Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista / kirjoittajien ristiidoista

ViestiKirjoittaja Kuutar » 11.01.2013 23:19

Psykopatologia kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Minun mielestäni kyse on koko ajan ollut kyse tuosta sekä siitä, että VQP:n oikeusturvasta. Hänen asemassaan olisin vähintäänkin ärsyyntynyt siitä, että Obelixin kirjoitusten kaltaisen sonnan uskotellaan olevan peräisin häneltä.

Juuri vakuuttelit minulle, että Obelixin kirjoitukset kertovat hänen akateemisesta oppineisuudestaan ja psykologian sekä psykoterapian asiantuntijuudestaan!
Pitäisikö minun etsiskellä niitä sinun mielestäsi vakuuttavia kirjoituksia sontana pitämäsi aineiston keskeltä, vai voisitko sinä tonkia niitä tänne näytille?

Minusta hänen asialliset kirjoituksetkaan eivät ole olleet asiantuntevia, muistan esim. jonkun tekstin mitä hän väitti neuroottisuudesta, joka oli minun maallikonkin tiedoilla vanhentunutta tietoa. Enkä tarkoita omasta mielestäni, vaan että tiesin sen olevan psykiatrian nykyisen mainstream -tiedon mukaan sitä. Koen pärjääväni tietämykselläni oikein hyvin samalla tasolla Obelixin kanssa, keskimäärin hän on tälle palstalle kirjoittanut ne tasottomimmat jutut yhdessä Riidankylväjän kanssa.

PP: Mikä on muokkauksen syy?

Lainausvirhe.

PP: Ensi kerralla täsmällisempi selvitys (tai viesti poistoon).
Kuutar

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 23:38

Vasson mukaan yksi postaaja erehtyi luulemaan häntä ko. tapaamisessa Luukkoseksi ja hän ja Molla sanoivat ettei se pidä paikkaansa ja siinä se juttu käsittääkseni oli. Helmis ei ole minua vakuuttanut ymmärryksellään taikka kyvyllään pitää yksityiset tiedot itsellään. Se on kaikki mitä olen tästä keskustelusta oppinut :?
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2013 23:41

Kuutar kirjoitti:
Obelix kirjoitti:Kiitos Kyllästynyt, parempaa tasa arvoa naisille, mustille ja homoille!

Vaihtoehtoisesti, voisitko tavata Kyllästyneen livenä samalla kertaa yhdessä Vasson kanssa?
Samaan tapaamiseen voisi vielä tulla Reinikainen, vai mitä?

Hieno idea! Ei muuta kuin herrat porukalla treffeille Kyllästyneen kanssa; Kyllästynyt on juuri oikea henkilö lähetettäväksi tällaiselle tarkastusreissulle.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2013 23:45

Tris kirjoitti:Helmis ei ole minua vakuuttanut ymmärryksellään taikka kyvyllään pitää yksityiset tiedot itsellään. :?

Paraskin puhuja...
Mirri

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 23:47

Sain Vassolta luvan. Helmishän aikanaan provosoi minutkin riehumaan tukarille suunnilleen pyytämällä sitä kun lopetti moderaattoritouhunsa ja oli katkera. Ihme touhua...
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.01.2013 00:09

Tris, ymmärsit vihjailevan kommenttini väärin, mutta samapa tuo.
Mirri

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 00:10

No selitä. Olen äimänä.
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.01.2013 00:44

Tris kirjoitti:No selitä. Olen äimänä.

Oletan, ettei Helmenkalastaja ole tuonut tähän keskusteluun mitään yksityistä tietoa; ei ainakaan yhtään sen yksityisempää kuin sinä olet vuosien varrella tapaamistasi nettikirjoittajista tuonut nettifoorumeille.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2013 00:57

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Tässä jutussa ei ole missään vaiheessa - minun mielestäni - ollut kyse sinusta enkä pidä sinua yleisesti ottaen ollenkaan arvostelukyvyttömänä....

Minun mielestäni kyse on koko ajan ollut kyse tuosta sekä siitä, että VQP:n oikeusturvasta. Hänen asemassaan olisin vähintäänkin ärsyyntynyt siitä, että Obelixin kirjoitusten kaltaisen sonnan uskotellaan olevan peräisin häneltä.

No, tämähän selittääkin sinun käytöksesi kutakuinkin täydellisesti. Eipä mun tarvitse sitäkään enää ihmetellä. Se saattoikin olla ihan viimeinen ihmettelyni aihe.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 01:09

Mirri kirjoitti:

Oletan, ettei Helmenkalastaja ole tuonut tähän keskusteluun mitään yksityistä tietoa; ei ainakaan yhtään sen yksityisempää kuin sinä olet vuosien varrella tapaamistasi nettikirjoittajista tuonut nettifoorumeille.

Jos oletettaisiin että Vasso olisi tukarin tapaamisessa kertonut tavanneensa Luukkosen (mitä en usko) ja sellaisia yksityiskohtia tapaamisesta jotka antavat ymmärtää hänen olevan Obelix niin on se melkoinen vuoto. Kuten tukarin modetilanteesta kertominen jne.
Tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2013 01:17

Tris kirjoitti:Vasson mukaan yksi postaaja erehtyi luulemaan häntä ko. tapaamisessa Luukkoseksi ja hän ja Molla sanoivat ettei se pidä paikkaansa ja siinä se juttu käsittääkseni oli. Helmis ei ole minua vakuuttanut ymmärryksellään taikka kyvyllään pitää yksityiset tiedot itsellään. Se on kaikki mitä olen tästä keskustelusta oppinut :?

No tuo nyt on puppua alusta loppuun!
Mollaa en ole tavannut koskaan ;)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2013 01:30

Tris kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Jos oletettaisiin että Vasso olisi tukarin tapaamisessa kertonut tavanneensa Luukkosen (mitä en usko) ja sellaisia yksityiskohtia tapaamisesta jotka antavat ymmärtää hänen olevan Obelix niin on se melkoinen vuoto. Kuten tukarin modetilanteesta kertominen jne.

Kyllä Vasso on kertonut. Mitään sellaisia yksityiskohtia tapaamisesta, jotka antavat ymmärtää hänen olevan Obelix, hän ei sen sijaan ole kertonut, enkä ole niin sanonutkaan.
Olen tehnyt päättelyni aivan itsenäisesti. Ehkä sinun, Tris, on vaikea keskittyä seuraamaan keskustelua, joka ei koske sinua itseäsi?

Tukarin modetilanteesta en ole voinut kertoa, koska en nykytilanteesta ole perillä. Enhän ole kuulunut siihen porukkaan enää kahteen vuoteen enkä siis ole ollut nykyisen tukiaseman modena ollenkaan.

Jokainen, joka osaa vähänkään analysoida viestien tyylejä, kykenee sanomaan, että Reinikainen ei aina ole sitä, mitä voisi nikin perusteella luulla.

Sinulle, Tris, lähetin kerran yksärin, josta en ole ylpeä. Hermostuin niin siitä, että sinua yritettiin väen vängällä takaisin foorumille ja haukuttiin mua, kun se ei onnistunut; eihän mulla ollut mitään keinoja toimia sen asian eteen millään tavoin (jos nyt olisin sattunut haluamaan). Se on yksi harvoja - mahdollisesti ainoa - viestejä, joiden lähettämistä olen katunut. Arvasin toki, ettet arvostaisi osoittamaani luottamusta, vaan "paljastaisit" minut ennemmin tai myöhemmin. Suorastaan yllätit minut pitämällä asian omassa tiedossasi näinkin kauan.

(lisäsin puuttuneen omassa-sanan)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.01.2013 03:03

Tris kirjoitti:Kuten tukarin modetilanteesta kertominen jne.

Minulla on sellainen muistikuva, että Vasso Reinikainen on julkisesti todistellut ja vakuutellut modenikki Reinikaisen olevan ties miten monien kirjoittajien käytössä. Etenkin minua on Tukarilla Vasson toimesta yritetty vakuuttaa tässä asiassa, kun olen ollut niin kriittinen ja epäileväinen ja pitänyt sinnikkäästi kiinni käsityksestäni, jonka mukaan Reinikainen on aina yhtä kuin VQP/Vasso.

En ymmärrä miksi täällä yritetään luoda kuvaa suuremman luokan 'vuodosta' ja 'paljastamisesta', kun VQP on itse toitottanut asiaa jo ties miten pitkään; toitottanut kai juuri siksi, että minä - Mirri - kovakalloisuudessani ja jästipäisyydessäni en ole suostunut uskomaan hänen väitteitään, ettei hän muka olisikaan aina moderaattori Reinikaisen takana.
En tiedä muistanko oikein vai väärin, mutta olisikohan Hosulikin jossakin vaiheessa vakuutellut Vasson tukena samaa asiaa - että nykyisin mode-Reinikaisen takana voi olla ties kuka. Toisin kuin silloin 'vanhoina luotettavina aikoina', jolloin Reinikainenkin vielä oikeasti oli Vasson käyttämä modenikki.

Ja kaikista julkisista todisteluista ja vakuutteluista huolimatta minä jukuripäisenä sinnikkäästi uskon yhä edelleen ja tänä päivänä, että jos moderaattori Reinikainen innostuu kunnolla kirjoittamaan ja kommentoimaan jotakin, silloin Reinikaisen takana on VQP. Vasso ei toistaiseksi ole saanut minua uskomaan mitään muuta; niin pitkään kuin onkin yrittänyt todistella ja vakuutella.

Niin tai näin, Helmis ei ole paljastanut mitään 'sisäpiiritietoa' ja 'suurta salaisuutta' sanoessaan, että Reinikaisen nimimerkkiä käyttävät muutkin kuin Vasso. Päinvastoin ainakin minä olen joskus miettinyt, että kertoisikin julkisesti joku muukin kuin Vasso itse (Hosulin lisäksi?) tästä asiasta; olisi sitten minunkin helpompi uskoa asian olevan niin kuin Vasso on yrittänyt minulle väittää ja todistella.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.01.2013 03:07

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Sinä ilmeisesti tahtoisit minun vakuuttuvan ja uskovan asian olevan niin kuin sinä sanot sen olevan. Mutta mistä ihmeestä minä voin tietää hänen olevan psykologi ja psykoterapeutti - ettei sittenkin olisi psykiatrian erikoislääkäri ja Helsingin yliopiston professori?...

Sen jälkeen kun väitit tietäväsi ja tuntevasi pankki- ja maksukorttien ominaisuudet ja sopimusehdot paremmin kuin niitä työkseen vuosia suunnitellut pankkialan ammattilainen, minkään tekemisesi ei pitäisi enää yllättää minua. Jotenkin sinä Mirri kuitenkin aina onnistut osoittamaan niin uskomattoman täydellistä arvostelukyvyttömyyttä, että olen taas (lähes) sanaton.
Mirri kirjoitti:... Mikä osoittaa hänen olevan juuri sitä mitä sinä sanot hänen olevan? Nämä 'ilmoitukset' eivät vakuuta minua - sattuneista syistä. Eivät, vaikka minäkin olen nähnyt hänen 'ilmoittavan' olevansa Michiganin yliopistossa työskennellyt psykologian professori.

Kyllästynyt, kyllä niin on, ettet saanut minua vakuuttumaan.

Juu, en varmastikaan.
Enhän ole saanut vuosien yrittämisestä huolimatta sinua tajuamaan sitäkään, ettet sinä tunne pankki- ja maksukorttien ominaisuuksia juuri lainkaan - ja kovin vähän mistään muustakaan.

Ok.
Mirri

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 03:30

Perjantain vaihtuessa lauantaihin Kyllästynyt käy itkemään viskilasin ääressä muinaisia pankkikortteja muistellen? :( Älä itke Kyl..lästynyt vaan eteenpäin elävän mieli. Unohda pankkikortit hetkeksi mielestäsi niin olo helpottuu taas hetkeksi.
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 03:31

Mirri kirjoitti:
Tris kirjoitti:Kuten tukarin modetilanteesta kertominen jne.

Minulla on sellainen muistikuva, että Vasso Reinikainen on julkisesti todistellut ja vakuutellut modenikki Reinikaisen olevan ties miten monien kirjoittajien käytössä. Etenkin minua on Tukarilla Vasson toimesta yritetty vakuuttaa tässä asiassa, kun olen ollut niin kriittinen ja epäileväinen ja pitänyt sinnikkäästi kiinni käsityksestäni, jonka mukaan Reinikainen on aina yhtä kuin VQP/Vasso.

En ymmärrä miksi täällä yritetään luoda kuvaa suuremman luokan 'vuodosta' ja 'paljastamisesta', kun VQP on itse toitottanut asiaa jo ties miten pitkään; toitottanut kai juuri siksi, että minä - Mirri - kovakalloisuudessani ja jästipäisyydessäni en ole suostunut uskomaan hänen väitteitään, ettei hän muka olisikaan aina moderaattori Reinikaisen takana.
En tiedä muistanko oikein vai väärin, mutta olisikohan Hosulikin jossakin vaiheessa vakuutellut Vasson tukena samaa asiaa - että nykyisin mode-Reinikaisen takana voi olla ties kuka. Toisin kuin silloin 'vanhoina luotettavina aikoina', jolloin Reinikainenkin vielä oikeasti oli Vasson käyttämä modenikki.

Ja kaikista julkisista todisteluista ja vakuutteluista huolimatta minä jukuripäisenä sinnikkäästi uskon yhä edelleen ja tänä päivänä, että jos moderaattori Reinikainen innostuu kunnolla kirjoittamaan ja kommentoimaan jotakin, silloin Reinikaisen takana on VQP. Vasso ei toistaiseksi ole saanut minua uskomaan mitään muuta; niin pitkään kuin onkin yrittänyt todistella ja vakuutella.

Niin tai näin, Helmis ei ole paljastanut mitään 'sisäpiiritietoa' ja 'suurta salaisuutta' sanoessaan, että Reinikaisen nimimerkkiä käyttävät muutkin kuin Vasso. Päinvastoin ainakin minä olen joskus miettinyt, että kertoisikin julkisesti joku muukin kuin Vasso itse (Hosulin lisäksi?) tästä asiasta; olisi sitten minunkin helpompi uskoa asian olevan niin kuin Vasso on yrittänyt minulle väittää ja todistella.

ok
Tris

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 12.01.2013 03:42

Yritänpä IPn vaihtoa parhaillani ;)
En ole esiintymishaluinen, tarpeeni nähdyksitulemisella eivät esiinny niin.
Vasso-q, ruotikaa, en ole herkkähipiäinen pahastumaankaan.
Kunpa voisinkin omaksilukea näppärät sutjautukset, joita täällä on näppiksesestäni lähteneiksi kerrottu. Vallan nerokasta ja lyyristakin joiltain osin.

Kiitän huomionosoituksista, en välitä saada osakseni enempää välttämättä kuitenkaan.
Jakakaa hälle ken sen tarpeessa on.
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 04:02

Ovela harhautus... jaa, jaa. Tänne saattaa ilmaantua jossain vaiheessa uusi naisnimimerkki jolla on trisselle ominaisia piirteitä mutta epäillyksi tullessaan kertoo kuinka mielellään olisikin fiksu ja filmaattinen Trisse joka on viehättävä ja omaa laajan sanavaraston ja emotionaalisen kirjon mutta valitettavasti tälläistä onnea ei ole hänen osakseen sattunut vaikka ko. epäilyksestä onkin hyvin ilahtunut ja imarreltu :?
Tris

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 12.01.2013 04:30

Ei huono idea ollenkaan terapoida itseään mielyttävään suuntaan. Oletkin jo hyvällä alulla, jatka ihmeessä! Bentsojen vähennyksen rinnalla voi jopa olla että saat aikaan kaipaamasi/ tarvimasi muutoksen. Ihan itse ja itsessäsi. Helppoa? Vai liianko jopa?
mr jalsan

Kuka on kuka?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.01.2013 12:07

Kuka on kuka?

Kun esimerkiksi oikeudessa pyritään selvittämään sitä, kukan on ken,
turvaudutaan erilaisiin dokumentteihin ym. Yksi metodi on grafologia:
grafologi pyrkii etsimään kirjoitetusta erilaisia "sormenjälkiä", jotka
ovat luonteeltaan samanlaisuuksia. Tekstin sisältöanalyysi ei kenties
ole niin keskeistä. - Netissä tilanne on toinen:

1. Netissä "tunnistamisen" metodina ovat nimen omaan sisältö- ja
muotoseikat, so. tyyli yms. "Käsialalla" (tyypilliset kirjoitusvirheet
yms.) on vain toissijainen merkitys.

2. Toinen metodi on se, millaisen tunneresponssin kirjoitus herättää.
Ilmiö on samantyyppinen kuin terapiasta tuttu vastatrtansferenssi tai
täydentävät tunneresponssit. - Tämä metodi on tuntuvan epävarma
tunteiden labiiliuden yms. vuoksi, ja eri lukijoilla voivat eri tyyppiset
tunteet mobilisoitua (henkilöhistorian ja psykopatologian ym. pohjalta).
Responssin "tarkkuus" on negatiivisessa suhteessa lukijan psykopatologian
tason suhteen; so. vammainen sekoittaa helpommin omat ajatukset ja
tunteet toisten ajatusten ja tunteiden kanssa yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko