Kauneusihanteita eri aikakausilta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kauneusihanteita eri aikakausilta

ViestiKirjoittaja Lauri » 22.10.2015 18:18

Kuva
Lauri

Re: Kauneusihanteita eri aikakausilta

ViestiKirjoittaja Lauri » 22.10.2015 19:07

Kuva
2015
Lauri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.10.2015 20:42

Vuosiluvuton kuva (2012?) on hienoin. Itseasiassa mainio kuvasarja, ennen tätä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi Mona Lisa on olevinaan kaunis (tai ovatkohan edes sanoneet noin... onko Mona Lisaa pidetty myös kauniina ihmisenä eikä vain hienona tauluna? Olen muuten sen verran urpo, etten tiedä miksi koko taulu on niin arvostettu. Kärsii muuten selkeästi trikotillomaniasta.)
Ryysy

ViestiKirjoittaja Lauri » 22.10.2015 21:19

Kuva
Syitä Mona Lisan kuuluisuuteen on useampiakin mm. perspektiivi ja maalaustekniikkaan liittyviä juttuja, mutta tärkein on Mona Lisan hymy. Sopivasti katsottuna hymy kuulemma leviää. Itse en ole efektiä saanut esiin, vaikka olen joskus yrittänyt tuijottaa kuvaa. Ehkä se näkyy vasta alkuperäiessä taulussa. Sensijaan minusta näytti ikäänkuin silmät olisivat alkaneet hymyilemään, kun katsoin kuvaa vähän pitempään. Maalaispoikana vähän hämäännyin efektistä. :oops: (Ehkä sekin on korvien väilssä) Mutta taulu on mestarillista työtä. Onhan Mona Lisa kaunis, mutta se ei ole pääpointti taulun kuuluisuudessa.
Lauri

Paluu Romulaatikko