Addiktioista eroon (ruutanat)

Addiktioista eroon (ruutanat)

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.08.2016 14:54

Kesän jäljiltä jäi vähän tai aika paljonkin alkoholihimot päälle. Eli mitä teette, jos tekee mieli jotakin päihdettä, että ette ottaisi sitä? Vaikea keksiä uusia toimintamalleja ja varsinkin sisäistää niitä. Itse otan Selincron ja juon tai sitten alan nukkumaan.

Eikä tarvitse olla peruspäihdeaddiktio. Esim. herkkuriippuvuus tai mikä tahansa muu voi sekin kuulua tähän... se eroon pääseminen on nyt pointtina.
Ryysy

Re: Addiktioista eroon (ruutanat)

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 15:12

En tiedä. Jos tietäisin, en olisi tällä palstalla. Olen siis tullut riippuvaiseksi tästä paikasta.
Rane

ViestiKirjoittaja trisse » 18.08.2016 15:15

Vaihda addiktio johonkin vähemmän haitalliseen addiktioon. Alko->karkit->pähkinät jne
trisse

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.08.2016 15:16

Olen miettinyt, jos tunkisin itseni väksällä salille yhden kaverin mukaan... luvannut ottaakin, mutta kun en saa aikaiseksi. Jotenkin pitäisi vain pakottaa itsensä. Liikunta ei vissiin olisi addiktioita pahimmasta päästä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 15:19

Mihinkäs tämän palstariippuvuuden voisi vaihtaa?
Rane

ViestiKirjoittaja trisse » 18.08.2016 15:21

Ryysy kirjoitti:Olen miettinyt, jos tunkisin itseni väksällä salille yhden kaverin mukaan... luvannut ottaakin, mutta kun en saa aikaiseksi. Jotenkin pitäisi vain pakottaa itsensä. Liikunta ei vissiin olisi addiktioita pahimmasta päästä.

Vaikea jäädä koukkuun liikuntaan ennen kun on tottunut harrastamaan sitä. Ensiavuksi siitä ei siis pahalle addiktiolle ole.
trisse

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 15:24

Joo, laittakaa vaan kaikki minut mustalle listalle, niin muutun näkymättömäksi ja siten häviän palstalta.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.08.2016 15:25

Rane kirjoitti:Mihinkäs tämän palstariippuvuuden voisi vaihtaa?

Sinullehan on rakas neuleala.

Päätä, että tulet palstalle vasta, kun olet neulonut jonkin jutun tai vaikka osan siitä ja kerro sitten vaikka neulepäiväkirjassasi. Minun pitäisi tehdä sama.

Olen myös riippuvainen. Ja vieläpä melkein kaikesta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.08.2016 15:26

Ranelle: Käytä palstaa vain tabletilla tms. ja hankkiudu seuraan tai paikkaan, jossa et kehtaa tällä palstalla näyttäytyä.

Trisselle: tuota syömishommaa olen käyttänyt myös eli vedän hirveät ähkyt ja nukun tai katson telkkua herkkujen kanssa, mutta joitakin ongelmia noissakin ilmeni pitemmällä aikavälillä. Mutta väliaikaisesti toimii kyllä ainakin. Toki itse teen tuonkin kalliisti. Esim. pelkät pähkinät ei riitä, pitää olla sipsejä, dippiä, limpparia ym. vielä lisänä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 15:29

Ei se neulominen ole minulle enää niin tärkeää. Ranteet on tämän käsityötauon aikana parantuneet kivuttomiksi, ja siihen meni melkein vuosi. Kohtahan sitä kyllä voisi kokeilla. Samalla voisi katsoa televisiota. Facebookissa voisin sitten esitellä aikaansaannoksiani kavereilleni. Mikäs sen hauskempaa?
Rane

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 15:30

Ryysy, käytän palstaa useimmiten kännykällä ja luen ja naputtelen näitä viestejä vaikka keskellä toria.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.08.2016 15:32

Jo vinkkejä lukiessa huomaan, kuinka vaikea on ns. hyväksyä ehdotusta... jotenkin sisäisesti yrittää vastustaa ja keksiä tekosyitä (mielessään). Sivuhuomiona vaan.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 18.08.2016 15:36

Rane kirjoitti:Joo, laittakaa vaan kaikki minut mustalle listalle, niin muutun näkymättömäksi ja siten häviän palstalta.

Sä jotenkin jaarittelet aina omia yksirivisiäsi väliin.
trisse

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 15:40

Olenko mielestänne omituinen höpöttelijä? Joskus tulee mieleen, että kirjoittelen tänne kuin täyttäisin sanaristikkoa. Mietiskelen ja välillä pyyhin ja korjailen.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.08.2016 15:44

Rane kirjoitti:Ei se neulominen ole minulle enää niin tärkeää. Ranteet on tämän käsityötauon aikana parantuneet kivuttomiksi, ja siihen meni melkein vuosi. Kohtahan sitä kyllä voisi kokeilla. Samalla voisi katsoa televisiota. Facebookissa voisin sitten esitellä aikaansaannoksiani kavereilleni. Mikäs sen hauskempaa?

Sinulla on monta elämää. Facebook-elämä ja palstaelämä, josta olen ymmärtänyt, että pidät sitä jotenkin vähäarvoisempana ja josta tulisi vain päästä eroon. Tuli vaan mieleeni, että miksi.

Ei tarvitse välttämättä olla neule. Voi olla jokin muukin käsillä tekeminen. Olen ymmärtänyt, että tarvitset intohimoa tekemiseen, mutta jotenkin vähättelemällä teet tyhjäksi sitä tekemistä. Tai sitten tänne tulet vähättelemään tekemisiäsi.

Minun mielestäni olet mielenkiintoinen persoona.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.08.2016 15:45

Rane kirjoitti:Ryysy, käytän palstaa useimmiten kännykällä ja luen ja naputtelen näitä viestejä vaikka keskellä toria.

Hm, no mutta et ole kai koskaan kertonut täällä 'syntejäsi' tai traumoja tms. hyvin syvällisesti (kuten järkevät ihmiset kai eivät teekään), niin ehkä siksi on helpompi kirjoitella tänne missä tahansa. Mutta asiahan on korjattavissa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 15:52

Palsta pyörii mielessä vähän liikaa. Alkaa jo häiritä normielämää esim. nukkumista.
Rane

ViestiKirjoittaja irmeli » 18.08.2016 16:02

trisse kirjoitti:
Rane kirjoitti:Joo, laittakaa vaan kaikki minut mustalle listalle, niin muutun näkymättömäksi ja siten häviän palstalta.

Sä jotenkin jaarittelet aina omia yksirivisiäsi väliin.

Onkohan se sitä töksäyttelyä mistä minua syytetään?
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 16:07

Rane kirjoitti:Mihinkäs tämän palstariippuvuuden voisi vaihtaa?

Siinäpä juvä kysymys! Jos joku siihen vastauksen keksii, toivottavasti myös sen täällä julkaisee.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 16:08

Irmeli, ehkäpä, mutta ei niin aggressiivista. Oon nyt torilla.
Rane

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet