PSYKO-SEKSUAALISET VAIHEET

Re: PSYKO-SEKSUAALISET VAIHEET

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.07.2013 00:30

Psykopatologia kirjoitti:Esitit Hermeksen tollona.


Hänen tekstistään sai kuvan kuin hän ei olisi ymmärtänyt viestiäni, mutta voi olla että hänen koko viestinsä ei ollutkaan vastausta minulle.

Hermes: En siis itse usko, että päihteiden aiheuttama aivovaurio selittää kovinkaan suurta osaa maanisdepressiivisyydestä.


Kuka sellaista on väittänytkään? En minä ainakaan, mutta tosiaan voi olla että tuo ei ollut enää vastausta minun viestiini, vaan pelkkä toteamuslause.
Kuutar
 

Re: PSYKO-SEKSUAALISET VAIHEET

ViestiKirjoittaja Hermes » 02.07.2013 00:41

Kuutar kirjoitti:
Hermes: En siis itse usko, että päihteiden aiheuttama aivovaurio selittää kovinkaan suurta osaa maanisdepressiivisyydestä.


Kuka sellaista on väittänytkään? En minä ainakaan, mutta tosiaan voi olla että tuo ei ollut enää vastausta minun viestiini, vaan pelkkä toteamuslause.


Kuka sellaista on väittänytkään? viewtopic.php?f=8&t=9785#p130209 "Maanisdepressiivisyys taitaa olla aika biologinen sairaus ja päihteiden käyttö nyt aiheuttaa kaikenlaista vahinkoa ihmisen aivoille, mutta miten ne liittyvät kehitysvaiheisiin?"
Hermes
 

Re: PSYKO-SEKSUAALISET VAIHEET

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.07.2013 00:47

Hermes kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:
Hermes: En siis itse usko, että päihteiden aiheuttama aivovaurio selittää kovinkaan suurta osaa maanisdepressiivisyydestä.


Kuka sellaista on väittänytkään? En minä ainakaan, mutta tosiaan voi olla että tuo ei ollut enää vastausta minun viestiini, vaan pelkkä toteamuslause.


Kuka sellaista on väittänytkään? viewtopic.php?f=8&t=9785#p130209 "Maanisdepressiivisyys taitaa olla aika biologinen sairaus ja päihteiden käyttö nyt aiheuttaa kaikenlaista vahinkoa ihmisen aivoille, mutta miten ne liittyvät kehitysvaiheisiin?"


Kaksi eri asiaa
a) maanisdepressiivisyys ja
b) päihteiden käyttö

Molemmat on listattu aloitusviestissä kuuluvan luokkaan " myöhempi oraalis-sadistinen vaihe." Tämän kyseenalaistin, että noissa olisi kyse kehitysvaiheista.
Kuutar
 

Re: PSYKO-SEKSUAALISET VAIHEET

ViestiKirjoittaja Hermes » 02.07.2013 00:54

Minä olen sitä mieltä, että päihteiden käytön lisääntyminen sekä psykolääkkeiden käytön liisääntyminen liittyy bipo-diagnoosien kasvuun. Se ei kuitenkaan liity päihteiden aiheuttamaan aivovaurioon. Tulin tarkentamaan. Liittyi se mihin liittyikään, niin päihteiden aiheuttamalla aivovauriolla ei ole tod. näk. juuri mitään tekemistä esim. bipon lisääntymisen kanssa. Päihteiden käytöllä voi kyllä olla.
Hermes
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron