Koiranportti ja kuivain

Re: Koiranportti ja kuivain

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2014 21:14

trisse kirjoitti:Mikä ihme sinun ongelmasi on Mirri? Meidän naapurin tiukalla ylisuorittaja-tiptop naisenkin dobermanilla oli haukkumisongelma vaikka oli niin täydellinen ihminen ja Pinjan koira on vasta reilu puolivuotias. Älä vaadi että muut tekevät samoja ratkaisuja kuin itse teet ja tekisit.

Hieno homma, ettei sinua kerrostaloasujana häiritse vaikka naapurissa koira haukkuisi/räksyttäisi/inisisi/ulvoisi... Siedätkö naapurin koiran häiriökäyttäytymistä paremmin, jos sen omistaja on tiukka ja tiptop-ylisuorittaja ja täydellinen ihminen - vai mitä halusit sanoa?

Muistelen sinun aloittaneen täällä ketjun, jossa kerroit yksin 'itkevästä' ja hermojasi raastavasta naapurin koirasta; muistankohan oikein?
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.06.2014 21:23

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Pinja pystyi käyttämään minun ohjeitani haukkumisongelman ratkaisussa.

Onko Pinjan koiran haukkumisongelma ratkaistu?

Ei hän enää hauku, vinkuu välillä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.06.2014 21:31

Minulla ei ole mitään myötätuntoa sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka ottavat koiran hetken mielijohteesta, minä mietin kaksi vuotta pennun ottoa. Mielenterveysongelmaisuus ei tee väistämättä huonoa kasvattajaa. Masentuneen tuskin kannattaa ottaa itselleen minkäänlaista lemmikkia varsinkaan, jos sen ohessa ei jaksa huolehtia lemmikistään.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2014 21:32

21:32
santra kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Miten santra selittää sen, että hänen neuvonsa Pinjalle ovat (olleet) täydellinen floppi?

Sinäkö olet täydellinen tässä(kin) asiassa? Heikentääkö se miehistä itsetuntoasi jos joku tietää jostakin asiasta sinua enemmän?
En koe antaneeni mitään "floppineuvoja" kuten asian ilmaiset. Oletko itse kouluttanut samanlaisen koiran kuin minulla oli ja onko
se ollut koulutettu palvelu- ja pelastuskoira?Sinä olet kummallinen ukkeli, pyrit mitätöimään kaikkien muitten mielipiteet omien ,
aina oikeassaolevien kirjoitustesi alle. Liekö sinussakin näitä kuuluisia narsistisia piirteitä?

Kuten sanoin, kouluttakoon kukin koiransa miten tahtoo tai olkoon kouluttamatta, mutta miksi kysyykään edes neuvoja jos ei niitä
edes halua?

Mielestäni Pinjan tarkoitus on vain pyytää tukea omille ongelmilleen, ei niinkään koiran kasvattamiseen. Koira vaikuttaa olevan
hänelle korvike, se on huutava vääryys eläintä kohtaan.

Tyypillistä tekstiä järjen jättiläiseltä.

Mutta aivan oikein; koulutamme täällä Pinjaa, emme (suoraan) koiraa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2014 21:34

Psykopatologia kirjoitti:eliö viilensi Mirrin koirakuumetta. Tilanne Pinjalla on nyt eri, koska hänellä on koira.
Tällöin viisastelut ovat turhia.

Eivät 'viisastelut' ole turhia, koska koiran omistajalla on vielä pennunkin kannalta hyvä mahdollisuus päätyä siihen, että niin koiralle kuin hänelle on parasta luovuttaa koira muualle hoitoon ja kasvatettavaksi. Ei koiran omistajuus ole vuosikausiksi lukkoon lyöty sopimus, jonka kanssa on selviydyttävä tuli mitä tuli. Päinvastoin koiran pentuvaiheessa on oikein hyvä tilaisuus miettiä, että jospa on tullut tehtyä virhearvioita oman selviytymiskyvyn suhteen.

Kuten sanottu, koira on vasta seitsenkuinen pentu. Sillä olisi vielä hyvä elämä edessään. Mitä myöhemmin 'lapsi' sijoitetaan uuteen kotiin sitä vakavampia ongelmia hänelle on ehtinyt kehittyä... Rakkautta (koiraa kohtaan) sekin on, että ihminen huomaa/myöntää olevansa kykenemätön koiran omistajaksi ja kasvattajaksi ja päätyy antamaan 'lapsensa' toisten ihmisten hoitoon.

Tuuven kanssa olen samaa mieltä:
Ja onhan tämä hyvä ketju, voi joku mt- kuntoutuja tai muu höppönä ymmärtää ettei otakaan koiraa just nyt.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.06.2014 21:34

Psykopatologia kirjoitti:21:32
santra kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Miten santra selittää sen, että hänen neuvonsa Pinjalle ovat (olleet) täydellinen floppi?

Sinäkö olet täydellinen tässä(kin) asiassa? Heikentääkö se miehistä itsetuntoasi jos joku tietää jostakin asiasta sinua enemmän?
En koe antaneeni mitään "floppineuvoja" kuten asian ilmaiset. Oletko itse kouluttanut samanlaisen koiran kuin minulla oli ja onko
se ollut koulutettu palvelu- ja pelastuskoira?Sinä olet kummallinen ukkeli, pyrit mitätöimään kaikkien muitten mielipiteet omien ,
aina oikeassaolevien kirjoitustesi alle. Liekö sinussakin näitä kuuluisia narsistisia piirteitä?

Kuten sanoin, kouluttakoon kukin koiransa miten tahtoo tai olkoon kouluttamatta, mutta miksi kysyykään edes neuvoja jos ei niitä
edes halua?

Mielestäni Pinjan tarkoitus on vain pyytää tukea omille ongelmilleen, ei niinkään koiran kasvattamiseen. Koira vaikuttaa olevan
hänelle korvike, se on huutava vääryys eläintä kohtaan.

Tyypillistä tekstiä järjen jättiläiseltä.

Mutta aivan oikein; koulutamme täällä Pinjaa, emme (suoraan) koiraa.

Ei teillä ole muuta keinoa vaikuttaa koiraan, minä teen päätökset.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.06.2014 21:37

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:eliö viilensi Mirrin koirakuumetta. Tilanne Pinjalla on nyt eri, koska hänellä on koira.
Tällöin viisastelut ovat turhia.

Eivät 'viisastelut' ole turhia, koska koiran omistajalla on vielä pennunkin kannalta hyvä mahdollisuus päätyä siihen, että niin koiralle kuin hänelle on parasta luovuttaa koira muualle hoitoon ja kasvatettavaksi. Ei koiran omistajuus ole vuosikausiksi lukkoon lyöty sopimus, jonka kanssa on selviydyttävä tuli mitä tuli. Päinvastoin koiran pentuvaiheessa on oikein hyvä tilaisuus miettiä, että jospa on tullut tehtyä virhearvioita oman selviytymiskyvyn suhteen.

Kuten sanottu, koira on vasta seitsenkuinen pentu. Sillä olisi vielä hyvä elämä edessään. Mitä myöhemmin 'lapsi' sijoitetaan uuteen kotiin sitä vakavampia ongelmia hänelle on ehtinyt kehittyä... Rakkautta (koiraa kohtaan) sekin on, että ihminen huomaa/myöntää olevansa kykenemätön koiran omistajaksi ja kasvattajaksi ja päätyy antamaan 'lapsensa' toisten ihmisten hoitoon.

Tuuven kanssa olen samaa mieltä:
Ja onhan tämä hyvä ketju, voi joku mt- kuntoutuja tai muu höppönä ymmärtää ettei otakaan koiraa just nyt.

En ole missään kohtaa sanonut, että en jaksaisi tai huolehdi koirasta. En ole edes maininnut, että mielenterveysongelmani vaikuttaisivat asiaan mitenkään. Olette ihan tyhjästä nyhtäisseet tuon, että minun pitäisi luovuttaa koira eteenpäin. HAISTA MIRRI PASKA, MINÄ EN OMASTANI LUOVU!
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.06.2014 21:38

MIRRI IHAN OIKEIN ETTÄ SINUT PISTETTIIN KOTOA POIS, OLISIT TUOTAKIN SAIRAAMPI.
Pinja

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 19.06.2014 21:43

Pinja kirjoitti:MIRRI IHAN OIKEIN ETTÄ SINUT PISTETTIIN KOTOA POIS, OLISIT TUOTAKIN SAIRAAMPI.

Näyttää sinulla menevän nopeasti hermot ja alat huutamaan. Toivottavasti noin ei käy koirankin kanssa.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2014 21:47

Pinja kirjoitti:Onko väärin, että huudan pennulle, jos se inisee ikävästä esim. äitini perään tai yksinollessaan välillä? santran ei tarvitse vastata, koska tiedän jo hänen mielipiteensä.

Haukkumisongelmaa ei ole, mutta pentu 'inisee'; vai miten?
Hyvä juttu, jos pentu ääntelee niin hiljaa, etteivät naapurit häiriinny eivätkä harmistu. Eihän 'ininälle' tarvitse tehdäkään mitään, jos se ei häiritse ketään.

Mielestäni on väärin, jos huudat pennulle käyttäytymisestä, josta ei ole kenellekään mitään haittaa eikä harmia. Eikä taida sheltti muutenkaan olla huutamalla kasvatettava...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2014 21:53

Tuo(kin) asia on jo täällä käsitelty.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2014 22:00

Pinja kirjoitti:En ole missään kohtaa sanonut, että en jaksaisi tai huolehdi koirasta. En ole edes maininnut, että mielenterveysongelmani vaikuttaisivat asiaan mitenkään.

Siinäpä se.
Lukijana arvelen, että sanomisistasi ja mainitsemisistasi riippumatta mielenterveysongelmasi vaikuttavat tähän asiaan hyvin paljon. Toki voin olla väärässä; toivottavasti olen.

Syystä tai toisesta et halua kertoa koirasi nykyisistä 'perhekuvioista' yhtään mitään. Et ole maininnut niistä mitään sen enempää kuin mahdollisuudesta, että sinun mielenterveysongelmasi (tai samassa taloudessa asuvien perheenjäsentesi vastaavat) voisivat vaikuttaa koirasi hyvinvointiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2014 22:01

Psykopatologia kirjoitti:Tuo(kin) asia on jo täällä käsitelty.

Onko koira tullut käsittelyssä autetuksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.06.2014 22:03

Mirri kirjoitti:
Pinja kirjoitti:En ole missään kohtaa sanonut, että en jaksaisi tai huolehdi koirasta. En ole edes maininnut, että mielenterveysongelmani vaikuttaisivat asiaan mitenkään.

Siinäpä se.
Lukijana arvelen, että sanomisistasi ja mainitsemisistasi riippumatta mielenterveysongelmasi vaikuttavat tähän asiaan hyvin paljon. Toki voin olla väärässä; toivottavasti olen.

Syystä tai toisesta et halua kertoa koirasi nykyisistä 'perhekuvioista' yhtään mitään. Et ole maininnut niistä mitään sen enempää kuin mahdollisuudesta, että sinun mielenterveysongelmasi (tai samassa taloudessa asuvien perheenjäsentesi vastaavat) voisivat vaikuttaa koirasi hyvinvointiin.

Minä en keskustele tästä asiasta enempää kanssasi. Alkaa kyllästyttää.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2014 22:05

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Tuo(kin) asia on jo täällä käsitelty.

Onko koira tullut käsittelyssä autetuksi?

Vaiheissa; taisi olla vasta eilen esillä.

Lue, niin tiedät.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2014 22:20

Olen lukenut. Toivon kovasti, että neuvosi ovat toimivia ja tepsivät koiran käyttäytymisongelmiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 20.06.2014 07:34

Sinä trisse et tiennyt millainen koira talollasi haukkui ja vinkui. Voi olla ihan samanlainen pentu kuin Pinjalla ja sitä työstettiin just oppimaan tavoille.
Kuitenkin se sua vitutti ja sait esim. minulta neuvon soittaa isännöitsijälle. Olisiko sitten isännöitsijä syyllistänyt koiran vain ihmisen?
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja santra » 20.06.2014 15:41

Trisse kirjoitti:(19.6. klo 22,24)

"Tarkoitan että se on ongelma joka perustuu koiran ikätasoon ja temperamenttiin ja on väärin syyllistää omistajia siitä. Varsinkaan jos koira on pentu ja sen kanssa koko ajan yritetään työstää asiaa."

Väärin on syyllistää pentua tai aikuista koiraa ongelmista, jotka ihmisten käytös niille aiheuttaa.
Alkeellisimpiinkin opetustapoihin kuukuu , että asetetaan koira ja omistaja omille tasoilleen.
Köiran käytöshäiriöihin löytyy syy miltei poikkeoksetta hihnan toisesta päästä, ei koirasta.
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.06.2014 17:11

trisse kirjoitti:Isännöitsijä sanoi että nuo on vaikeita tilanteita kun omistajat voi yrittää parhaansa. Ja heillä itsellään oli koira jolla oli sama ongelma ja kaikkea kokeiltiin sitruunapantaa myöten. Että naapurien pitää vaan yrittää kestää ja sanoa ystävällisesti.

Isännöitsijä on toisaalta oikeassa ja toisaalta väärässä. Tilapäinen koiran aiheuttama ongelma pitää yrittää kestää, muttei jatkuvaa tai usein toistuvaa. Siksi onkin niin tärkeää saada kerrostalokoira oppimaan, että kotona ei haukuta eikä ulvota.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.06.2014 18:02

Meillä Lassi ulvoi muutaman kerran vuodessa unissaan kuin susi.
Ei haukkunut edes ovikelloa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet