Nypläys

Nypläys

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 18.09.2013 13:27

Kuva
Nypläys on käsityön muoto, jossa puisiin nypylöihin kiinnitettyjä lankoja solmitaan ja palmikoidaan yhteen. Sana nypläys tulee vanhasta saksalaisesta sanasta Knyppel, joka tarkoittaa ryhmysauvaa tai puikkoa[1].

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nypl%C3%A4ys

Kuva
Riidankylväjä

Re: Nypläys

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 18.09.2013 14:05

Yritin vain avata ketjun, joka olisi vapaa seksuaalisista mielle yhtymistä, mutta totesin sitten, että epä onnistuin taas surkeasti. :(
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.09.2013 14:13

Ehdotan, että yrittäisit vähemmän.
Ketjuja syntyy luonnostaan aiheista, jotka täällä kirjoittavia kiinnostavat. Tai syntyisi, ellei olisi pelkoa siitä, että ne pilataan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.09.2013 14:27

Olen Helmiksen kanssa täsmälleen samaa mieltä.

Ainakin minä tiedän kirjoittavani omassa päiväkirjassani paljon sellaista yleisluonteista ja mielestäni aika tärkeää asiaa (oman nykyisen elämäntilanteeni mieleen nostattamaa), josta hyvin voisin aloittaa ketjuja ja kirjoittaa muuallakin kuin oman päiväkirjan suojassa. Mutta sattuneista syistä en halua tehdä sitä (sairas pääni ei kestä); en ennen kuin palstan herrasmiehiksi itseään tituleeraavat provoilijat saadaan kuriin.

Keskusteluketjuja tosiaan syntyy ilman yrityksiä sitä mukaa kun ihmiset uskaltavat luottaa foorumiin niin paljon, että rohkenevat kirjoitella 'sydäntä lähellä' olevista asioista julkisesti. En ymmärrä mikä viihdyttäjä ja ohjelmamaakari Riidankylväjä yrittää ja haluaa olla - ja miksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Obelix2 » 19.09.2013 07:43

Voiko sinua kutsua tuttavallisesti Kädeksi?
Obelix2

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.09.2013 10:07

Ja sinua Kikkeliksi. Olettehan pitkään olleeet kuin Käsi & Kikkeli.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.09.2013 13:08

Olen joskus koittanut nypläystä. Ihan kelvollinen nauha (vai mikälie olikaan) syntyi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Maaria » 19.09.2013 21:37

Ihan utelias olen Kahvi minkä sinä nypläsit?

Mulla menisi hermot tuohon nypläykseen. Ei oo mun juttu.
Maaria

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.09.2013 21:48

Kuva kertoo, että nypläämiseen tarvitaan malttia ja kärsivällisyyttä:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... itsi_C.JPG

Voisi olla stressaantuneille ja kiireisille ihmisille hyvää terapiaa opetella pitelemään lankoja rauhallisesti käsissään - toisin kuin tehokkuuden aikakautena on totuttu...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.09.2013 22:33

Jill kirjoitti:Ihan utelias olen Kahvi minkä sinä nypläsit?

Joku nauhantapainen se oli, sentin-pari leveä ja muutaman kymmenen senttiä pitkä. En muista tarkkaan kun tuosta on muutama vuosikymmen. Tuokin vain sen takia, että kaikkea pitää päästä kokeilemaan :D
Kahvi

Paluu Yleistä ja ajankohtaista