kampaukset

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: kampaukset

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.04.2015 00:13

Annan olla, en pitele.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.04.2015 00:23

Kyllä ne kiinnikin ylettyy.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.04.2015 00:35

Taitaa riippua myös hiusten laadusta. Karkeat eivät mene takkuun, hiuksenhienot silkkihiukset menevät takkuun helpommin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.04.2015 00:45

Ikänä en oo ymmärtänyt hiusten laittamista ns. huvikseen. Auki ne olla pitää. Takkuuntuvissa tilanteissa letti toimii hyvin. Tai pipo tai huivi! Minulle ei varmaan edes kävisi mitkään kampaukset. Joillakin on ihanan näköinen sellainen jännä otsahiuksista alkava pienehkö letti (mihin ei kuitenkaan kaikki hiukset kuulu, en osaa selittää).

Eikun hiukset ponnarilla varmaan olen useimmiten, mutta ei kai se ole kampaus.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kuutar » 11.04.2015 01:08

Trisse kirjoitti:Mitä kivoja kampauksia pitkistä hiuksista voi tehdä? Minä yleensä laitan ne hainhampaalla sykerölle niskaan. Onko jotain nimeä kampaukselle että letitetään hiukset molemmin puolin päätä ja sitten nostetaan ne letit ylös päänmyötäisesti? Miten yleensä pidätte hiuksenne?

En tiedä suomenkielistä nimeä tuolle kampaukselle, mutta olisiko englanniksi " milkmaid braid" ? Youtubessa on ainakin ohjeita tuollaisen kampauksen tekemiseen hakusanoilla " milkmaid braid tutorials". Yksi kiva on myös french twist: http://en.wikipedia.org/wiki/French_twi ... irstyle%29:
Miten luoda french twist -kampaus, esimerkiksi näin:
Ensin sidotaan hiukset matalalle poninhännälle. Sitten nosta poninhäntä vaakasuoraan ilmaan. Ala sitten kiertää poninhäntää " korkkiruuvimaisesti." Kun poninhäntä on kierretty kokonaan, nosta tämä hiuspötkylä ylös niskaan. Pitele hiuspötkylää toisella kädellä koko ajan, ettei se hajoa, ja kiinnitä hiusneuloilla. Aloita kiinnittäminen latvaosasta niin, että taita latvaosa silmukaksi hiuspötkylän alle, laita sitten hiusneuloja koko hiuspötkylän pituudelta. Hiuspötkylää voi "lihavoittaa" löysäämällä sitä vähän sitten kun se on ensin kiinnitetty hiusneunoilla kunnolla.
Kuutar

ViestiKirjoittaja SADE » 11.04.2015 09:11

Trisse, täältä löydät inspiraatioita uusiin, kivoihin kampauksiin (HÅRGUIDEN):
http://www.glitter.se/tutorials

Itse yritän muuttaa kampauksiani tai hiustenpidikkeitä, mutta kiireessähän ne usein menee ponnarille.
SADE

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.04.2015 13:53

Minulla on lyhyet hiukset.
Helmenkalastaja

Paluu Romulaatikko