Minulla menee kivasti täällä

Re: Minulla menee kivasti täällä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 12.01.2013 21:08

1. Työ josta valtio ei saa verotuloja, vaan päinvastoin se aiheuttaa menoja valtiolle, ei ole tuottavaa esim. vanhuspalvelut ( toki eettisesti erittäin tarpeellisia). On silti paljon sellaistakin tuottamatonta työtä, josta ei edes eettisesti arvioituna ole mitään hyötyä.

2. Huonostikin tuottava työ, työ joka voidaan laskea tuottavaksi, on sellaista, että työnantajalla on varaa maksaa palkkaa työntekijöilleen. Ilmaistyövoiman käyttö kertoo joko siitä, että yritys ei ole aidosti kannattava, tai työnantajat käyttävät systeemiä väärin, vuokraamalla ilmaista työvoimaa työvoimatoimistoista.

3. Kirjoitin että on taloudellisesti samantekevää.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 21:47

1500 miinus verot mutta veroprosentti oli toki alhainen. Ei heillä ollut varaa enempään. 2000 eurolla olisin tehnyt hommat paremmin.
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 21:49

En ole mitenkään toimeton. Tänään urheilin, maanantaina menen tutkimukseen, tiistaina leffaan, keskiviikkona improon, torstaina vesijuoksemaan jne
Tris

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.01.2013 21:50

Työkin on terapiaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.01.2013 21:51

20:51
Tris kirjoitti:1500 miinus verot mutta veroprosentti oli toki alhainen.
Ei heillä ollut varaa enempään. 2000 eurolla olisin tehnyt
hommat paremmin.

Tuo on aivan väärä asenne. Selkää saisit saada.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 12.01.2013 21:53

Ei se mielestäni ole väärä asenne. Kyllä oikeasta työstä tulisi kunnon palkka saada eikä mitään säälirahoja.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2013 21:57

vladimir1 kirjoitti:Ei se mielestäni ole väärä asenne. Kyllä oikeasta työstä tulisi kunnon palkka saada eikä mitään säälirahoja.

Sateenvarjojen pakkaamisesta (eikös se niin ollut?) ei mielestäni enempää tarvitse maksaa. Ei siihen tarvita kummoistakaan koulutusta.

Ehkä tämä on sukupolvikysymys, mutta minusta on pöyristyttävää, että palkan määrä vaikuttaisi työsuorituksen laatuun.
Ymmärrän, että hyvä palkka kannustaa, mutta eihän mitään työtä kannata tehdä huonommin kuin kykenisi...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.01.2013 22:01

Ei se mikään polvisukukysymys ole. Nuija on nuija sukupolvesta riippumatta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.01.2013 22:02

Mutta kun kiinalaiset opiskelijat pakkaavat opiskelunsa lisätyönä 1000 €:n kk-palkalla. Ovat perustaneet postimyyntifirmoja, joita pyörittävät opiskeluaikansa ulkopuolella (kokonaistyö- + opiskeluajaksi heillä tulee 07.00-22.00). Noilla hinnoilla me ei kilpailla ja jäädään armottomasti kakkosiksi. Mitä siitä seuraa? Se, että kansantaloutemme kuolee ja me myös tulevaisuudessa jäämme puille paljaille ja kuolemme nälkään, koska kaikki työ siirtyy niihin maihin, joissa joku työtä kunnioittaa ja on valmis sitä tekemään huonommalla palkalla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 22:07

Helmenkalastaja kirjoitti:
vladimir1 kirjoitti:Ei se mielestäni ole väärä asenne. Kyllä oikeasta työstä tulisi kunnon palkka saada eikä mitään säälirahoja.

Sateenvarjojen pakkaamisesta (eikös se niin ollut?) ei mielestäni enempää tarvitse maksaa. Ei siihen tarvita kummoistakaan koulutusta.

Ehkä tämä on sukupolvikysymys, mutta minusta on pöyristyttävää, että palkan määrä vaikuttaisi työsuorituksen laatuun.
Ymmärrän, että hyvä palkka kannustaa, mutta eihän mitään työtä kannata tehdä huonommin kuin kykenisi...

Ei tietoisesti mutta tiedostamatta valintoihin esim. lääkkeidenkäytöstä työaikana. Toisessa hommassa kun sain neuvoteltua paremman palkan 2006 pärjäsin paremmin. Harmi että firma joutui sitten yt-neuvotteluihin. Tein väärin kun otin tuon homman (sateenvarjo ym) edes vastaan mutta olin niin sekaisin henkisesti että ajattelin työn saavan minut raiteilleni ja otin ekan vastaantulevan homman. Ei se sitten toiminut niin.
Tris

ViestiKirjoittaja Kuutar » 12.01.2013 22:58

Hilppa kirjoitti:Mutta kun kiinalaiset opiskelijat pakkaavat opiskelunsa lisätyönä 1000 €:n kk-palkalla. Ovat perustaneet postimyyntifirmoja, joita pyörittävät opiskeluaikansa ulkopuolella (kokonaistyö- + opiskeluajaksi heillä tulee 07.00-22.00). Noilla hinnoilla me ei kilpailla ja jäädään armottomasti kakkosiksi. Mitä siitä seuraa? Se, että kansantaloutemme kuolee ja me myös tulevaisuudessa jäämme puille paljaille ja kuolemme nälkään, koska kaikki työ siirtyy niihin maihin, joissa joku työtä kunnioittaa ja on valmis sitä tekemään huonommalla palkalla.

Kiinassa on alhaisempi hintataso ( toistaiseksi) ja näin ollen parempi ostovoima kuin Suomessa. Samalla palkalla saa enemmän. Täällä esimerkiksi asuminen ja elintarvikkeet ovat hyvin kalliita, jälkimmäinen myös eurooppalaisittain kallista.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Tris » 13.01.2013 02:09

Minä olen sairas. Minulla on neljä psykiatrista diagnoosia (mielialadiagnoosi, ahdistushäiriödiagnoosi, persoonallisuushäiriödiagnoosi ja päihdediagnoosi) ja niiden vuoksi olen Kelan myöntämällä sairauslomalla.
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 13.01.2013 02:13

Sekin johtui sairauksistani (persoonallisuus + päihde)
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 13.01.2013 02:19

Hemmoteltu saatan olla mutta ennen sairastumistani opiskelin ahkerasti ja systemaattisesti.
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 13.01.2013 02:32

Saattaapi hyvinkin olla. Olen laittanut toivoni sen varaan että jonain päivänä joku vielä adoptoi minut.
Tris

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 13.01.2013 04:23

Minkälaista työtä arvelisit Tris kykeneväsi/haluavasi tekemään?

Minkälaisella palkalla ja työajalla? Eritteletkö nyt ja kuntoutumisen aikaisen ja ns tervehtymisesi jälkeen, mikäli poikkeaa?

Mitä sinun tulee tehdä ( työn lisäksi luonnollisesti), että em arvio toteutuisi?
mr jalsan

ViestiKirjoittaja lappalainen » 13.01.2013 07:53

Kyllästynyt kirjoitti:
vladimir1 kirjoitti:Ei Tris mun mielestä kattoon syljeskele.

Tarkoitatko, että häntä pitäisi arvostaa siitä, että suostuu itse liikuttamaan ruhoaan sen verran, ettei synny makuuhaavoja?

Taitaa ne makuuhaavat kuitenkin tulla ensin Kyllästyneen pyllyyn, sen verran tiukasti olet netissä.
lappalainen

ViestiKirjoittaja lappalainen » 13.01.2013 13:03

Onko se laajakaistaperse? Ei taida mahtua kuva tähän läppäriin.
lappalainen

ViestiKirjoittaja lappalainen » 13.01.2013 13:15

Ei ole telkkaria mutta kylän kerhohuoneessa olisi iso tv. Voimme koko kylä tutkia pyllyäsi.
lappalainen

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 13.01.2013 14:20

Mitenköhän Kyllästyneen puon analysointi liittyy siihen että Trissellä menee hyvin täällä?
vladimir1

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet