Hilppa kirjoitti:Flower kirjoitti:^^^Ilman muuta saatte, en ymmärrä mistä' olette sellaista saaneet päähänne (Kyllästyneen kanssa), että minulla olisi mitään intressiä kieltää teitä käyttämästä rinnoistanne niitä nimityksiä, mitä haluatte. Eivät lapseni tänne tule keskustelemaan, mutta voin kokea loukkaantuneisuutta lasteni puolesta, kuten tunnen.
Me emme ole sinun lapsiasi emmekä niin läheisessä suhteessa sinuun, että sinun rintojasi täällä puhuttelisimme. Lapsesi ja sinun välinen suhde ei ole tässä keskustelussa keskustelunaiheena. Me muut koemme, että rinnoista ei voi julkisesti puhua sanoilla "tissit".
Flower kirjoitti:Kyllä minun lapseni käyttävät myös julkisesti tuota nimitystä.
Lisäys: Ei tässä olekaan kyse minun ja lasteni suhteesta millään lailla vaan siitä, että Kyllästynyt esittää, että sanaa "tissit" käytetään ainoastaan halventavassa merkityksessä. Olen tästä eri mieltä, koska se tarkoittaisi, että lapsenikin puhuisivat tisseistäni halventavaan sävyyn, enkä millään usko sen pitävän paikkaansa. Tällöin myöskään esitetty väite ei pidä paikkaansa.
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:... mutta sana "tissit" alatyylinen ilmaisu.
Sori nyt vaan, mutta et sinä(kään) tuollaista asiaa päätä.
Ihan tasan tarkkaan päätän mikä minun mielestäni on alatyylinen ilmaisu!
Niin siis sinun mielestäsi mikä tahansa sana toki voi olla alatyylinen tms. Mutta semmoista oikeutta sinullakaan ei ole, että voisit todeta jonkun muun käyttämän sanan yksinomaan alatyyliseksi (tms) ja/tai todeta, että sanaa on käytetty halventavassa (tms) merkityksessä - et ehkä noin ole väittänytkään, mutta käytöksestäsi moisen vaikutelman voi saada.
Jaska kirjoitti:Släbärit
Kyllästynyt kirjoitti:Toivoisin, että joku kertoisi minulle, mikä on sanan "rinnat" alatyylinen vastine, jos "tissit" ei sellainen ole.
Alatyyli
Alatyyli on karkeuksia sisältävä kielellinen ilmaisutyyli.[1]
Esimerkkejä alatyylisistä sanoista ovat kaikki kirosanat ja muut vulgaareina pidetyt ilmaisut kuten haistattelut, käsitteet kuten persaukinen (rahaton), perseennuolija (mielistelijä), kusetus (huijaaminen), panetus ja vitutus, sukupuolisiin toimintoihin viittaavat hässiä ja nussia, sekä ihmisestä käytettyinä yleensä eläimiin viittaavat ilmaisut kuten narttu, tiine ja kiima.
Alatyylin käyttöä sille sopimattomissa paikoissa pidetään loukkaavana.

Jaska kirjoitti:Joku tutkija tutki taannoin jotain Helsingin katupoikien alakulttuuria ja kuurin radiosta kun hän kertoi, että kielenkäyttö oli varsin krouvia eikä oikein positiivisia tunteita ilmaisevia sanontoja tahtonut löytyä. Yksi poikkeus kuitenkin vahvisti säännön. "Tekee tissiä" eli tekee hyvää.
Jaska kirjoitti:Väärin meni. Se on sana, jolla ilmaistaan positiivisia tunteita.
Jaska kirjoitti:Ei tietenkään, koska sana ei ole alatyyliä. Usko jo.
Jaska kirjoitti:... Kuvat ovat peräisin tuolta:
http://hugmetinkerhell.blogspot.fi/2012 ... uksia.html
Sateentekijä kirjoitti:Mutta mutta... miksi pitää keksiä kaikenmaailman nimityksiä ihan luonnollisille elimilee? Miksei voi vaan yksikertaisesti sanoa naisen rinnat ja miehen penis?

Kahvi kirjoitti:Niin tämä koko "tissi-gate" alkoi kun pohdittiin että kuinka ja minkälaisia seksuaalisuuteen liittyviä asioita voisi täällä käsitellä; toin siis esiin sen, että tällä palstalla voi käydä niinkuin minulle kävi: arkaluontoisia asioita reposteltiin minkä kerettiin Ylläpidon hiljaisella suostumuksella.
Sateentekijä kirjoitti:Ryysy kirjoitti:
---Oli hyvä, että toit asian esille, sen jälkeen on kirjoittajien vastuulla se, mitä kirjoittavat.
Eikö se, mitä kirjoittaa, ole aina kirjoittajan omalla vastuulla=?
Sateentekijä kirjoitti:Mutta mutta... miksi pitää keksiä kaikenmaailman nimityksiä ihan luonnollisille elimilee? Miksei voi vaan yksikertaisesti sanoa naisen rinnat ja miehen penis?
Kahvi kirjoitti:Niin tämä koko "tissi-gate" alkoi kun pohdittiin että kuinka ja minkälaisia seksuaalisuuteen liittyviä asioita voisi täällä käsitellä;...
Kahvi kirjoitti:... toin siis esiin sen, että tällä palstalla voi käydä niinkuin minulle kävi: arkaluontoisia asioita reposteltiin minkä kerettiin Ylläpidon hiljaisella suostumuksella...
Kahvi kirjoitti:... En siis ota kantaa tulisiko moista käytäntöä muuttaa, vaan saattaa kirjoittajien tietoon tämän palstan tavat herkissäkin asioissa...
???Kahvi kirjoitti:... Huomioitavaa kait olisi myös se, että jos johonkin termiin esitetään voimakasta kritiikkiä, niin se tosiasiallisesti laadullisesti rajaa (vrt tämän ketjun otsikko) käsiteltäviä aiheita - koska taitanee olla niin, että erityisesti arkaluontoisista aiheista tulisi voida kirjoitella vertaistukipalstalla ilman pelkoa muiden reaktioista...
Kahvi kirjoitti:... Ei tämä, hyvät ystävät, ole tämän vaikeampaa.
Ryysy kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Niin tämä koko "tissi-gate" alkoi kun pohdittiin että kuinka ja minkälaisia seksuaalisuuteen liittyviä asioita voisi täällä käsitellä; toin siis esiin sen, että tällä palstalla voi käydä niinkuin minulle kävi: arkaluontoisia asioita reposteltiin minkä kerettiin Ylläpidon hiljaisella suostumuksella.
Oli hyvä, että toit asian esille, sen jälkeen on kirjoittajien vastuulla se, mitä kirjoittavat.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa