Psykopatologia kirjoitti:Yksin ollessaan potilas voi käydä vuoropuhelua sisäistetyn terapeutin kanssa.
Golden flower kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Yksin ollessaan potilas voi käydä vuoropuhelua sisäistetyn terapeutin kanssa.
Eikö tällaiset yksinäiset päänsisäiset vuoropuhelut tulkita sairauden merkiksi? Vai vaikuttaako se kenen kanssa vuoropuhelua käy?
Psykopatologia kirjoitti:Minä taas puhun vessanpönttöön.
tris kirjoitti:Onko teillä muilla sellaista että kun mietitte asioita niin joku ironinen ääni kommentoi ajatuksia ja haluaa hauskuttaa tuomalla esille ajatuskuvioiden epäloogisuuksia, piileviä motiiveja, ristiriitaisuuksia jne?
Mulla on tuollaista paljon. Se on usein hyvin hauskaa mutta usein myös vähän ärsyttävää ja loukkaavaa että tekee mieli sanoa (ja sanookin) että "jätä mut nyt rauhaan!"
En siis kuule ääniä vaan on kaksi ajattelijaa. Se pääajattelija-minä ja joku yliminä (tai sellaisena itseään ainakin pitävä)
santra kirjoitti:Emme ainakaan voi ystäväämme kahvia kutsua nonverbaaliseksi
Kahvi kirjoitti:santra kirjoitti:Emme ainakaan voi ystäväämme kahvia kutsua nonverbaaliseksi
Paralingvistinen ilmaisuni kyllä toisinaan ehkä voisi kaivata petraamista.
(paralingvistinen= kuinka asia sanotaan.
hähää, taas pääsin brassailemaan juuri oppimallani termillä!)
Kahvi kirjoitti:No ei ihan suoraan, mutta toisinaan (symbolisesti) olkapäälleni istahtaa pieni piru, joka saa minut hahmottamaan asioita hyvinkin paradoksaalisista näkökulmista.
Vähintäänkin ilmaisemaan jonkin asian niin, että siitä saa aivan erikoisen ja (mieltä kuohuttavan) raflaavan kokemuksen. Esim: nainen, joka seurustelee itseään kuukautta nuoremman miehen kanssa, on kehdonryöstäjä. Tai vähintäänkin puuma..
tris kirjoitti:Kahvi kirjoitti:No ei ihan suoraan, mutta toisinaan (symbolisesti) olkapäälleni istahtaa pieni piru, joka saa minut hahmottamaan asioita hyvinkin paradoksaalisista näkökulmista.
Vähintäänkin ilmaisemaan jonkin asian niin, että siitä saa aivan erikoisen ja (mieltä kuohuttavan) raflaavan kokemuksen. Esim: nainen, joka seurustelee itseään kuukautta nuoremman miehen kanssa, on kehdonryöstäjä. Tai vähintäänkin puuma..
En ymmärrä mitä paradoksaalista tuossa on.
...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa