Kananmunakeitin turhakeko?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kananmunakeitin turhakeko?

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2015 17:38

Minulla tosiaan ei ole kauheasti rasvaa käsissä, minkä vuoksi verisuoneni näkyvät selvemmin. Luulen, että toinen tekijä on se, että laitoin kehoni paljon tavallista kovemmalle harjoitukselle aikaisemmin tämän viimeisen viikon sisällä, kun olin pari päivää vaeltamassa. Kehoni on nyt tavallaan palautumis- tai sopeutumisvaiheessa. Joka tapauksessa, äitini suvun ihmisillä on myös usein ollut näkyvät verisuonet käsissä. Se puoli suvustani on myös sattumoisin se, joka on paljon pitkäikäisempää ja kuolee harvemmin sydämen ja verenkierron sairauksiin kuin isäni puolen suku. Se voi liittyä yksinkertaisesti siihen, että isäni suvun jäsenet ovat säännöllisesti olleet ylipainoisia.
Hermes

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.07.2015 17:46

Elimistöt ovat ihmeellisiä. Jotkut ovat vaelluksen tms. fyysisen rasituksen jälkeen raportoineet äärimmäisestä turvotuksesta (kasvoissa, ranteissa, nilkoissa). Samoja raportteja tulee toki krapulaisiltakin. Verisuonista en ole aiemmin kuullut.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 11.07.2015 18:01

Vaellushan kerääkin nesteitä ja tulee turvotusta, koska se ei ole ihmisen elimistölle tavanomainen olotila tms.
Nesteet kyllä lähtee liikkeelle parin päivän aikana, kun lepää ja juo tarpeeksi.
toope

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2015 18:02

Suonet menevät usein myös sisemmälle, jos keho "tuntee olevansa" (anteeksi mereologia, pp) liian kylmässä. En tiedä aivan tarkkaan, mistä näkyvät suoneni johtuvat, mutta ne todennäköisesti liittyvät sekä vähäiseen rasvaan käsissäni sekä palautumiseen tuolta vaellukselta. Joka tapauksessa, en missään nimessä pidä tuota mitenkään huolestuttavana asiana. Yritän treenata kehoni vielä parempaan kuntoon tästä, mutta ensin annan sille hieman aikaa palautua.

Aspiriini ja alkoholin käyttö voivat muuten kenties vähentää verihiutaleisiin liittyviä verenkierron ongelmia, tietysti oikein käytettynä.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2015 18:07

Toope, niin, yritän tavallaan "kasvattaa kuntoani" tässä. Nyt lepään hetken aikaan, sitten rääkkään kehoani hieman enemmän. Kehossa tapahtuu erilaisia metabolisia, epigeneettisiä, hermostollisia, yms muutoksia tuollaisen harjoituksen vuoksi. Kokeilen, miten pitkälle voin mennä oman kehoni kanssa.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2015 18:20

Tuollaisilla kodittomilla, kenties huumeitä käyttävillä ihmisillä on myös usein suonet näkyvissä käsissä. Se johtuu todennäköisesti siitä, että heillä ei ole kauheasti rasvaa käsissä. Tämä piano-video on muuten hiano, jos ette ole sitä vielä nähneet.

https://www.youtube.com/watch?v=JCguq3hTC2M

(2:25)

Edit: PP ilmeisesti tuhosi linkin videoon samalla kun hän yritti lisätä videon keston tähän viestiin. Sen vuoksi minun täytyi lisätä uudestaan linkki videoon.
Viimeksi muokannut Hermes päivämäärä 11.07.2015 19:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Hermes

ViestiKirjoittaja toope » 11.07.2015 18:31

Olen tuon videon katsonut usein.
Hitsin hieno on.
toope

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2015 19:44

Trisse, olen varmaan aika lähelle saman ikäinen kuin sinäkin olet. Melkein 40, mutta ei ihan.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.07.2015 20:17

Suoni voi näkyä myös, jos on suonikohju. Käsissäni aina on näkynyt suonet. Nyt ne ovat vielä auringonpaahtamatkin.

Minusta kananmunankeitin ei ole turha keko. Ei muurahaiskekokaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2015 20:35

Näin iso keko on jo turha keko. Monta kuningatarta tai uutta pesää sieltä tulee yhdessä vuodessa? Mitä se auttaa rakentaa noin valtavia kekoja? Muurahaiset ovat rakentaneet sen varmaan monen vuoden aikana. Näin tuon viime viikonvaihteessa Nuuksiossa. Sen jälkeen tuli toinen samanlainen.

Kuva
Hermes

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.07.2015 20:49

Muurahaisia, kuten muitakaan metsässä asuvia eläimiä, ei saa tappaa. Keko on muurahaisten koti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.07.2015 20:53

Jos vahingossa yhden päälle astuu, ei siihen kuitenkaan itse (henkisesti) kuole. Tai ainakaan normaalit eivät siitä kasaa ongelmaa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 11.07.2015 20:55

Etelässä muurahaiset harrastavat sauvakävelyä, ei täällä vaan.
toope

ViestiKirjoittaja Maaria » 11.07.2015 21:03

Jännä miten kananmunankeittimestä on tultu käsivarsien verisuoniin. Kiva kun rönsyilee, pomppaa ylläreitä esiin. Itse keitän harvoin munia, mielummin paistan. Munat on ihan hyviä.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2015 21:21

toope kirjoitti:Etelässä muurahaiset harrastavat sauvakävelyä, ei täällä vaan.

Toope yrittää taas pwnata eteläisiä ihmisiä kokemuksellaan. Todellisuudessa tuollaisia kevyitä sauvoja voi samalla käyttää tukipilareina tällaisissa hyvin kevyissä asumusratkaisuissa. Tällä hetkellä periaatteessa useamman päivän kevät-, kesä- ja syysvaeltamiseen sopiva rinkkani painaa 5-6 kg, jos mukaan ei lasketa vettä, ruokaa, yms. Se ei ole kauhean paljon, kun ottaa huomioon, että siinä on mukana myös esimerkiksi mahdollisuus tehdä lämmintä ruokaa ja kahvia, suoja miltä tahansa myrskyä vasten ja niin edelleen. Tuo viimeisin retki oli itse asiassa ensimmäinen, jonka aikana oikeasti käytin noita retkeilysauvoja muuhunkin kuin teltan tukipilareina. Niitä ei käytetä "hiihtämiseen" kuten kävelysauvoja, vaan pikemminkin hakemaan tukea ja siirtämään energian käyttöä toisiin paikkohin esimerkiksi ylä- ja alamäissä. Viime viikonvaihteessa olin tosiaan aluksi hieman ihmeissäni, että miten näitä pitää käyttää, mutta sitten niistä tuli ikään kuin normaali osa kehoa. Esimerkiksi ala- ja ylämäissä ei tarvinnut enää olla vain jalkojen varassa, samalla kun kantoi rinkkaa selässä.
Viimeksi muokannut Hermes päivämäärä 12.07.2015 10:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Hermes

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.07.2015 22:57

G varmaan kirjoittaisi turhakkekko.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.07.2015 23:12

Ryysy kirjoitti:Jos vahingossa yhden päälle astuu, ei siihen kuitenkaan itse (henkisesti) kuole. Tai ainakaan normaalit eivät siitä kasaa ongelmaa.

Yleensä muurahainen on niin pieni, että jää neulasten ympäröimänä polulle, eikä painaudu kuoliaaksi, vaikka kengällä astuikin päälle. Ja tuleehan paikalle välittömästi joku työläinen, joka korjaa kaverin talteen (ruuaksi).
Hilppa

ViestiKirjoittaja toope » 12.07.2015 07:33

Hermes kirjoitti:
toope kirjoitti:Etelässä muurahaiset harrastavat sauvakävelyä, ei täällä vaan.

Toope yrittää taas pwnata eteläisiä ihmisiä kokemuksellaan.

Ehkä minä vaan kuitenkin kirjoitin vitsin ilman mitään taka-ajatuksia.
toope

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.07.2015 11:30

Hilppa kirjoitti:G varmaan kirjoittaisi turhakkekko.

Aika luontevaa olisi tässä tapauksessa kirjoittaa kuten lausutaan: turhakekko?. Mutta taitaisi tällä foorumilla tulla noottia siihen malliin, että tuskin kukaan uskaltaa tehdä niin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hermes » 12.07.2015 11:36

Turhagekko:

Kuva
Hermes

Edellinen

Paluu Romulaatikko