Tristanin viestit ennakkovalvontajonossa

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Tristanin viestit ennakkovalvontajonossa

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.01.2013 17:53

Näin se menee; ensin kirjoittajana auot päätäsi ja ärsytät kiukkuun asti kajoamalla kanssakirjoittajien elämän asioihin ja sitten moderaattorina laitat ennakkovalvontaan kohteesi pillastuessa. Minkäs sille mahtaa.

[Tämä on mielipide, ei väite.]
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.01.2013 18:51

Kyllästynyt, mielestäni asia menee näin; ensin kirjoittajana auot päätäsi ja ärsytät kiukkuun asti kajoamalla kanssakirjoittajien elämän asioihin ja sitten moderaattorina laitat ennakkovalvontaan kohteesi pillastuessa. Minkäs sille mahtaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.01.2013 18:54

17:55
Ei väite muutu mielipiteeksi siksi, että joku sanoo sitä mielipiteeksi.

On otettu kantaa joko hyvin tai huonoin perustein.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.01.2013 19:08

Psykopatologia, mielipiteenä ilmaistu asia ei muutu väitteeksi sillä, että joku sanoo sitä väitteeksi. Asian ilmaisija itse määrittelee onko hän esittänyt väitteen vai mielipiteen; ei todellakaan voida mennä väittämään hänen esittäneen väitettä, jos hän kertoo esittäneensä mielipiteen. Eikä tietysti myöskään toisinpäin.

Niinpä mielipiteeni eivät muutu väitteiksi, vaikka Kyllästyneen mielestä ne olisivat väitteitä. Eivätkä mielipiteeni muutu väitteiksi edes niin, että Kyllästynyt väittää niiden olevan väitteitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.01.2013 19:38

Koska kukaan ei ole niin viisas kuin jälkiviisas, niin omasta mielestäni ne kaksi ketjua, joissa tunteet alkoivat käymään kuumina, olisi tullut lukita ennen kenenkään ylilyöntejä.

Jos toki on niin, että tilanteesta ja lukitsemisista riippumatta olemme kaikki yksin ja vain yksin vastuussa omasta käytöksestämme.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.01.2013 16:16

Tris näyttäisi olevan poistettu, eikä "vain" ennakkovalvonnassa"?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.01.2013 16:20

Jep. Erehtyi provosoitumaan Kyllästyneen vittuilusta. Suoraan sanottuna.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kiss » 18.01.2013 16:22

En voi käsittää tätä Kyllästyneen asemaa täällä.
Kiss

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.01.2013 16:38

Kyllästyneeltä olisi tietty voinut odottaa vähemmän (tahatontakin) provosoivaa asennetta, varsinkin hänen modestatuksensa vuoksi, mutta yhtäkaikki: ei pidä provosoitua vaikka kuinka provosoidaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.01.2013 17:11

Kahvi kirjoitti:Kyllästyneeltä olisi tietty voinut odottaa vähemmän (tahatontakin) provosoivaa asennetta, varsinkin hänen modestatuksensa vuoksi, mutta yhtäkaikki: ei pidä provosoitua vaikka kuinka provosoidaan.

Tuohan kyllä onnistuu, kun on vain ensin saanut kuoletettua kaikki tunteensa...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.01.2013 18:21

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllästyneeltä olisi tietty voinut odottaa vähemmän (tahatontakin) provosoivaa asennetta,
varsinkin hänen modestatuksensa vuoksi, mutta yhtäkaikki: ei pidä provosoitua vaikka kuinka provosoidaan.

Luultavasti ei noin vaan niin, että yllyke kävi tunteiden "ohi".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.01.2013 19:02

Mirri kirjoitti:Jep. Erehtyi provosoitumaan Kyllästyneen vittuilusta. Suoraan sanottuna.

Toisaalta Tris veti esiin "haisevapilluinen huora" -kortin.

Psykopatologia-foorumilla tulee käyttäytyä suunnilleen
niin kuin työpaikalla käyttäydytään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.01.2013 20:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllästyneeltä olisi tietty voinut odottaa vähemmän (tahatontakin) provosoivaa asennetta, varsinkin hänen modestatuksensa vuoksi, mutta yhtäkaikki: ei pidä provosoitua vaikka kuinka provosoidaan.

Miten sinun mielestäsi Helmenkalastaja minun pitäisi suhtautua siihen, kun minua solvataan haisevapilluiseksi munanlutkuttajaksi, huoraksi jne. ja/tai väitetään minun tehneen/tekevän asioita joita en ole tehnyt, tai etten tiedä/tunne asioita jotka ovat kiinteästi liittyneet työhöni jo vuosikymmenien ajan tai varasteta työni tuloksia ja vieläpä vittuilla sen päälle: "Otin hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta"... ja niin edelleen?

Miten minun onnistuisi kuolettaa kaikki tunteeni niin, etten välittäisi siitä, että minut on bannattu vuosikausiksi - ja vieläpä nytkin minua niistä banneista kiusata - selkeästi pahennettu masennustani ja mitätöity psykoterapiani tuloksia ja pilkattu nykyistä tilannettani väittämällä psykoterapian olleen pelkkää rahantuhlausta jne?

Mielelläni kuulisin konkreettisia ehdotuksia ongelmani ratkaisemiseksi.

Anteeksi, minun olisi pitänyt jotenkin merkitä se kohta, johon kommenttini kohdistui. Nyt olen sen tehnyt. Tarkoitukseni ei ollut siis viitata sinuun.
Ajattelin asian omasta näkövinkkelistäni: minä onnistun olemaan provosoitumatta vain silloin, kun olen onnistunut kuolettamaan kaikki tunteeni.
Ei elämä sellaisenakaan kovin herkkua ole...

Sinulle en osaa antaa mitään konkreettisia ehdotuksia. Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan. En tiedä, miten olisin itse selvinnyt moisesta. Keinoni olisivat silti varmasti olleet toiset (terapiaa lukuun ottamatta), eri ihminen kuin olen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.01.2013 20:54

Kyllästynyt kirjoitti: Uteliaana odottelen erityisesti Mirrin reaktiota kyseiseen ketjuun, vaikka jos vanhat merkit paikkansa pitävät; mitään reaktiota ei tule.

Kyllästynyt, millainen reaktio olisi tahtosi mukainen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.01.2013 21:27

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Sinulle en osaa antaa mitään konkreettisia ehdotuksia. Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan. En tiedä, miten olisin itse selvinnyt moisesta. Keinoni olisivat silti varmasti olleet toiset (terapiaa lukuun ottamatta), eri ihminen kuin olen.

Kiitos kauniista sanoistasi - tosin niiden anti ei paljon lämmitä silloin kun ne jäävät pelkäksi tyhjäksi sanahelinäksi.
Viittaan tuolla siihen, että nyt olisi tilaisuus ryhtyä sanoista tekoihin:

Muistaakseni olimme samaa mieltä siitä, että kiusaamisen mahdollistavat "viattomat" sivustakatsojat.

Kyllästynyt, mitä haluaisit minun tekevän?
Ilmaisevan paheksuntani kyseisessä ketjussa?
Voisin sen tehdä, mutta tuskin sillä olisi mitään vaikutusta. Todettaisiin vain minun liittyneen sinun "hoviisi" tai jotain vastaavaa.
Viestin ilmoittamisen en myöskään usko johtavan mihinkään. Tris lienee nyt tukarin moderaattorikunnan suojeluksessa.

Täällä voin toki sanoa suoraan, että Trisin käyttämä kieli on törkeää.
Vaikka otettaisiin huomioon teidän välinne ja se, että hän on tunnetusti helposti provosoituva henkilö, se ei ole hyväksyttävää.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.01.2013 21:48

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Sinulle en osaa antaa mitään konkreettisia ehdotuksia. Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan. En tiedä, miten olisin itse selvinnyt moisesta. Keinoni olisivat silti varmasti olleet toiset (terapiaa lukuun ottamatta), eri ihminen kuin olen.

Kiitos kauniista sanoistasi - tosin niiden anti ei paljon lämmitä silloin kun ne jäävät pelkäksi tyhjäksi sanahelinäksi.
Viittaan tuolla siihen, että nyt olisi tilaisuus ryhtyä sanoista tekoihin:

Muistaakseni olimme samaa mieltä siitä, että kiusaamisen mahdollistavat "viattomat" sivustakatsojat.

Kyllästynyt, mitä haluaisit minun tekevän?
Ilmaisevan paheksuntani kyseisessä ketjussa?
Voisin sen tehdä, mutta tuskin sillä olisi mitään vaikutusta. Todettaisiin vain minun liittyneen sinun "hoviisi" tai jotain vastaavaa...

Sekö sinua pelottaa ja estää, että profiloidut puolustajakseni?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Viestin ilmoittamisen en myöskään usko johtavan mihinkään. Tris lienee nyt tukarin moderaattorikunnan suojeluksessa...

Oletko tosiaankin sitä mieltä, ettei kiusaamiseen kannata puuttua koska "turhaa se kuitenkin on ja joudun vain itse kärsimään"?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Täällä voin toki sanoa suoraan, että Trisin käyttämä kieli on törkeää...

Niin, täällä.
Nurkan takanako vain esiinnyt rohkeana oikeudenmukaisuutta ja mm. kuolleiden kunniaa puolustavana, mutta elävien ihmisten puolustajaksi et halua leimautua?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Vaikka otettaisiin huomioon teidän välinne ja se, että hän on tunnetusti helposti provosoituva henkilö, se ei ole hyväksyttävää.

Näytät kuitenkin sen hyväksyvän koska kyseisellä palstalla kirjoitat, etkä sanallakaan halua asiaan puuttua.

Arvasin kyllä, että vastaukseni näyttäytyisi sinusta tällaiselta. Se on ihan mahdollinen tulkinta.
Itse en haluaisi ajatella olevani noin selkärangaton. En vain näe mitään mieltä Trisin tuomitsemisessa tukarilla, joka on moraalisesti niin ala-arvoinen foorumi.
Jos haluat itse vastata hänen viestiinsä siellä, niin voin toki viestisi sinne välittää.

Ehkä tosiaan pelkään profiloitumista sinun puolustajaksesi. En halua profiloitua kenenkään puolustajaksi.
Haluan olla vapaa ottamaan kantaa tai olemaan ottamatta kantaa niissä asioissa, joissa koen tarvetta, milloin puolesta, milloin vastaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.01.2013 22:57

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Arvasin kyllä, että vastaukseni näyttäytyisi sinusta tällaiselta. Se on ihan mahdollinen tulkinta.
Itse en haluaisi ajatella olevani noin selkärangaton. En vain näe mitään mieltä Trisin tuomitsemisessa tukarilla, joka on moraalisesti niin ala-arvoinen foorumi...

Ala-arvoinen foorumi jonka olemassaoloa kuitenkin pönkität ja tuet omalla osallistumisellasi?

Olen rekisteröitynyt sinne 26.6.2011 ja tähän päivään/hetkeen mennessä olen kirjoittanut sinne 59 viestiä, joista 23 päiväkirjoihin. En kutsuisi panostani pönkittämiseksi enkä tukemiseksi. Niin kuin tiedät, olen nyt osallistunut viidellä viestillä ketjuun, jossa kysytään, miksi en kyseiselle foorumille kirjoita. Motiivinani on tuoda julki se, kuinka nykyinen moderointi - jos sitä voi sellaiseksi kutsua - on käsittääkseni ajanut sieltä pois muitakin kirjoittajia kuin minut.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Jos haluat itse vastata hänen viestiinsä siellä, niin voin toki viestisi sinne välittää...

Voisithan sinä sanoa, että tuohon ketjuun osallistuvat voisivat joskus katsoa peiliin ja miettiä pitävätkö näkemästään.

Tuon voin toki tehdä, mutta postaan ensin tämän, jotta faktat olisivat ainakin postaushetkellä oikein (viestieni määrä puheena olevassa ketjussa).

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Ehkä tosiaan pelkään profiloitumista sinun puolustajaksesi. En halua profiloitua kenenkään puolustajaksi...

Etkö missään olosuhteissa tai mistään syystä?

En. En profiloitua, puolustaa voin, kun koen siihen tarvetta, mutta en "käskystä".

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Haluan olla vapaa ottamaan kantaa tai olemaan ottamatta kantaa niissä asioissa, joissa koen tarvetta, milloin puolesta, milloin vastaan.

Mutta juurihan sinä sanoit, ettet halua profiloitua kenenkään puolustajaksi...
Onko tärkeämpää puolustaa asioita sekä vainajia kuin eläviä ihmisiä?

Miten tuo sanomani mielestäsi sotii sitä vastaan, etten halua profiloitua kenenkään puolustajaksi?
Minulla on taipumusta lähteä puolustamaan sitä, joka minun silmiini näyttää olevan altavastaajana, jos uskon hänen tarvitsevan tai haluavan minun sekaantumistani.
Sellaista, joka tuntuu pärjäävän hyvin omillaan, ei niin herkästi tule tarvettaa puolustaa. En väitä osaavani aina arvioida tilanteita oikein, mutta noin omasta mielestäni toimin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.01.2013 00:55

Lukittu 18.1.2013 23:56
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Romulaatikko