Kertakäyttölemmikit

Kertakäyttölemmikit

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.04.2015 11:00

Ilmiöt 9.4.2015 klo 9:33 | päivitetty 9.4.2015 klo 9:33
Allergiaa käytetään tekosyynä lemmikistä luopumiseen – taustalla usein kyllästyminen tai rahattomuus
Valistuksesta huolimatta ihmiset ottavat lemmikkejä hetken mielijohteesta. Joskus koiralla tai kissalla ei ole edes nimeä tai sitten nimi on neutraali, kun omistaja ei tiedä lemmikkinsä sukupuolta.

______

Miten lapselle opetetaan, ettei lemmikki ole mikään hetken mielijohteesta hankittu kertakäyttöesine? (Kun edes aikuiset eivät sitä tajua.)
Ryysy

Re: Kertakäyttölemmikit

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.04.2015 22:57

Tuttu sanoi lapselleen, että tuossa on sinulle koira, joka sinun pitää viedä joka päivä edes yhden kerran ulos kävelylle. Ja se oli pelkkä hihna. Sen jälkeen sen perheen lapset eivät enää kinuneet koiraa. Julmaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja toope » 10.04.2015 05:37

Hilppa kirjoitti:Tuttu sanoi lapselleen, että tuossa on sinulle koira, joka sinun pitää viedä joka päivä edes yhden kerran ulos kävelylle. Ja se oli pelkkä hihna. Sen jälkeen sen perheen lapset eivät enää kinuneet koiraa. Julmaa.

Ei ole julmaa vaan ihan oikea tapa opettaa lapsia.
Minulla on usein kesäkissoja jotka jätetään mökin pihalle, kun kesäloma loppuu.
toope

ViestiKirjoittaja Noolan » 10.04.2015 06:27

Hilppa kirjoitti:Tuttu sanoi lapselleen, että tuossa on sinulle koira, joka sinun pitää viedä joka päivä edes yhden kerran ulos kävelylle. Ja se oli pelkkä hihna. Sen jälkeen sen perheen lapset eivät enää kinuneet koiraa. Julmaa.

Näin erotellaan hyvät akanoista. Itse aikanani "ulkoilutin hihnaa" puoli vuotta kunnes sain koiran. Siinä riittikin ulkoilua seuraavaksi viideksitoista vuodeksi.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Pinja » 10.04.2015 11:59

Kiintymyksen määrä ratkaisee minulla, rakasta lemmikkiäni en antaisi mistään syystä eteenpäin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.04.2015 13:01

Trisse kirjoitti:
toope kirjoitti:

Ei ole julmaa vaan ihan oikea tapa opettaa lapsia.
Minulla on usein kesäkissoja jotka jätetään mökin pihalle, kun kesäloma loppuu.

Sinulla?!

Toope taitaa pelastaa ne kissat itselleen. Ihan kunnioitettava tehtävä huolehtia elävistä luontokappaleista.
Hilppa

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet