Pidättekö terapeutistanne?

Pidättekö terapeutistanne?

ViestiKirjoittaja untuva » 20.01.2013 18:46

Mä pidän. Hirmu tärkeä ihminen.
untuva

Re: Pidättekö terapeutistanne?

ViestiKirjoittaja untuva » 20.01.2013 19:19

Mäkin kyllä pidän Pertistä.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 20.01.2013 19:21

Mun terapeutti varmaan pitää mustakin, koska aikoo pitää mua potilaana eläkkeelle menon jälkeenkin. Olin osannut jo toivoa, että hän pitäisi minut potilaana, vaikka menisi eläkkeelle, ja sitten kun otin asian puheeksi, hän lupasi pitää minut ja kuulemma aikoo pitää joitakin muitakin. Olen varmaan yksi hänen helmeistään. Kerran kysyin, että olen varmaan kivin hänen potilaistaan johon vastasi, että useimmiten.
untuva

ViestiKirjoittaja SADE » 21.01.2013 04:10

Rakastan.
SADE

ViestiKirjoittaja ve e » 21.01.2013 08:24

Minä hölmö olen ollut terapiassa niin kauan. Uskon jotenkuten, että kykenee auttamaan minua.
ve e

ViestiKirjoittaja untuva » 21.01.2013 13:42

SADE tuo on mielenkiintoista, voisitko kertoa syvemmin mitä tarkoitat terapeutin rakastamisella; sitäkö että hän voisi olla vanhempasi, puolisosi, vai jotain muuta? Itse, kun en ole terapeuttiini ainakaan sillä tavoin rakastanut, että miehen ottaisin hänestä. Terapeuttini ei myöskään edusta minulle isää. Pidän ja välitän hänestä sekä ajattelen hänenkin parastaan. En osaa sanoa, onko tärkeänä pitäminen sama kuin, että rakastan häntä. En osaa sanoa, olenko lapsena rakastanut äitiäni, koska en muista sellaista, vaikka karulta kuulostaakin. ÄÄRIMMMÄISEN tärkeä hän on aina ollut, sen vain tiedän.
untuva

ViestiKirjoittaja SADE » 21.01.2013 17:51

untuva, kertoisin mielellani, mutta en valitettavasti voi taalla menna yksityiskohtiin. Ehkapa joskus kohtaamme, IRL, jossakin...silloin kerron koko tarinan.
SADE

ViestiKirjoittaja untuva » 21.01.2013 17:57

Ymmärrän.
untuva

ViestiKirjoittaja Lette » 22.01.2013 11:25

Psykoanalyytikkoni on ikuinen ystäväni.
Lette

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.01.2013 13:41

Psykoterapiasuhde ei toimi, eikä tulosta synny, jos terapeutti inhoaa hoidettavaansa. Joten tuskin inhoaa, jos yhteistyö on jatkunut.
Mirri

ViestiKirjoittaja ve e » 22.01.2013 14:08

Se on vastatransferenssia ja edellyttää vasta-analyysiä. Vastavastatransferenssin vaikutuksen rajaamiseksi (vastatulkinnan muotoiluun) ja tarpeettoman vastavastavastatransferenssin välttämiseksi kannattaa pitää mielessä tulkinnan viivyttämisen periaate. Basically.

PP: 13:24: Mikä "se"? Korrelaatit tarkemmiksi!
ve e 17:29: "Se" viittaa obelixin kuvittelemaan tilanteeseen, jossa terapeutti [vihaa] inhoaa potilasta. Se on silloin vastatransferenssia.
ve e 17:29: Alkuperäinen muotoilu oli ve e:n moderni vessanseinäkirjoitus älypuhelimella.
ve e 17:30: Korjaus ve e 17:29:ään.
ve e

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 22.01.2013 20:34

Minä vihaan tera peutteja.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 22.01.2013 20:35

Obelix kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Psykoterapiasuhde ei toimi, eikä tulosta synny, jos terapeutti inhoaa hoidettavaansa. Joten tuskin inhoaa, jos yhteistyö on jatkunut.

Terapeutit tekevät rahasta mitä vain. Eikö vaan PP.

He myyvät itseään. :shock:
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2013 21:30

Leten psykoanalyysi on nuoruuden syntejä.

Ettekö tiedä, muista vai ettekö lue?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.01.2013 21:33

Psykopatologia, ehkä ihmisillä on elämää myös tämän foorumin ulkopuolella; myös sillä kirjoittajalla, jota sinä teitittelit äskeisessä viestissäsi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2013 21:54

En tietenkään syytä Teitä, joka olette usein laajasti vastannut Leten viesteihin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lette » 23.01.2013 19:56

Obelix kirjoitti:Entä jos hoitajasi oikeasti inhoaa sinua?

PP 13:23: Kehen "sinua" viittaa?

Obelix 18.19: Lette:"Psykoanalyytikkoni on ikuinen ystäväni."

Tämä psykoanalyytikko oli lämmin ihminen ja hänellä oli
intuitiivista kykyä tulkita potilasta. Hän tulkitsi minulle
analyysin loppuvaiheessa, että koen hänet ikuisena ystävänä.
Hän oli oikeassa. Muistan häntä lämmöllä ja ystävyydellä aina.
Kävin kerran häntä tervehtimässäkin.

Obelixille vihjeeksi: Ajattele puheesi seurauksia, älä sano kaikkea
mitä sylki suuhun tuo. Aiheutat vaan itsellesi vahinkoa.
Lette

ViestiKirjoittaja untuva » 23.01.2013 21:25

poistin viestin pyynnöstä.
Viimeksi muokannut untuva päivämäärä 24.01.2013 21:10, muokattu yhteensä 2 kertaa
untuva

ViestiKirjoittaja SADE » 29.01.2013 19:51

untuva, eiköhän jokaiseen terapiasuhteeseen mahdu kaikkia mahdollisia tunteita ja tilanteesta / tapauksesta / päivästä riippuen kai terapeutti edustaa potilaalleen milloin mitäkin. Käsittääkseni ihan tavallista, kuuluu asiaan ja hyvä niin.
Sen sijaan on jonkinlainen "tabu", että terapeutti saisi "tuntea jotain muuta". Terapeutin kuuluu ja täytyy olla ammatillinen ja jättää enimmäkseen omat tunteensa taka-alalle ja edetä potilaansa ehdoilla (mukauttaa itseään ammattinsa vaativalla tavalla eri tilanteisiin). Näin käsittääkseeni se menee..

Minulle henk.koht. terapeuttini edusti miestä, jonka kanssa halusin elää loppuelämäni. :-)
SADE

ViestiKirjoittaja Jail » 30.01.2013 22:03

Pidän psykologista jonka luona käyn juttelemassa, en tunne tarvetta revitellä asioitani, joita käsittelen siellä.
Jail

Seuraava

Paluu Terapiaa