Närästys

Närästys

ViestiKirjoittaja logia » 05.07.2023 09:07

Olen saanut ruokavaliolla pidettyä närästykseni jokseenkin kurissa. Vaiva on kestänyt jo vuosia, mutta en ole vielä käynyt lääkärissä. Olen pudottanut painoa, eikä ole tarvinnut vetää öisin hapanta mahansisältöä henkeen enää aikoihin. Kun tunnen polttelua nielussa, olen syönyt kasviksia, juonut maitoa tai vettä, ottanut puolikkaan kalkkitabletin, ja ne ovat auttaneet pahimman yli. Apteekin käsikauppalääkkeitä närästykseen en ole kokeillut.

Viime aikoina, parin viikon ajan, minulla on ollut kaulan keskikohdalla kuristavaa tunnetta, kuumotusta ja jonkinlaista turvotusta (vaikea erottaa kaksoisleuan takia). Syyksi epäilen suurentuneita imusolmukkeita. Toiseksi käynyt mielessä jokin nielusyöpä pitkäaikaisen närästyksen seurauksena, mikä voisi olla ihan mahdollistakin... Närästys aiheuttaa myös yskää, mikä sekin huolettaa minua.

Eilen minun piti keskeyttää fysioterapiavoimistelu, kun puristava tunne kaulalla häiritsi niin paljon. Tuntui kipua ja oli vaikea hengittää.

Yöllä ajattelin, että soitan heti aamulla terveyskeskukseen, mutta nyt olen taas epäilevällä kannalla. Tuntuu, että olen käynyt terveyskeskuksessa liian usein, vieläpä pikkuasioiden takia (viimeksi polvien nivelrikon, kyynärhermon pinteen ja silmän lasiaisen irtautuman vuoksi). En taida kehdata soittaa terveyskeskuksen ajanvaraukseen vielä tänään.

Jospa tämä taas tästä.
logia

Re: Närästys

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.07.2023 23:04

Ehkä kuitenkin kannattaisi ottaa yhteyttä terveyskeskukseen. Etenkin naisilla närästys on voi olla oire joka on syytä ottaa vakavasti.
Kyllästynyt

Re: Närästys

ViestiKirjoittaja logia » 06.07.2023 06:09

Nyt kaula tuntuu melkein normaalilta. Ehkä se jokin imusolmuketurvotus, kuumotus, aristus, kuristus, mikä lie, ei liittynyt närästykseen, tai liittyi, mutta on nyt poissa.

Minulla on enää kilo tai pari laihdutettavana, että pääsen normaalipainoon. Tiedän, että olen syönyt väärin, ja se on ollut syynä siihen, miksi sain tämän refluksitaudin.

Jollakin toisella voi olla toisin. Lääkäriin kannattaa mennä, jos on vaivoja, mitä vaan.
logia

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet