"Olet nätti"

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 30.11.2018 23:26

trisse kirjoitti:Kehut kuvaa koska huomaat ettei se ole todellinen vaan "irtiottoa arjesta". Joo, en ymmärrä

Kehun kuvaa silloin, jos kohde on kuvassa mielestäni onnistuneen näköinen. Usein minusta kehumisen arvoiset kuvat nyt vaan ovat jotain muita kuin arkikuvia. Tyttäreni kuvaa taisin kehua viimeksi muutama vuosi sitten. Kehumiseni kohteeksi päässeen kuvan oli joku ottanut tytön veljen häissä. Upea kartanomiljöö taustalla, viimeisen päälle asu, meikki, tukka ja poseerauskuva oli taitavasti otettu. Kuva oli sikäli todellinen että tyttö näytti kuvassa samalta miltä näytti häissä. Irtiotto arjesta kuva kuitenkin oli.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 30.11.2018 23:45

Hilppa kirjoitti:Kun olet tuota mieltä Facesta, miksi ylipäätään tunnet vetoa sitä kohtaan?

En ole koskaan juurikaan kirjoitellut Facebookiin kuulumisiani enkä laittanut kuvia. Kavereitakaan minulla ei ole koskaan ollut kuin kourallinen. Silloin kun sukumme "nuoriso" vielä kirjoitteli Facebookissa, oli kiva lukea heidän kuulumisiaan ja myös kommentoida joskus, myös hyvin harkitusti kuvia. Nykyään minulle tärkeät ihmiset ovat siirtyneet suuri osa Facebookista muihin sosiaalisiin medioihin. Nyt seurailen esimerkiksi Instagramia.

Facebook on minulle kuitenkin todella tärkeä media. Kuulun moniin suljettuihin ryhmiin. Osaa ryhmistä seurailen sivusta, osassa olen aktiivisesti mukana. Uskomattoman määrän käytännön tietoa ja neuvoja olen saanut kyselemällä asioita Facebookryhmissä.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja trisse » 01.12.2018 00:35

Mirri kirjoitti:
trisse kirjoitti:Mirri, netissä kysytään aina siltä jonka tekstiä lainataan ja jonka nimimerkkiin viitataan.

Noin varmaan on. Minä lukijana en tajunnut, kenen tekstiä lainattiin ja kenen nimimerkkiin viitattiin.

Vs=valkosiipi. Hänen tekstiään se myös oli. Jos olisit vaivautunut lukemaan viestit niin olisit huomannut.
trisse
 

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja ritalin » 01.12.2018 05:36

Kaapo kirjoitti:Pinnalliset ihmiset saa yleensä paljo tykkäyksiä. Niil on helppoo soopaa jota jengi klikkailee ja yleensä satoja kontakteja. Mut motako prosenttia sua onnittelee synttärinä. Siitä voi päätellä jotain.

Olen kuullut tämän ennenkin, mutta siis nämä narsistit nähdäkseni saavat juurikin jotain yli sata onnittelua synttärinä niiltä viideltäsadalta facekaveriltaan. Itse saan yhden, tai kaksi onnittelua alle sadalta facekaveriltani.

Koen, että ihmiset on isossa kuvassa laumasieluja ja facessa nää narsistit tavallaan kokoavat sen lauman yhteen, ympärilleen... Ihmiset saavat olla osa laumaa siinä, että tykkäilevät ja onnittelevat narsistia ja narsisti tekee tästä tavoittelemisen arvoista sillä, että hän ei huoli kaikkia mukaan, jolloin mukana olemisesta tulee kiinnipitämisen arvoista. Ne taas, joita narsisti ei huoli mukaan, media leimaa potentiaalisiksi joukkomurhaajiksi ja uhaksi tälle narsistin ympärillä pyörivälle joukolle.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.12.2018 12:28

Valkosiipi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Kun olet tuota mieltä Facesta, miksi ylipäätään tunnet vetoa sitä kohtaan?

En ole koskaan juurikaan kirjoitellut Facebookiin kuulumisiani enkä laittanut kuvia. Kavereitakaan minulla ei ole koskaan ollut kuin kourallinen. Silloin kun sukumme "nuoriso" vielä kirjoitteli Facebookissa, oli kiva lukea heidän kuulumisiaan ja myös kommentoida joskus, myös hyvin harkitusti kuvia. Nykyään minulle tärkeät ihmiset ovat siirtyneet suuri osa Facebookista muihin sosiaalisiin medioihin. Nyt seurailen esimerkiksi Instagramia.

Facebook on minulle kuitenkin todella tärkeä media. Kuulun moniin suljettuihin ryhmiin. Osaa ryhmistä seurailen sivusta, osassa olen aktiivisesti mukana. Uskomattoman määrän käytännön tietoa ja neuvoja olen saanut kyselemällä asioita Facebookryhmissä.

Vähän samanlainen tilanne minulla Face"kirjoittelu"n aloituksen suhteen. Pariin harrastus/paikkakunta ryhmään kuulun. En juuri seuraa niitä ja viestitulva on niin valtava, että ei huvita. Satunnaisesti on hyvin harvoin kiva lukea postauksia (, jotka ovat käytännössä ns. uutiskuvia), mutta hyvin nopeasti tyydyttyy informaation tarve ja jollei lukitse konetta suorastaan puhkeaa kyllästymisen ähky. En myöskään ole tyytyväinen syöttöalgoritmien toimintaan, minua eivät mainokset tms. politiikka kiinnosta pätkääkään pakkosyötettynä.

Eräs vaativan tason mallinnustyötä tekevä kollega kertoi, että ei toimi somessa lainkaan, koska some on valitettavasti kuitenkin haittaohjelmien lähde ja hän pyrkii eliminoimaan kaiken riskin.

Niin ja lyhenne Vs tarkoitti sinua. Ehkä epäselvä ilmaisu ja toivottavasti et loukkaantunut siitä.
Hilppa
 

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 01.12.2018 20:17

Vs olisi hyvä vaikka nikiksi. Sopisi hyvin tähän vanhenemisen aikaansaamaan haluuni luopua kaikesta turhasta.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja Fanni » 02.12.2018 21:57

Nätiksi ja myös kauniiksi on minuakin sanottu monesti ,samoin nuoremman näköiseksi.eipä se kauan lämmitä. Kauneus katoaa. Kuvani facessa ovat hutaistun otettuja enkä edes meikkaa paljoa.
Fanni
 

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja trisse » 02.12.2018 22:49

Millä tavoin tuo liittyy keskusteluun? On minuakin sanottu nuoremman näköiseksi mutta kun olen vanhin serkuksista niin toki näytän näille tädeille vanhemman näköiseltä kuin 4-14 vuotta nuoremmat serkkuni. Muu olisi luonnotonta. En myöskään meikkaa mutta meikkaaminenkaan ei ollut tämän ketjun aihe. Joten mitä halusit kertoa tuolla viestilläsi tässä ketjussa? Että olet luonnonkaunis ja vanhentumaton - toisin kuin esim. trisse?
trisse
 

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja Fanni » 02.12.2018 23:06

Ihan vain kommentoin. Totesin. Ei tuosta nyt suuttua tarvii.
Fanni
 

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja trisse » 02.12.2018 23:08

Se ei vaan nyt ollut aihe.
trisse
 

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja logia » 03.12.2018 12:14

Minä en ole nätti enkä valokuvauksellinen. En saa kehuja enkä tykkäyksiä ulkonäöstäni. Olen joskus laittanut kuviani Facebookiin, mutta ne on vaiettu kuoliaiksi. En laita enää.

Minä saatan peukuttaa kauniita tai kivoja henkilökuvia, laitan usein sydänkuvan. Tuttujen ja etenkin lasten kuvia saatan ihastella kommenteinkin (suloinen, söötti ym), mutta vain yksityisviesteissä. Julkisesti en arvostele sanallisesti kenenkään ulkonäköä. Se on mielestäni pinnallista ja jotenkin imelää - lienenkö sitten kateellinen tai mustasukkainen?

Facebookissa on vanhojen henkilövalokuvien ryhmiä, joissa on paljon valokuvaamoissa otettuja ihania kuvia. Pidän niistä paljon.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja Ripe » 04.12.2018 17:57

Anteeksi nyt. En tiedä miksi kirjoitin mitä kirjoitin. Halusin piristää itseäni ja halusin huomiota. Tiedoksi: olen hyvin arkisen näköinen mutta on kiva kun sukulaiset valehtelee. Tämä on taas vissiin turha viesti. En enää sotke ketjua. ( nolottaa). Ymmärrän kyllä ettei kuulunut ketjun aiheeseen.
T.Fanni
Ripe
 

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja trisse » 04.12.2018 21:12

Sori Fanni, olin kännissä ja pahalla päällä. Kiva kun tulit takas.
trisse
 

Re: "Olet nätti"

ViestiKirjoittaja Psywo » 10.12.2018 00:17

Musta on kiva kun ihmiset kehuu toisiaan. Mun tuttavapiirissä tätä tehdään ihan säännöllisesti. On hyvä, jos vanhemmat kehuu lapsiaan. Kiva, että jotkut tykkää sukulaisistaan.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa