Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista / kirjoittajien ristiidoista

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2013 17:17

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Niin?

Niin sitä, että ensin sinä ilmoitat käsityksesi olevan, että Obelix ja VQP ovat yksi ja sama kirjoittaja.

Kun Obelix rehellisyydenpuuskassaan kertoo, ettei ole Vasso/VQP/Reinikainen, sinä vähättelet aiempaa toimintaasi kertoen, että sinulle on Obelixin viesteistä vain "tullut mieleen" VQP.

Tarkoitatko, että minun käsitykseni/olettamukseni/mielipiteeni pitäisi muuttua mainitsemasi 'rehellisyydenpuuskan' voimasta?

Sanon kuten Helmis: ilmoitan, jos huomaan muutosta tapahtuvan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2013 17:18

Tässä jää nyt kysymykseksi Vasson ammatti (Tris?).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2013 17:28

Välillä Mirri kääntäänsä ihan itsestäänkin.

Eihän asiassa todisteet paina.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2013 17:51

Kyllästynyt kirjoitti:Kyllä minä oikeastaan odotan, että jopa sinä pitäisit esitettyjä perusteluja ja ko. henkilön omaa ilmoitusta painavampina kuin omia luulojasi.

Olen ymmärtänyt sinun odottavan tuollaista. Hyvä kuitenkin, ettet sentään vaadi, odotat vain.

Painavana kai sitäkin pidät, että kyseinen henkilö on ilmoittanut olevansa psykoterapeutti, psykiatrian erikoislääkäri, Helsingin yliopiston professori, Michiganin yliopistossa työskennellyt psykologian professori...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2013 18:08

17:08 (Mirrille)
Tuohan on ihan eria kuin Obelixin äskeinen "tunnustus" ja aiempi tunnustus
samasta henkilöllisyydestä Suomi24:llä. Lisäksi on VQP:n lausuma (Tukari)
sekä Helmenkalastajan antamat tiedot.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 18:12

Psykopatologia kirjoitti:Trisin postaamasta "Obelixin" viestistä puuttuu loppuosa.

16:08
(- -)
Tässä vaiheessa en halua vielä lähteä arvailemaan, onko Obelixin ja VQP:n nimimerkkien takana yksi ja sama henkilö vai ei. Veikkaan kuitenkin, että arvaukseni olisi jälleen vähintään yhtä oikea kuin nimimerkki Helmiksen/Helmenkalastajan.

Viesti jatkui niin, että kun he arvioivat ikiään, voisi Helmis olla jopa oikeassa,
jos hänelle (VQP:lle) olisi sattunut niin, että hän olisi erehtynyt omasta iästään.

Lue kolmanneksi vika kappale - siinä se on
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2013 18:33

Kyllästynyt kirjoitti:En tietääkseni/ymmärtääkseni väittänyt tai edes ehdottanut, että kaikkeen Obelixin huulenheittoon olisi syytä uskoa.

Ilmeistä on kuitenkin sekin, että Obelix on koulutukseltaan psykologi/psykoterapeutti, vaikka sinä varmaankin epäilet sitäkin ja edelleen pidät kiinni luulostasi, että VQP ja Obelix ovat sama kirjoittaja.

Kyllästynyt, sallitko minulle sen, että pidän omat käsitykseni?
Ja Psykopatologialle sama kysymys.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 18:41

Olen. Totta kai.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 18:49

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Olen. Totta kai.

Mikä sinun mielestäsi on selitys sille, että VQP on itse kiistänyt tuollaista sanoneensa?

Selitys on ilmeinen: hän puhuu muunneltua totuutta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 18:57

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Mikä sinun mielestäsi on selitys sille, että VQP on itse kiistänyt tuollaista sanoneensa?

Selitys on ilmeinen: hän puhuu muunneltua totuutta.

Varmuuden vuoksi selkokielellä:

Sinä Helmenkalastaja väität VQP:n valehtelevan sanoessaan, ettei hän ole Psykopatologiaa tavannut.

En suinkaan. Enhän minä tiedä, ovatko he tavanneet, kun en ole ollut läsnä (jos olisi jokin sellainen tilanne ollut, jossa olisi voinut olla läsnä).

Kyllästynyt kirjoitti:Ja tarkoitatko myös, että VQP valehtee siitäkin, ettei hän ole Tukiasema-tapaamisessa kertonut tuollaisesta tapaamisesta.

Juuri tuota tarkoitan, en mitään muuta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 19:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... En suinkaan. Enhän minä tiedä, ovatko he tavanneet, kun en ole ollut läsnä (jos olisi jokin sellainen tilanne ollut, jossa olisi voinut olla läsnä).
Kyllästynyt kirjoitti:Ja tarkoitatko myös, että VQP valehtee siitäkin, ettei hän ole Tukiasema-tapaamisessa kertonut tuollaisesta tapaamisesta.

Juuri tuota tarkoitan, en mitään muuta.

Kiitos vastauksestasi.

Jään mielenkiinnolla odottamaan VQP:n ja hänen vieressään istuneen henkilön vastineita väitteeseesi.

Niin minäkin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 19:21

Kyllästynyt kirjoitti:Tuomittuna henkipattona anon, että joku teistä jolla on nimimerkki myös Tukiasema.org -palstalla, pyytäisi siellä VQP:n vastinetta asiaan.

En tiedä, miksi sitä kärtät. Siinäkin on vain hänen sanansa minun sanaani vastassa. Minä uskon omaan sanaani, sinä hänen, joten ei hänen vastineensa - vieläkään - muuttaisi minun käsitystäni. Olen pahoillani sinun puolestasi, joka tunnut tästä kärsivän.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2013 19:22

18:22
Tris kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Trisin postaamasta "Obelixin" viestistä puuttuu loppuosa.

16:08
(- -)
Tässä vaiheessa en halua vielä lähteä arvailemaan, onko Obelixin ja VQP:n nimimerkkien takana yksi ja sama henkilö vai ei. Veikkaan kuitenkin, että arvaukseni olisi jälleen vähintään yhtä oikea kuin nimimerkki Helmiksen/Helmenkalastajan.

Viesti jatkui niin, että kun he arvioivat ikiään, voisi Helmis olla jopa oikeassa,
jos hänelle (VQP:lle) olisi sattunut niin, että hän olisi erehtynyt omasta iästään.

Lue kolmanneksi vika kappale - siinä se on

Kiitos, niinpä onkin. Muistin (väärin), että ko. kohta olisi ollut lopussa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2013 19:38

Myös Shakespearen henkilöllisyys on hämärä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 19:45

Psykopatologia kirjoitti:Tässä jää nyt kysymykseksi Vasson ammatti (Tris?).

Hän on hyvä tietokoneiden kanssa ja profiloitui tukarille alunperin tultuaan niihin mutten tiedä onko se työ vai harrastus.
Tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 11.01.2013 19:46

Kyllästynyt,
vastauksestasi en ymmärtänyt muuta kuin sen, että olet minulle ilkeä. Miksi?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 19:49

Väität siis että Vasso valehtelee viestissään? Kuka on se tukarille kirjoittava johon hän viittaa ja kertoo tämän olleen silloin läsnä?
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2013 20:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Painavana kai sitäkin pidät, että kyseinen henkilö on ilmoittanut olevansa psykoterapeutti, psykiatrian erikoislääkäri, Helsingin yliopiston professori, Michiganin yliopistossa työskennellyt psykologian professori...

En tietääkseni/ymmärtääkseni väittänyt tai edes ehdottanut, että kaikkeen Obelixin huulenheittoon olisi syytä uskoa.

Kyllästynyt, kerro, mitkä Obelixin itsestään kertomat asiat ovat totta ja mitkä tarua. Ja lisäksi vielä, että mistä sinä tiedät/päättelet jonkin olevan totta ja jonkin toisen taas ei.

Tässä vielä erikseen tämä ammattiin, asiantuntemukseen, sekä työpaikkoihin liittyvä luettelo:
psykoterapeutti, psykiatrian erikoislääkäri, Helsingin yliopiston professori, Michiganin yliopistossa työskennellyt psykologian professori

sinä yhdessä Mirrin ja lappalaisen kanssa olette esittäneet sellaisia omia oletuksianne jotka indikoivat sitä, että minä olisin niin arvostelukyvytön, etten kykene erottamaan kahden eri henkilön kirjoitustyyleja tai -tapoja toisistaan.

Kyllästynyt, se on valitettavaa, että sinä tunnet itsesi taas kerran loukatuksi. Sille asialle ainakaan minä en kuitenkaan mahda mitään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 20:15

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Tuomittuna henkipattona anon, että joku teistä jolla on nimimerkki myös Tukiasema.org -palstalla, pyytäisi siellä VQP:n vastinetta asiaan.

En tiedä, miksi sitä kärtät. Siinäkin on vain hänen sanansa minun sanaani vastassa. Minä uskon omaan sanaani, sinä hänen, joten ei hänen vastineensa - vieläkään - muuttaisi minun käsitystäni. Olen pahoillani sinun puolestasi, joka tunnut tästä kärsivän.

Siksi, että sinä yhdessä Mirrin ja lappalaisen kanssa olette esittäneet sellaisia omia oletuksianne jotka indikoivat sitä, että minä olisin niin arvostelukyvytön, etten kykene erottamaan kahden eri henkilön kirjoitustyyleja tai -tapoja toisistaan.

Tässä jutussa ei ole missään vaiheessa - minun mielestäni - ollut kyse sinusta enkä pidä sinua yleisesti ottaen ollenkaan arvostelukyvyttömänä.
Minä en omasta puolestani voi väittää, että ehdottomasti kykenisin erottamaan kahden eri henkilön kirjoitustyylejä/-tapoja toisistaan. Ei se ole mikään häpeä.
Harva edes kiinnittää kovin paljon huomiota siihen, miten joku kirjoittaa, kun on olemassa nikkikin osoittamassa, kuka kirjoittaja on. Näin periaatteessa.
Se mitä ihmettelen on, että olet ollut valmis ainoiksi perusteiksi esittämään Obelixin oman sanan. Etenkin kun tiedetään, miten ahkerasti hän vääntelee asioita.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 20:19

Tris kirjoitti:

Väität siis että Vasso valehtelee viestissään? Kuka on se tukarille kirjoittava johon hän viittaa ja kertoo tämän olleen silloin läsnä?

En ole varma. Hänhän kyllä väittää, että paikalla oli parikymmentä tukarilaista (aika todenmukainen arvio minunkin mielestäni), joten kyllähän noita todistajia pitäisi löytyä.
Eikä siellä niin kova meteli ollut, etteivätkö kaikki olisi kuulleet toistensa puhetta (ei tarvinnut huulilta lukea).
Mielenkiintoista on kuitenkin, että hän osoittaa nimenomaan vasemmalla puolellaan istuneen henkilön... Olisikohan tämä sellainen henkilö, jonka hän voi luottaa valehtelevan puolestaan "hyvän asian hyväksi"? Tiedän, että hänellä sellaisia luottohenkilöitä on.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko