Rane kirjoitti:Kahvin taannoinen päiväkirjakirjoittelu oli tahallista provokaatiota Kyllästyneen huomion saamiseksi. Se oli tehty kiusaamistarkoituksessa, tavallaan.
Tarkoitatko päiväkirjaani Tukiasema.netissä (2007) vai täällä (2012)?
Rane kirjoitti:Kahvin taannoinen päiväkirjakirjoittelu oli tahallista provokaatiota Kyllästyneen huomion saamiseksi. Se oli tehty kiusaamistarkoituksessa, tavallaan.
Mirri kirjoitti:Rane kirjoitti:Valvojana Kyllästyneen pitää seurata myös päiväkirjoja.
Niinpä tämän foorumin päiväkirjoissa ei voida vapaasti kirjoitella purkauksia ja vuodatuksia; ainoastaan sellaisia, jotka eivät mene valvoja-Kyllästyneen sietokyvyn ylitse.
On kovin ikävää, jos päiväkirjatkin ovat valvoja-Kyllästyneen kontrollissa, ja hänen suvaitsemiskykynsä toimii mittarina mietittäessä mikä on sopivaa päiväkirjakirjoittelua ja mikä ei.
Kahvi kirjoitti:Niin ja pidän hyvin harmillisena ja joskus jopa loukkaavana sitä, että jatkuvasti joudun tarkentamaan sanomisiani - varsinkin kun sitä pitää tehdä uudestaan ja uudestaan.
Niinkuin nyt olen joutunut huomauttamaan, että täällä (2012) en ole päiväkirjassani kirjoittanut "menes muualle" vaan "menes muualle moralisoimaan". Aika monta kertaa muistelen joutuneeni tekemään tämän korjauksen.
Tai niinkuin nyt jouduin oikaisemaan (jo monta kertaa aikaisemmin oikaisemani) kohdan Tukiasema.netin päiväkirjastani ("et ole tervetullut" -> "et ole tervetullut tuolla asenteella").
Vähintäänkin tämä on turhauttavaa, ja tietty pelkona on, että joku satunnainen lukija voi uskoa, että olen ilmaissut itseäni Kyllästyneen esittämällä tavalla.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Miksi kysyt itsestäänselvää asiaa? Juuri sehän minut sai kirjoittamaan, että rehvastelu ylitti sietokykyni.
Mistä voisin etukäteen ja lukematta tietää, mikä ylittää sietokykyni?
Entä miksi pitäisi työntää päänsä hiekkaan tai muuten vaieata siitä mikä sietokyvyn ylittää?
Miksi et voisi antaa päiväkirjan kirjoittajien purkautua ja vuodatella rauhassa, vaikka sisältö ylittäisikin sietokykysi? Tuskin sinulla mitään pakottavaa tarvetta on sekaantua sietokykysi ylittäviin päiväkirjapurkauksiin - vai onko?
Kahvi kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Muotoilen siis tämä kysymykseni uudestaan:
31.01.2014 15:58viewtopic.php?f=16&t=11323&start=300&hilit=sicKyllästynyt kirjoitti:... Sinähän käskit (sic!) minut poistumaan päiväkirjastasi, ...
Lihavointi minun.
Mitä tuolla "sic!" tarkoitat tuossa viestissäsi?
Niin mitä sinä tarkoitit "sic" -mainillasi ko viestissäsi?
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Rane kirjoitti:Valvojana Kyllästyneen pitää seurata myös päiväkirjoja.
Niinpä tämän foorumin päiväkirjoissa ei voida vapaasti kirjoitella purkauksia ja vuodatuksia; ainoastaan sellaisia, jotka eivät mene valvoja-Kyllästyneen sietokyvyn ylitse.
On kovin ikävää, jos päiväkirjatkin ovat valvoja-Kyllästyneen kontrollissa, ja hänen suvaitsemiskykynsä toimii mittarina mietittäessä mikä on sopivaa päiväkirjakirjoittelua ja mikä ei.
Ei. Kummallista miten sinä Mirri vääristelet ja tulkitset kaikkea oman agendaasi tukevaksi.
Jos irvistyksellä ja huutomerkillä kieltää kirjoittamisen ja käskee mennä muualle, ei kannata ihmetellä jos noin tapahtuu.
Minä en ole kieltänyt ketään kirjoittamasta, joten ole hyvä ja lakkaa esittämästä, että olisin kontrolloinut tai estänyt kenenkään (asiallista) kirjoittamista.
Mirri kirjoitti:Rane kirjoitti:Kahvin taannoinen päiväkirjakirjoittelu oli tahallista provokaatiota Kyllästyneen huomion saamiseksi. Se oli tehty kiusaamistarkoituksessa, tavallaan.
Tuo on yksi tulkinta. Toinen voisi olla se, että kirjoittaja vetäytyy kirjoittamaan päiväkirjaan huomatessaan oman elämänsä kokemuksiin liittyvän kerrontansa olevan sopimatonta ja provosoivaa keskusteluketjuissa.
Varmaan muitakin tulkintoja löytyy. Oikeita/vääriä - tai vähän sinne päin - siinä kuin sitaatissa oleva tulkintakin.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Niin mitä sinä tarkoitit "sic" -mainillasi ko viestissäsi?
Vastasin sinulle jo. Etkö lukenut Wikipedian selitystä?
viewtopic.php?f=16&t=11323&start=300&hilit=sicKyllästynyt kirjoitti:... Sinähän käskit (sic!) minut poistumaan päiväkirjastasi, ...
Kyllästynyt kirjoitti:Jos joku kirjoittaa niin kuin Kahvi kirjoitti, en kertakaikkiaan pysty sellaista hiljaa ja vaieten sivusta seuraamaan.
Rane kirjoitti:Minustakin Kahvin kirjoittelu oli sopimatonta ja provosoivaa, ja on jälkimmäistä edelleenkin. Kahvi kaipaa rajoja, luulen, että hän voisi yrittää ylittää ne.
Rane kirjoitti:Minustakin Kahvin kirjoittelu oli sopimatonta ja provosoivaa, ja on jälkimmäistä edelleenkin. Kahvi kaipaa rajoja, luulen, että hän voisi yrittää ylittää ne.

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Niin ja pidän hyvin harmillisena ja joskus jopa loukkaavana sitä, että jatkuvasti joudun tarkentamaan sanomisiani - varsinkin kun sitä pitää tehdä uudestaan ja uudestaan.
Niinkuin nyt olen joutunut huomauttamaan, että täällä (2012) en ole päiväkirjassani kirjoittanut "menes muualle" vaan "menes muualle moralisoimaan". Aika monta kertaa muistelen joutuneeni tekemään tämän korjauksen.
Tai niinkuin nyt jouduin oikaisemaan (jo monta kertaa aikaisemmin oikaisemani) kohdan Tukiasema.netin päiväkirjastani ("et ole tervetullut" -> "et ole tervetullut tuolla asenteella").
Vähintäänkin tämä on turhauttavaa, ja tietty pelkona on, että joku satunnainen lukija voi uskoa, että olen ilmaissut itseäni Kyllästyneen esittämällä tavalla.
Sinä olet irvistyksellä ja huutomerkillä vahvistetulla viestillä käskenyt minun mennä muualle, ja sinä olet ilmoittanut, etten "ole tervetullut päiväkirjaasi". Lisäykset "moralisoimaan" tai "tuolla asenteella" eivät muuta asiaa miksikään.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Koska se sana [moralisointi] tuli silloin ensimmäisenä mieleen parhaimpana kuvaamaan nyt jälkeenpäin selitettyä tilannetta ym. Kuinka niin?
Koska kyse ei ollut moralisoimisesta.
Rane kirjoitti:Jos kaipaa täydellistä päiväkirjarauhaa, niin miksi kirjoitella sopimattomia provopostauksia mt-keskustelupalstan "julkiseen päiväkirjaan"? Minusta Kyllästyneen puuttuminen asiaan oli paikallaan. Palstan ilmapiiri oli tuolloin raskas naisen kannalta, kun palstalla "riehui" muitakin sovinisteja. Tilanne oli kestämätön, suorastaan mielenterveysongelma. Onneksi enää ei ole niin. Tasa-arvo on lisääntynyt.
Mirri kirjoitti:Rane kirjoitti:Minustakin Kahvin kirjoittelu oli sopimatonta ja provosoivaa, ja on jälkimmäistä edelleenkin. Kahvi kaipaa rajoja, luulen, että hän voisi yrittää ylittää ne.
Ylläpito asettaa foorumin kirjoittajille rajat; Kyllästynyt moderaattorina on siinä asiassa jäävi. Miksi Kahvi kirjoittajana kaipaisi rajoja enemmän kuin Kyllästynyt - sitä en ymmärrä.
Kykenemättömyys olla sekaantumatta ihmisten päiväkirjakirjoitteluun ja kykenemättömyys olla käyttämättä ihmisten päiväkirjakirjoittelua näitä vastaan keskusteluketjuissa vaatisi mielestäni rajojen asettamista. Ei päiväkirjakirjoittajille, vaan heidän päiväkirjakirjoitustensa käyttäjälle. Käsittääkseni Kyllästynyt käyttää mielellään ihmisten päiväkirjakirjoituksia aseenaan näitä vastaan - joko 'vihollisen' päiväkirjassa, tai sitten keskusteluketjuissa. Noin, jos ei aseteta rajoja moiselle käyttäytymiselle.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa