Hilppa kirjoitti:Palstalla olen havainnut tuota innostamista ja valitettavasti negatiivisissa merkityksissä, mutta en juuri kannustamista.
joku kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Palstalla olen havainnut tuota innostamista ja valitettavasti negatiivisissa merkityksissä, mutta en juuri kannustamista.
Johtuisko siitä, että olet itse niin negatiivinen ihminen?
Psykopatologia kirjoitti:Kannustaminen on keppiä ("et kurja osaa mitään!"), ei porkkanaa ("olet hyvä tyyppi").
Psykopatologia kirjoitti:Ihmisen kannalta negatiivinen ilmaus - piikitys kylkiin
- on muuttunut positiiviseksi (motivoinniksi yms.).

Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Ihmisen kannalta negatiivinen ilmaus - piikitys kylkiin
- on muuttunut positiiviseksi (motivoinniksi yms.).
Noin on. Kannustaminen on niin kaukana alkuperäisestä merkityksestään, [PP]
ettei välttämättä enää edes tiedetä mitä kannustaminen on ennen tarkoittanut.
Eikä tiedetä terävien kannusten olleen julma väline. Vähän iäkkäämmät ehkä
vielä muistavat ajan, jolloin terävien kannusten käyttö kouluratsastuksessa
kiellettiin.
Ei kannustaminen rohkaisu-merkityksessään aina toimi kannustuksen kohteen kannalta myönteisesti,
vaan kohde saattaa huomata kannustamiseksi sanotun asian olevan kirjaimellisesti kannustamista:
isketään terävät kannukset kylkiin...

Kahvi kirjoitti:Eikös kannustaminen ole olemassa olevan innostuksen (tms) lisäämistä?

Kahvi kirjoitti:Eikös kannustaminen ole olemassa olevan innostuksen (tms) lisäämistä?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa