Kyllästynyt kirjoitti:Jaska kirjoitti:Jos on psyykkisesti vahva, loukkaukset eivät tunnu missään. Silloin näkee, että loukkaajassa on joku ongelma, josta ei tarvitse ottaa nokkiinsa. Toisaalta loukkaaja saattaa itse olla hyvinkin herkkähipiäinen itseensä kohdistuneista loukkauksista.
Harva meistä on rautaa - ainakaan tällä palstalla.
Ja jos niin "vahva psyykkisesti", etteivät loukkaukset tunnu missään, voi olla jo niin "vahva", ettei mikään tunnu missään - toisin sanoen on empatiakyvytön ja tunteeton.
Missien uimapukujen huikea muutos - katso kuvat vuosien varrelta!
1962
Kilpailijat muistuttivat Jallun mukaan ranta-asuissaan "naisvankeja soppajonossa". Lehti luonnehti kilpailun voittajaa, Kaarina Leskistä "vinohampaiseksi nirppanokaksi" jonka "vartaloa pilasivat rumat polvet". Asujen lisäksi myös missit ovat joutuneet kriitikoiden hampaisiin alusta asti.
http://www.iltalehti.fi/fiidifi/2015031 ... 1_fd.shtml
Re: Tyyliketju
Lukematon viestiKirjoittaja Jaska » 13.03.2015 23:53
Tuo oikeanpuoleinen puku taitaa olla pari numeroa liian iso. Naisen body saisi ehkä olla vähän kurvikkaampi, vaikka ei tuossakaan mitään vikaa ole, mutta tissit ei saa olla tuommoisessa puvussa kuin kärpäslätkät, vaan pystyssä kuin pistoolit.
viewtopic.php?f=16&t=14504&start=40
Kissi kirjoitti:Minä avasin suuni vain siksi, kun en nää sitä mistä pitää sisarusten noin julmetusti loukkaantua. Siis se kiinnostaa minua.
Helmis, tässä se mitä tarkoitin. Ja Ryysy, ei mua kotona ole loukattu, mutta se on totta, että olen kasvanut ympäristössä, jossa ei ole tilaa turhista nipotukselle.
*
Re: Kirja foorumista
ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.03.2015 10:06
Jaska kirjoitti:
Ajattelin, että kirjasta tulisi feministinen manifesti.
Tämä foorumi ei ole feministinen, vaikka täällä feministejä olisikin. Käsittääkseni ainoa syy siihen, että täällä on niinkin paljon feministisaiheisia viestejä, on joidenkin palstan miesten - sinun tämän joukon etunenässä - käsittämätön tarve käyttäytyä täällä vastenmielisen seksistisesti ja naisia tahallisesti provosoivasti.
Nimi, joka kirjalle olisi mielestäsi sopinut mutta oli - valitettavasti - jo varattu, on todella loukkaava. On se järkyttävä kirjan nimi ylipäätään, mutta se, että ajattelisit sen jotenkin kuvaavan tämän palstan naisia (miehillähän pillua ei ole), on kyllä ihan henkilökohtainen loukkaus jokaista palstan naista kohtaan. Sellaista en olisi odottanut edes sinulta. Ihmettelen, missä arvostelukykysi rippeet ovat olleet viestiäsi kirjoittaessasi...
Minä en väitä mitään.
Ryysy kirjoitti:Olisiko niin että naisia on loukattu ja kohdeltu huonosti historiallisesti todella kauan ja se on ollut julkisesti hyväksyttävää, minkä vuoksi naisia halventavat ilmaisut voidaan nähdä jatkumona kaikelle tälle paskalle.
...
Jill kirjoitti:Minusta on aika normaalia loukkaantua, jos loukataan. Tunteettomuuskaan ei ole aina hyvä.
Se on eri asia, jos loukkaantuu jostakin, mikä ei ole tarkoitettu henkilökoht. loukkaukseksi.
Jokin kultainen keskitie tässäkin hyvä, ei liian herkkähipiäinen, mutta ei tunteetonkaan.
Kissi kirjoitti:Ryysy! Jumalauta laiskamato, eka osa on mun kirjoittama ja tähden* jälkeinen osa on se viesti, jota Helmenkalastaja ei viitsinyt muka etsiä. Lainauskielto, siksi kopsasin sen. Svidusää taidat vähä pompotella mua?
Helmenkalastaja kirjoitti:Kissi kirjoitti:Siksi että te esitätte asian aina, niinkuin kaikki, siis minäkin täällä, loukkantuisin.
(Helmis viesti 1096
...henkilökohtainen loukkaus jokaista palstan naista kohtaan. )
En jaksa lähteä etsimään tuota viestiäni noin epämääräisillä koordinaateilla näin pitkästä ketjusta.
Jos ja kun olen noin kirjoittanut, en ole huomannut ottaa huomioon sitä, että joku ehkä haluaa tulla ajatelluksi pelkkänä pilluna.
Muita palstan naisia kohtaan Jaskan ei-ehdotus on henkilökohtainen loukkaus. Josta tietysti saa siitä huolimatta olla loukkaantumatta niin halutessaan.
viewtopic.php?f=16&t=14571&p=212029#p212029Helmenkalastaja kirjoitti:Jaska kirjoitti:Ajattelin, että kirjasta tulisi feministinen manifesti.
Tämä foorumi ei ole feministinen, vaikka täällä feministejä olisikin. Käsittääkseni ainoa syy siihen, että täällä on niinkin paljon feministisaiheisia viestejä, on joidenkin palstan miesten - sinun tämän joukon etunenässä - käsittämätön tarve käyttäytyä täällä vastenmielisen seksistisesti ja naisia tahallisesti provosoivasti.
Nimi, joka kirjalle olisi mielestäsi sopinut mutta oli - valitettavasti - jo varattu, on todella loukkaava. On se järkyttävä kirjan nimi ylipäätään, mutta se, että ajattelisit sen jotenkin kuvaavan tämän palstan naisia (miehillähän pillua ei ole), on kyllä ihan henkilökohtainen loukkaus jokaista palstan naista kohtaan. Sellaista en olisi odottanut edes sinulta. Ihmettelen, missä arvostelukykysi rippeet ovat olleet viestiäsi kirjoittaessasi...
Kahvi kirjoitti:Kissi kirjoitti:Ryysy! Jumalauta laiskamato, eka osa on mun kirjoittama ja tähden* jälkeinen osa on se viesti, jota Helmenkalastaja ei viitsinyt muka etsiä. Lainauskielto, siksi kopsasin sen. Svidusää taidat vähä pompotella mua?
Ei täällä ole mitään lainauskieltoa.
Joku minusta pöljä ohjeistus kyllä on, että jos viestit on peräkkäin niin tulisi välttää turhaa lainaamista. Pöljä tuo on siksi, että mistä hälkkarista sitä kirjoittaessa tietää, että tuleeko väliin viestejä vai ei.
Kahvi kirjoitti:... Enpä nyt tiedä että onko naisia nyt erityisen huonosti (tai huonommin tms) historiassa kohdeltu, vaikka muinoin asiat kieltämättä olivat huonommin...
Kahvi kirjoitti:... Mutta se toki voi olla, että ollaan ikäänkuin yliherkistytty kaikkeen naista loukkaavaan tms. Jos näin on, niin kysymyksessä silloin voi ehkä osin olla myös vahvistusharha (http://fi.wikipedia.org/wiki/Vahvistusvinouma).
jardin kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kissi kirjoitti:Ryysy! Jumalauta laiskamato, eka osa on mun kirjoittama ja tähden* jälkeinen osa on se viesti, jota Helmenkalastaja ei viitsinyt muka etsiä. Lainauskielto, siksi kopsasin sen. Svidusää taidat vähä pompotella mua?
Ei täällä ole mitään lainauskieltoa.
Joku minusta pöljä ohjeistus kyllä on, että jos viestit on peräkkäin niin tulisi välttää turhaa lainaamista. Pöljä tuo on siksi, että mistä hälkkarista sitä kirjoittaessa tietää, että tuleeko väliin viestejä vai ei.
Minulle tulee viesti ennen lähettämistä, kun väliin on joku kirjoittanut ja sen voi lukea ja sitten vasta lähettää.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:... Enpä nyt tiedä että onko naisia nyt erityisen huonosti (tai huonommin tms) historiassa kohdeltu, vaikka muinoin asiat kieltämättä olivat huonommin...
Etkö?
Siinä tapauksessa suosittelen, että tutustut historiaan sen verran, että tietäisit miten mm. naisen omaisuutta on Suomessakin hallinnut mies vielä reilut 100 vuotta sitten.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:... Mutta se toki voi olla, että ollaan ikäänkuin yliherkistytty kaikkeen naista loukkaavaan tms. Jos näin on, niin kysymyksessä silloin voi ehkä osin olla myös vahvistusharha (http://fi.wikipedia.org/wiki/Vahvistusvinouma).
Sinulla taitaa Jaskan jälkeen olla palstan vahvin vahvistusvinoutuma suhtautumisessasi naisiin, naiseuteen ja naisten asemaan yhteiskunnassa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa