Minut saa poistaa foorumilta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Minut saa poistaa foorumilta

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.01.2013 23:49

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Sinä Helmenkalastaja ja sinä Mirri, ettekö ole lainkaan ottaneet huomioon, miltä Kyllästyneestä on mahtanut tuntua pankkikorttijupakan yhteydessä?

Vaikuttaa siltä, että Kyllästynyt on vakavasti traumatisoitunut mainitsemasi 'jupakan' yhteydessä.

En minä tuollaista, mitä vastasit, kysynyt.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 17.01.2013 23:54

Hilppa kirjoitti:Sinä Helmenkalastaja ja sinä Mirri, ettekö ole lainkaan ottaneet huomioon, miltä Kyllästyneestä on mahtanut tuntua pankkikorttijupakan yhteydessä? Koska olette niin huolissanne kuolleen ihmisen mainitsemisesta. Ikään kuin olisitte enemmän huolissanne kuolleen tunteista kuin elävän ihmisen.

Hilppa, minä, Helmenkalastaja, en ole alun perin osallistunut pankkikorttiketjuun. Voin kuvitella, että Kyllästynyt on todennäköisesti ollut täynnä voimatonta raivoa ja loukkaantumista, kun hänen antamaansa arvokasta tietoa on uskallettu kyseenalaistaa. Muuta minun mielikuvitukseni ei tuota. Sitä ihmettelen, että Kyllästynyt jaksaa edelleen olla yhtä täynnä raivoa ja loukkaantumista (toisen, meille täysin tuntemattoman ihmisen puolesta!), vielä (muistaakseni yli) kolmen vuoden kuluttua tapahtuneesta.

En minä ole huolissani kuolleen ystäväni tunteista, olen pahoillani ja vihainen siitä, että hänet mainitaan täällä tällaisessa yhteydessä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.01.2013 00:04

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Sinä Helmenkalastaja ja sinä Mirri, ettekö ole lainkaan ottaneet huomioon, miltä Kyllästyneestä on mahtanut tuntua pankkikorttijupakan yhteydessä?

Vaikuttaa siltä, että Kyllästynyt on vakavasti traumatisoitunut mainitsemasi 'jupakan' yhteydessä.

Kysyit asiaa, joka ei kuulu sinulle. Ei minulla ole mitään syytä alkaa netissä ventovieraalle ihmiselle selvittää olenko ottanut huomioon miltä jostakin ihmisestä tuntuu vai enkö ole. Kai sinä tämän käsität.

Mutta esitän vastakysymyksen; vastaa tai ole vastaamatta. Miltä Kyllästyneestä on mahtanut tuntua mikä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.01.2013 00:06

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... En minä ole huolissani kuolleen ystäväni tunteista, olen pahoillani ja vihainen siitä, että hänet mainitaan täällä tällaisessa yhteydessä.

Miksi minä en saisi kertoa siitä mitä Mariaana teki?

Vai väitätkö sinä Helmenkalastaja, ettei se mitä kerroin ole totta ja että kerronkin perättömyyksiä juuri siksi, ettei kuollut ihminen voi kertoa asian todellista laitaa?

En väitä. En tosin muista aivan tarkkaan koko prosessia; aihe ei kiinnostanut minua.

Minun mielestäni sinun ei vain olisi ollut tarpeen kertoa. En arvosta kertomistasi, olisin arvostanut kertomatta jättämistä. Vain Mirrillä on enää mahdollisuus sanoa sanansa aiheesta. Olisit voinut esitellä vain hänen osuutensa. (Lisäys) Jos asiaa nyt ylipäätään on tarpeen pitää esillä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.01.2013 00:17

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Kysyit asiaa, joka ei kuulu sinulle. Ei minulla ole mitään syytä alkaa netissä ventovieraalle ihmiselle selvittää olenko ottanut huomioon miltä jostakin ihmisestä tuntuu vai enkö ole. Kai sinä tämän käsität.

Mutta esitän vastakysymyksen; vastaa tai ole vastaamatta. Miltä Kyllästyneestä on mahtanut tuntua mikä?

Edeltäkäsin taattua laadukasta Mirriä. Hän ei kuitenkaan (onneksi) päätä, mitä kukin kirjoittaja täällä saa kirjoittaa ja mikä kenellekin kuuluu.

Miltä Kyllästyneestä on mahtanut tuntua mikä? olisi hänen pitänyt kaiken järjen mukaan ajatella silloin kauan sitten.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.01.2013 00:36

Hilppa kirjoitti:Edeltäkäsin taattua laadukasta Mirriä. Hän ei kuitenkaan (onneksi) päätä, mitä kukin kirjoittaja täällä saa kirjoittaa ja mikä kenellekin kuuluu.

Ja yhtä taattua laadukasta Hilppaa. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.01.2013 01:28

Ollaan kahta mieltä, ja tähän on tyytyminen. Mahdollista loukkaantumista
tulisi voida sietää ilman ylenmääräistä provosoitumista.

Myös Obelix - VQP-Vasso(-Reinikainen) -debatissa kannoissa oli kaksinaisuutta,
jota ei voitu ratkaista saatujen tietojen pohjalta. Riita kehittyi uskonsotien
asteelle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.01.2013 10:08

Psykopatologia kirjoitti: Mahdollista loukkaantumista
tulisi voida sietää ilman ylenmääräistä provosoitumista.

Tuo on hyvä neuvo. Toivottavasti se koskee myös Kyllästynyttä, jolla näyttää olevan vaikeuksia loukkaantuneisuuden sietämisessä.
Mirri

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 18.01.2013 11:23

Noåeakiertoisia eukkoja täällä. Kaikillako samaan aikaan vai saako tämä samanen aina kaiken aikaiseksi ? Yhden nauttiessa taustalla. Keinonsa kullakin hoitaa stondariongelmaa. Mikael Agrikolan aikaan sitä hoidettiin nokkosilla piiskaamalla.
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.01.2013 12:38

Kyllästynyt kirjoitti:Tuossa keskustelussa Mirri ja Mariaana tekivät tiivistä yhteistyötä toinen toistaan kannustaen ja yllyttäen. Tuon yhteisrintaman takia Mariaanan nimen mainitseminen on oleellinen osa vastaustani.

Tämän myötä tuon edesmenneen henkilön mukaantuominen tulee ymmärrettävämmäksi. Tuommoinen useamman henkilön yhteisrintama on varsin ikävä ilmiö.

Tosin on niinkin, että välttämättä ei olisi tarvinnut nimetä tuota toista henkilöä, käyttäen esim ilmaisua "eräs toinen nimimerkki" tms.

Yhtäkaikki, tuossa tapauksessa nyt ei liene kysymys Kyllästyneen osalta pelkästään Mirrin käytöksestä, kuten itse erheellisesti luulin, vaan nimenomaan siitä kokonaisuudesta, mitä silloin tapahtui tämän pankkikortti-casen yhteydessä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 18.01.2013 13:04

Obelix kirjoitti:Vainajia tulee kunnioittaa.

Menee ohi aiheen, mutta miksi vainajia tulee kunnioittaa...

Miksi kummassa vainajista ei saisi puhua samalla tavalla inhimillisinä olentoina kuin elävistäkin puhutaan?
valkosiipi

Halme - Hazard

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.01.2013 13:09

Ludvig Borga http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/201 ... 2_k9.shtml
Keskiviikko 13.1.2010 klo 02.44
(- -)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.01.2013 13:22

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Tuossa keskustelussa Mirri ja Mariaana tekivät tiivistä yhteistyötä
toinen toistaan kannustaen ja yllyttäen. Tuon yhteisrintaman takia
Mariaanan nimen mainitseminen on oleellinen osa vastaustani.

Tämän myötä tuon edesmenneen henkilön mukaantuominen tulee ymmärrettävämmäksi.
Tuommoinen useamman henkilön yhteisrintama on varsin ikävä ilmiö.

Tosin on niinkin, että välttämättä ei olisi tarvinnut nimetä tuota toista henkilöä,
käyttäen esim ilmaisua "eräs toinen nimimerkki" tms.

Yhtäkaikki, tuossa tapauksessa nyt ei liene kysymys Kyllästyneen osalta pelkästään
Mirrin käytöksestä, kuten itse erheellisesti luulin, vaan nimenomaan siitä kokonaisuudesta,
mitä silloin tapahtui tämän pankkikortti-casen yhteydessä.

Tieysti varsinainen häväistykirjoitus kuolleesta on eri asia kuin hänen nimensä mainitseminen
relevantissa yhteydessä. - Tältä pohjalta joidenkin kirjoittajien pyhä viha voi tuntua
liioitellulta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.01.2013 13:33

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Tuossa keskustelussa Mirri ja Mariaana tekivät tiivistä yhteistyötä toinen toistaan kannustaen ja yllyttäen. Tuon yhteisrintaman takia Mariaanan nimen mainitseminen on oleellinen osa vastaustani.

Tämän myötä tuon edesmenneen henkilön mukaantuominen tulee ymmärrettävämmäksi. Tuommoinen useamman henkilön yhteisrintama on varsin ikävä ilmiö.

Tosin on niinkin, että välttämättä ei olisi tarvinnut nimetä tuota toista henkilöä, käyttäen esim ilmaisua "eräs toinen nimimerkki" tms.

Yhtäkaikki, tuossa tapauksessa nyt ei liene kysymys Kyllästyneen osalta pelkästään Mirrin käytöksestä, kuten itse erheellisesti luulin, vaan nimenomaan siitä kokonaisuudesta, mitä silloin tapahtui tämän pankkikortti-casen yhteydessä.

Juuri tuon kaltaista hienotunteisuutta (ks. lihavoimani lause) olisi toivonut. Toki voin myöntää, ettei Kyllästyneelle kenties tullut koko asia mieleen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.01.2013 13:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Minun mielestäni sinun ei vain olisi ollut tarpeen kertoa. En arvosta kertomistasi, olisin arvostanut kertomatta jättämistä. Vain Mirrillä on enää mahdollisuus sanoa sanansa aiheesta. Olisit voinut esitellä vain hänen osuutensa.

Voi että! Toivottavasti arvostat minua sitten siitä kaikesta muusta minkä olen jättänyt kertomatta.

Arvostan sinua monestakin asiasta. Sellaista kertomatta jättämistä, mistä sinua olisi aihetta arvostaa, en ole huomannut.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.01.2013 16:05

Psykopatologia kirjoitti:Tieysti varsinainen häväistykirjoitus kuolleesta on eri asia kuin hänen nimensä mainitseminen
relevantissa yhteydessä. - Tältä pohjalta joidenkin kirjoittajien pyhä viha voi tuntua
liioitellulta.

Asiayhteys oli kieltämättä relevantti, kun jälkeenpäin ao yhteys selvitettiin. Mutta itse näkisin, että joidenkin kirjoittajien tunneresponssi oli (ainakin suurimmalta osaltaan) aito.

Mitens se Härr Ûberpidon ohjeistus menikään... formaalisessa oikeuskäytännössä painotus on stimuluksen suuntaan, mutta tällä palstalla "ymmärretään" loukkaantunutta pitemmälle kuin IRL:ssä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.01.2013 16:18

.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 27.01.2013 15:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Jail » 18.01.2013 18:14

Höh, lähtikö Lappalainen?
Jail

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.01.2013 18:16

Lähti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.01.2013 19:41

Obelix kirjoitti:Menikö se espooseen?

Obelixille 30 minuuttia arestia (asetuksista).

Menepä nurkkaan häpeämään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko