Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja logia » 24.03.2018 23:17

Minä en ole kateellinen psykoterapiastasi. Minä kävin paljon pitempään enkä maksanut mitään itse. Olen kyllä kateellinen työkyvystäsi ja että sinulla on työtä. Pärjäät elämässä paremmin kuin minä.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.03.2018 23:22

logia kirjoitti:... Olen kyllä kateellinen työkyvystäsi ja että sinulla on työtä. Pärjäät elämässä paremmin kuin minä.

Hyvä kun sanoit. Työtä on, muttei enää työkykyä, joka meni jo 12 vuotta sitten, mutta vasta muutama kk sitten pystyivät identifioimaan vian. (Eikä niitä töitäkään varmasti enää kauaa ole.)
Hilppa
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja logia » 24.03.2018 23:27

Voit kai sinäkin sitten saada eläkkeen, kun sen aika on? Eläkkeelle jääminen on myös luopumista. Kaikille se ei ole pelkästään hyvä asia.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja Katla » 24.03.2018 23:31

Minulle se oli sitä. En osannutkaan olla ilman työn kuvaani ja työkavereita, aikaa oli aina liikaa. Kesti monta vuotta oppia elämään vapaana.
Katla
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 23:31

Hilppa kirjoitti:Kuinka moni on minulle kateellinen psykoterapiastani, jossa kävin pari vuotta Kelan tukemana ja osin itse kustantaen?


Sorry, mutta koska jäit psyykkisesti työkykyiseksi niin ei yhtään kukaan. Olen pahoillani...

(lisätty psyykkinen)
Viimeksi muokannut trisse päivämäärä 24.03.2018 23:35, muokattu yhteensä 1 kerran
trisse
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 23:34

Hilppa kirjoitti:
logia kirjoitti:... Olen kyllä kateellinen työkyvystäsi ja että sinulla on työtä. Pärjäät elämässä paremmin kuin minä.

Hyvä kun sanoit. Työtä on, muttei enää työkykyä, joka meni jo 12 vuotta sitten, mutta vasta muutama kk sitten pystyivät identifioimaan vian. (Eikä niitä töitäkään varmasti enää kauaa ole.)


No kyllähän sinulla on hyvä työura takana. Olet sinnikäs kuin mikä ja luulisi että eläkekertymää on tullut jonkun verran. Kaikkihan sen työnteon joskus lopettavat (paitsi ne jotka eivät ole aloittaneetkaan).
trisse
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.03.2018 23:38

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Kuinka moni on minulle kateellinen psykoterapiastani, jossa kävin pari vuotta Kelan tukemana ja osin itse kustantaen?


Sorry, mutta koska jäit työkykyiseksi niin ei yhtään kukaan. Olen pahoillani...

Omituinen vastaus. Ahdistavaa on minun kannaltani se, että joku olisi kateellinen minulle psykoterapiastani. (Psykoterapiani aikana hoidettiin väärää diagnoosia ja osin siksi meni pieleen. Suurin ahdistukseni aiheuttaja jäi selvittämättä, pimentoon. Mutta voihan vajaallakin terapialla tulla toimeen, kun tajuaa lopettaa sen.)
Hilppa
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja Fanni » 24.03.2018 23:42

En ole kateellinen kenenkään psykoterapioista.
Fanni
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja vibeke » 24.03.2018 23:53

Hilppa kirjoitti: Mutta voihan vajaallakin terapialla tulla toimeen, kun tajuaa lopettaa sen.)
Minä en tajunnut lopettaa.
vibeke
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja trisse » 25.03.2018 00:22

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Kuinka moni on minulle kateellinen psykoterapiastani, jossa kävin pari vuotta Kelan tukemana ja osin itse kustantaen?


Sorry, mutta koska jäit työkykyiseksi niin ei yhtään kukaan. Olen pahoillani...

Omituinen vastaus. Ahdistavaa on minun kannaltani se, että joku olisi kateellinen minulle psykoterapiastani. (Psykoterapiani aikana hoidettiin väärää diagnoosia ja osin siksi meni pieleen. Suurin ahdistukseni aiheuttaja jäi selvittämättä, pimentoon. Mutta voihan vajaallakin terapialla tulla toimeen, kun tajuaa lopettaa sen.)


Huumoria...
trisse
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja trisse » 25.03.2018 00:26

vibeke kirjoitti:
Hilppa kirjoitti: Mutta voihan vajaallakin terapialla tulla toimeen, kun tajuaa lopettaa sen.)
Minä en tajunnut lopettaa.


Mitä kostuit siitä? Analyyttinen vai kognitiivinen?
trisse
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja vibeke » 25.03.2018 00:42

Niitä oli joka lähtöön. En kostunut mitään.
vibeke
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja trisse » 25.03.2018 00:48

vibeke kirjoitti:Niitä oli joka lähtöön. En kostunut mitään.


Psykoterapeuteilla pitäisi olla jotain laadunvalvontaa. Hassua ettei kukaan seuraa kuinka tehokkaita he ovat työssään.
trisse
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja trisse » 25.03.2018 04:50

ip-banni kirjoitti:Kukaan ei selviä hengissä käy sitten töissä tai psykoterapiassa.


Haa - tämän vuoksi olen viisaasti osannut vältellä sekä töitä että psykoterapiaa!
trisse
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.03.2018 16:23

Vältteleminen on varmasti pohjimmiltaan hyvin ahdistavaa. Helpompaa on jos kykenee tekemään työn kun se on edessä, sitten kun on tehty, on helpompi olla. Tuota vapauttavaa tunnetta ei pääse kokemaan, jos välttelee. Siksi varmaan netissä kerrot tuosta välttelystä, koska pohjimmiltaan se ahdistaa sinua ja haluat hyväksyntää toiminnallesi. Se vain ei ole yleisesti hyväksyttyä vältellä. Eivätkä ihmiset sellaiseen kannusta, koska se ahdistaa heitäkin noin periaatteessa.
Hilppa
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja vibeke » 25.03.2018 16:56

Yritän ihan kohta mennä tekemään jotain järkevää.

Tulkitsen Hilpan luulleen, että trisse kirjoitti välttelevänsä töitä. Minun tulkintani mukaan trisse ei kirjoittanut niin.

Hilpan viestissä on monia väitteitä:
- ei ole yleisesti hyväksyttyä vältellä (töitä).
- Ihmiset eivät kannusta (töiden välttelyyn)
- se (muiden ihmisten töiden välttely) ahdistaa ihmisiä

Nyt vaikka väkisin jotain muuta.
vibeke
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja ip-banni » 25.03.2018 17:11

Hilppa kirjoitti:Vältteleminen on varmasti pohjimmiltaan hyvin ahdistavaa. Helpompaa on jos kykenee tekemään työn kun se on edessä, sitten kun on tehty, on helpompi olla. Tuota vapauttavaa tunnetta ei pääse kokemaan, jos välttelee. Siksi varmaan netissä kerrot tuosta välttelystä, koska pohjimmiltaan se ahdistaa sinua ja haluat hyväksyntää toiminnallesi. Se vain ei ole yleisesti hyväksyttyä vältellä. Eivätkä ihmiset sellaiseen kannusta, koska se ahdistaa heitäkin noin periaatteessa.

Siis ei minua ahdistva muiden töiden vältteleminen. Minä ainoastaan halveksin töiden välttelijöitä. Elävässä elämäsä mulla ei olekaan välttelijöitä tuttavapiirissä, kohtaan heitä vain nettifoorumeilla.
ip-banni
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja trisse » 25.03.2018 21:07

Hilppa kirjoitti:Vältteleminen on varmasti pohjimmiltaan hyvin ahdistavaa. Helpompaa on jos kykenee tekemään työn kun se on edessä, sitten kun on tehty, on helpompi olla. Tuota vapauttavaa tunnetta ei pääse kokemaan, jos välttelee. Siksi varmaan netissä kerrot tuosta välttelystä, koska pohjimmiltaan se ahdistaa sinua ja haluat hyväksyntää toiminnallesi. Se vain ei ole yleisesti hyväksyttyä vältellä. Eivätkä ihmiset sellaiseen kannusta, koska se ahdistaa heitäkin noin periaatteessa.


Ei se ole mitään aktiivista välttelyä. Puhut kuin saisin loistavia työtarjouksia monta kertaa viikossa ja sitten ovelasti välttelisin niitä joka kerta. Enemmänhän verissäpäin saisi taistella saadakseen edes erittäin huonopalkkaisen määräaikaistyön. Ainoastaan yhdestä työpaikasta (tai palkaton harjoittelu sekin) olen elämäni aikana kieltäytynyt. Olin vasta toipumassa sairaalareissusta ja minulla oli mielettömän hankalat matkat sinne ollut varmaan kolme tuntia edestakaisiin matkoihin olisi mennyt. Puhun aiheesta koska nautin väitteilystä ja siitä että puhutaan minun elämästäni ja olen huomannut että tämä aihe on omiaan provosoimaan ja herättämään keskusteluja ja vääntöjä.
trisse
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja trisse » 25.03.2018 21:20

Itseasiassa tuo hoitohenkilökunta on ollut enemmin sitä mieltä että olen ollut kauhean yritteliäs. En tiedä millaisia tapauksia päivittäin kohtaavat mutta ilmeisesti harvalla siitä porukasta on ollut niin paljon töitä ja työharjoitteluja kuin minulla. Jossain vaiheessa tuo muuttui. Luulen että ratkaiseva tapahtuma oli kun silloin 2012 työsuhde purettiin ennen sen alkamista vaikka olin yli kuukauden siinä luulossa että pääsen sinne. Se oli yksinkertaisesti liian raskas ja nolo kokemus. Sen jälkeen en ole jaksanut mitään työhakemuksia kirjoitella vaan luovutin. Tuon kaupungin työn sain vasemmalla kädellä mutta mitään varsinaisia työhakemuksia en ole vapaille markkinoille 2012 jälkeen lähetellyt.
trisse
 

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.03.2018 22:32

ip-banni kirjoitti:- -
Siis ei minua ahdistva muiden töiden vältteleminen. Minä ainoastaan halveksin töiden välttelijöitä. Elävässä elämäsä mulla ei olekaan välttelijöitä tuttavapiirissä, kohtaan heitä vain nettifoorumeilla.

Minä olen nähnyt kaikenlaista, myös töiden välttelyä. Joidenkin asema on niin korkea, että heillä on varaa valita työnsä ja jopa vältellä sitä. Tuttavapiirissäni en vaan ihan muualla.
Hilppa
 

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron