Naisen rakkaus

Re: Naisen rakkaus

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.07.2015 12:44

Psykopatologia kirjoitti:Jos olet kiinnostunut muiden mielipiteistä, ei kannata pitää muiden esittämää paskana,

En viitsi liehitellä henkilöitä jotko yrittää potkia munille.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.07.2015 13:10

Mutta kun et käsitä kaikkea, kuten eilen romulaatikossa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.07.2015 13:22

Psykopatologia kirjoitti:Mutta kun et käsitä kaikkea, kuten eilen romulaatikossa.

Minä luen kaikki itselleni kohdistetut viestit. Sinä luet osan kaikkien ihmisten viesteistä. Sinulla voi olla kokonaiskäsitys jollain tasolla jaajemmalti, minulla kuitenkin on selkeä käsitys viesteistä jotka kohdistuu minuun tai aihealueisiin joissa keskustelen. Väitän siis että sinäkään et ymmärrä kaikkea. Sinä et ole erityisen sensitiivinen vivahteille kuinka asiat puetaan. Useimmilla ihmisillä se menee muuten ohi jos kommentit ei kohdistu itseensä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.07.2015 14:16

Gabriel, mikä tarkoitus sillä oli, että otit vaimosi (ja lapsesi) tähän ketjuun?
Minun käsitykseni mukaan käytit heitä johonkin ja yritän käsittää, että miksi halusit tehdä niin.
Sanoit haluavasi laajentaa ymmärrystäsi, mutta sen kai voisi julkisella nettifoorumilla tehdä yleisellä tasolla käyttämättä siihen tarkoitukseen oman elämänsä ihmisiä.

Minulla aloitusviestin sisällöstä tuli mieleeni, että puolet siitä on oikeastaan päiväkirjakamaa. Mitään ei olisi menetetty, vaikket olisikaan pannut lukijoita tirkistelemään elämääsi ihmissuhteineen, vaan olisit kirjoittanut näin:
Tuli mieleeni naisen rakkaus ja mistä se koostuu. Se miten toimii lasten kanssa ja fyysinen vetovoima on vain osa sitä, siiihen kuuluu paljon muutakin.
Nainen voi käsittääkseni tinkiä paljonkin omasta mukavuudestaan jos mies on hänen lapsillensa hyvä isä ja kasvattaja.

Mistä asioista naiset mielestänne tinkii ja mistä syistä?
Onko joitain ominaisuuksia jotka menee muiden edelle?

Olisi ollut paljon tehokkaampaa ja myös fiksumpaa - eikä olisi synnyttänyt vastenmielisyyden tuntemuksia niin kuin vaimostasi kirjoittaminen.

Olen pahoillani, jos sinusta tuntuu, että joudut minun taholtani peräti potkituksi munille. Mutten mahda tuntemuksellesi mitään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.07.2015 14:30

Mirri,
Koska neutraali tapa ei mielestäni konkretisoi. Ne on vain sanoja. Tarina taas tai esimerkki aina jää paremmin mieleen. Kun keskustelen haluan, että se mitä sanon myös piirtää jonkinlaista kuvaa ja että se jää mieleen. Tapani on myös keskustelussa pistää itseni alttiiksi. En pelkää tiettyjä asioita ja jonkinlainen heittäytyminen on tavassani kommunikoida aina ollut läsnä. Minulle toisaaltaan on hieman vaikeaa käsittää että kaikessa pyritään keskustelemaan yleisellä tasolla ja omaa persoonallisuutta yritetään kätkeä.

Mikäli haluat voidaan aloittaa uudestaan puhtaalta pöydältä.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 05.07.2015 14:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.07.2015 14:32

Trisse kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:En tiedä miten se homman laskeskeli, mutta oletettavasti mun suhtautumisella sen lapseen oli paljon merkitystä ja se halus, että viivyn siellä pitempäänkin. Eli se oli kelpuuttanut mut jatkoon vaikka en edes ollu varsinaisesti pannu sitä.

Pelottavaa! Ilmiselvä marttyyri! :(

Missä martyyri?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.07.2015 14:39

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 20.12.2017 22:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.07.2015 14:50

Gabriel kirjoitti:Mikäli haluat voidaan aloittaa uudestaan puhtaalta pöydältä.

Aloita sinä, minä kirjoittelen mietteitäni Mirrinä samaan tyyliin kuin olen nettifoorumilla tehnyt viimeiset kaksitoista vuotta. Jos sinusta tuntuu, että pohdintani iskevät munillesi, niin vilkaise avatartani; se puhuu paljon. Kuvia ymmärtävänä sinä varmaankin pääset jyvälle sen viestistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.07.2015 14:55

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 00:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.07.2015 14:58

Ryysy kirjoitti:
Olisi kiva, jos katsos sinä et suutu ja voisin sinuun purkaa kaiken ketutuksen, niin ei PP:n tarvitsisi aina olla "uhrin" asemassa. Tämän takia kai ihmiset käyvät terapiassa, onneksi en siihen itse ole oikeutettu, joten terapoin itseäni täällä.

Pointti, minkä Kissiltä olen oppinut: täällä voi jokainen oppia jotakin - myös sinä!

Varmasti voi ja hyvä pointti.

Minä kuitenkin hieman kapinoin sitä vastaan, että toista ihmistä käytetään potkunyrkkeilysäkkinä. Se että ihminen asennoituu niin että mulla nyt on tämmönen MT-ongelma ja sitä kautta jotenkin oikeuttaa itsensä monottamaan muita tai ruokkimaan negatiivisia tunteitaan niin ei se muuten luonnistu niisanotusti terveiltäkään.

Oma mututuntuma taas on, että ihmiset jotka käyttäytyy huonosti netissä käyttäytyy myös huonosti omassa elämässään. Ja rupiahan siitä tulee. Jos jonkun negatiivisen asian yrittääkin muotoilla toisin ja saa siihen postiivisen ja rakentavan sävyn niin siitä tulee itselle helvetin paljon parempi fiilis. Ihan pieni onnistuminen joskus voi pelastaa koko päivän.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.07.2015 15:06

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 00:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.07.2015 15:07

Gabriel, sinäkö tällä foorumilla määrittelet mikä on huonoa nettikäyttäytymistä ja mikä ei?
Vielä toinen kysymys: sinäkö täällä määrittelet mikä on omien negatiivisten tunteiden ruokkimista ja mikä ei?
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.07.2015 15:25

Mirri kirjoitti:Gabriel, sinäkö tällä foorumilla määrittelet mikä on huonoa nettikäyttäytymistä ja mikä ei?
Vielä toinen kysymys: sinäkö täällä määrittelet mikä on omien negatiivisten tunteiden ruokkimista ja mikä ei?

Jokainen voi määritellä asian itse. Minä määrittelen huonon käytöksen omien määreideni mukaan. Ylläpitäjä tietenkin vastaa pelisäännöistä palstalla, mutta esimerkiksi ylläolevan viestisi tulkitsen jossain määrin huonoksi ilmaisuksi ja hyökkääväksi. Se ei siis täytä asiallisen tai edes "neutraalin" ilmaisun kriteerejä, joiden perään itse kuulutat.

Katsoin kyllä raksuttavaa avatartasi. Oliko ylläoleva viesti nyt sitä pohdintaa mielestäsi?
Ilmeisesti ainoastaan yksipuolinen muutos on mahdollista.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.07.2015 15:36

Ryysy kirjoitti:...Tämän takia minun pitäisi oppia kirjoittamisen rajat suhteessa siihen, että en antaisi itsestäni tietoa, jolla minua voidaan vahingoittaa. Nimimerkin vaihdos ei käy, kaikki tulee utelemaan "kuka olet", päiväkirjan pitäminen toisella nimimerkillä ei onnistu, mikään ei onnistu.

Ymmärrän.
Itsellänni ei varsinaisesti ole "salattavaa", jos ei nyt tiettyjen "perverssioiden" olemassa oloa niiksi lasketa.
Suurempi riski varmaan ylipäätään on kirjoittaa tällaisella foorumilla. En tiedä kirjoititko suluisssa todellisuutta vai "harhaa". Pyrin olla lukematta päiväkirjojanne. Jos taas sinua joku oikeasti vainoaa tuohon tyyliin niin toivottavasti paska saa lopulta palkkansa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.07.2015 15:38

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 00:54, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.07.2015 15:45

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 00:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.07.2015 15:47

Haluaisitko halin?
(Virtuallihali, vaikka ei se ehkä vitutukseen auta.)
Tuli muuten mieleen että miks ne miespuoliset Kahvi ja Jaska oli sulle "terapeuttisia"?
Minäkin oon miespuolinen ja tykkäät kiukutella. Vaan ei tuo mitään pahaa kiukuttelua ole, eikä se tunnu itsestäni ahdistavalta. Ehkäpä enneminnkin jotenkin "luottamukseliselta" jos semmosta ilmasua nyt ylipäätään nettikeskustelusta voi käyttää.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.07.2015 15:55

Gabriel kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Gabriel, sinäkö tällä foorumilla määrittelet mikä on huonoa nettikäyttäytymistä ja mikä ei?

Jokainen voi määritellä asian itse. Minä määrittelen huonon käytöksen omien määreideni mukaan. Ylläpitäjä tietenkin vastaa pelisäännöistä palstalla, mutta esimerkiksi ylläolevan viestisi tulkitsen jossain määrin huonoksi ilmaisuksi ja hyökkääväksi. Se ei siis täytä asiallisen tai edes "neutraalin" ilmaisun kriteerejä, joiden perään itse kuulutat.

Katsoin kyllä raksuttavaa avatartasi. Oliko ylläoleva viesti nyt sitä pohdintaa mielestäsi?
Ilmeisesti ainoastaan yksipuolinen muutos on mahdollista.

Minä luultavasti jatkossakin kritisoin kirjoituksiasi, jos pidän aiheellisena. Sinä toki voit pitää kirjoitustesi (kriittistä) tarkastelua huonona nettikäyttäytymisenä ja peräti munille potkimisena.

Sanoit, että jokainen voi määritellä huonon nettikäyttäytymisen itse omien määreidensä mukaan. Miksei noinkin...
Tulee kuitenkin ongelmia, jos omat määritelmät ovat virheellisiä, ja niiden omien virheellisten - vääristyneiden - mittareiden mukaan määritellään toisten kirjoittajien käyttäytyminen huonoksi. Toivottavasti et pidä omia määreitäsi objektiivisina ja virheettöminä niin, että voisit tällä foorumilla sanoa kuka käyttäytyy huonosti ja kuka ei.
Se, ettei joku kirjoittaja istahda sinun jalkojesi juureen hiljaa kuuntelemaan ja oppimaan sinulta, ei ole huonoa nettikäyttäytymistä. Myöskään julkisten kirjoitusten kriittinen tarkastelu ei ole huonoa nettikäyttäytymistä - saati että se olisi mihinkään ruumiinosaan potkimista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.07.2015 16:04

Otan kirjoituksen tähän uudestaan. Mikä siinä oli erityisen huonoa?
Mielestäni en pyrkinyt määrittelemään sääntöjä joista puhuit.
Mielestäni kirjoitin yleisellä tasolla kehenkään henkilökohtaisesti kajoamatta.
Oliko mielestäsi "kritiikkisi" aiheellista tai sen sävy oikeutettua tai olisiko joku muu sanavalinta ollut "neutraalimpi" niinkuin sanoit.

Vihjaat istumisesta jalkojeni juureen. Sekö sinua jurppii jos jonkun ihmisen kanssa keskustelu sujuu ns. normaalisti. Koetko sen olevan pois itseltäsi tai omasta arvovallastasi?

Minä kuitenkin hieman kapinoin sitä vastaan, että toista ihmistä käytetään potkunyrkkeilysäkkinä. Se että ihminen asennoituu niin että mulla nyt on tämmönen MT-ongelma ja sitä kautta jotenkin oikeuttaa itsensä monottamaan muita tai ruokkimaan negatiivisia tunteitaan niin ei se muuten luonnistu niisanotusti terveiltäkään.

Oma mututuntuma taas on, että ihmiset jotka käyttäytyy huonosti netissä käyttäytyy myös huonosti omassa elämässään. Ja rupiahan siitä tulee. Jos jonkun negatiivisen asian yrittääkin muotoilla toisin ja saa siihen postiivisen ja rakentavan sävyn niin siitä tulee itselle helvetin paljon parempi fiilis. Ihan pieni onnistuminen joskus voi pelastaa koko päivän.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.07.2015 16:06

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 00:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa