Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista / kirjoittajien ristiidoista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.01.2013 11:07

Ei tosiaankaan esittänyt TEORIAANSA. Esitti korkeintaan antiteesin hypoteesille.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 11:08

Hilppa kirjoitti:Ei tosiaankaan esittänyt TEORIAANSA. Esitti korkeintaan antiteesin hypoteesille.

Tuokin kelpaa minulle :D Väite ei.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja lappalainen » 11.01.2013 11:32

Miekin ihan matkustin maailmalle eli Lappiin tai sen portille ja kirjoitan kirjaston koneelta minkä ip osoittaa Rovaniemelle, tätä en voi muuttaa.
Kohta lähtee lentokone takaisin Espooseen.
lappalainen

ViestiKirjoittaja Kahvi » 11.01.2013 12:05

Kahvi kirjoitti:Poistettiinko tästä ketjusta viestini? :ugeek:

PP; Joo,

Ok.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2013 12:16

Psykopatologia kirjoitti:______________________________________________________________________________________________________________________________
Re: Luettu juttu http://www.tukiasema.org/viewtopic.php?f=17&t=2971
[Oli: Hakekaa sikanne kotiin]

Kirjoittaja VQP » 11 Tammi 2013, 00:37
(- -)
Tilaisuudessa, jossa nimimerkki Helmis väittämänsä mukaan on kuullut minun 'uskottavasti' kertoneen tavanneeni sinut, oli läsnä parikymmentä entistä ja nykyistä Tukarilaista. (- -)
______________________________________________________________________________________________________________________________

VQP:n viesti on poistunut (linkki).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2013 13:05

Kyllästynyt, olen alunalkaen kertonut, että minulla tulee Obelixista mieleen VQP ja sille asialle en mahda mitään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kiss » 11.01.2013 13:09

Obelix kirjoitti:Sain rehellisyyden puuskan. En ole vasso (kuka lieneekään), en ole VQP, en ole Reinikainen, olen ainoa ja ainut laatuinen Qbelix. Voitte lopettaa jappasun, Kyllästynyt voitti.

Kohteliaasti vastaan, että ei ole kysymys Kyllästyneen voittamisesta.
Lievästi harmittaa, kun Ob. pelleilee.
Kiss

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2013 13:31

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, olen alunalkaen kertonut, että minulla tulee Obelixista
mieleen VQP ja sille asialle en mahda mitään.

Riippuu siitä, mihin asetat tuon "alunalkaen". Kertomasi voi pitää paikkaansa
ehkä 4:nnestä tai 5:nnesta tammikuuta 2013. Tätä ennen mm. syytit minua
siitä, etten ole tuonut foorumilla esiin Obelixin todellista luontoa yms.

Assosiaatiosta VQP:hen ei ollut mitään esillä.

Viesti, jossa Helmenkalastaja esitti ensi kertaa ko. yhteyden (Obelix = VQP ym.),
näyttää kadonneen. Missä se on?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2013 14:23

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, olen alunalkaen kertonut, että minulla tulee Obelixista mieleen VQP ja sille asialle en mahda mitään.

Olet myös kertonut näin:
Mirri kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Obelix kirjoitti:Nomen mihi Legio est, quia multi sumus.

Tarkoittaa: Nimeni on Leegio, sillä meitä on useita.

En käsitä, kuinka yhä voitte aliarvioida Obelixia!?
Hän on luonut nettifoorumeille leegion roolihahmoja, joihin kuhunkin hän on eläytynyt kuin näytelmän henkilöihin.
Ei näytelmäkirjailijakaan - ellei ole huono - haksahtele henkilöidensä ominaisuuksien suhteen.
Ratkaisua Obelix-VQP-kysymykseen ei tule löytymään tekstianalyysin avulla.

Nostan hattua!

Olen samaa mieltä; yksi kirjoittaja kirjoittelee erilaisissa nettihahmoissa - yhdellä foorumilla yhdenlaisena toisella toisenlaisena, ja eri nimimerkeillä eri tavoin.
Tällä foorumilla ei taideta vielä olla nähty latinaa Obelixin käyttämänä, VQP sen sijaan on aina välillä tuonut kielitaitoaan julki. Nyt näköjään päätti Obelixkin ottaa latinan käyttöönsä...

Jos en uskoisi yhden kirjoittajan viihdyttävän itseään netissä ja pitävän hauskaa 'keskenään' eri foorumeilla, epäilisin sivupersoonahäiriötä.

Lihavointi minun.

Mm. tuossa sinä Mirri selkeästi ilmoitat uskovasi Obelixin ja VQP:n olevan yksi ja sama henkilö.

Et siis enää voi vedota siihen, että sinä muka olisit koko ajan puhunut vain siitä, että sinulle Obelixistä vain "tulee mieleen VQP".

Niin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2013 14:36

Pitkä lainaus - tyhmä (á la Tris-)vastaus.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 15:58

kissi kirjoitti:
MUN ja Trisin välit on vielä auki, emme ole selvittäneet välejämme, kuka on kenelle mitäkin ja mitkä asiat ovat väärinkäsitystä tahi peitetarinaa.

Onko väleissämme jotain epäselvää? Minä en ainakaan ole sinulle mistään pahastunut kai koskaan ollutkaan. Ainakaan en muista.
Tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 16:15

Kyllästynyt kirjoitti:Kohteliammin tiedostelen, luulevatko/uskovatko Helmenkalastaja, Mirri, lappalainen (ja Kis) vieläkin, että Obelix ja VQP ovat yksi ja sama kirjoittaja - vai olisiko nyt aika myöntää, että esittämänne hypoteesit, päättelyt, luulot sekä epäilyt olivat perusteettomia - ja että se mitä minä olen koko ajan yrittänyt teille tolkuttaa oli se asian oikea ja todellinen laita?

Olen luvannut ilmoittaa, jos käsitykseni muuttuu.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 16:18

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kyse ei ole teidän uskomuksistanne vaan siitä, että te levitätte (perätöntä) väitettä jota ette suostu perustelemaan millään tavalla.

Väität minun levittävän jossakin jotakin väitettä, joten kerro tarkemmin. Mitä olen levittänyt ja missä; ja miten laajalle alueelle olen levittänyt?

Mä alan selvästikin hyytyä. On se vaan myönnettävä itselleen ja muille ja antaa kunnia paremmilleen - en ole mikään hardcore-jankuttaja :(
Tris

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2013 16:32

Dilemma ei tietenkään ole vedenpitävästi selvä. Molemmilla on (joskus) "kiitos kysymästä".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 16:33

Kuutar kirjoitti:Voisitko sinä Kyllästynyt itse tavata Obelixin livenä? Niin asia selviäisi, eikä hänellä varmaan ole syytä kieltäytyä, mikäli ei ole Vasso.

Kyllästynyt ei ole tavannut Vassoa. Tietenkin voimme tehdä hänelle lomakkeen jossa on Vasson arvioitu pituus, paino, silmienväri ja puheen rytmi ym. kohta kohdalta ja Kyllästynyt voi sitten rastittaa sen kuinka moni noista sopii Obelixiin.
Tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 11.01.2013 16:33

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Miksi muuten on oleellista saada oikaisu/hyvitys/tms siitä, mitä joku nimimerkki on ehkä joskus sanonut netissä?

Miksei olisi?

Vai oletko itse sitä mieltä, että mitä tahansa paskaa voi kuka tahansa levittää kenestä hyvänsä, eikä siihen pidä (tarvitse?) edes pyrkiä puuttumaan?

En ole, mutta mikä sai sinut ajattelemaan että olisin?

Tähän kysymykseen en ole huomannut saaneeni vastausta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 16:36

Psykopatologia kirjoitti:______________________________________________________________________________________________________________________________
Re: Luettu juttu http://www.tukiasema.org/viewtopic.php?f=17&t=2971
[Oli: Hakekaa sikanne kotiin]

Kirjoittaja VQP » 11 Tammi 2013, 00:37
(- -)
Tilaisuudessa, jossa nimimerkki Helmis väittämänsä mukaan on kuullut minun 'uskottavasti' kertoneen tavanneeni sinut, oli läsnä parikymmentä entistä ja nykyistä Tukarilaista. (- -)
______________________________________________________________________________________________________________________________

Tiedoksesi

Lähetetty: 11 Tammi 2013, 04:48
Lähettäjä: VQP
Vastaanottaja: Trisse
Poistin Tukiasemalle lähettämäni viestin, koska se sisälsi toiselle foorumille kuuluvia asioita.

10 Tammi 2013, 23:37 VQP kirjoitti:

Hermes kirjoitti:Obelix on joku piiskan psykologi-tms kaveri.

piiska kirjoitti:Ei ole kaveri, mutta Helmis on esittänyt, että Obelix/Vasso/VQP on tavannut minut,
mistä minä taas en tiedä mitään.

Tilaisuudessa, jossa nimimerkki Helmis väittämänsä mukaan on kuullut minun 'uskottavasti' kertoneen tavanneeni sinut, oli läsnä parikymmentä entistä ja nykyistä Tukarilaista. Nimimerkki Helmistä esittänyt henkilö istui parin pöydän päässä minusta. Sikäli kuin hän aidosti ja oikeasti luulee lukeneensa huuliltani jotain kertomakseni väittämänsä kaltaista, on mitä ilmeisimmin kysymys tulkintavirheestä tai väärin muistamisesta.

Ko. tilaisuudessa muistelen käyneeni Helmiksen kanssa keskustelun ainoastaan (hänen aloitteestaan tietenkin, nainen kun on ja minä vain gentleman) siitä, kuka läsnäolijoista on iäkkäin. Tuossakin keskustelussa - uskottavilta, vakuuttavilta, suorastaan ilmeisiltä näyttäneistä todisteista huolimatta - hänen arvauksensa oli väärä ja minun oikea. Toki on olemassa häviävän pieni mahdollisuus, että muistin ikäni väärin :D

Koko puheena olevan nimimerkin kanssa käymäni keskustelun ajan istui vasemmalla puolellani henkilö, joka edelleen kirjoittaa aktiivisesti Tukiasemalle. Hän korjannee, jos olen tässä viestissä esittänyt jotain paikkansa pitämätöntä.

Tässä vaiheessa en halua vielä lähteä arvailemaan, onko Obelixin ja VQP:n nimimerkkien takana yksi ja sama henkilö vai ei. Veikkaan kuitenkin, että arvaukseni olisi jälleen vähintään yhtä oikea kuin nimimerkki Helmiksen/Helmenkalastajan.

K
Tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 16:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Niin?

Niin sitä, että ensin sinä ilmoitat käsityksesi olevan, että Obelix ja VQP ovat yksi ja sama kirjoittaja.

Kun Obelix rehellisyydenpuuskassaan kertoo, ettei ole Vasso/VQP/Reinikainen, sinä vähättelet aiempaa toimintaasi kertoen, että sinulle on Obelixin viesteistä vain "tullut mieleen" VQP.

Helmenkalastaja,

Oletko edelleen sitä mieltä, että Obelix ja VQP ovat saman henkilön aliaksia?

Olen luvannut ilmoittaa, jos käsitykseni muuttuu.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2013 16:48

Trisin postaamasta "Obelixin" viestistä puuttuu loppuosa.

16:08
(- -)
Tässä vaiheessa en halua vielä lähteä arvailemaan, onko Obelixin ja VQP:n nimimerkkien takana yksi ja sama henkilö vai ei. Veikkaan kuitenkin, että arvaukseni olisi jälleen vähintään yhtä oikea kuin nimimerkki Helmiksen/Helmenkalastajan.

Viesti jatkui niin, että kun he arvioivat ikiään, voisi Helmis olla jopa oikeassa,
jos hänelle (VQP:lle) olisi sattunut niin, että hän olisi erehtynyt omasta iästään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 17:09

Tuon hän minulle lähetti. Mitä loppuosassa luki?
Tris

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko