Minä pidän meren turkoosista. Yleensä pidän pehmeimmistä väreistä, jotka
ovat murrettuja tai vähän epäselviä.
tris kirjoitti:Mikset?
Psykopatologia kirjoitti:tris kirjoitti:Kyllä tutkimusten mukaan pukeutumisen väri vaikuttaa toisiin ja itseen. Esim. punaiseen pukeutuvia pidetään itsevarmoina ja heidät huomataan.
Kyllä, mutta ei ihmisen henkilökohtainen väri-TYYPPI korreloi siihen, mitä ko. ihmisellä on ympärillään tai päällään.
Esimerkiksi vihreä TYYPPI on vihreä, vaikka hän olisi pukeutunut valkoiseen. Tai vihreä TYYPPI voi olla violetissä
korostaakseen sensitiivisiä puoliaan. Tai unelmoiva violetti TYYPPI on violetti ja pysyy sellaisena, vaikka hän olisi
pukeutunut vihreään ja vuorannut himansa vihreillä tapeteilla.
Ja vaalean helakan virhreän symbolinen merkitys on eri kuin tummanvihreän ym. ym.

Psykopatologia kirjoitti:tris kirjoitti:Mikset?
Liian vaikea ja työläs kysymys.
Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:tris kirjoitti:Kyllä tutkimusten mukaan pukeutumisen väri vaikuttaa toisiin ja itseen. Esim. punaiseen pukeutuvia pidetään itsevarmoina ja heidät huomataan.
Kyllä, mutta ei ihmisen henkilökohtainen väri-TYYPPI korreloi siihen, mitä ko. ihmisellä on ympärillään tai päällään.
Esimerkiksi vihreä TYYPPI on vihreä, vaikka hän olisi pukeutunut valkoiseen. Tai vihreä TYYPPI voi olla violetissä
korostaakseen sensitiivisiä puoliaan. Tai unelmoiva violetti TYYPPI on violetti ja pysyy sellaisena, vaikka hän olisi
pukeutunut vihreään ja vuorannut himansa vihreillä tapeteilla.
Ja vaalean helakan virhreän symbolinen merkitys on eri kuin tummanvihreän ym. ym.
Minun voimavärini on testin mukaan punainen, mutten voi oikeastaan edes kuvitella itseäni punaisessa vaatetuksessa tai muutenkaan punaisen värin ympäröimänä.
Joskus olen pannut päälleni punaisen puseron (koska muutkin naiset uskaltavat käyttää punaista...), mutten tunne oloani levolliseksi ja luontevaksi niin järkyttävässä värissä. Punainen (ylläni) aiheuttaa kiusallista epämukavuutta ja huonommassa tapauksessa häpeilevää ja nolostelevaa ahdistuneisuutta. Aivan kuin olisin eksynyt väärään kuoreen, joka ei kuulu eikä sovi minulle.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa