Re: Mitä Psykopatologia-foorumi lukee nyt? [ym.]

Re: Mitä Psykopatologia-foorumi lukee nyt? [ym.]

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 09.04.2010 13:31

[PP: Ketjun aloittaja Hermiitti.]

Piditkö Lauerman kirjasta? Itse en ole lukenut mutta ehkä joskus.

Tilasin Hyvä Terveys-lehden, hitusen petyin; ohut lehti, runsaasti mainoksia.
Me Naiset on parempi, saan ilmaiseksi niitä äidiltäni.
Taidan seuraavaksi tilata Kauneus & Terveys-lehden, jos jotakin tilaan, ainakin ennen pidin siitä.
Mutta pikkusen tuntuu siltä, etten tilaa jatkossa lehtiä, en nyt ollutkaan tilannut vuosiin...
Biancaliina

Re: Mitä Psykopatologia-foorumi lukee nyt?

ViestiKirjoittaja xxccz » 09.04.2010 23:18

Hermiitti kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:Piditkö Lauerman kirjasta? Itse en ole lukenut mutta ehkä joskus.
...

Kirja laittoi lukijan ajattelemaan eli pidin Huijaus kirjasta, vaikka kieli olikin hyvin tiedemiesmäistä tai juuri ehkä siksi pidin.

MInulla se on vaiheessa.
Minusta teksti ei ole tiedemiesmäistä. Helppoa luettavaa, mutta paljon miettimistä kappaleiden ja lukujen välissä se herättää, joten siksi hitaanlainen luettava.
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 09.04.2010 23:54

´
Voihan ihan silkkaa hölynpierun pölyä tämän näytön tuotos sinun näppikseltä, hermit, lähteneesi tekstiin. Kun en tajuu, niin en tajuu. Mitäköhän yrität sanoa? Suomenna, kiitos
xxccz

ViestiKirjoittaja Megakesä » 10.04.2010 02:15

Farah Diban muistelmia.
Megakesä

ViestiKirjoittaja Maria » 16.04.2010 09:56

Miksi otsake on kolmannessa persoonassa? Minusta olisi mukavampaa kirjoittaa lukukokemuksistani ihan muuten vaan kuin lukeutumalla foorumin jonkinlaiseksi edustajaksi. En koe edustavani mitään. Samalla tavoin hämmennyn ja ahdistun suunnattomasti, kun minulta kysytään "Mitenkäs Maria-rouva on nyt niin hienona?" tai "Mitenkä se Marian loma meni?". Kolmas persoona etäännyttää puhuteltavaa. Ei minusta ole tarpeen etäännyttää ketään sen enempää kuin lähennelläkään ketään. Mikä olisi sopivampi tai neutraalimpi puhuttelu kolmannen persoonan sijaan? En aloittanut tätä keskustelua hiuksia halkoakseni vaan minulle edellä mainitsemani seikka on erittäin tärkeä tunneasia.
Maria

ViestiKirjoittaja jpm » 21.04.2010 16:44

Tällä hetkellä on kesken Nalle Puh ja johtamisen taito, Kristiina Harjun Kohti parasta, aikomus lukea Nalle Puh ja ongelmanratkaisutaito ja pari muuta kirjaa. :D
jpm

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.04.2010 17:09

Tervetuloa, jpm!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Raatelulammas » 22.04.2010 09:49

Tätä foorumia tietenkin, kun kysymys kerta kuuluu että "nyt". Öh-höhö. Musta tuo otsikko kans on vähän pölhö. Vähän samanlaista, kuin että kun joku saapuu chat-huoneeseen, ja ekana kysyy kaikilta kollektiivisesti, jotta: "Mitäs tänne?". Minä ainakaan en katso oikeudekseni vastata mitään muitten puolesta, enkä hittovie halua että joku vastaa minun puolestani, että mitä minulle kuuluu. :P
Raatelulammas

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 25.05.2010 14:36

Claire Castillon: Pieni sydän jaksaa rakastaa.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Megakesä » 27.05.2010 15:30

Thomas Mann: Herra ja koira
Megakesä

ViestiKirjoittaja Megakesä » 28.05.2010 00:06

Thomas Mann: Taikavuori
Zygmunt Bauman: Sosiologinen ajattelu
Megakesä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.06.2010 23:30

Harlekin romantiikkaa.
Yvonne Whittal: Auringonlaskun lupaus.

*enkä*
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 14.10.2010 14:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Biancaliina

ViestiKirjoittaja jive » 14.06.2010 08:25

Jan Guillou: Ordets makt och vanmakt.

Itseironinen ja toisinaan munauksia selittelevä, mutta rehellinen ajankuva ruotsalaisen vasemmistoradikalismin vaiheista. Hauska lukea, kun tuntee suomalaisen nuorisovasemmistoliikkeen vaiheita ja voi hieman vertailla.

Vielä antoisampi kirja, jos on lukenut hänen kirjojaan ja kolumnejaan tai seurannut hänen tv-ohjelmiaan.
jive

ViestiKirjoittaja GAD » 14.06.2010 08:45

K-M.Spiik; Isän suru, itsemurhan tehteen nuoren naisen isän kertomus. Olin kirjan lukemisen jälkeen yhteyksissä tekijän kanssa. Koskettava ja ennen kaikkea, rehellinen kertomus.

https://www.suurikuu.fi/PublishedServic ... 9522351562

J.Irving; Viimeinen yö Twisted Riverillä. Taattua Irvingiä, onneksi olen vasta kirjan puolivälissä, riittää lukunautintoa vielä ensi yöksikin.

https://www.suurikuu.fi/PublishedServic ... 9513157661
GAD

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.06.2010 09:04

Kiitos viestistä ja viesteistä.

Mukavaa, jos kirjoittajat jaksavat muutamin sanoin luonnehtia kirjoja, ja laajemminkin. Täällä ei kai koskaan ole ollut varsinaista kirjaketjua yhdestä kaunokirjasta (tai kirjailijasta).

Mitähän "Sosiologinen ajattelu" sanoo? Itse olen välillä pitänyt sosiologeja vähän yksinkertaisina.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maria » 14.06.2010 13:18

Chimamanda Ngozi Adichien "Puolikas keltaista aurinkoa" vasta alussa. Tuntuu kohtalaisen mukaansatempaavalta ainakin näin aluksi.
Maria

ViestiKirjoittaja minätäällä » 15.06.2010 10:09

Ei pysty lukemaan muuta kuin Hesarin ja sen nettikeskustelut valikoiden sekä tätä palstaa. Lopetin tukari2:n lukemisen ainakin vähäksi aikaa. Väistyin Mirrin tieltä, tein sen, mitä Kyllästyneellekin suositeltiin. Kun siellä tuli paha olla väitellessä.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.06.2010 12:42

Tuolla ajankohtaisosiossa on Maon punainen kirja. Se on kuulemma maailman parasta lukemista.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 15.06.2010 14:54

Voishan sitä vilkaista ihan mielenkiinnosta ja yleissivistyksenkin vuoksi. Sitten kun saisi sen saksalaiskirjailijan teoksenkin linkkinä, niin ei tarvitsisi ostaa. Vai oliko se kiellettyjen kirjojen listalla?

Kiitos linkistä. Oletko itse jo tutustunut?
minätäällä

ViestiKirjoittaja Megakesä » 15.06.2010 17:40

Sosiologinen ajattelu-teos oli johdatusta sosiologiaan-tyylinen opus. Aika vähän oli terminologiaa. Lähinnä käytiin tutkimussuuntia ja suuria nimiä lävitse. Se oli todella helppolukuinen kirja. Ajattelin aloittaa syksyllä avoimen yo:n sosiologian opinnot, joten sitä varten halusin vähän perehtyä alaan etukäteen. Hum.kandin tutkinto mulla on jo kielistä ja kirjallisuustieteestä. Nyt kuntoutustuella kaipaan taas älyllisiä haasteita. Ihan ei mt-aktiviteetit riitä päiväohjelmiksi. 2,5 huilivuotta ollut. Sori off topickit.
Megakesä

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet