Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Kyllästynyt luulee Mirrin kannan johtuvan vain siitä, että Kyllästynyt on ilmaissut oman vastakkaisen kantansa...
Mistä sinä tiedät mitkä ovat Mirrin motiivit?
Enhän minäkään niitä tiedä, mutta koska kovin usein ja hyvin innokkaan oloisesti Mirri on vastustamassa kaikkea mitä sanon, luulen että tämäkin asia kuuluu niihin joissa hän haluaa osoittaa minun olevan hänelle vastenmielinen.
En nimittäin pysty keksimään ainoatakaan järkevää syytä sille, että yht'äkkiä sanasta "hetekka" olisi tullut Mirrille niin rakas ja henkisesti sekä psyykkisesti niin merkittävä, ettei hän pysty/halua/suostu/kykene luopumaan virheellisestä muodosta vaan pitää kynsin hampain kiinni oikeudestaan olla käyttämättä moneen kertaan ja monella suulla oikeaksi todistettua muotoa.
Minä pystyn samaistumaan Mirriin ja siksi uskon ymmärtäväni Mirrin motiivit tässä oikein.
Luulen, että olet muutenkin väärässä uskoessasi, että Mirri haluaisi ylipäätään missään osoittaa sinun olevan hänelle vastenmielinen.
Kuten sanottu, en minäkään aio ryhtyä käyttämään puheessa heteka-sanaa, vaikka tiedänkin sen olevan oikein. Olen sitä mieltä, että sana on puhekielessä muokkautunut suomen kielen taivutussääntöjen mukaiseen asuun, ja siksi katson olevani oikeutettu käyttämään sitä muotoa, joka suuhuni paremmin sopii. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä sinä kyseisestä sanasta ajattelet. Jos kaikki aina puhuisivat vain sillä hetkellä täysin korrektia kieltä, ei kielessä tapahtuisi mitään muuta kehitystä kuin sanojen lisääntymistä.