Kun pelko hallitsee

Re: Kun pelko hallitsee

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.06.2015 17:08

Miksi sinä muuten nalkutat?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.06.2015 17:09

Kyllästynyt, ei nalkuttamista vastaan puolustautuminen ole uhkailua. Lienee sanomattakin selvä asia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 17:30

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ei nalkuttamista vastaan puolustautuminen ole uhkailua. Lienee sanomattakin selvä asia.

Lienee sanomattakin selvää, että se mitä te kutsutte nalkuttamiseksi on seurausta Gabrielin epäkorrektista käytöksestä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 17:31

Sateentekijä kirjoitti:Höpö höpö.
Ei minulla ainakaan ole enää tähän muuta.

Eipä sinulta ole kukaan kommentteja pyytänytkään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.06.2015 17:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ei nalkuttamista vastaan puolustautuminen ole uhkailua. Lienee sanomattakin selvä asia.

Lienee sanomattakin selvää, että se mitä te kutsutte nalkuttamiseksi on seurausta Gabrielin epäkorrektista käytöksestä.

Ei ole ollenkaan selvää.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.06.2015 17:38

Kyllästynyt kirjoitti:

Kuinka korrektia kirjoittajan käyttäytymisen pitää olla ennen kuin sinä irrotat otteesi ja lopetat nalkuttamisen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 17:53

Samanlaista kieltä kuin käyttäisit vieressä istuvalle bussissa. Kyse ei siis puheenaiheista ole vaan asiallisesta käytöksestä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.06.2015 18:00

Kyllästynyt kirjoitti:Samanlaista kieltä kuin käyttäisit vieressä istuvalle bussissa. Kyse ei siis puheenaiheista ole vaan asiallisesta käytöksestä.

Jos siinä joku mulle nalkuttais niin kyllä. Mut bussissa harvemmin ventovieraat ahdistelee.

Asiasta toiseen. Jos bussissa on kaikki penkkirivit varattuina siten, että vain jonkun ihmisen vieressä on tilaa ja lähin tyhjä penkki miespuolisen neekerin vieressä. Istuisitko siihen vai menisitkö istumaan valkoihoisen henkilön viereen, vaikka se on kauempana?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.06.2015 18:03

Kyllästynyt kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Niin tai näin. Mutta vittu, että ärsyttää, kun joku leuhkii päässeensä niin vähällä kiusaamisesta
ja on vain omanarvontuntokin noussut, kun on osannut ja pystynyt antamaan takaisin. Aivan kuin
olisi jäänyt kavereilta höykyttäminen kesken.

Yhdyn tuohon.

Kysynpä vielä (ainakin) kerran: mikä on yllä olevan viestin mieli?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 18:06

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Samanlaista kieltä kuin käyttäisit vieressä istuvalle bussissa. Kyse ei siis puheenaiheista ole vaan asiallisesta käytöksestä.

Jos siinä joku mulle nalkuttais niin kyllä. Mut bussissa harvemmin ventovieraat ahdistelee.

Asiasta toiseen. Jos bussissa on kaikki penkkirivit varattuina siten, että vain jonkun ihmisen vieressä on tilaa ja lähin tyhjä penkki miespuolisen neekerin vieressä. Istuisitko siihen vai menisitkö istumaan valkoihoisen henkilön viereen, vaikka se on kauempana?

Et taida olla valmis muutokseen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.06.2015 18:08

Häh?

Siis minun pitää muuttua tahtosi mukaiseksi?

Mutta kerro nyt, istuisitko neekerin viereen?
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 05.06.2015 18:11

Vittu, että olet tyhmä ihminen.
toope

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 18:11

Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Niin tai näin. Mutta vittu, että ärsyttää, kun joku leuhkii päässeensä niin vähällä kiusaamisesta
ja on vain omanarvontuntokin noussut, kun on osannut ja pystynyt antamaan takaisin. Aivan kuin

Yhdyn tuohon.

Minulle se kertoo sen, että kirjoittajan asenne on se, että kiusaamisen lopettamin on Kiusatun tehtävä ja vieläpä helppo nakki.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.06.2015 18:20

toope kirjoitti:Vittu, että olet tyhmä ihminen.

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Yhdyn tuohon.

Minulle se kertoo sen, että kirjoittajan asenne on se, että kiusaamisen lopettamin on Kiusatun tehtävä ja vieläpä helppo nakki.

Nyt multa katos logiikka.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.06.2015 18:20

Ei, vaan sinä kerrot viestistä oman tulkintasi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja toope » 05.06.2015 20:19

Hän kysyi istuisitko neekerin viereen.
toope

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 20:21

Niin tein. Edellisen viestini kirjoitin puhelimella ja siitä tyli vähän tynkä.
Hilppa kirjoitti:
Niin tai näin. Mutta vittu, että ärsyttää, kun joku leuhkii päässeensä niin vähällä kiusaamisesta

Minä ymmärsin/tulkitsin Hilpan kommentin niin kuin aiemmin kerroin. Siinä kritisoitiin Gabrielin esittämää: "Kiusaaminen loppuu kunhan kiusattu pitää pintansa ja puolensa"-keinoa.
Gabrielin viestissä oli mielestäni yliyksinkertaistettu kiusaamisen lopettamista sekä esitetty hyvin hontelo esimerkki tukemaan viestiä "Tartu härkää sarvista".

Hilpan kommentin viimeisen lauseen olen minä ymmärtänyt niin, että hän viittasi siihen, että jos kiusaaminen olisi toistunut, Gabriel oli tarttunut kissaa hännästä, eikä hänellä olisi ollut mitään hätää vaikka kaverit olisivat jatkaneetkin; "Täältä pesee ja huuhtelee" -asenne kun ratkaisee (pelko-)ongelman kuin ongelman; "Tehkää perässä". "Mutta jos ette siihen pysty, hakekaa apua, sillä ainakin homma hoituu".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 20:31

Gabriel kirjoitti:Häh?

Siis minun pitää muuttua tahtosi mukaiseksi?...

En usko, että pystyisit muuttumaan minun tahtoni mukaiseksi vaikka yrittäisitkin.

Tarkoitan sitä, että kaikkien (minunkin) olisi syytä noudattaa ainakin alkeellisia hyvän käytöksen sääntöjä, eikä esimerkiksi nimitellä ketään.
Sinä tunnut ajattellevan, että minun pitää lopettaa sinun asiattoman käytöksesi kritisoiminen, mutta jos en lopeta -> sinä aiot jatkossakin nimitellä.
Gabriel kirjoitti:... Mutta kerro nyt, istuisitko neekerin viereen?

Tietenkin istuisin - ja usein istunkin.
Tarkemmin: ei siihen paikan valintaan ihmisen ihonväri vaikuta. Mieluiten istun suhteellisen takana, siinä pyörän päällä. Siihen eivät yleensä muut halua istua, koska lattia on siinä korkeammalla kuin bussissa muuten. Se onkin ainoa paikka jossa minun jalkani ylettyvät maahan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.06.2015 22:10

Hilpan "Aivan kuin olisi jäänyt kavereilta höykyttäminen kesken"
merkitsee: nokkava olisi ansainnut hieman lisää hivutusta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.06.2015 22:26

Kyllästynyt kirjoitti:

Yhdyn tuohon.

Katkera ja hapankin. (Siis minun viestini.) Mutta enää en ole.

Minusta väkivallalla leuhkiminen on vastenmielistä:

Gabriel: "...Lennätin pääpukarin ketoon ja hän juoksikin karkuun itkien ja kaksi muuta ryntäsi kantelemaan välituntivalvojalle. Jouduin rehtorin puhutteluun, ....

Tuo kuitenkin katkaisi kierteen alkuunsa. Havaitsin, että oikeastaan kukaan, ei kukaan, mahda minulle mitään....
- - Tuo on älyttömän voimaannuttava tunne, se suorastaan huumaa...."
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa