T r a n s f e r e n s s i

Re: T r a n s f e r e n s s i

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 17:53

Pertti Luukkonen kirjoitti:Ei, koska toisessa tapauksessa kyse on paranoiasta.

Ei välttämättä. Vaan ehkä Kyllästyneen kokemus henkilöstä, joka tuolla tavoin "vertaistuellisesti" mitätöi Kyllästyneen kokemuksen. Ja se tyyli saattaa olla Kyllästyneelle jossain elämänvaiheessa pakonedessä hyväksymää vuorovaikutusta.

Ja Kyllästynyt on sen vuoksi herkkä havaitsemaan sen, mikäli sellaista huomaa.

Minusta siinä ei ole paranoiaa laisinkaan. Se on pelkästään perhanan kuluttavaa ja kieroa vuorovaikutusta-> syyttää, vaikka ei syytäkään. Ei voi osoittaa todeksi, koska mitään suoraa ei ole todentaa, on vain ärsyttävän nurinkurista vuorovaikutusta. : "löydä itsesi rivien välistä" (tai siis sellainen minäkuva, jota tarjotaan )

Jostain oppikirjasta aikoinaan luin, että tuon tyyppinen vuorovaikutus ja kaksoissidoselementit aiheuttaisi nimenomaan sch. Sen teorian oivaltaja saattaa hyvinkin olla väärässä, tai sitten ei. Jo on paranoiaa tarjottukin Kyllästyneelle, joka pysyy kannassaan sitkeästi. Siitä pointsit!

Ja nimenomaan, mikäli toimii suhteessa Äiti/lapsi.

En ymmärrä, miksi Perä et ole tuota ottanut huomioon, koska olethan K:n tuntenut vuosia..
Viimeksi muokannut xxccz päivämäärä 17.05.2010 19:56, muokattu yhteensä 1 kerran
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 18:02

Maria kirjoitti:Miksi usein vain negatiivinen transferenssi herättää keskustelua, onko olemassa muunlaista?

Eräs minulla hyvin mieleenpainuva asia ja eteenpäinkantava oli, kun tapasin psykiatrin taannoin.
Koin käynnin hyvin turhaksi, mutta menin, koska niin oli sovittu. Olin jo odotusaulassa täynnä rakkautta ja lempeää mieltä, joka vahvistui psykiatrin tapaamisella. Sanoja ei montaa ollut, mutta ne lausutut olivat niin hassut, että vitutus käynnistä muuttui kärsivällisyydeksi itseään kohtaan. Ja rakkautta tunsin hyvin paljon. Aitoa ja puhdasta, ilman himoa tv.
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 20:14

Mirri kirjoitti:Miten niin usean vuoden tiiviin psykoterapiatyöskentelyn tuoma hyöty on valunut täysin hukkaan ja mennyt jopa miinuksen puolelle?
Ennemminkin tuo mitä sanoit kuulostaa siltä, ettei sinua monivuotinen terapia panostuksineen ole auttanut.
Muttei pitkän ja tiiviin psykoterapian tuottama hyöty sentään niin heikoissa kantimissa ole, että koko monivuotinen potilaan pään sisällä tapahtunut psyykkinen prosessi ja hänen terapiatyöskentelynsä tulos kaatuisi yhteen loppulausuntoon.

Taas näitä "tiedänkaikenparemmin" a`la mirri. Tkp`lam

Siis ethän sinä, Kyllästynyt ole voinut tuntea niin, koska se ei mahdu mirrin käsityskykyyn tuollaisenaan, kun sinä olet sen kokenut.

Minä uskon, että toista voi "auttaa" ja sitten romuttaa enemmän, jolloin loppu on alkua pahempi. Se voi olla joskus jopa se päämäärä.
xxccz

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 17.05.2010 21:13

.
Viimeksi muokannut Riidankylväjä päivämäärä 19.05.2010 22:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 17.05.2010 21:25

'
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 13.10.2010 19:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Biancaliina

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 21:29

´
Siis Biancaliina!? Onko sinun äitisi syöttänyt sinulle psyykenlääkkeitä? Oletko varma muistikuvasi oikeellisuudesta?
xxccz

ViestiKirjoittaja minätäällä » 17.05.2010 21:31

Tuon projektiivisen identifikaation pohjaltahan tuommoinen hylkäämiskokemuksen toistuminen terapiassa olisi hyvin selitettävissä ja todennäköistäkin, ellei terapeutti olisi käynyt läpi perusteellista omaa analyysia, jonka pohjalta tuon tunnistaisi ja osaisi toimia toisin.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 17.05.2010 21:36

.
Viimeksi muokannut Riidankylväjä päivämäärä 19.05.2010 22:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 17.05.2010 21:39

'
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 13.10.2010 19:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Biancaliina

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 21:42

´
Ei suinkaan. Terapeuttisi johdatti sinua harhaan. Kyllähän maailma on paha paikka, onko se täysin paha, niin ei. Ja ihmiset ovat epäluotettavia sekä ilkeitä. Kuten terapeuttisi.

Mutta mtä tarkoitat myymisellä?

