Kyllästynyt kirjoitti:Millä perusteella sinä väität, että 1. Mirri on yrittänyt selvittää asioita kanssani (ei ole!) tai 2. olisi "ilmiselvä lopputulos" (lopputulos mistä?), ettei minun kanssani kannata hakata päätään seinään?
1. Sillä perusteella, että olen nähnyt hänen yrittävän. Sinä et selvästikään ole kokenut niitä selvitysyrityksiksi.
2. Sillä perusteella, että koska sinä et nähtävästi ole kokenut Mirrin selvitysyrityksiä selvitysyrityksiksi, vaikka ne ulkopuolisen tarkkailijan (lue: minun) silmissä ovat sellaisia olleetkin, ei kukaan voine päätyä ajattelemaan muuta kuin että ei kannata yrittää. Tätä tarkoitan ilmiselvällä lopputuloksella (turhasta yrittämisestä) ja sinnikästä yrittämistä (joka on kyllä noin pari vuotta sitten loppunut) kuvaan ilmaisulla 'hakata päätä seinään' kanssasi.
Kyllästynyt kirjoitti:Millä olisi edes mahdollista päästä minkäänlaiseen tulokseen tai päätökseen, jos ei suostu edes vastaamaan esitettyihin kysymyksiin vaan kuittailee vain "ok" aina ja joka kerta kun pitäisi ottaa vastuu omista sanoistaan ja teoistaan ja myöntää puhuneensa täyttä paskaa - ja sen, että minä olen todellakin joutunut kärsimään aivan helvetisti hänen(kin) paskapuheistaan?
Mirrin nykyinen tapa on kohtuullisen nuori. Aiemmin hän ei tehnyt niin. Sitä en kyllä voi ymmärtää, miten joku toinen (kuin sinä) voisi "myöntää, että sinä olet todellakin joutunut kärsimään aivan helvetisti jonkun paskapuheista". Mistä kukaan voi sen tietää? Jos kukaan ei ymmärrä, miksi sinulle on niin kova paikka, että joku nettikirjoittaja ei ole ymmärtänyt ja osannut arvostaa, että sinulla on ollut käytettävissäsi sellaisen henkilön asiantuntemus, joka työkseen suunnittelee pankkikortteja (Mistä me se muuten voimme tietää edes nyt? Siitäkö, että sinä niin sanot?!), niin on kyllä vaikea tajuta, miten sinä olet joutunut aivan helvetisti kärsimään jonkun tokaisusta. Tulihan siinäkin asiassa kuitenkin lopulta selväksi, miten se pankkikorttiasia oikeasti oli... Omasta puolestani voin sanoa, että jos joku epäilisi netissä vaikkapa minun mieheni sanomisia asiassa, jossa hän on asiantuntija, minä ajattelisin: no, omapa on häpeänsä; minä tiedän, miten asia on, ja se riittää minulle. Kun meidän suhtautumisemme poikkeavat noinkin valtavasti toisistaan, et voine odottaa, että minä osaisin arvioida oikein sinun kärsimyksesi määrän.
Helmenkalastaja kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Niinpä minun mielestäni "Ok" on oikein passeli vastaus. Se tarkoittaa, että Ok:n kirjoittaja on päättänyt nostaa kädet pystyyn ja antaa sinun pitää pääsi...
Millä tavalla tuo "ok" kertoo siitä, että Mirri myöntää puhuneensa paskaa. loukanneensa minua sekä aiheuttaneensa minulle helvetisti haittaa ja hankaluuksia?
Millä tavalla sinä Helmenkalastaja saat tuon "ok" tulkittua noin?
Noinko sinä tulkitset tuon kirjoitukseni? No annoithan ainakin heti esimerkin siitä, kuinka sinä omassa päässäsi väännät toisten sanomisia... En tuossa ihan oikeasti sano mitään siitä, että Mirri myöntäisi mitään. Sanon siinä, että Mirri ottaa kannan, jota voisin ehkä parhaiten kuvailla äitini sanoin: olkoon sinun puheesi mitätön ja minun ei mitään. Eli: meidän ei näköjään ole mahdollista päästä tässä asiassa mihinkään ratkaisuun, joten lopetan tämän asian käsittelyn osaltani tähän. Sitä 'ok' mielestäni tarkoittaa.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Siitä, kun me keskenämme olemme tätä leikkiä leikkineet, on jo niin kauan, ettei siitä löydy esimerkkejä...
Kuvitteletko sinä, että tämä on minulle joku leikki? Sitäkö se sinulle on?
Ei tämä minulle alunperin mikään leikki ollut, mutta kun tähän on selvästi muodostunut tietynlainen kaava, jota noudatetaan, päädyin vertaaman näitä keskusteluja leikkiin.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Väität, ettei sinulla ole syytä kysellä, jos olet jo vastauksen saanut, mutta tuo ei pidä yhtä sen kanssa, miten todellisuudessa käyttäydyt. Sinä et kelpuuta vastausta, joka ei sinun mielestäsi vastaa totuutta, totuutta, jonka sinä olet omassa päässäsi päättänyt olevan totta. Valitettavasti en muista yhtäkään tapausta, jossa sinä olisit suostunut hyväksymään toisen ihmisen selvityksen omista motiiveistaan, jos sinä olet jo etukäteen muodostanut oman käsityksesi niistä. Uskon kyllä, jos sanot, että niitäkin tapauksia on ollut; minä vain en niitä muista, ovat hautautuneet niiden moninaisten yllä kuvaamani tapaisten tapausten alle...
No kerro sitten milloin minä en ole suostunut hyväksymään vastausta joka sinun mielestäsi on ollut totta?
Minä en lähde kanssasi pelaamaan mitä-missä-milloin -peliä. Minä en väitä mitään, minä vain kerron, minkälainen käsitys minulle on vuosien kuluessa muodostunut. Onhan täällä muillakin kirjoittajilla ollut mahdollisuus muodostaa omia käsityksiään. Jos ne poikkeavat minun käsityksistäni ja joku haluaa omansa tuoda julki, se on hänen oikeutensa ja kaikki saavat minun puolestani olla ihan omaa mieltään. En lähde kenenkään käsityksiä muuttamaan. Itse asiassa minä kerron sinulle tässä, mitä sinun toimintasi täällä netissä saa aikaan minussa. Ehkä sinunkin kannattaisi paremmin kertoa, mitä muiden toiminta saa aikaan sinussa, sen sijaan, että olettaisit kaikkien automaattisesti ymmärtävän sinun kärsimyksesi...
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Sinä et voi todeta minun käsitykseni oikeellisuudesta mitään. Minä luon käsitykseni itse tai ne muodostuvat minun mielessäni ihan itsestään sen perusteella, millaista materiaalia saan käsitykseni muodostamiseen...
Mutta sinäkö voit sanoa mitä minä olen "mielessäni päättänyt"? Ja sinäkö voit todeta, että Mirri on muka yrittänyt asioita kanssani selvittää ja että "ok" on hyvä vastaus minulle?
En ole voinut ajatella muutakaan, kuin että olet mielessäsi päättänyt, kun mikään sinun oletuksestasi poikkeava ei aiheuta muuta kuin uuden, ohjailevan kysymyksen.
Mirri-asian olen jo selvittänyt yllä. Ok-vastauksesta vielä sen verran, että se on minun mielestäni passeli vastaus kenelle tahansa siinä tilanteessa, missä Mirri sitä käyttää.
Helmenkalastaja kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Voit toki sanoa, että minun käsitykseni on sinun mielestäsi väärä, mutta siinä kaikki. Mikään, mitä sinä omasta puolestasi vakuuttelet, ei voi minun käsitystäni muuttaa. Se muuttuu vain, jos saan materiaalia, joka tukee toisenlaista käsitystä. Tähän sinun on valitettavasti tyytyminen...
Niin, sinä näytät kuuluvan niihin ihmisiin joille on täysin turha esittää minkäänlaisia perusteita tai todisteita mistään - koska sinä uskot vain sen mitä sinä haluat uskoa.
Ja koska sinä haluat uskoa, että minä teen väärin ja että Mirri ei ole koskaan minulle mitään pahaa tehnyt tai aiheuttanut ja että Mirrin "ok" on aivan hyvä ja pätevä vastaus mihin tahansa, minulla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta sinua saada ajattelemaan tai uskoman mitään muuta.
Tässäkin sinä luet taas aivan ihmeellisiä asioita minun uskomuksikseni. En ole missään sanonut, ettei Mirri ole koskaan sinulle mitään pahaa tehnyt tai aiheuttanut! Aivan selvästi on, koska sinä olet sen niin kokenut. Toisaalta olen nähnyt sinun aiheuttaneen hänelle aivan yhtä paljon pahaa (määriä on vaikea arvioida), joten minun mielestäni (huom! ihan oma mielipiteeni vain) voisitte olla niiden asioiden kanssa jo sujut... Ei sinun tarvitse minun päätäni tässä yrittää kääntää. Minulla on kuitenkin oikeus arvioida asioita oman mieleni kautta - ainoa mahdollinen tapa minulle - enkä minä kykene ymmärtämään, miksi Mirrin tekemät loukkaukset ovat olleet niin verisiä. En silti kiellä, etteivätkö ne sinulle sellaisia voi olla! Kyllä minä uskon sinua.