Mä en tajua mitä voisin tehdä sille että jos mielessäni vastustan jotain asiaa niin kaikki sitä koskeva katoaa päästä. Tajuan että tämä on passiivis-aggressiivista mutta en oikeastaan mahda asialle mitään. Aina kun vaikka mulla on työhaastattelu niin onnistun myöhästymään sieltä - vaikka oon muuten tosi jämpti ja ennemmin liian ajoissa kuin myöhässä! Nyt on sairaanhoitaja-aika joka on sovittu omavaltaisesti kysymättä multa ja olen huolissani jos yksityislääkäriltä saaduista resepteistä konfrontoidaan kun huomasin Kannasta että ne on huomattu. Pyrin sopimaan kaverin kanssa vesijuoksuajan juuri samalle hetkelle jolloin sairaanhoitaja-aika on eli torstaille 3.1. klo 14!
Hämää että mulla on käytössä Prahasta ostettu kalenteri jossa viikonpäivien nimet on tsekiksi. Mutta kuitenkin sopiessani sen olen merkannut jo sairaanhoitaja-ajan 3.1 klo 14 selvästi viikon neljännelle päivälle joka on aina torstai. Ja viikot on ihan selkeästi samoin kuin suomalaisessa kalenterissa maanantaista sunnuntaihin numeroituna. Onneksi terveyskeskuksessa on se sakkomaksu käytössä eli saa 33 euron sakon jos ei tule niin siksi huomasin virheeni ja korjasin että sopisko sittenkin vasta 16.30. Luultavasti ilman sakkomaksua olisin unohtanut asian pysyvästi.
Onko kellään muulla tälläistä? En tajua mitä tälle voin jos mä vaan mielessäni valikoin ja voimakkaasti vastustan asioita joista en pidä. Lukiossa en tykännyt ruotsista ja mulle oli joka tunti uutinen se että meillä olikin ollut joitain kotiläksyjä! Mä en ikinä ollut kuullut että sellaisiakin annettiin ja jouduin aina kysymään joltain luokkatoverilta että millä sivulla ne sitten on . Olin kyllä merkannut ne tunnilla aina lyijykynällä mutten ikinä tunnin jälkeen muistanut asiaa. Onnistuin kyllä kirjoittamaan ruotsin lopulta C:n paperein eli yllätyin positiivisesti.
Sama on kaikilla terapia/elämänohjausjutuissa. Tulee hillitön vitutus vallankäytöstä ja muiden kurssilaisten käyttäytymisestä. Haraan vastaan kaikessa ja osittain teen sen niin valikoivan havainnoinnin kautta etten tiedä miten asiaan voisi puuttua. Jos en vaan näe, huomaa tai muista asiaa tai myöhästyn jne. niin mitä mahdan asialle?