Suomalaiset on liian valkoisia

Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Palle » 16.08.2018 21:31

Kuva
”Mielikuvissa suomalaiset ovat edelleen vaaleita Elovena-tyttöjä ja -poikia. Toivon, että kuva suomalaisuudesta muuttuisi moninaisemmaksi, kuten yhteiskuntamme jo on"
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Rakkaussoturi » 18.08.2018 00:00

Munst tos tarkotetaan, et mielikuva suomalaisist on liian blondi (Elovena-blondi), ei valkonen (valkoihoinen)
Meitsi kyl on brunetti ja sen verran tummat on kulmat ja huulet ja ripset, ettei tarvii meikata, vaiks kyl mä itteni takia meikkaisin, jos meikkaisin. Ulkomailla ei koskaan tunnisteta suomalaiseks.
Born in Heideken
Avatar
Rakkaussoturi
 
Viestit: 684
Liittynyt: 13.08.2015 15:17
Paikkakunta: Turku

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Palle » 18.08.2018 07:02

Minusta Nasima tarkoittaa nimenomaan että valkoihoisuus tulisi häivyttää mielikuvasta suomalaisista. Hän vain pukee asiansa vertaukseen Elovena tytöstä, koska poliittista kilpailijaa, Laura Huhtasaarta on kuvattu Elovenatytöksi. Eräänlaista rotuoppia siis.

Asiaa on pitänyt esillä äärifeministi ja rotuerottelija, juutalainen Koko Hubara. Mikä tietysti tuntuu vähän oudolta.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.08.2018 13:12

Palle kirjoitti:https://pbs.twimg.com/media/DktnjjUW0AA18Tu.jpg
”Mielikuvissa suomalaiset ovat edelleen vaaleita Elovena-tyttöjä ja -poikia. Toivon, että kuva suomalaisuudesta muuttuisi moninaisemmaksi, kuten yhteiskuntamme jo on"

Kun nyt kerran Palle rohkenit aloittaa tämän rotuerottelukeskustelun, minäkin rohkenen kysyä sinulta. Mikä olet itse, vaalea Viikinki, tumma mustalainen vai mitätön suomalainen harmaa hiiri?
Hilppa
 

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.08.2018 15:39

Feminismin kritiikkiä http://liberalismi.net/wiki/Feminismi
Professori Vesa Kanniainen huomautti, että kun Nasima Razmyar joutui Suomessa afgaaniyhteisön painostuksen kohteeksi osallistuessaan "Tanssii tähtien kanssa"
-ohjelmaan, yksikään feministi ei näytä tukeneen häntä eikä iranilaisen Sakineh Mohammad Ashtianin saamaa kivitystuomiota. [28] -->
--> "Valikoivaa feminismiä", Vesa Kanniainen, Suomen Kuvalehti 42/2010, sivu 54. Myös vähemmistövaltuutettu Eva Biaudet ja ihmisoikeusjuristi Martin Scheinin olivat Kanniaisen mukaan vaiti.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.08.2018 19:58

Psykopatologia kirjoitti:Feminismin kritiikkiä http://liberalismi.net/wiki/Feminismi
Professori Vesa Kanniainen huomautti, että kun Nasima Razmyar joutui Suomessa afgaaniyhteisön painostuksen kohteeksi osallistuessaan "Tanssii tähtien kanssa"
-ohjelmaan, yksikään feministi ei näytä tukeneen häntä eikä iranilaisen Sakineh Mohammad Ashtianin saamaa kivitystuomiota. [28] -->
--> "Valikoivaa feminismiä", Vesa Kanniainen, Suomen Kuvalehti 42/2010, sivu 54. Myös vähemmistövaltuutettu Eva Biaudet ja ihmisoikeusjuristi Martin Scheinin olivat Kanniaisen mukaan vaiti.

Miksi Kanniainen ei itse puuttunut?

Muistan, kun keltaisen lehden otsikot aiheesta kertoivat. Ilmeisesti kuitenkin Nasiman oma perhe tuki häntä osallistumisessaan ohjelmaan. Ja sitten myöhemmin, kun mainetta ja menestystä tuli, on afgaaniyhteisön kannoista ollut hiljaa. Ymmärtääkseni hänellä on nykyisin suomalaistaustainen mies ja lapsi tämän kanssa.

Kivitystuomioon olisi pitänyt ottaa kantaa vastaan.
Hilppa
 

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.08.2018 21:54

Poistettu 1 kpl Kaapon viestejä.
Syy: Asiaton kielenkäyttö
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Palle » 18.08.2018 22:25

Hilppa kirjoitti:
Palle kirjoitti:https://pbs.twimg.com/media/DktnjjUW0AA18Tu.jpg
”Mielikuvissa suomalaiset ovat edelleen vaaleita Elovena-tyttöjä ja -poikia. Toivon, että kuva suomalaisuudesta muuttuisi moninaisemmaksi, kuten yhteiskuntamme jo on"

Kun nyt kerran Palle rohkenit aloittaa tämän rotuerottelukeskustelun, minäkin rohkenen kysyä sinulta. Mikä olet itse, vaalea Viikinki, tumma mustalainen vai mitätön suomalainen harmaa hiiri?

Kuten tiedät. Olen mitättömistä mitättömin suomalainen.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Palle » 18.08.2018 22:28

Kuva
Tästä näkymästä Nasima ei pidä.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Palle » 18.08.2018 22:34

Kuva
Koko Hubara
“Tää on niin monella tasolla fucked up rasistista, naisvihamielistä, kapitalistista roskaa. En osta teiltä enää koskaan mitään #Lumene”

https://twitter.com/koko_hubara/status/ ... 9540459520

PS. Tämä ryöpytys taisi tulla Lumenelle siitä, kun oli näyttänyt iloisia blondeja jossain mainosvideossaan. (Video on näköjään poistettu...)
Viimeksi muokannut Palle päivämäärä 19.08.2018 08:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja trisse » 18.08.2018 22:39

Rakkaussoturi kirjoitti:Munst tos tarkotetaan, et mielikuva suomalaisist on liian blondi (Elovena-blondi), ei valkonen (valkoihoinen)
Meitsi kyl on brunetti ja sen verran tummat on kulmat ja huulet ja ripset, ettei tarvii meikata, vaiks kyl mä itteni takia meikkaisin, jos meikkaisin. Ulkomailla ei koskaan tunnisteta suomalaiseks.

Mua luultiin just ruotsalaiseksi.
trisse
 

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja trisse » 18.08.2018 22:40

Rakkaussoturi kirjoitti:Munst tos tarkotetaan, et mielikuva suomalaisist on liian blondi (Elovena-blondi), ei valkonen (valkoihoinen)
Meitsi kyl on brunetti ja sen verran tummat on kulmat ja huulet ja ripset, ettei tarvii meikata, vaiks kyl mä itteni takia meikkaisin, jos meikkaisin. Ulkomailla ei koskaan tunnisteta suomalaiseks.

Mua luultiin just ruotsalaiseksi. Täällä prahassa.
trisse
 

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Palle » 18.08.2018 22:42

Sinä olet etuoikeutettu valkoinen. Ettet vain olisi vielä cis?
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja trisse » 18.08.2018 23:22

Näköjään. Kaikkea sitä onkin :D
trisse
 

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Palle » 19.08.2018 08:28

trisse kirjoitti:
Rakkaussoturi kirjoitti:Munst tos tarkotetaan, et mielikuva suomalaisist on liian blondi (Elovena-blondi), ei valkonen (valkoihoinen)
Meitsi kyl on brunetti ja sen verran tummat on kulmat ja huulet ja ripset, ettei tarvii meikata, vaiks kyl mä itteni takia meikkaisin, jos meikkaisin. Ulkomailla ei koskaan tunnisteta suomalaiseks.

Mua luultiin just ruotsalaiseksi. Täällä prahassa.

Se nostaa itsetuntoa monta pykälää, kun suomalaista luullaan ruotsalaiseksi.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja ip-banni » 19.08.2018 13:53

Minnuu on luultu lappalaiseksi huoraksi.
ip-banni
 

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.08.2018 16:45

Palle kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Palle kirjoitti:https://pbs.twimg.com/media/DktnjjUW0AA18Tu.jpg
”Mielikuvissa suomalaiset ovat edelleen vaaleita Elovena-tyttöjä ja -poikia. Toivon, että kuva suomalaisuudesta muuttuisi moninaisemmaksi, kuten yhteiskuntamme jo on"

Kun nyt kerran Palle rohkenit aloittaa tämän rotuerottelukeskustelun, minäkin rohkenen kysyä sinulta. Mikä olet itse, vaalea Viikinki, tumma mustalainen vai mitätön suomalainen harmaa hiiri?

Kuten tiedät. Olen mitättömistä mitättömin suomalainen.

Meillä kuin myös Ruotsissa jostain syystä ihaillaan Viikinkivaaleutta, johon kuitenkin usein kylkiäisenä kuuluu pysty possunokka.

https://yle.fi/uutiset/osasto/news/finn ... nt/9822605

Mm. Vanhasen Mertalan vaaleutta ruotsalainen lehdistö aikoinaan ihaili. Meillä suomalaisilla yleisin lienee pottunenä (esim. Timo Soinilla) ja ruotsalaisilla pystysieraiminen töpselinenä, josta lievä muoto Huhtasaarella.
Hilppa
 

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja ip-banni » 19.08.2018 16:56

Suomessa ihaillaan Elovena-vaaleutta.
ip-banni
 

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2018 18:03

”Mielikuvissa suomalaiset ovat edelleen vaaleita Elovena-tyttöjä ja -poikia. Toivon, että kuva suomalaisuudesta muuttuisi moninaisemmaksi, kuten yhteiskuntamme jo on."

Nasima https://nasima.fi/curriculum-vitae/ keksii omia mielikuvia ja esittää tämän pohjalta (epärealiastisia) toiveita.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomalaiset on liian valkoisia

ViestiKirjoittaja ip-banni » 19.08.2018 21:04

Nasima se ei koskaan ole kotautunut Suomeen vaikka häneenkin on paljon käytetty kotoutusrahaa.
ip-banni
 

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron