Kuka lukitsi ketjut,

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kuka lukitsi ketjut,

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.01.2015 19:56

Kahvi kirjoitti:Koostin tähän dialogin kiistämis-asiasta asiaan liittyviltä osin:

Huom: Jotain oleellista on voinut ehkä jäädä poiskin, korjaan kyllä tarvittaessa. Ja viesteistä on poistettu sellaisia osia, jotka eivät nimenomaan käsittele "kiistämistä" (vaikka voivat kyllä oleellisesti liittyä siihen) yms....
...
Kyllästynyt kirjoitti:Koska keskustelu ei näytä taaskaan etenevän mihinkään vaan on juuttunut "juupas-eipäs" -tilanteeseen, ehdotan että asian käsittely lopetetaan.
Emme tule ikinä olemaan samaa mieltä, enkä näe syytä jatkaa hyödytöntä inttämistä.

Kahvi kirjoitti:Minusta tilanne näyttää lähinnä siltä, että ikäänkuin olisit kyvytön myöntämään (edes itsellesi) tehneesi virheitä, ja yrität tavallaan ikäänkuin sepittää asiat osaltasi virheettömäksi; voin olla toki tuossa väärässäkin mutta välillä ko sepittely on minusta omannut sellaisia tunteenomaisia piirteitä, joita voisi ajatella tulevan teini-ikäiseltä pahassa kiukkuangstissa tms. Ja tämä ikäänkuin on minusta selitys sille, että miksi tilanne on juuttunut "juupas-eipäs" -tilanteeseen...

Voi herranpieksut sentään tuota sinun hurskasteluasi; sinähän tämän vatvomisen tälläkin kertaa aloitit!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.01.2015 20:00

Kahvi kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Koostin tähän dialogin kiistämis-asiasta asiaan liittyviltä osin:
...

En tiedä miltä tuo kiistämis-dialogi teidän muiden silmiin näyttää, mutta minun silmiini se näyttää siltä, että Kyllästynyt kiertelee ja kaartelee selvää kysymystä leikkien välillä "tyhmää" ja aivan kuin epätoivon vimmalla takertuu termeihin (vaikka tarkoitus selviää asiayhteydestä tms) - kunhan vaan ei tarvitse myöntää (itselleen ja/tai muille) tehneensä väärin...

On todella ylimielistä sinulta spekuloida minun ajatuksistani.

En leiki tyhmää, mutta termeihin tartun. En epätoivosta vaan toivosta, että sinä vihdoinkin lukisit mitä olet itse kirjoittanut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.01.2015 20:05

Kyllästynyt kirjoitti:Tietokilpailu:

Kenen kirjoituksia alla olevat viestit ovat, ja kenelle ne on suunnattu?
re: Olen asiallinen hyvä postaaja

Haista p****! Sinä vaan luulet olevasi. Nyt sinua inhotaan täällä niin paljon kuin jotakin ventovierasta kirjoittajaa voidaan inhota. Ja kuitenkin vaadit pääsyä takaisin tänne. Sinuthan lynkattaisiin, jos saisit kirjoitusoikeutesi takaisin.

Etkö sinä hyvä ihminen tajua, miten raivostuttava tapaus olet raivoamisinesi, ja miten kiihkeästi sinun toivotaan pysyvän täältä poissa? Luulet vaan olevasi ties mitä ihmeellistä, mutta kyllä sinä nyt kertakaikkiaan olet täällä aivan käsittämättömän ei-toivottu tapaus.
-----

Nostan, jotta varmasti luet, ja yrität edes yrittää ymmärtää miten raivostuttava ja rassaava tapaus nyt olet.
-----
-----
Haista p****a vielä toiseen kertaan, koska enemmistö jo tajuaa miksi sinä olet saanut bännnin, sinä vaan raukka itse luulet itsestäsi ties mitä, etkä tajua todellisuudesta yhtään mitään.
-----

Vastaus: Mirri kirjoittaa Tristanille.
-----
Minulla ei valitettavasti ole tallessa Mirrin viestiä jossa hän kertoi "otin hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta", enkä ymmärrä miksei hän voi asiaa myöntää.
Jos hän itse ajattelee, ettei olisi noin röyhkeästi kirjoittanut, hän ilmeisesti haluaa muistaa väärin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.01.2015 20:08

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En voi muuta kuin tuntea voimatonta raivoa Mirrin selittelyistä ja Kahvin peesaamisesta.

Toivon todella, että joku tulisi ja kertoisi mitä Mirri on sanonut, sillä ilmeisesti hän on itselleen selittänyt asian parhain päin, ja nyt silmät kirkkaina väittää, ettei muka olisi käyttänyt sanoja "kelvottomasta ketjusta".

Aiotko vielä kauankin vatvoa monien vuosien takaista episodia?...

Ainakin niin kauan kuin muut sitä vatvovat. Kahvihan tämän tälläkin kertaa aloitti; minä olen jo niin tympääntynyt, etten tosiaankaan halua tällaista jatkaa, mutta lopettamisehdotukseni ei tälläkään kertaa Kahville ole kelvannut.
Mirri kirjoitti:... Oikeastaan minäkään en voisi muuta kuin tuntea voimatonta raivoa älyttömistä vatvomisistasi ja muistisi väännöksistä, joita levittelet nettiin, mutten jaksa muuta kuin viis veisata. Kieriskele rauhassa voimattomine raivoinesi.

Oksymoron; ei voimattomassa raivossa voi kieriskellä rauhassa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 30.01.2015 22:10

Meinasin olla osallistumatta enää, mutta en voi. On oikein pysy' paikalla Mirrin tukena.
Nuo entiset törkyjutut, Mirrin ja Tristanin välillä käydyt sanailut, ovat heiltä itseltään jääneet kauas taa . Jo vuosia he ovat olleet ystävällismielisiä toisilleen ja kuihduttaneet pois alkuaikojen ikävät asiat. Ilmeisesti arkistoista löytyy myös minun ja Mirrin kirjoituksia tuolta ajalta, mutta olemme välimme kahdenkesken selvittäneet, niinkuin kahdenkesken taistelimmekin. Minua ei liikauta menneet, vaan tämänpäiväinen tilanne.
Sinä Kyllästynyt olet sairas sadisti, tietäen Mirrin tilaneen ryhdyt tähän silti.
Kissi

ViestiKirjoittaja Rane » 30.01.2015 22:38

Minulla ehti käydä jo mielessä, että olisin itse kirjoittanut nuo lainaukset.
Rane

ViestiKirjoittaja Kissi » 30.01.2015 22:46

Toivottavasti tämä oli viimeinen kerta, kun Kyllästynyt tekee tuota. Ihmiset ovat jo solmineet ystävyys-suhteita ja nyt tuollaisilla hän tuottaa hirveän pahaa oloa tuodessaan niitä tänne ihmeteltäväksi. Asiat on itsekseen hiotuneet ja ihmiset muuttunneet ja muuttaneet käytöstään, siksi noin vanhojen asioiden julkaisu ivaamismielessä on väärin.
Kissi

ViestiKirjoittaja Rane » 30.01.2015 22:49

Minulle voisi varmaan helposti uskotella, että olen tehnyt jotakin, mitä en oikeasti ole. Ovatkohan valemuistoja?
Rane

ViestiKirjoittaja Kissi » 30.01.2015 23:17

Ero Kahvin ja Kyllästyneen vanhojen esiin tuomisessa on se, että Kahvi linkittää täällä olleita kirjoituksia ja Kyllästynyt taas muualta ehkä Tukiasema net:istä tai tukiasema org:ista. Ja koska Mirri meni puolustamaan Kahvia päiväkirja asiassa, Kyllästynyt löi sadistisesti ja julmasti esiin arvausleikin. Siitä ensin ymmärsi että Mirri olisi kirjoittanut Kyllästyneelle, kunnes kertoi, että Tristanille se olikin? Ja käski sitten lopettaa puhumisen Trisistä poissaolevana henkilönä.
Kissi

