Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.06.2018 22:08

Lehtivalikoima on surkastunut kampaajalla. Asiakkaat eivät ilmeisesti enää lue aikakauslehtiä kampaajalla istuskellessaan, vaan lääppivät kuvia kännyköillään ja someilevat.

Lehtianti oli huomattavasti surkastunut, kun käteen sain vain viimeksi jo selaamani sisustuslehden ja sivupöydällä vino pino Seiskapäiviä. Hups, en moisia jaksa edes yhtä. Olisi ollut ylellisen rentouttavaa selailla uusimpia (siistejä) naistenlehtiä, joissa muotia, tyyliä, koteja ynnä muuta laatuhömppää, kun en itselleni niitä viitsi tilata.
Hilppa
 

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja logia » 04.06.2018 22:11

Voisiko sinne viedä oman lehden sitten. Itse en käy kampaajalla, kun ei rahat riitä kaikkeen, eikä minun tukkaani kannata sijoittaa mitään.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.06.2018 22:23

Minäkin olen törmännyt Seiskaan kampaajalla. Moneen Seiskaan, niitä on nippukaupalla.
Muutenkin olen ollut huomaavinani Hilpan mainitseman ilmiön: ainakin kampaamon lehtivalikoimat ovat surkastuneet.

Ei voi viedä omia lehtiä, koska ylellisen tuntuinen ja ihanan joutilas (maksuttomien) naistenlehtien selailu jäisi kokematta.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 04.06.2018 22:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.06.2018 22:26

Tukkaan ja autoon sijoitettu on kumpikin yhtä hukkaan mennyttä rahaa eli kulutushyödykettä kumpikin. Hiukset kasvavat ja harmaantuvat eli menettävät kuosinsa, mutta on siistittävä aika ajoin, jotta näyttäisi ihmiseltä työminä.

Lehti on painava kannettavaksi mukana kampaajalle, jonne mennään yleensä työpäivän kesken omalla ajalla tai päätteeksi. Repussa on jo painava läppäri, työläisen sorvi, ja nippu erinäisiä dokumentteja printattuja. Arvostaisin tuota rentouttavaa lukuhetkeä laatuaikakauslehden parissa. Toki kampauksen lopputulos on se pääasia, jonka vuoksi sinne mennään ja josta maksetaan (ittensä kippeeksi).

Mutta onko oikeasti niin, että ihmiset eivät lue enää kampaajalla lehtiä, vaan selaavat kännykkäänsä?
Hilppa
 

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja logia » 04.06.2018 22:28

Siellähän pitäisi jutella kampaajan kanssa.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.06.2018 22:30

Sillä aikaa, kun aineet vaikuttavat, ei jutella.
Hilppa
 

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja logia » 04.06.2018 22:35

Saakos siellä kahvia?
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja vibeke » 04.06.2018 22:37

Hilppa kirjoitti:Mutta onko oikeasti niin, että ihmiset eivät lue enää kampaajalla lehtiä, vaan selaavat kännykkäänsä?
Mielenkiintoista.

Minä luin kampaajalla kerran Seiskaa ja alkoi silloin naurattaa se kontrasti mielikuvani (ylellinen hemmotteluhetki) ja todellisuuden (luen Seiskaa) välillä. Yhtä hyvin olisi voinut lukea Alibia.

Niin, miten on kahvin laita? Maistuuko teille kupillinen?
vibeke
 

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.06.2018 23:02

Pääpaino on hiuksissa. Koska toimitus kestää usein parikin tuntia, on kiva saada kahvia/teetä juodakseen.
Hilppa
 

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2018 01:13

Minun mielestäni kampaajan lehtivalikoima on sama kuin ennenkin, enkä edes kävisi paikassa joka tilaa Seiskaa.

Vakikampaajalla kysytään aina: "Saisiko olla jotakin juotavaa? Valkoviinia, kahvia, teetä, mehua?"
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Katla » 05.06.2018 01:56

en koske niihin lehtiin, en kampaajalla, enkä muissakaan vaikka lääkärin vastaanotolla. Ihmiset likaisilla käsillää kääntelevät sivuja, kostuttamalla sormen suussa ja sillä kääntävät lehtiä. Taudit leviää. hui!
Katla
 

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Palle » 05.06.2018 07:37

Lehdet on out. Nykyään raavitaan tablettia tai kännykkää.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Palle » 05.06.2018 07:39

Kyllästynyt kirjoitti:Minun mielestäni kampaajan lehtivalikoima on sama kuin ennenkin, enkä edes kävisi paikassa joka tilaa Seiskaa.

Vakikampaajalla kysytään aina: "Saisiko olla jotakin juotavaa? Valkoviinia, kahvia, teetä, mehua?"

Onko kampaajallasi A-oikeudet? Alkoholijuomien tarjoilu kampaajalla on alkoholilakiemme vastaista.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja vibeke » 05.06.2018 09:39

Mitä hiuksillenne tehdään, kun käytte kampaajalla? Minä olen viime vuosina ottanut pelkän leikkauksen. Viimeksi kävin tammikuussa. Pesen kotona, jos pesu ei kuulu hintaan. Aiemmin leikkautin ja samalla värjäytin hiukset kampaajalla noin kuukauden välein.
vibeke
 

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja logia » 05.06.2018 11:45

Paljonko teidän kampaamokäynnit maksaa?

Niitä lehtiähän voisi käydä lukemassa ilmaiseksi kirjaston lehtilukusalissa, vai säästävätköhän sielläkin, eivätkä enää tilaa kalliita laatulehtiä.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2018 12:29

Palle kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Minun mielestäni kampaajan lehtivalikoima on sama kuin ennenkin, enkä edes kävisi paikassa joka tilaa Seiskaa.

Vakikampaajalla kysytään aina: "Saisiko olla jotakin juotavaa? Valkoviinia, kahvia, teetä, mehua?"

Onko kampaajallasi A-oikeudet? Alkoholijuomien tarjoilu kampaajalla on alkoholilakiemme vastaista.

En tiedä, mutta mikä estää aikuisille ihmisille viinilasillista tarjoamasta? Mitään maksuahan viinistä ei peritä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Palle » 05.06.2018 19:29

Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.06.2018 19:32

logia kirjoitti:Paljonko teidän kampaamokäynnit maksaa?

Niitä lehtiähän voisi käydä lukemassa ilmaiseksi kirjaston lehtilukusalissa, vai säästävätköhän sielläkin, eivätkä enää tilaa kalliita laatulehtiä.

Se nyt on sellainen totuttu tapa lukea naistenlehtiä kampaajalla. Muualla en niitä juuri lue enkä tablettiini niitä tilaa. Pärjäähän sitä ilman niitäkin.

On kampaamon asiakaspalvelussa pieni huomioonottava ele tarjota siistit suht tuoreet lehdet luettavaksi. Ei niitä montaa tarvitse olla. Jostain syystä niitä ei nykyisin siinä kampaamossa juuri ole, jossa käyn. Porukka plärää puhelintaan, kuten junassa. Kampaamo on melko hintava, koska ydinkeskustan erittäin hyvällä liikepaikalla, mutta melko ahdas tiloiltaan, kompakti pieni liikehuoneisto. Olen liukunut sinne asiakkaaksi vähän kuin sattumalta, kun kampaajani perusti paikan toisen kampaajan kanssa ja siirtyi pois siitä liikkeestä, jossa tapasin käydä. Koska jälki oli hyvää, pysyin hänen asiakkaanaan ja etenkin koska liikkeen sijainti on optimaalinen. En jaksa matkustaa kauas.
Hilppa
 

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Tyy » 05.06.2018 19:42

Käytkö Kyllästynyt edes sellaisissa kaupoissa jossa myydään Seiskaa?

Kyllästynyt kirjoitti:En tiedä, mutta mikä estää aikuisille ihmisille viinilasillista tarjoamasta? Mitään maksuahan viinistä ei peritä.


Peritäänhän.

Ja laki estää.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000888172.html
Viimeksi muokannut Tyy päivämäärä 05.06.2018 19:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Lehtivalikoima surkastunut kampaajalla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.06.2018 19:46

Voidaan Seiskaa tarjota lentokoneessakin.
Hilppa
 

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa