Psykopatologia kirjoitti:19:05
En väitä. - Et näköjään lue viestejä.
Olet esittänyt Wikipediaankin vedoten, että feminismi ja nais(asia)liike ovat synonyymeja
ja että feminismi ei olisi syntynyt 1960-luvulla. Wikipedian päivityksen mukaan feminismi
syntyi 1960-luvulla.
Huomasin kyllä Wikipediaan tulleen päivityksen, kun se täällä esiteltiin, mutten tiedä millä tavoin minun tietämykseni ja näkemykseni asiasta muuttuisi vain siksi, että joku muuttelee Wikipedian sisältöä ja kaiken kukkuraksi huonompaan suuntaan. Pitäisikö minun poistaa viittaukseni Wikipediaan sen vuoksi, että joku on nähnyt asiakseen muuttaa siellä asian toisenlaiseksi - ja minun tietämykseni mukaan virheelliseksi?
Sitä paitsi, kun viimeksi luin Wikipedian tekstiä, siellä vielä puhuttiin
feminismin kolmesta aallosta... Ehkä päivittäjällä oli silloin vielä homma kesken. Jos hänen mielestään ei voida puhua feminismin ensimmäisestä ja toisesta aallosta, niin on sitten artikkelissa ristiriitaisuuksia, jos siellä vielä kuitenkin mainitaan käsite feminismin kolmas aalto.
Lisäksi Wikipediassa kerrotaan 1800-luvulla syntyneen naisliikkeen edustaneen liberaalifeminististä ajattelua, siis liberaalifeminismiä. Senkin vuoksi arvelen tekstin muokkaamiseen ryhtyneen ihmisen työn olevan kesken. Jos feminismi syntyi 1960-luvulla, niin ei kai vuosikymmeniä sitä ennen voinut olla olemassa liberaalifeminismiä? Käsite
liberaalifeminismi kuuluu siihen käsitykseen, jonka mukaan feminismi on syntynyt jo vuosikymmeniä ennen 60-luvun radikaalifeministisen suuntauksen aikaa.
Mukavaa, ettet väitä minun huijanneen. Ja hyvin voi olla, että minulta jää viestejä lukematta; minulla on jonkin verran elämää netin ulkopuolellakin. Joten, jos viestejä tulee ja keskustelu etenee tiuhaan tahtiin, niin ei mielestäni ole suuri ihme, jos jotakin jää epähuomiossa lukematta. Toivottavasti tuo
et näköjään lue viestejä oli vain toteamus - ei syytös tai mitään sinne päinkään.