ViestiKirjoittaja Maaria » 30.01.2015 23:56

Juu. Ei ole kovin hyvä, että kaivellaan vanhoja asioita, ne on ollut ja mennyt.
Tuostakin voi saada väärän kuvan tämän päivän valossa. Asiat muuttuu.
En ymmärrä miksi noin piti tehdä?
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.01.2015 00:07

kiss kirjoitti:Ero Kahvin ja Kyllästyneen vanhojen esiin tuomisessa on se, että Kahvi linkittää täällä olleita kirjoituksia ja Kyllästynyt taas muualta ehkä Tukiasema net:istä tai tukiasema org:ista. Ja koska Mirri meni puolustamaan Kahvia päiväkirja asiassa, Kyllästynyt löi sadistisesti ja julmasti esiin arvausleikin. Siitä ensin ymmärsi että Mirri olisi kirjoittanut Kyllästyneelle, kunnes kertoi, että Tristanille se olikin? Ja käski sitten lopettaa puhumisen Trisistä poissaolevana henkilönä.

Ei tuossa ole puhuttu trissestä, koska esille otettu asia oli viesti, jonka vastaanottaja oli trisse.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.01.2015 00:12

Hilppa, tuo on tulkinnanvarainen juttu. Kyseinen ketju otsikoineen oli ilmeisesti Trissen aloittama.

Tuli vielä mieleeni... Mikähän tarkoitus Kyllästyneellä on ollut esittäessään arvausleikkinsä/tietokilpailunsa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 31.01.2015 02:06

,
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 19.12.2017 21:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2015 13:37

Kyllästynyt kirjoitti:

Huom: Jotain oleellista on voinut ehkä jäädä poiskin, korjaan kyllä tarvittaessa. Ja viesteistä on poistettu sellaisia osia, jotka eivät nimenomaan käsittele "kiistämistä" (vaikka voivat kyllä oleellisesti liittyä siihen) yms....
...
Kyllästynyt kirjoitti:Koska keskustelu ei näytä taaskaan etenevän mihinkään vaan on juuttunut "juupas-eipäs" -tilanteeseen, ehdotan että asian käsittely lopetetaan.
Emme tule ikinä olemaan samaa mieltä, enkä näe syytä jatkaa hyödytöntä inttämistä.

Kahvi kirjoitti:Minusta tilanne näyttää lähinnä siltä, että ikäänkuin olisit kyvytön myöntämään (edes itsellesi) tehneesi virheitä, ja yrität tavallaan ikäänkuin sepittää asiat osaltasi virheettömäksi; voin olla toki tuossa väärässäkin mutta välillä ko sepittely on minusta omannut sellaisia tunteenomaisia piirteitä, joita voisi ajatella tulevan teini-ikäiseltä pahassa kiukkuangstissa tms. Ja tämä ikäänkuin on minusta selitys sille, että miksi tilanne on juuttunut "juupas-eipäs" -tilanteeseen...

Voi herranpieksut sentään tuota sinun hurskasteluasi; sinähän tämän vatvomisen tälläkin kertaa aloitit!

No minun näkövinkkelistä tilanne näyttänee pikemminkin siltä, että minä toin asian esiin ja Kyllästynyt siitä aloitti vatvomisen - minkä minusta voi todeta mm tuosta dialogi-koosteesta ja esim ketjun kulusta yleensäkin: nähdäkseni nimenomaan Kyllästynyt on tuonut keskusteluun aina vain lisää sellaisia uusia asioita, jotka eivät suoraan ja relevantisti liity itse käsiteltävään asiaan.

Eli näkisin, että ilman Kyllästyneen proaktiivista toimintaa keskustelu ei olisi laajentunut koskemaan esim myös lähes 10 vuoden takaista linkkivarkaus-tapausta ym - vatvomisen aloittaja (ja sitä ansiokkaasti ylläpitänyt) on siis minusta pikemminkin Kyllästynyt kuin minä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2015 13:38

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
...

En tiedä miltä tuo kiistämis-dialogi teidän muiden silmiin näyttää, mutta minun silmiini se näyttää siltä, että Kyllästynyt kiertelee ja kaartelee selvää kysymystä leikkien välillä "tyhmää" ja aivan kuin epätoivon vimmalla takertuu termeihin (vaikka tarkoitus selviää asiayhteydestä tms) - kunhan vaan ei tarvitse myöntää (itselleen ja/tai muille) tehneensä väärin...

On todella ylimielistä sinulta spekuloida minun ajatuksistani.

Ehkä, mutta mitä sitten?

Kyllästynyt kirjoitti:En leiki tyhmää, mutta termeihin tartun. En epätoivosta vaan toivosta, että sinä vihdoinkin lukisit mitä olet itse kirjoittanut.

Jaa, mitäs minun sitten pitäisi lukemastani ymmärtää/tajuta/tms?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2015 13:47

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Tietokilpailu:

Kenen kirjoituksia alla olevat viestit ovat, ja kenelle ne on suunnattu?

Haista p****! Sinä vaan luulet olevasi. Nyt sinua inhotaan täällä niin paljon kuin jotakin ventovierasta kirjoittajaa voidaan inhota. Ja kuitenkin vaadit pääsyä takaisin tänne. Sinuthan lynkattaisiin, jos saisit kirjoitusoikeutesi takaisin.

Etkö sinä hyvä ihminen tajua, miten raivostuttava tapaus olet raivoamisinesi, ja miten kiihkeästi sinun toivotaan pysyvän täältä poissa? Luulet vaan olevasi ties mitä ihmeellistä, mutta kyllä sinä nyt kertakaikkiaan olet täällä aivan käsittämättömän ei-toivottu tapaus.
-----

Nostan, jotta varmasti luet, ja yrität edes yrittää ymmärtää miten raivostuttava ja rassaava tapaus nyt olet.
-----
-----
Haista p****a vielä toiseen kertaan, koska enemmistö jo tajuaa miksi sinä olet saanut bännnin, sinä vaan raukka itse luulet itsestäsi ties mitä, etkä tajua todellisuudesta yhtään mitään.
-----

Vastaus: Mirri kirjoittaa Tristanille.
-----
Minulla ei valitettavasti ole tallessa Mirrin viestiä jossa hän kertoi "otin hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta", enkä ymmärrä miksei hän voi asiaa myöntää.
Jos hän itse ajattelee, ettei olisi noin röyhkeästi kirjoittanut, hän ilmeisesti haluaa muistaa väärin.

Tuon viestin tähän keskusteluun tuominen on minusta tarpeetonta; viestin sisältö tms ei liity millään tavoin käsiteltävään asiaan (Kyllästyneen tasa-arvoisuuteen), eikä viestin aihe taida olla mitenkään edes enää ajankohtainen.

Meiltä kaikita varmaan löytynee sellaisia kirjoituksia, jotka eivät välttämättä imartele kirjoittajaansa; niiden esittäminen taas keskustelussa todisteaineistona (tms) edellyttää nähdäkseni sitä, että ne edes jotekin relevantisti liittyvät käsiteltävään aiheeseen - kaikennäköisten epärelevanttien "luonnetodistelun" tms esittäminen on siis minusta tarpeetonta; pahimmillaan moinen voinee ehkä olla jopa haitallista.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2015 13:55

Rane kirjoitti:Minulle voisi varmaan helposti uskotella, että olen tehnyt jotakin, mitä en oikeasti ole. Ovatkohan valemuistoja?

Silminnäkijäpsykologiassa käsitellään paljon noita valemuistoja (googlaamalla löytyy asiaa vaikka kuinka paljon). Varsinaisten valemuistojen sijasta yleisempää lienee yksityiskohtien erheellinen muistaminen (esim rosmon takin väri muistetaan ruskeaksi, vaikka se olikin uhri jonka takki oli ruskea). Asia liittyy mm ihmisen tapaan sekä havainnoida että muistaa asioita. Lisäksi kaikille on varmaan tuttu se tunne, kun asioita pohtii ikäänkuin liikaa tms ja kärpäsistä alkaa kasvamaan härkäsiä.

Muisti muutenkin on vekkuli kapistus siinä mielessä, että tietenkin kaikki mitä muistamme, muistamme oikein (tai "oikein"); tavassamme muistaa ei ole esim parametria, joka kertoisi kuinka oikein/väärin mikäkin muistikuva on. Sen sijaan toisinaan kyllä epävarmuuteen liittyvä parametri taitaa olla, kun tuttua lienee sekin että ei ole varma, että sen mitä muistaa meni juuri oikein (mutta muistettavat kohdat ovat silti ikäänkuin "oikein").
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2015 14:08

kiss kirjoitti:Ero Kahvin ja Kyllästyneen vanhojen esiin tuomisessa on se, että Kahvi linkittää täällä olleita kirjoituksia ja Kyllästynyt taas muualta ehkä Tukiasema net:istä tai tukiasema org:ista. Ja koska Mirri meni puolustamaan Kahvia päiväkirja asiassa, Kyllästynyt löi sadistisesti ja julmasti esiin arvausleikin. Siitä ensin ymmärsi että Mirri olisi kirjoittanut Kyllästyneelle, kunnes kertoi, että Tristanille se olikin? Ja käski sitten lopettaa puhumisen Trisistä poissaolevana henkilönä.

Joo kyllähän tuo nyt on niin ollut, että olen linkittänyt vain täällä olleita kirjoituksia ja tuo Kyllästyneen tuoma Mirri-Trisse -juttu oli jostain toiselta palstalta. Sinänsä kyllä minulla ei ole merkittäviä esteitä linkittää asioita tämän palstan ulkopuoleltakin, kunhan ne vain liittyvät asiaan mielekkäästi tms.

Ehkä kuitenkin olennaisempi ero tässä asiassa on se, että minä pyrin tuomaan keskusteluun faktaa linkittämällä viestejä siinä missä Kyllästynyt pyrkii tuomaan keskusteluun faktaa esittämällä muistamisiaan - näin siis nähdäkseni molempien kohdalla tendenssin voisi sanoa olevan.

Koska myös Kyllästyneen(kin) muisti on vain inhimillisen erehtyväinen (mikä on hänelle osoitettukin), niin pidän erikoisena että hän esittää muistikuviaan faktana.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2015 14:10

(pahoittelen että ketjuun (taas) tuli useita viestejä peräkkäin minulta. Tarkoitus ei ole floodata tms, vaan poissaollessani tänne tuli useita sellaisia asioita/näkökulmia, joihin koin tarvetta kommentoida)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 31.01.2015 15:34

Ryysy kirjoitti:Mukavaa, että on tuotu esille usko ihmisen muuttumiseen. Tiedän, että vanhat asiat vaivaavat - kuinka siis päästä niistä yli?

Lisäys: Nyt tuli sellainen tuntuma, että oikeasti te kaikki olette kavereita tai kuin yhtä perhettä tai sukua ja 'ilkeilette' toisillenne ihan tavan vuoksi. Jotain sisaruksellista kinasteluako tämä kaikki onkin. Korjatkaa, jos olen väärässä taas.

Korjaan. Ihan tosissaan ainakin minun tietääkseni kaikki ovat. *huokaus*
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko