Jaska kirjoitti:RUOTSI --- Uuden sukupuolineutraalin aurauksen ansiosta liukkaus ei enää estä ihmisiä jäämästä koteihin huonon kelin aikana.
Jaska kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Minä olen ajatellut sen enemmän autot-ihmiset -akselilla kuin sukupuoliasiana.
Siellä autonkin sisällä asuu pieni ihminen.
Jaska kirjoitti:Ruåtsissa tehdyn tutkimuksen mukaan enemmistö autoteiden käyttäjistä on miehiä ja jalkakäytävillä ja pyöräteillä kulkee enemmän naisia, joten eihän se sovi, että tiet aurattaisiin ensin.
Minä olen taas sitä mieltä, että autolla selviää kyllä pienessä lumessakin, mutta esim lastenrattailla, pyörätätuoleilla, pyörillä ja kävellen on hankala kahlata lumessa, joten kaupungeissa kevyen liikenteen väylien puhdistaminen ensisijaisesti on hyvä päätös.
Uuden sukupuolineutraalin aurauksen ansiosta liukkaus ei enää estä ihmisiä jäämästä koteihin huonon kelin aikana.

Mirri kirjoitti:Uuden sukupuolineutraalin aurauksen ansiosta liukkaus ei enää estä ihmisiä jäämästä koteihin huonon kelin aikana.
Onkohan tuossa kielikukkanen, vai ajattelenko minä nyt jotenkin oudosti?
Kun ensimmäiseksi tuli mieleeni, että eihän kävelyteiden liukkaus ole ennenkään estänyt ihmisiä jäämästä kotiin, vaan päinvastoin sehän suorastaan pakottaa esim. vanhukset jäämään koteihinsa odottelemaan liukkauden ohi menoa.

Helmenkalastaja kirjoitti:Mitä sukupuolineutraalia on siinä, että priorisoidaan aurausjärjestys nimenomaan sukupuolen mukaan? Ajotiet = miehet, jalankulkutiet = naiset.
Helmenkalastaja kirjoitti:Kahvi, tuotahan minäkin jo ihmettelin ihan ensimmäisessä viestissäni tässä ketjussa:Helmenkalastaja kirjoitti:Mitä sukupuolineutraalia on siinä, että priorisoidaan aurausjärjestys nimenomaan sukupuolen mukaan? Ajotiet = miehet, jalankulkutiet = naiset.
Eri asia olisi, jos kerrottaisiin, että vastaisuudessa sekä ajotiet että jalankulkutiet aurataan yhtaikaa niin, että sekä naiset että miehet pääsevät liikkumaan mahdollisimman esteettä (ihan sama tapahtuuko se kunkin osalta jalkaisin tai autolla).
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa