Kupariset raidat

Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja trisse » 10.06.2018 12:55

Mulla on tummanvaaleat hiukset joihin olen itse laittanut vaaleat raidat. Koska ne on itse laitettu niin ovat vähän enemmän länttimäiset ja myös punapigmentin takia vaalennuksessa on kellertävä sävy. Mulla on ajatus että laittaisin itse vielä kuparisella/punaisella hiusvärillä raitoja. Luuletteko että se ois hyvä idea? Entä onko kellään kokemusta hopeashampoosta? Sen pitäis taittaa juuri tuota vaalennetun hiuksen keltaista sävyä
trisse
 

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.06.2018 18:17

Voi olla, että joku kaveri auttamassa raitojen teossa auttaisi. Aika vaikea juttu laittaa itselle, jos ei ole huippunäppärä. Jotta raidoista ei tulisi läiskiä, pitää asettaa folionpala värjätään kerroksen alle. Ensin kuivasta tukasta otetaan kerros hiusta kammalla, asetetaan folio alle hiustyveen asti. Poimitaan siksak-liikkeellä osa pois, laitetaan uusi folio väliin hiustyveen asti. "Maalataan" pensselillä väriä folion päälle, mutta ei hiustyveen asti. Jätetään noin 0,5 cm tyvestä maalaamatta värillä. Mikäli väri osuu hiustyveen eli päänahkaan asti, väri leviää läiskäksi. Folio taitetaan reunoilta kamman piikkipään avulla paketiksi. Värin annetaan vaikuttaa paketin sisällä. Lopuksi foliot poistetaan ja väri pestään hiuksista pois. Mitä enemmän "paketteja" jaksaa väkertää hiuksiin, sitä enemmän raitoja.
Hilppa
 

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.06.2018 18:24

Nuo väricocktailit on arvoitus. Pitää vain kokeilla (eikä sitten itkeä, jos menee pilalle).
Hilppa
 

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja trisse » 11.06.2018 01:15

Oikeastaan se ei vaadi foliota kun käyttää suihkumyssyä johon on laittanut reikiä ja vetää värjättävät hiukset sieltä ulos. Tuolloin viimeksi en käyttänyt myssyä eikä silloinkaan levinnyt läiskäksi tyvessä mutta raidat tulivat leveämmiksi kuin kampaajalla kun sitä värjää isompia kimppuja kun parin hiuksen värjääminen on niin aikaavievää. Lopputulos on ihan ok. Tää keltaisuus vaan vähän haittaa.
trisse
 

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja trisse » 11.06.2018 01:24

Ehkä tuo läiskämäisyys on riskinä jos laittaa yksvärisiin hiuksiin uuden värin. Näissä oli jo kampaajan vuosi sitten laittamat raidat. Laitoin sit uudet kirkastaakseni hiusta mutta tälläinen monesti raidoitettu monivärinen on aika anteeksiantava. Vaikka länttäisin koko värin tyveen ei sitä huomaisi negatiivisesti vaan se lähinnä vaan kirkastaisi tummentuneen juurikasvun. (Joskus oon niinkin tehnyt)
trisse
 

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.06.2018 08:48

Ennen kampaajalla raidat tehtiin vetämällä kumimyssyn rei'istä läpi hiuksia virkkuukoululla(?). Toimenpide ei ollut ihan kivuton. Suihkumyssy voi olla armeliaampi, mutta saattaa päästää hiustyveen läpi väri. On hyvä keksintö, jos toimii ilman, että päästää sen värin sinne tyveen. Tuo ajatus kirkastaa entiset raidat uudella värillä on hyvä idea. On kai olemassa myös sävyshampoita. Ne eivät ole yhtä pysyviä kuin varsinaiset värit, mitta niillä voi myös kirkastaa värjäystulosta.
Hilppa
 

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja Palle » 11.06.2018 14:26

Ja tuo kaikki vain koiraiden houkuttelemiseksi? :?

Oletteko ajatelleet kokeilla miten luomu toimisi?
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.06.2018 15:01

Palle kirjoitti:Ja tuo kaikki vain koiraiden houkuttelemiseksi? :?..

Sinulla vaikuttaa olevan perustavalla tavalla väärä käsitys asiasta. Naiset eivät todellakaan tee tässäkään ketjussa kuvattua "kaikkea" koiraiden houkuttelemiseksi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.06.2018 16:27

Vastatessa olisi hyvä - ei vain kumota esitetty kanta - vaan esittää myös, miten asija "oikeasti" on.

Kyse on (myös) narsistisesta libidosta, so. miten olen hyvä myös peilikuvani mielestä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja logia » 11.06.2018 17:53

Minä en käytä yleensä edes hiustenhoitoainetta, eikä tukkani näytäkään hyvälle. Yritän olla välittämättä siitä. Kerroin tämän vain vertailun vuoksi.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.06.2018 18:52

Psykopatologia kirjoitti:Vastatessa olisi hyvä - ei vain kumota esitetty kanta - vaan esittää myös, miten asija "oikeasti" on...

Enpä hoksannut, että olisi pitänyt kertoa miten asia "oikeasti" on.

Oikeasti asia on niin, että minä uskon jotakuinkin jokaisen naisen tietävän, ettei ulkonäköön ja pukeutumiseen liittyviä ratkaisuja tehdä vain koiraiden houkuttelemiseksi.
Psykopatologia kirjoitti:... Kyse on (myös) narsistisesta libidosta, so. miten olen hyvä myös peilikuvani mielestä.

En ymmärrä, eihän peilikuva mitään mieti.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2018 13:12

Palle kirjoitti:Ja tuo kaikki vain koiraiden houkuttelemiseksi? :?

Oletteko ajatelleet kokeilla miten luomu toimisi?

Yritän pelottaa koiraat pois. Mun Luomuväri on niin tylsä hiirenharmaa ettei sitä kestä.
trisse
 

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja Palle » 12.06.2018 21:29

Eikös olisi mukava istua koiraan kanssa varhaisella, herkullisella aamupalalla?
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.06.2018 11:54

Olenhan minäkin pannut kroppani rantakuntoon, mutta ei siitä koskaan mitään hyötyä ole ollut feminiinien suhteen; he kun eivät piittaa mistään miesten rantakunnosta. Jäljelle jää peiliin katselu, jota voi harrastaa päivittäin tuntikausia.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja Palle » 14.06.2018 18:10

Kyllä feminiinit / -nistit aika kovakouraisesti meitä rantaleijonia kohtelevat. :/
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja trisse » 14.06.2018 18:27

Palle kirjoitti:Eikös olisi mukava istua koiraan kanssa varhaisella, herkullisella aamupalalla?

Ei ole mukava istua millään aamupalalla ennen klo 13.
trisse
 

Re: Kupariset raidat

ViestiKirjoittaja trisse » 14.06.2018 19:29

logia kirjoitti:Minä en käytä yleensä edes hiustenhoitoainetta, eikä tukkani näytäkään hyvälle. Yritän olla välittämättä siitä. Kerroin tämän vain vertailun vuoksi.


Mikset käytä hoitoainetta? Ainakin pitkiin hiuksiin se on välttämätön.
trisse
 


Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron