Taistelun tuoksinasta

Re: Taistelun tuoksinasta

ViestiKirjoittaja toope » 22.05.2015 04:45

Rehellisyyttä lista ei ole nähnytkään.
Ihmettelen miksi sinä uutena haluat niin kovasti tehdä listoja ym paskaa.
Seuraavan listasi jälkeen, aloitan arvuuttelen kuka vanha kirjoittaja sinä olet eikä enää mene jakoon, että olet uusi.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 22.05.2015 07:31

Hienoa kun foorumille tuli lisää riidankylväjiä, vai mitä Gabriel.
Jatka vaan samaan tahtiin.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.05.2015 08:02

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 02:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 08:09

toope kirjoitti:Rehellisyyttä lista ei ole nähnytkään.
Seuraavan listasi jälkeen, aloitan arvuuttelen kuka vanha kirjoittaja sinä olet eikä enää mene jakoon, että olet uusi.

En minä varsinaisesti pyri tekemään listoja. Kiinnostaa kuitenkin että mikä paikka tämä on ja minkälaiset on sisäiset asetelmat. Onkos täällä vähän niinku naisvaltasella työpaikalla, että nypitään kun nypityttää? Katoin että jäseniä on kuitenkin aika vähän, noin kolmisen kymmentä joista ehkä kymmenkunta enemmän tai vähemmän aktiivista.
Se on melkosen pieni ympyrä.

Itsellä nämä palaset alko hahmottua heti kun olin ekan viestini kirjoittanut.

Koska nyt on ilmeistä että uskot minun olevan joku muu niin kertoisitko miksi uskot niin ja samalla sen, että miksi tuo tai nuo henkilöt erityisesti sinulla tökkii?

Itseasiassa käytin rekisteröimiseen vaikituista e-mail osoitettani. Mailiprofiilissani on oma valokuvani ja pystyisin tarvittaessa todistamaan ylläpidolle henkilöllisyyteni, mutta julkisuuteen en sitä tahdo. En minä tietenkään pysty sinua vakuuttamaan jos et itse halua.

Jaska kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Onko ryhmittymissä mielestäsi johtohahmoja jota toimii ensin ja muut seuraa perässä, esim. konfliktitilanteissa?

Kyllästynyt hyökkää ensin ja Hilppa seuraa kuin hai laivaa. Usein Toope puolustaa viatonta uhria. Sitten onkin jo täysi rähinä päällä.

Katsos nyt toope, eikö tämä ole sinun kannaltasi varsin arvostava kommentti.

toope kirjoitti:Hienoa kun foorumille tuli lisää riidankylväjiä, vai mitä Gabriel.
Jatka vaan samaan tahtiin.

Tarkotus ei ole kylvää riitaa.
Minä uskon että ihminen korjaa käytöstään kun oivaltaa kuinka hänet nähdään.

Sisällä ympyrässä, ottamatta koskaan etäisyyttä tai katsomatta tilannetta kauempaa, olla vain omissa nahoissaan niin kuva itsestä ei hahmotu, ei ainakaan todellisena. (Tämä nyt taas omasta kotikutoisesta näkökulmasta.)

Tottakai jonkun sanat saattaa synnyttää raivoa, mutta siitä jää kuitenkin pieni osa takaraivoon joka rupeaa hissunkissun tekemään työtä ja otollisessa maaperässä se kasvaa. Eli ehkä ihminen lopulta rupee punnitsemaan omaa tapaansa kommunikoida.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 08:19

Ryysy kirjoitti:Jaskan lista oli kuitenkin ainoa yritys edes vastata kysymykseen.

Mutta siinä oli kriittinen virhe. Esmes Ryysy ei ole älykäs, ei täytä palstan ÄO-vaatimusta (oliko se nyt 115??). Lisäksi filosofeja ovat kaikki, kuten myös taiteilijoita. Paitsi ne ketkä eivät halua olla.

Trisse on myös käytännössä psykologi.

Sateentekijä on sairaanhoitaja, mitä en usko.

Oletko itse mies vai nainen?
Minulle tullee miehinen mielikuva koska lähdit hahmottamaan kuviota kokonaisuuden kautta.

Paljonko viestissä oli sarkasmia, paljon, jonkin verran, hyvin vähän, ei yhtään?
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 22.05.2015 08:37

Minä en arvosta minkäänlaisia kommenteja itsestäni enkä varsinkaan välitä mitään siitä mitä joku muutaman päivän vanha nikki minusta sanoo.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 22.05.2015 08:39

Ryysy kirjoitti:Jaskan lista oli kuitenkin ainoa yritys edes vastata kysymykseen.

Mutta siinä oli kriittinen virhe. Esmes Ryysy ei ole älykäs, ei täytä palstan ÄO-vaatimusta (oliko se nyt 115??). Lisäksi filosofeja ovat kaikki, kuten myös taiteilijoita. Paitsi ne ketkä eivät halua olla.

Trisse on myös käytännössä psykologi.

Sateentekijä on sairaanhoitaja, mitä en usko.

Trisse ei ole edes valepsykologi. Hänen opintopisteensä riittävät johonkin konttorihommiin mutta niihin hän luulee olevansa liian koulutettu.

Foorumin koulutetuin lienee Hilppa, sitten ehkä Helmenkalastaja, sitten minä ja sitten Luukkonen.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 08:45

toope kirjoitti:Minä en arvosta minkäänlaisia kommenteja itsestäni enkä varsinkaan välitä mitään siitä mitä joku muutaman päivän vanha nikki minusta sanoo.

Eikö tuo ole hieman korni ajattelutapa?
Olenko minä sanonut henkilökohtaisen mielipiteeni sinusta?

toope kirjoitti:
Trisse ei ole edes valepsykologi. Hänen opintopisteensä riittävät johonkin konttorihommiin mutta niihin hän luulee olevansa liian koulutettu.

Meinaatko ettei kannattais ylenkatsoa hommia?

toope kirjoitti:Foorumin koulutetuin lienee Hilppa, sitten ehkä Helmenkalastaja, sitten minä ja sitten Luukkonen.

Mitäs työtä teette ja mitä ootte opiskellu?
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 22.05.2015 08:51

Mie en enää jaksa jauhaa, tavataan jossain toisessa ketjussa jossa puhutaan jostain asiasta.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 09:15

toope kirjoitti:Mie en enää jaksa jauhaa, tavataan jossain toisessa ketjussa jossa puhutaan jostain asiasta.

Minä kyllä jaksan jauhaa, mutta jatketaan keskustelua jossain muualla jos tämä meni epämukavuusalueelle.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.05.2015 11:41

Jaska kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Onko ryhmittymissä mielestäsi johtohahmoja jota toimii ensin ja muut seuraa perässä, esim. konfliktitilanteissa?

Kyllästynyt hyökkää ensin ja Hilppa seuraa kuin hai laivaa. Usein Toope puolustaa viatonta uhria. Sitten onkin jo täysi rähinä päällä.

Kenen kimppuun olen hyökännyt?

Toopenkin roolista olen jyrkästi eri mieltä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.05.2015 11:48

Gabriel kirjoitti:... Onkos täällä vähän niinku naisvaltasella työpaikalla, että nypitään kun nypityttää?..

Olen lähes koko työurani ollut töissä naisvaltaisilla työpaikoilla, enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi tuollaista väitetään.
Pelkät kuulopuheet eivät vakuuta, mutta jos sinulla on edes jonkinlaisia todisteita väitettäsi tukemaan, kuulisin ne mielelläni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 12:04

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:... Onkos täällä vähän niinku naisvaltasella työpaikalla, että nypitään kun nypityttää?..

Olen lähes koko työurani ollut töissä naisvaltaisilla työpaikoilla, enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi tuollaista väitetään.
Pelkät kuulopuheet eivät vakuuta, mutta jos sinulla on edes jonkinlaisia todisteita väitettäsi tukemaan, kuulisin ne mielelläni.

Tunnen hyvin läheisesti erään homomiehen joka oli töissä naisvaltasella työpaikalla. Mielenterveys alkoi kärsimään ja oli jatkuvan nypinnän kohteena. Vaihto työpaikkaan jossa on enemmistö miehiä. Toimii nykyään työpaikan asiakaspalvelun esimiehenä. Entisessä työpaikassa pari naista lähinnä keskittyi työpaikkakiusaamiseen.

Ei kuitenkaan taida sinulle todisteeksi riittää?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.05.2015 12:21

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Tunnen hyvin läheisesti erään homomiehen joka oli töissä naisvaltasella työpaikalla. Mielenterveys alkoi kärsimään ja oli jatkuvan nypinnän kohteena. Vaihto työpaikkaan jossa on enemmistö miehiä. Toimii nykyään työpaikan asiakaspalvelun esimiehenä. Entisessä työpaikassa pari naista lähinnä keskittyi työpaikkakiusaamiseen.

Ei kuitenkaan taida sinulle todisteeksi riittää?

Eli tunnet yhden henkilön jolla on huonoja kokemuksia naisvaltaisesta työpaikasta - ja sitten väität naisvaltaisten työpaikkojen tyypillisesti olevan "nyppiviä"???
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 12:23

Onhan tuosta ollu lehdistössä paljonkin juttua. Eikös tällä palstalla ole kanssa naisvalta?

Euroopan työ- ja elinolojen kehittämissäätiön viimeisimmästä työolotutkimuksesta selvisi, että EU:n jäsenmaissa keskimäärin 4,1 % työssä käyvistä ovat kokeneet työpaikkakiusaamista viimeksi kuluneen vuoden aikana. Suomessa kiusaamista oli kokenut 6,2 %, mikä taas nostaa Suomen kiusaamistilastoissa EU:n kärkisijalle yhdessä Ranskan, Belgian ja Itävallan kanssa. Työterveyslaitoksen (TTL) tutkimuksissa on todettu, että noin 140 000 palkansaajaa kokee olevansa työpaikkakiusattu. Verrattuna esimerkiksi Ruotsin vastaaviin prosenttilukuihin, ovat ne siellä vain noin neljäsosa Suomen luvuista. Tämän takia onkin selvää, että työpaikkakiusaaminen on nyky-Suomessa erittäin vakava maanlaajuinen ongelma. Tutkimuksissa on todettu, että kiusaaminen on yleisintä julkisen sektorin naisvaltaisilla aloilla, kuten esimerkiksi kunnissa, seurakunnissa ja valtion virastoissa, mutta on muistettava, että kiusaamista ei voida pitää pelkästään naisten ja naistyöpaikkojen ongelmana.

http://esalehtinen.blogit.hameensanomat ... mismuodot/
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 13:02

Trisse kirjoitti:
toope kirjoitti:Rehellisyyttä lista ei ole nähnytkään.

Kahvi, sanoisin sittenkin. Rikkiviisas tyyli ja seksipäikkäri omasta elämästä ym.

Mikäs mies se Kahvi oikeen on?
Onko komia?
Lukisin seksipäikkärin jos joku viittii hakea...

Täytyy kuitenkin tuottaa pettymys, vaikka tytöt näköjään kovasti perään onki.
En ole kahvi.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.05.2015 14:03

Gabriel kirjoitti:Onhan tuosta ollu lehdistössä paljonkin juttua. Eikös tällä palstalla ole kanssa naisvalta?
... Tutkimuksissa on todettu, että kiusaaminen on yleisintä julkisen sektorin naisvaltaisilla aloilla, kuten esimerkiksi kunnissa, seurakunnissa ja valtion virastoissa, mutta on muistettava, että kiusaamista ei voida pitää pelkästään naisten ja naistyöpaikkojen ongelmana.

http://esalehtinen.blogit.hameensanomat ... mismuodot/

Onko kiusaamisen syy naisvaltaisuus, vai jokin muu?
En ole koskaan ymmärtänyt väitteitä, että naisvaltaisilla työpaikoilla kiusattaisiin, mutta miesvaltaisilla tai miesten keskuudessa ei kiusattaisi.
Ainakin se kerta kun olen itse joutunut kiusatuksi/häirityksi tapahtui tosin naisvaltaisella työpaikalla, mutta esimiehen toimesta.
Jotenkin en oikein usko sen tapahtuneen sen(kään) tapahtuneen sen vuoksi, koska työpaikka oli naisvaltainen.

Minunkin kokemukseni on vain yksi kokemus, enkä pyri sitä yleistämään, mutta enpä ole muutenkaan kuullut muita kuin vain väitteitä naisvaltaisilla työpaikoilla tapahtuvasta kiusaamisesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.05.2015 15:11

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Kyllästynyt hyökkää ensin ja Hilppa seuraa kuin hai laivaa. Usein Toope puolustaa viatonta uhria. Sitten onkin jo täysi rähinä päällä.

Kenen kimppuun olen hyökännyt?

Toopenkin roolista olen jyrkästi eri mieltä.

Aikanaan olit kovin eri mieltä. Että "toove on kulmikas mutta oikeudenmukainen".. :?

Niin olinkin, mutta on käynyt selväksi, ettei se enää päde.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2015 15:52

Gabriel, ajattelet minusta mitä tahansa ja olet mitä mieltä hyvänsä, niin pidä se omana tietonasi. En pidä tällaisista kirjoittajien ruotimisketjuista, jollainen tämä sinun aloituksesi ilmiselvästi on. Niinpä en halua sinun vetävän minua mukaan toisten palstalaisten 'tutkimiseen', enkä myöskään halua joutua moisen kohteeksi. Ajatella toki voidaan toisistamme mitä tahansa, mutta ajatusten julkaiseminen on toinen juttu.

Päiväkirjassasikin yrität provosoida kirjoittajia tuomaan julki ajatuksiaan siellä aloittamastasi aiheesta. Minulle ei ole valjennut, että mihin tarkoitukseen kyseisessä asiassa kaipailet toisten mielipiteitä ja julkista keskustelua. Varmaan kuitenkin kykenet toimimaan, vaikkei täällä kukaan sanoisi asiaan yhtään mitään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 16:30

Mirri kirjoitti:Gabriel, ajattelet minusta mitä tahansa ja olet mitä mieltä hyvänsä, niin pidä se omana tietonasi. En pidä tällaisista kirjoittajien ruotimisketjuista, jollainen tämä sinun aloituksesi ilmiselvästi on. Niinpä en halua sinun vetävän minua mukaan toisten palstalaisten 'tutkimiseen', enkä myöskään halua joutua moisen kohteeksi. Ajatella toki voidaan toisistamme mitä tahansa, mutta ajatusten julkaiseminen on toinen juttu.

Päiväkirjassasikin yrität provosoida kirjoittajia tuomaan julki ajatuksiaan siellä aloittamastasi aiheesta. Minulle ei ole valjennut, että mihin tarkoitukseen kyseisessä asiassa kaipailet toisten mielipiteitä ja julkista keskustelua. Varmaan kuitenkin kykenet toimimaan, vaikkei täällä kukaan sanoisi asiaan yhtään mitään.

Mirri, älä huoli. Tarkoitukseni ei ole loukata ketään. Olen mitä olen ja teen mitä teen. Sallin aina saman muille.
Et ole astunut missään välissä varpailleni ja olet käyttäyttynt minua kohtaan kunnioittavsti. Tätäkään ei olisi tarvinnut sanoa, mutta en ole kenenkään vihamies taikka kenenkään "perässä". Ehkäpä kyllästynyt on oikeassa, olen vain itsetyytyväinen houkka. Tarkoitukseni kuitenkin on "puhdas", haluan tuntea ihmiset joiden kanssa kommunikoin.
Teen mitä teen piittaamatta siitä miten ihmiset suhtautuu. On jokaisen oma valinta haluatteko "leikkiä" kanssani vai ette. Ehkäpä aika näyttää sitten enemmän - meistä kaikista.
Gabriel

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet