallisen käytöksen sekä nimittelyjen vuoksi!

Ei täällä näköjään voi aloittaa mitään asiallista ketjua,ilman että joku tulee heti väliin huomauttemaan joistain muodollisista , hänen mielestään, väärin tehdyistä seikoista. Ei sieltä sitten puuttunutkaan kuin toinen nimeltä mainitsematon, niin ketju oli taas täydellisesti piloilla. En mainitse sen toisen nikkiä, koska hän oman ymmärryskykynsä mukaisesti tajuaa sen olevan kutsu.:)
Tämmöinen tämä foorumi on eikä se siitä miksikään muutu vaikka yrittäisi toivoa.Kuvittelin, että vertaistukifoorumilla voisi aloittaa kejun omakohtaisten/läheisen kokemusten pohjalta, muttei sekään sovi! syytettiin vielä läheisen asioitten esiintuomisesta, vaikka ko henkilöllä itsellään ei ollut mitään sitä vastaan, että otin hänen tilanteensa avausviestin rungoksi.

Täällä on tietty sisäänlämpiävä ilmapiiri, tietyt tyypit, jotka kuvittelevat pysyvänsä sanelemaan, millä tyylillä täällä saa kirjoittaa ja millä ei. Ja kaiken huipukssi kuvitellaan vielä tietävän, mitä olen läheiseni kanssa keskustellut.

Minä en todellakaan tule pyytämään anteeksi joittenkin muitten halveksivaa ja toisia lyttäävää tyyliä. Jos eivät itse ymmärrä edes yhtäkään kertaa pyytää anteeksi se on heidän häpeänsä ei minun.
Missään muualla en ole nähnyt tämmöistä" tyyliä" kuin täällä. Olen sentään monilla foorumeilla kirjoitellut. Mikä lienee syynä?

Suutuin niin paljon, että tein lopulta kaikkeni edesauttaakseni ketjun lopullista pilaamista joka oli jo pantu hyvälle alulle.

>Tämähän on vertaistukiketju, joten täällä lienee sallittua purkaa ilman, että tulee varoituksia tai uhkailuja.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 27.08.2016 18:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 18:52

Näin tuossa yhden nikin, mene pois! Sinua ei ole kutsuttu!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.08.2016 18:52

Siirryit sitten haukkumaan minua toiseen ketjuun tavoillesi tyypillisesti.
PP oli jo sanonut sinulle, että ketju menee poistoon tai siirrä se päiväkirjaosioon. Älä taas puhu paskaa. Lopeta tämä nyt tähän.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.08.2016 18:53

Sateentekijä kirjoitti:Näin tuossa yhden nikin, mene pois! Sinua ei ole kutsuttu!

Tämä ei taida olla sun foorumi?
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 19:00

irmeli kirjoitti:Siirryit sitten haukkumaan minua toiseen ketjuun tavoillesi tyypillisesti.
PP oli jo sanonut sinulle, että ketju menee poistoon tai siirrä se päiväkirjaosioon. Älä taas puhu paskaa. Lopeta tämä nyt tähän.

Lopeta itse! Sitä sinä et osaa vaan seuraat minua kuin rakki ja kuseksit kintuilleni jatkuvasti ilman syytä, minä jatkan ihan niin pitkään kuin itse haluan välittämättä siitä mitä sinä siinä vikiset. Ja taaskaan et tapasi mukaan edes ymmärtänyt mitä kirjoitin, kunhan tulit räkyttämään:)
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.08.2016 19:02

Sateentekijä, viimeinen vuodatuksesi (27.08.2016 18:46) tähän ketjuun ei taida parantaa suhtautumista sinuun kirjoittajana tällä foorumilla.
Mikä tarkoitus ja tavoite vuodatuksellasi on?
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 19:05

irmeli kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Näin tuossa yhden nikin, mene pois! Sinua ei ole kutsuttu!

Miksi tuon otit itseesi kun en sinua millään tavalla maininnut?
Tämä on "mun foorumi" samalla tavoin kuin kenen tahansa muunkin

Tämäkin on ilmainen foorumi, jonka tarjoaa munfoorumi.com

noinhan sanotaan jo foorumin esittelyssä
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 19:07

Mirri kirjoitti:Sateentekijä, viimeinen vuodatuksesi (27.08.2016 18:46) tähän ketjuun ei taida parantaa suhtautumista sinuun kirjoittajana tällä foorumilla.

Se tarkoitus, koska tämä on vertaistukiketju, itse aikoinani perustamani jopa, puran tänne omia tuntojani. Ei ole muuta tarkoitusta.

Minä en enää odota mitään täällä kirjoittajilta. Huomasin taas kerran, kuinka
empaatiakyvytöntä ja isekeskeistä kirjoittelu täällä on. Minulla ei ole täällä päiväkirjaa enkä aijo sellaista tänne perustaakaan.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 27.08.2016 19:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.08.2016 19:08

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:

Voi vittu, että olet tyhmä.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 19:12

irmeli kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:

Voi vittu, että olet tyhmä.

Kiitos samoin satakertaisesti. Sinulla ei ole tyhmyytesi lisäksi edes huumorintajua, sehän on tunnettua sekin, Nyt hyvästi pikku irmeli .
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.08.2016 19:16

Sateentekijä kirjoitti:Kiitos samoin satakertaisesti. Sinulla ei ole tyhmyytesi lisäksi edes huumorintajua, sehän on tunnettua sekin, Nyt hyvästi pikku irmeli .

Niinpä mie olen tyhmä ja huumorintajuton.

Sinä olet-------- sehän on tunnettu asia. Joten KIPPIS sille ja toivottavasti nyt oikeasti hyvästi.
irmeli

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.08.2016 19:25

Sateentekijä kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Sateentekijä, viimeinen vuodatuksesi (27.08.2016 18:46) tähän ketjuun ei taida parantaa suhtautumista sinuun kirjoittajana tällä foorumilla.

Se tarkoitus, koska tämä on vertaistukiketju, itse aikoinani perustamani jopa, puran tänne omia tuntojani. Ei ole muuta tarkoitusta.

Minä en enää odota mitään täällä kirjoittajilta. Huomasin taas kerran, kuinka
empaatiakyvytöntä ja isekeskeistä kirjoittelu täällä on.
Minulla ei ole täällä päiväkirjaa enkä aijo sellaista tänne perustaakaan.
(lihavointi minun)

Olet huomioinesi väärässä.

Ei ihme, että sinuun suivaannutaan täällä, jos julistat toiset kirjoittajat itsekeskeisiksi ja empatiakyvyttömiksi heidän ollessaan kanssasi eri mieltä tai antaessaan palautetta kirjoittamastasi tekstistä. Ei eri mieltä oleminen tai palautteen antaminen ole empatiakyvyttömyyden ja itsekeskeisyyden merkki.
Sinä päätät ihan itse, miten suhtaudut: pillastutko, loukkaannutko, käytkö kimppuun, vai suhtaudutko jotenkin aikuismaisesti niin, ettei mikään menekään pilalle vaikkeivät kaikki olekaan kanssasi samaa mieltä tai vaikka joku yrittäisi peräti provosoida sinua.

En ymmärrä, miksi niin herkästi valitset hyökkäyksen, vaikka muitakin mahdollisuuksia olisi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 19:51

Mirri ehkä olen tehnyt virhearvioita. Eivät kaikki täällä ole empatiakyvyttömiä ja itsekkäitä. Löytyy täältä muutakin. Minun asennoitumiseeni löytyy kyllä tietty syy. Miltei koko avioliittoni ajan sain kuulla olevani kelvoton ja muuta mukavaa, otin vastaan hiljaa kaiken, kunnes sitten lopulta sain tarpeekseni.Ehkä siitä sitten jäi tämä "levy päälle" .Vastaan kaikkeen minkä vähänkin käsitän hyökkäykseksi välittömällä vastahyökkäyksellä tyyliin, minulla on siihen oikeus. Kun olen siitä riittävän pitkään kärsinyt olen myös täällä puolustuskannalla kaiken aikaa.
Tokihan sen tiedän, että tuolla tyylillä vahingoitan eniten vain itseäni.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.08.2016 20:06

Sateentekijä kirjoitti:Vastaan kaikkeen minkä vähänkin käsitän hyökkäykseksi välittömällä vastahyökkäyksellä tyyliin, minulla on siihen oikeus. Kun olen siitä riittävän pitkään kärsinyt olen myös täällä puolustuskannalla kaiken aikaa.

Sateentekijä, sinäpä sen sanoit.

Luulen, että täällä on paljon lukijoita/kirjoittajia (meitä), jotka oman elämänsä traumatisoivien kokemusten seurauksena käyvät herkästi kimppuun nettifoorumilla - toimitaan ennen kuin ajatellaan. Uskotaan hyökkäyksen olevan paras puolustus, joten 'turvallisuussyistä' hyökkäillään varmuuden vuoksi mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään.
Provosoidutaankin herkästi, koska ärtynyneisyys on tehokas keino puolustautumiseen; ilman ärtymysherkkyyttä oltaisiin hukassa - liian haavoittuvaisia.
Mirri

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.08.2016 21:56

Sateentekijä kirjoitti:Noin sitten pilattiin aloittamani asiallinen fibromyalgia-ketju. Sehän täällä osataan täydellisesti. Poistin sieltä kaiken muun oman osuuteni, paitsi palautteeni eräälle tyypille hänen asiattomasta viestinnästään, taas kerran. Hyvä vaan, että muutkin näkevät mitä hän tällä kertaa tuli tekemään. On ihan sama sitten mitä tuolle "ketjunraadolle" tapahtuu, parasta olisi että PP vaan poistaisi. En vaan lakkaa ihmettelemästä ylläpidon lepsuilua. Se tästä vielä puuttuisi, että minä saisin bannit toisten epäasiallisen käytöksen sekä nimittelyjen vuoksi!

Ei täällä näköjään voi aloittaa mitään asiallista ketjua,ilman että joku tulee heti väliin huomauttemaan joistain muodollisista , hänen mielestään, väärin tehdyistä seikoista. Ei sieltä sitten puuttunutkaan kuin toinen nimeltä mainitsematon, niin ketju oli taas täydellisesti piloilla. En mainitse sen toisen nikkiä, koska hän oman ymmärryskykynsä mukaisesti tajuaa sen olevan kutsu.:)
Tämmöinen tämä foorumi on eikä se siitä miksikään muutu vaikka yrittäisi toivoa.Kuvittelin, että vertaistukifoorumilla voisi aloittaa kejun omakohtaisten/läheisen kokemusten pohjalta, muttei sekään sovi! syytettiin vielä läheisen asioitten esiintuomisesta, vaikka ko henkilöllä itsellään ei ollut mitään sitä vastaan, että otin hänen tilanteensa avausviestin rungoksi.

Täällä on tietty sisäänlämpiävä ilmapiiri, tietyt tyypit, jotka kuvittelevat pysyvänsä sanelemaan, millä tyylillä täällä saa kirjoittaa ja millä ei. Ja kaiken huipukssi kuvitellaan vielä tietävän, mitä olen läheiseni kanssa keskustellut.

Minä en todellakaan tule pyytämään anteeksi joittenkin muitten halveksivaa ja toisia lyttäävää tyyliä. Jos eivät itse ymmärrä edes yhtäkään kertaa pyytää anteeksi se on heidän häpeänsä ei minun.
Missään muualla en ole nähnyt tämmöistä" tyyliä" kuin täällä. Olen sentään monilla foorumeilla kirjoitellut. Mikä lienee syynä?

Suutuin niin paljon, että tein lopulta kaikkeni edesauttaakseni ketjun lopullista pilaamista joka oli jo pantu hyvälle alulle.

>Tämähän on vertaistukiketju, joten täällä lienee sallittua purkaa ilman, että tulee varoituksia tai uhkailuja.

Niin.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 22:05

Mirri kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Vastaan kaikkeen minkä vähänkin käsitän hyökkäykseksi välittömällä vastahyökkäyksellä tyyliin, minulla on siihen oikeus. Kun olen siitä riittävän pitkään kärsinyt olen myös täällä puolustuskannalla kaiken aikaa.

Sateentekijä, sinäpä sen sanoit.

Luulen, että täällä on paljon lukijoita/kirjoittajia (meitä), jotka oman elämänsä traumatisoivien kokemusten seurauksena käyvät herkästi kimppuun nettifoorumilla - toimitaan ennen kuin ajatellaan. Uskotaan hyökkäyksen olevan paras puolustus, joten 'turvallisuussyistä' hyökkäillään varmuuden vuoksi mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään.
Provosoidutaankin herkästi, koska ärtynyneisyys on tehokas keino puolustautumiseen; ilman ärtymysherkkyyttä oltaisiin hukassa - liian haavoittuvaisia.

Mirri.
Niin, kun on kyse mielenterveysfoorumista kai jokaisella täällä on enemmän tai vähemmän mielenterveysongelmia ja ne heijastuvat täällä kirjoitteluun. Pitäisi kai ymmärtää se kun itsekin on valmiiksi kaikki karvat pystyssä pienimmästäkin ärsytyksestä.
Jos oppisinkin hyökkäyksen tilalle antamaan positiivista palautetta... hmmm-
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet