Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... En ole käyttänyt sanaa 'tahallinen'...
Suomen kielen asiantuntijana sinun pitäisi tietää, että sana "vääristely" sisältää implisiittisesti sen merkityksen, että kyse on tahallisesta toiminnasta.
Minä en kuitenkaan ole käyttänyt sanaa tahallinen, en halua korostaa tahallisuutta. Kyllä minä jossain määrin pidän vääristelyäsi tahallisenakin, vaikka sinä toista väität; otan kuitenkin huomioon myös sen, että sinä et vain kykene ymmärtämään lukemaasi niin kuin se on kirjoitettu. Sinä ylitulkitset, luet viesteistäni asioita, joita niihin ei ole kirjoitettu ja vaikka minä oikaisen sinun tulkintasi, sinä pidät sitkeästi kiinni omasta käsityksestäsi. Sitä minä tarkoitan vääristelyllä, ja jos et sinä halua noita toteamuksia vastaisuudessa saada, yritä käyttää vain niitä sanoja, joita minä olen käyttänyt! Vähin mitä voit tehdä, on tuoda selkeästi julki jo kirjoittaessasi, että kyse on vain sinun tulkinnastasi (ja jos kyse on sinussa sitkeästi istuvasta tulkinnasta, muistanet mainita senkin; jos siis olet minua paremmin tietävinäsi, mitä olen ajatellut ja tarkoittanut kulloisellakin kirjoittamishetkellä minun useista oikaisu- ja tarkennusyrityksistäni huolimatta).
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Miellä minut ihan minkälaiseksi haluat. Minä tarkoitin hymiön kuvaamaan raivoani. Onhan se jossain määrin vihamielistä, etenkin kun tiedän, ettet sinä hymiöistä pidä. Vähän liian aggressiivinen siitä tuli siihen nähden, mikä oli kiukkuni aste. Sinun sen sijaan koen hyökkäävän ihan ilman hymiöitäkin...
Tulkitsen irvistelyt vihamielisyyden osoitukseksi - enkä edes tiedä millä muulla tavalla irvistelyt voisi ymmärtää.
Koet minun hyökkääväksi ilman irvistelyäkin, mutta itse irvistelet ja kuitenkin väität, ettet muka ole vihamielinen; ristiriitaista.
Jonkinasteista,
senhetkistä vihamielisyyttähän sen on ollut tarkoituskin osoittaa. En minä väitä, etten ole vihamielinen. Missä minä niin olen sanonut? Olenhan minä aina silloin tällöin vihamielinenkin! Olen vain kiistänyt kokevani sinua kohtaan antipatiaa; antipatian koen kohdistuvan koko henkilöön kokoaikaisesti. Sellaista en koe.