Ja oliko tämä sen valittamisen myötä valikoitunut terapeutti vai terapeutti ennen valitusta?
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 21:45

Biancaliina kirjoitti:
xxccz kirjoitti:´
Siis Biancaliina!? Onko sinun äitisi syöttänyt sinulle psyykenlääkkeitä? Oletko varma muistikuvasi oikeellisuudesta?

Minulle ja veljelle. Tämän jopa äitinikin kertoo aivan avoimesti, koska ei näe siinä mitään väärää.
"Mitä väärää siinä nyt on että annan lapsien tuskaan lääkettä, itkitte niin kun hamsteri kuoli".
Kyllä vielä 18-vuotiaanakin alistuin, äiti toi Peratsinin, kun valitin ahdistusta. Että suht varma olen (vaikka yhdessä vaiheessa tuntui ja mietin, että onko mikään muistikuvista totta).
Olin joku 15-16v. kun miehensä uhkasi aseella, tappelivat koko yön, tärisin ja jotain kai aamuun asti, äitini toi lääkettä mutten muista kunnolla koko yötä. Tai yleensäkään elämääni.

Nykyään ymmärrän miksi veljeni sai (ainakin) kerran kauhean raivarin, kun lapsensa oli kipeä ja hänelle määrättiin lääkettä.
Ihmettelin silloin, että miksi jonkun lääkemääräys herättää niin voimakkaan tunnepitoisen kohtauksen.
Enkä tajunnut, että itsekin reagoin voimakkaasti tietyissä tilanteissa.

Olisiko tutkintapyyntö paikallaan?
Kaikkea olen kuullut ja vähän nähnytkin (esim. turhat ritalinlapset) , mutta tuo tarinasi on jotenkin pölhö.
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 21:46

Riidankylväjä kirjoitti:Missä määrin maailman kavaluus on itseään toteuttava ennustus?

kiskoppa i:a hiukan vaikka golfpallon reikään, niin selviää.
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 21:56

´
Niinpä.
Vastasit itse kysymyksiisi vahvistaen sen, että oikeessapa olit. Ei Korppi korpin silmää sörki.

Olipas liero. Voi potilasparkoja, jotka hänen terapiaan joutuvat.

Sopimuspotilaita.. voihan kökkö.
Teithän valituksen?
xxccz

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 17.05.2010 22:04

xxccz kirjoitti:Olisiko tutkintapyyntö paikallaan?
Kaikkea olen kuullut ja vähän nähnytkin (esim. turhat ritalinlapset) , mutta tuo tarinasi on jotenkin pölhö.

En kommentoi poliisiasioita netissä. Pölhö?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 22:10

Biancaliina kirjoitti:

No. Ohhoh. Vielä pölhömmäksi menee tuon viimeisen lauseesi jälkeen. Kerrot paljon ja hmm. sitten et kerrokaan, olisivatko oikeasti totta.
xxccz

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 17.05.2010 22:17

xxccz kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:

No. Ohhoh. Vielä pölhömmäksi menee tuon viimeisen lauseesi jälkeen. Kerrot paljon ja hmm. sitten et kerrokaan, olisivatko oikeasti totta.

Poliisiasiani ei kuulu tänne.
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 13.10.2010 19:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Biancaliina

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 22:25

Biancaliina kirjoitti:
xxccz kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:

On totta (jos aivoni joten kuten toimivat). Poliisiasiani ei kuulu tänne.
Ikävää, että koet pölhöyttä, ehkäpä joku maukas voileipä tai iltakävely auttaa.

Oletpa törkeäkin vielä!
xxccz

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 17.05.2010 22:35

xxccz kirjoitti:Oletpa törkeäkin vielä!

Salamipizzaako ennemmin?
Haluatko kuvailla itseäsi ja kertoa transferenssi-kokemuksistasi?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja xxccz » 17.05.2010 22:55

Biancaliina kirjoitti:

Salamipizzaako ennemmin?

Kiitosta vaan, mutta en pidä salamista.
Ja minulle ei tulisi pieneen mieleenikään esittää täällä vanhemmistani mitään julkeaa. Ei ole myöskään tarvetta, eikä sellainen vie minua eteenpäin.
Olen kertonut sen, mikä minulle on tullut keskustelun kulussa mieleen. Ja se oli myönteinen, vaikkakin ihan hassulla tavalla.
xxccz

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 17.05.2010 23:09

xxccz kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:

Salamipizzaako ennemmin?

Kiitosta vaan, mutta en pidä salamista.
Ja minulle ei tulisi pieneen mieleenikään esittää täällä vanhemmistani mitään julkeaa. Ei ole myöskään tarvetta, eikä sellainen vie minua eteenpäin.
Olen kertonut sen, mikä minulle on tullut keskustelun kulussa mieleen. Ja se oli myönteinen, vaikkakin ihan hassulla tavalla.

(Salamihomejuustopizza)
Niin, kukin tavallaan. Toiset kertoo vanhemmista, toiset ei.
Biancaliina

EdellinenSeuraava

Paluu Terapiaa