Valikoiva huomaamattomuus

Valikoiva huomaamattomuus

ViestiKirjoittaja trisse » 31.12.2018 20:56

Mä en tajua mitä voisin tehdä sille että jos mielessäni vastustan jotain asiaa niin kaikki sitä koskeva katoaa päästä. Tajuan että tämä on passiivis-aggressiivista mutta en oikeastaan mahda asialle mitään. Aina kun vaikka mulla on työhaastattelu niin onnistun myöhästymään sieltä - vaikka oon muuten tosi jämpti ja ennemmin liian ajoissa kuin myöhässä! Nyt on sairaanhoitaja-aika joka on sovittu omavaltaisesti kysymättä multa ja olen huolissani jos yksityislääkäriltä saaduista resepteistä konfrontoidaan kun huomasin Kannasta että ne on huomattu. Pyrin sopimaan kaverin kanssa vesijuoksuajan juuri samalle hetkelle jolloin sairaanhoitaja-aika on eli torstaille 3.1. klo 14!

Hämää että mulla on käytössä Prahasta ostettu kalenteri jossa viikonpäivien nimet on tsekiksi. Mutta kuitenkin sopiessani sen olen merkannut jo sairaanhoitaja-ajan 3.1 klo 14 selvästi viikon neljännelle päivälle joka on aina torstai. Ja viikot on ihan selkeästi samoin kuin suomalaisessa kalenterissa maanantaista sunnuntaihin numeroituna. Onneksi terveyskeskuksessa on se sakkomaksu käytössä eli saa 33 euron sakon jos ei tule niin siksi huomasin virheeni ja korjasin että sopisko sittenkin vasta 16.30. Luultavasti ilman sakkomaksua olisin unohtanut asian pysyvästi.

Onko kellään muulla tälläistä? En tajua mitä tälle voin jos mä vaan mielessäni valikoin ja voimakkaasti vastustan asioita joista en pidä. Lukiossa en tykännyt ruotsista ja mulle oli joka tunti uutinen se että meillä olikin ollut joitain kotiläksyjä! Mä en ikinä ollut kuullut että sellaisiakin annettiin ja jouduin aina kysymään joltain luokkatoverilta että millä sivulla ne sitten on . Olin kyllä merkannut ne tunnilla aina lyijykynällä mutten ikinä tunnin jälkeen muistanut asiaa. Onnistuin kyllä kirjoittamaan ruotsin lopulta C:n paperein eli yllätyin positiivisesti.

Sama on kaikilla terapia/elämänohjausjutuissa. Tulee hillitön vitutus vallankäytöstä ja muiden kurssilaisten käyttäytymisestä. Haraan vastaan kaikessa ja osittain teen sen niin valikoivan havainnoinnin kautta etten tiedä miten asiaan voisi puuttua. Jos en vaan näe, huomaa tai muista asiaa tai myöhästyn jne. niin mitä mahdan asialle?
trisse

Re: Valikoiva huomaamattomuus

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.12.2018 21:15

Älä hyvä ihminen missaa sitä sairaanhoitaja-aikaa, se on varattu sinun parhaaksesi!
Puhut vallankäytöstä, mutta ajan varannut taho voi olla sinusta oikeasti huolissaan ja yrittää parhaansa auttaakseen sinua. Saadakseen sinut hoidon piiriin ennen kuin on liian myöhäistä. Toki voit torjua moisen 'vallankäytön' ja ottaa sen riskin, että hylkäät ammattilaisten yritykset pidellä sinua elossa.
Mirri

Re: Valikoiva huomaamattomuus

ViestiKirjoittaja trisse » 31.12.2018 21:33

Joo huomasin virheeni kyllä ja korjasin mutta itseäni ärsyttää että yritin sopia jotain päällekkäistä samaan aikaan. Olen tehnyt samaa vaikka treffitapaamisina/pakkopullatapaamisina että yritän sopia samaan aikaan muuta ja myöhemmin herään että enhän voi olla samaan aikaan kahdessa paikassa. En edes usko että tuo liittyy lääkkeisiini vaan tuohon rautaan ja siihen kun omalääkärini lopetti että joudun selittämään kaiken uudestaan ihmisille jotka ei mua tunne. Tilanne on vaan niin monimutkainen etten tiedä mitä multa edes kysytään. Vaikea pitää mitään mielessä kun en tiedä mihin suuntaan koko tapaaminen on menossa. Oikeasti olen sitä mieltä että tilanteeni on huolestuttava mutta mitä pidempään olen masennusta sairastanut niin sitä mutkikkaampaa kaikki on ja pelkään etten muista tuoda esille olennaisia juttuja.

Olen niin vittuuntunut kaikesta lähtien masennuksen nettiterapiasta. Hoito uhkaa mielenterveyttäni ja pelkään että saan jotain halpahintaisia ohjeita joista vittuunnun niin että oon suunnilleen itseäni tappamassa kuten masennuksen nettiterapiassa kävi. Kellään ei oo resursseja perehtyä tilanteeseeni ja falskius ja teeskentely vituttaa.
trisse

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet