Sirdalud

Sirdalud

ViestiKirjoittaja trisse » 05.01.2019 00:41

Omalääkärini lopetti terveysasemalla. Laitoin tämän uusintaan ja Kantaan tuli ilmoitus

"XX lääkäri
Helsingin sote terveydenhuolto
17.12.2018
Hoidon toteutus
Konsultaatio / Lähete
Hoitaja konsultoi. Sirdalud toivoo bruksismiin ja selkäjumiin.
Res keskuksen mukaan Sirdalud viimeksi toimitettu 10.9 30 kpl.
Potilaalla paljon lääkityksiä osittain yksityispuolelta kirjoitetuja; 11-12/ 2018 toimitettuna;Doxal 50mg, Imovane 7,5mg,Lyrica sekä 225 että 150mg, Cymbalta 60mg, Medipam 5mg, Tenox 20mg.
Suosittelisin ehdottomasti hoidon keskittämistä jo lääke interaktioidenkin puolesta. Suos varaamaan ajan terv asemalle jotta saisi lääke- ja hoitosuunnitelman tehtyä. Vaihtoehtona toki voi olla yksityinenkin lääkäri jos niin haluaa. Pääasia että lääkkeet uusitaan aina samassa paikassa.
Sen varran paljon sedatoivia lääkityksiä käytössä että Sirdaludin lisäkäyttö ei mielestäni ole indisoitu.
Suosittelen että tilataan aika joko lääkärille tai esim YY joka voisi koordinoida hoitoa"

Tämä on jotenkin koomista että tästä Cirdaludista on tullut näin suuri meteli. Kuitenkin minut kutsuttiin hoitoon toisen sairaanhoitaja-lääkäriparin puolelta raudoista. Sairaanhoitaja ainakaan ei tuntunut tästä tietoiselta. Jos lääkärikään ei ole niin luuletteko että jos pyydän vastaanotolta Cirdaludin uusintaa niin hän törmää uusiessa tähän viestiin? Itse luulen että se näkyy vain jos Kantaa selailee mutta voiko tämänkaltainen viesti jäädä "roikkumaan" itse reseptiin? Naurettavaa että narskutteluun käyttämäni lihasrelaksantti aiheuttaa näin kauhean metakan. Käytän sitä vielä tosi vähän.
trisse

Re: Sirdalud

ViestiKirjoittaja Psywo » 05.01.2019 01:04

Voihan se olla, että seuraavallakin kerralla lääkäri katsoo mitä lääkkeitä on määrätty ja uskoisin törmäävän tuohon tekstiin. Sairaanhoitajalle, kun kävit eri asioissa, tuohan ei oikein edes kuulu - ainakaan minun mielestäni. Mä en kyllä kehtaisi yrittää sitä uusimista. Jos nyt joku lääkäri selkiyttäisi tuota lääkeasiaasi, voisi sitä Sirdaludiakin ehkä joku harkita. Varmuudellahan en tiedä miten lääkärit yms. nuo tekstit näkee mutta ainakin minun tapauksessani katsovat vaikka mitä ja muistavat nykyään aina mainita joka asian yhteydessä, että minulla kaksisuuntainen mielialahäiriö. Vaikken siis mitenkään epäilyttävästi käytä lääkkeitä.
Psywo

ViestiKirjoittaja trisse » 05.01.2019 01:19

Psywo kirjoitti:Voihan se olla, että seuraavallakin kerralla lääkäri katsoo mitä lääkkeitä on määrätty ja uskoisin törmäävän tuohon tekstiin.

Mutta noita yksityislääkärin lääkkeitä ole koskaan aiemmin katsottu julkisella. Oli nyt eka kerta kun omalääkärini jäi eläkkeelle.
trisse

ViestiKirjoittaja Psywo » 05.01.2019 01:26

Jotkut katsoo, vaikkeivat ole edes lupaa kysyneet.
"Ilman sinun lupaasi lääkäri voi katsoa tietojasi vain hätätilanteessa. Poikkeus: Jos lääkäri määrää PKV- ja huumausainelääkkeen reseptin, hän voi katsoa niiden lääkkeiden reseptit." https://www.kanta.fi/kuka-nakee-tietoni
Psywo

ViestiKirjoittaja trisse » 05.01.2019 01:29

Niin tämä on kolmiolääke niin siitä kai johtui.
trisse

ViestiKirjoittaja Psywo » 05.01.2019 01:38

Mun kohdalla on katseltu lääketietoja lupaa kysymättä. Eikä listalla ole rauhoittavia tms. Sinänsä ihan sama mutta periaate...
Psywo

ViestiKirjoittaja Palle » 05.01.2019 16:02

Minusta kannattaa käydä tekemässä lääke- ja hoitosuunnitelma. Sen jälkeen ei pitäisi olla ongelmia uusimisten kanssa.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2019 17:41

En usko metelin nousseen Sirdaludista vaan hirmuisesta lääkesekoituksesta, jonka olet onnistunut keinottelemaan käyttöösi kahden kuukauden aikana:
Potilaalla paljon lääkityksiä osittain yksityispuolelta kirjoitetuja; 11-12/ 2018 toimitettuna;Doxal 50mg, Imovane 7,5mg,Lyrica sekä 225 että 150mg, Cymbalta 60mg, Medipam 5mg, Tenox 20mg.

Tyhmempikin lääkäri tajuaa, että vastuuntuntoinen lääkäri puuttuu tuohon asiaan kiireimmän kaupalla ennen kuin kirjoittaa sinulle yhtäkään reseptiä.

Lääkäri yrittää puhua järkeä päähäsi:
Suosittelisin ehdottomasti hoidon keskittämistä jo lääke interaktioidenkin puolesta. Suos varaamaan ajan terv asemalle jotta saisi lääke- ja hoitosuunnitelman tehtyä. Vaihtoehtona toki voi olla yksityinenkin lääkäri jos niin haluaa. Pääasia että lääkkeet uusitaan aina samassa paikassa.
Sen verran paljon sedatoivia lääkityksiä käytössä että Sirdaludin lisäkäyttö ei mielestäni ole indisoitu.
Mirri

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet