Psykopatologia kirjoitti:Mistä mielestäsi voitaisiin leikata?
(Omasta mielestäni voitaisiin leikata elinkeino-tuista. Edelleen ammattiyhdistyskorporaatioiden osittainen verovapaus pitäisi poistaa.)
Psykopatologia kirjoitti:Kuitenkin vähemmän rahaa, koska rikkaita on niin vähän. Mutta "symbolinen" merkitys voisi olla suuri.
Psykopatologia kirjoitti:Kuutar: Julkisen talouden liika leikkaaminen laman aikana itse asiassa pidentää ja pahentaa lamaa.
(Ainakin) minulle lisä-velan-otto sopii erinomaisesti.
Psykopatologia kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kuutar: Julkisen talouden liika leikkaaminen laman aikana itse asiassa pidentää ja pahentaa lamaa.
(Ainakin) minulle lisä-velan-otto sopii erinomaisesti.
Taas iskulause ilman mitään perusteluita! - Mikä tuossa tapauksessa olisi laman pahentamisen dynamiikka?

Psykopatologia kirjoitti:Vielä kerran; Kuutar Kulutuksen raju pitkäaikainen väheneminen johtaa elintason laskuun väistämättä markkinataloudessa.
Eikö tuolloin myös vastakkainen olisi totta?: Kulutuksen pitkäaikainen eneneminen johtaa elintason laskuun [korjaus 11.4. 12:55 nousuun] markkinataloudessa.
(Onko sosialistisessa tai suljetussa taloudessa erilainen dynamiikka?)
Huom! korjaus
Hilppa kirjoitti:Maapallo on yhä enenevässä määrin täynnä ostohaluisia ja myös yhä enemmän ostokykyisiä ihmisiä, kun kehittyviin maihin alkaa muodostua keskiluokkaa. Suomen ei kannata alkaa myydä bulkkia vaan tähdätä korkeatasoisen koulujärjestelmämme avulla high tech- ja nyt niin kovasti tapetilla olevien clean tech -tuotteiden vientiin.
Jopa nuo Mirrin markkinoimat sodan runtelemat ja toipuvat maat voivat olla yksi kohde.
Kuutar kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Maapallo on yhä enenevässä määrin täynnä ostohaluisia ja myös yhä enemmän ostokykyisiä ihmisiä, kun kehittyviin maihin alkaa muodostua keskiluokkaa. Suomen ei kannata alkaa myydä bulkkia vaan tähdätä korkeatasoisen koulujärjestelmämme avulla high tech- ja nyt niin kovasti tapetilla olevien clean tech -tuotteiden vientiin.
Jopa nuo Mirrin markkinoimat sodan runtelemat ja toipuvat maat voivat olla yksi kohde.
Sinusta siis on OK, että muualla kulutettaisiin suomalaisia high tech ja muita luxus - tuotteita, mutta suomalaisia kuluttajia moitit hanaveden käytöstä?

Kuutar kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Vielä kerran; Kuutar Kulutuksen raju pitkäaikainen väheneminen johtaa elintason laskuun väistämättä markkinataloudessa.
Eikö tuolloin myös vastakkainen olisi totta?: Kulutuksen pitkäaikainen eneneminen johtaa elintason laskuun [korjaus 11.4. 12:55 nousuun] markkinataloudessa.
(Onko sosialistisessa tai suljetussa taloudessa erilainen dynamiikka?)
Huom! korjaus
Siis kysytkö, että kasvattaako kulutus elintasoa? Kyllä, ja kulutus on myös elintason indikaattori. Suljetussa taloudessa taloudellista kasvua ei tapahdu yhtä tehokkaasti ja kilpailun puute heikentää tuotteiden laatua.

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa