k-lib kirjoitti:Väärinkäyttö on vain lääkärien/yhteiskunnan keksimää paskanjauhantaa. Jokainen ottakoon rauhoittavia/tasoittavia/unettavia oman tarpeensa mukaisesti.
Olen sen verran anarkisti, että kannatan PKV-lääkkeiden vapautusta (eli ei enää reseptilääkkeinä vaan itsehoitolääkkeinä).
k-lib kirjoitti:Siis kirjoitin huonosti. Kyllä väärinkäyttö on ihan oikea ongelma. Mutta aikuisten ihmisten ollessa kyseessä, katson että heillä on täysi-ikäisinä henkilöinä oikeus vetää pameja tai Xanoreita niin paljon kuin jaksavat.
k-lib kirjoitti:Jos joku mielestään tarvitsee vaikka Klorpromania, niin ostakoon ja syököön. Ihan oma asia täysi-ikäisenä henkilönä onko lääke kenties ollut väärä ja kuolee/sairastuu siihen.
Tottakai lääkkeet pitäisi edelleen myydä apteekeissa, eikä maitokaupoissa, jolloin esim. Klorpromanin ostaja saisi halutessaan asiantuntijan neuvoja lääkkeestä ja sen käytöstä.
k-lib kirjoitti:En tietenkään toivo että lapseni rupeaisivat täysi-ikäisiksi tultuaan käyttämään psyykenlääkkeitä, niiden ollessa reseptivapaita, mutta jos he aikuisina ihmisinä niin haluavat tehdä, asia ei mielestäni silloin enää kuulu minulle.
k-lib kirjoitti:Mutta mielestäni aikuisella ihmisellä pitää olla oikeus käyttää esim. bentsoja kuten haluaa.
k-lib kirjoitti:Jos ihminen mielummin vetää bentsoja päihteinä kun hoitaa lapsiaan kunnolla, niin se on hänen valintansa.
k-lib kirjoitti:Ensinnäkin kysymys oikeudesta. Aikuisella ihmisellä pitää olla oikeus vaikka tuhota ruumiillinen ja henkinen kuntonsa jos hän näin haluaa. Se ei ole kenenkään muun asia.
k-lib kirjoitti:Lisäksi oikeus käyttää bentsoja reseptivapaasti, voi oikeasti auttaa paremmin ahdistuneita ihmisiä, jotka kuitenkin osaavat käyttää näitä lääkkeitä oikein. Eli vaikka bentsot olisi reseptivapaita, suurin osa todennäköisesti käyttäisi niitä kuten pakkauksen sisällä olevassa ohjeslipissä lulee.
k-lib kirjoitti:Toisekseen, minä rakastan lapsiani. Minä en vaihtaisi lapsiani päihteisiin. Mutta sellaisiakin ihmisiä on, ja heillä tulisi olla siihen oikeus. Jos käyttää ohjeiden mukaan bentsoja, nou hätä. Jos käyttää päihdetarkoituksessa ja se haittaa jollakin tavalla lasten kehitystä, niin sitten ei muuta kuin lastensuojelu peliin.
k-lib kirjoitti:Siis ihmisellä olisi oikeus tuhota elämänsä päihteillä jos niin haluaa, mutta myös oikeus päästä hoidon avulla niistä eroon.
k-lib kirjoitti:Sanoin jo olevani jollain tavalla anarkisti, joten mielestäni esim. bentsojen vapaa käyttö on perusoikeus. Ja sen oikeuden ajattelu johtuu täysin anarkismistani.
k-lib kirjoitti:Sen verran ajattelen kuitenkin päihdeongelmaisten lastenhankintaa, että jos lääkärit ovat todenneet jonkun päihderiippuvaiseksi joka ei halua taipumuksestaan eroon, hänet voisi vaikka sterilisoida.
k-lib kirjoitti:En ole oikeasti anarkisti vaan sosialisti. Puheripulini ja kummallinen ajatuksenrientoni saattoi johtua hypomaniasta, epävakaasta pers. häröstä tai Lyrican sivuvaikutuksista.
Biancaliina kirjoitti:Valehtelit siis kaikesta.
k-lib kirjoitti:Biancaliina kirjoitti:Valehtelit siis kaikesta.
Ja myöskin menen sairauteni taakse. Joskus höpisen mielikuvituksellisia asioita koska olen hypossa tai epävakaa persoonallisuuteni valtaa alaa taikka Lyrica potkii normaalia enemmän.
k-lib kirjoitti:...mutta yritän selittää että ehkä olen hieman "täyttä ymmärrystä vailla" sairauteni aiheuttamien oireiden takia.
Biancaliina kirjoitti:Kyllä noista kaikista voi parantua.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa