Vauvanhakkaajavoittaja Extended

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 10.01.2019 09:59

^Sanot tuntevasi tällaisen miehen oikein hyvin... Jos kyseessä olisi sama henkilö, josta kirjoitin, niin tietäisit 100% varmuudella tällöin myös minut ja minä sinut... Koska en kuitenkaan tiedä ketään, joka sinä voisit olla, niin tuskin tämä sinun tuntemasi henkilö on tällöin sama henkilö.
Jos tiedät saman henkilön, niin tiedät hänet jotenkin etäisesti, luultavasti saman työpaikan kautta.

Mua alkoi kuitenkin kiinnostamaan asia sen verran, että pyydän sua laittamaan privana, että millä perusteella epäilet tuntevasi kyseisen henkilön. En tule sitten vahvistamaan sulle sitä, että onko kyseessä oikea henkilö, tai ei...

Tuosta sinun sairaalassaolostasi ei ollut tarkoitukseni luoda sellaista käsitystä, että se liittyisi mihinkään tähän liittyvään. Tiedän kuitenkin sen, että samassa porukassa kanssani baareissa pyörineissä ei tällaista henkilöä ole, joka olisi ollut psykiatrisessa sairaalassa...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2019 11:02

ritalin kirjoitti:Mua alkoi kuitenkin kiinnostamaan asia sen verran, että pyydän sua laittamaan privana, että millä perusteella epäilet tuntevasi kyseisen henkilön. En tule sitten vahvistamaan sulle sitä, että onko kyseessä oikea henkilö, tai ei...

Taisit käsittää Psywon viestin sisällön väärin. Siinä sanotaan näin: "Sinä mustamaalaat nyt sitten vähän kaikkia tietyn kaupungin miehiä, ketkä työskentelevät tietynlaisissa työpaikoissa ja sopivat joihinkin asioihin ja sellaisen minä tunnen oikein hyvin. Sen enempää minä en ala sinulle todistelemaan".

Oleellista seikkaperäisessä kirjoittelussasi on, että se voi saada lukijat miettimään, että "onkohan kyseessä tämä tai tuo minun tuntemani mies?".
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja logia » 10.01.2019 11:48

Minusta ritalinin kirjoitukset sopivat tälle palstalle ihan hyvin. Aiheesta voisi keskustella laajemminkin, siis vieraannuttamisesta ym. Harvinaisempaa on, että miestä, isää, puolustetaan äidin kustannuksella avioerotilanteessa lasten huoltoon ja tapaamisiin liittyen. Yleensä on päinvastoin. Jos äiti on pahasti ongelmainen, pitää valita kahdesta pahasta pienempi, siis isä huoltajaksi, vaikkei kyseessä olisi mikään paras mahdollinen malli-isä.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 10.01.2019 17:40

^Syy, miksi isästä tehtiin päähuoltaja, oli siinä, että isä asui vanhempiensa luona ja hänellä oli vanhemmat lähellä auttamassa. Tämä kuulostaa näennäisesti ihan hyvältä perustelulta, mutta jos vähän viitsisi katsoa pintaa syvemmältä, niin tajuaisi, että tällä liikkeellä luotiin tästä hommasta todellinen psykohelvetti. Ja tämän jälkeenhän sossut on manipuloitu täysin miehen puolelle... Tämä tapauksesta vastaava sosiaalityöntekijä valehteli miehen eduksi viidestä eri asiasta, kun tapauksesta käytiin oikeutta... nainen voitti silti... sai sentään tapaamisoikeuden takaisin...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja logia » 10.01.2019 17:45

Sehän voi olla lasten etu, että isä on päähuoltaja ja isovanhemmat lähellä. Äiti on silti aina äiti.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 10.01.2019 18:12

^Niin näennäisesti, mutta ongelmahan oli se, että miehen äidin mukaan hänen tavoitteena on ollut, että lasten äiti ei enää koskaan näe lapsia... Tämä miehen äiti on myös saanut sen tapauksesta vastaavan sosiaalityöntekijän manipuloitua täysin tossunsa alle, eikä lasten äidillä ole ollut kykyä vastata tähän... Myöskään tämä lasten isä ei hyväksy sitä, että lasten äiti on lasten kanssa tekemisissä...

Kaikista paras olisi mielestäni ollut, kun olisivat vaan pystyneet sopimaan asiat sovussa ja tällaiset pelailut olisi jätetty väliin...

Koko homma on sekä miehen äidille, että miehelle täyttä valtapeliä, jossa lapsia käytetään pelinappuloina. Ja, jos tätä hommaa miettii lasten kehityksen kannalta, niin tällainen asetelma kehittää lapsilla splittiä/lohkomista. Lapset oppivat tässä, että maailma jakaantuu kahdenlaisiin ihmisiin, niihin, jotka alistavat ja niihin, joita alistetaan. Lapset oppivat, että toisten ihmisten kohteleminen julmasti on tavallaan välttämätöntä. Samalla opitaan varmasti myös tästä julkisivun ylläpitämisestä... että voit tehdä mitä tahansa, kunhan rakennat itsellesi julkisivun ja hämäät toisia ihmisiä tällä julkisivulla. Kukaan ei näe julkisivun läpi, millainen oikeasti olet...

Edit. lisätty puuttunut sana nimimerkki Hilpan huomattua sen puuttumisen...
Viimeksi muokannut ritalin päivämäärä 11.01.2019 01:04, muokattu yhteensä 1 kerran
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja logia » 10.01.2019 18:37

Semmoistahan se usein on. Äidin on nyt tärkeätä pitää kiinni lasten tapaamisista.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.01.2019 20:14

Minusta lasten isoäidistä ei pitäisi samassa kirjoituksessa käyttää nimitystä "tämä äiti", koska eihän hän mikään äiti lapsenlapsilleen ole, vaan isoäiti tai mummo.

Hesarissa oli taannoin kirjoitus hankalista anoppisuhteista ja kirjoituksen esimerkkitapauksessa miehen äiti eli anoppi oli esittänyt, että hänen poikansa lasten tulisi käyttää hänestä nimitystä äiti ja lasten äidistä (eli miniästään) "pikkuäiti". Kaikkea sitä onkin.
Hilppa
 

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Psywo » 11.01.2019 00:43

ritalin kirjoitti:^Sanot tuntevasi tällaisen miehen oikein hyvin... Jos kyseessä olisi sama henkilö, josta kirjoitin, niin tietäisit 100% varmuudella tällöin myös minut ja minä sinut... Koska en kuitenkaan tiedä ketään, joka sinä voisit olla, niin tuskin tämä sinun tuntemasi henkilö on tällöin sama henkilö.
Jos tiedät saman henkilön, niin tiedät hänet jotenkin etäisesti, luultavasti saman työpaikan kautta.

Mua alkoi kuitenkin kiinnostamaan asia sen verran, että pyydän sua laittamaan privana, että millä perusteella epäilet tuntevasi kyseisen henkilön. En tule sitten vahvistamaan sulle sitä, että onko kyseessä oikea henkilö, tai ei...

Tuosta sinun sairaalassaolostasi ei ollut tarkoitukseni luoda sellaista käsitystä, että se liittyisi mihinkään tähän liittyvään. Tiedän kuitenkin sen, että samassa porukassa kanssani baareissa pyörineissä ei tällaista henkilöä ole, joka olisi ollut psykiatrisessa sairaalassa...

No ensinnäkään kukaan baarituttava ei mistään sairaalajaksoistani tiedä ja toisekseen en ala todistelemaan mitään privana, enkä muutenkaan. Etenkään kun et edes aio vastata siihen. Ihan käsittämätöntä vaatia tuollaista. Minä nyt vaan muistutan, että saatat mustamaalata tietyn kaupungin tietyissä viroissa työskenteleviä miehiä.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Psywo » 11.01.2019 00:48

Mirri kirjoitti:
ritalin kirjoitti:Mua alkoi kuitenkin kiinnostamaan asia sen verran, että pyydän sua laittamaan privana, että millä perusteella epäilet tuntevasi kyseisen henkilön. En tule sitten vahvistamaan sulle sitä, että onko kyseessä oikea henkilö, tai ei...

Taisit käsittää Psywon viestin sisällön väärin. Siinä sanotaan näin: "Sinä mustamaalaat nyt sitten vähän kaikkia tietyn kaupungin miehiä, ketkä työskentelevät tietynlaisissa työpaikoissa ja sopivat joihinkin asioihin ja sellaisen minä tunnen oikein hyvin. Sen enempää minä en ala sinulle todistelemaan".

Oleellista seikkaperäisessä kirjoittelussasi on, että se voi saada lukijat miettimään, että "onkohan kyseessä tämä tai tuo minun tuntemani mies?".

Juuri näin.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 11.01.2019 01:00

Hilppa kirjoitti:Minusta lasten isoäidistä ei pitäisi samassa kirjoituksessa käyttää nimitystä "tämä äiti", koska eihän hän mikään äiti lapsenlapsilleen ole, vaan isoäiti tai mummo.

Kyseessä oli eräänlainen kirjoitusvirhe. Hankala kirjoittaa tästä asiasta, kun on miehen äitiä ja lasten äitiä samassa lauseessa.

Psywo kirjoitti:No ensinnäkään kukaan baarituttava ei mistään sairaalajaksoistani tiedä ja toisekseen en ala todistelemaan mitään privana, enkä muutenkaan. Etenkään kun et edes aio vastata siihen. Ihan käsittämätöntä vaatia tuollaista. Minä nyt vaan muistutan, että saatat mustamaalata tietyn kaupungin tietyissä viroissa työskenteleviä miehiä.

Noh, sinun kirjoittelustasi saa sellaisen käsityksen, että epäilisit tuntevasi tämän miehen nimenomaan työkuvioiden kautta. Kovasti tunnuit myös puolustelevan tätä miestä noissa joissain viesteissäsi.

Miehen yksi tuntomerkki oli ainakin ennen, että hän kertoili tarinoita siitä, että oli ollut armeijassa panssarivaunun kuskina... Todellisuudessa hän ei ollut missään tekemisissä panssarivaunujen kanssa.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Psywo » 11.01.2019 01:21

"Noh, sinun kirjoittelustasi saa sellaisen käsityksen, että epäilisit tuntevasi tämän miehen nimenomaan työkuvioiden kautta. Kovasti tunnuit myös puolustelevan tätä miestä noissa joissain viesteissäsi."

En ole missään väittänyt tuntevani ketään minkään työpaikan kautta, enkä ole täällä kertonut työasioistani yhtään mitään. En ole myöskään puolustellut tätä miestä (tark. hänen tekojaan), josta kirjoitat. Jos jota kuta, esim. läheistäni, luullaan näiden kirjoitusten "päähenkilöksi" syyttä, niin sellaisia kyllä aion puolustaa. Luulo ei ole tiedon väärti - koskee toki myös itseäni mutta myös sinua.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 11.01.2019 01:32

^Entä, jos joku läheisesi olisi tämä mies? Kuinka ratkaisisit sellaisen tilanteen? Hän luultavasti näyttäytyisi sinulle elämän kolhimana uhrina ja sankari-isänä.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Psywo » 11.01.2019 01:38

Sitten olisi mutten ala tähän laatimaan henkilökohtaisia kuntoutussuunnitelmia, toimintasuunnitelmia yms.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 11.01.2019 13:47

^Minä suosittelisin vain välien katkomista vähin äänin. Tällaisesta henkilöstä kannattaa pyrkiä eroon vaivihkaa, mutta mahdollisimman nopeasti.

logia kirjoitti:Semmoistahan se usein on. Äidin on nyt tärkeätä pitää kiinni lasten tapaamisista.

Ei tämä tapaus nyt kovin tavallinen ole... Lasten äidillä on oikeuden päätöksellä oikeus tavata lapsia kahtena viikonloppuna kuukaudessa ja hän varmasti myös lapsia tapaa.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Psywo » 11.01.2019 23:59

Pärjään kyllä. Mutta yleisellä tasolla välien katkaisu voi joskus olla todella vaikeaa ja siitä katkaisusta huolimatta voi tapahtua eriasteista häiriköintiä, kuten urkkimista, jankuttamista, muistuttamista, matkimista, haukkumista ja mitä näitä kaikkia keinoja nyt on, joilla toisia voi piinata ja ärsyttää.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 12.01.2019 07:43

Mä inspiroiduin tässä lukemaan vanhoja viestejä ja mua alkoi jälleen kaivaa tää juttu, kun ne sossut silloin suositteli mua olemaan tekemättä sitä lastensuojeluilmoitusta niistä miehen tekemistä uhkauksista.
Mies siis lähetteli useita uhkauksia kolmen kuukauden jaksolla, joissa uhkasi useiden henkilöiden henkeä... Olin jo tuolloin lähettelyiden aikaan ehdottanut tälle miehen exälle, että hän pistäisi asiasta tietoa eteenpäin sossuille. Nainen ei kuitenkaan ollut siihen suostunut kuulemma siksi, ettei miehelle seuraisi siitä vaikeuksia... Päätin sitten lopulta itse ottaa sossuihin yhteyttä neljä kuukautta viimeisten uhkausten jälkeen... Vaikka aika selvästi ilmaisin itseäni, että tätä ex-vaimoakin oli uhkailtu, niin sossut jotenkin ymmärsivät, että uhkausten lähettelijä olisi ollut ex-vaimo ja kiinnostuivat asiasta heti... sossu alkoi jopa haukkumaan tätä naista minulle ja puhumaan siihen tyyliin, he ovat siltä mieheltä jo kaikenlaista kuulleet tästä naisesta. Mutta, kun keskeytin ja korjasin, että uhkausten lähettelijä oli ollut tämä mies, niin heti muuttui ääni sossun kellossa ja sieltä neuvottiin minua olemaan tekemättä lastensuojeluilmoitusta, koska siitä tulisi kuulemma "iso juttu" ja tuotiin esiin sellaistakin mahdollisuutta, että homma tulisi menemään oikeuteen ja, että en kuulemma varmaankaan sellaista haluaisi...

Miten voi sossut olla näin biased... Heidän työnkuva on juuri se, että heidän pitää välttyä tällaiselta.

Itse en ollut koskaan tehnyt lastensuojeluilmoitusta ja sossu onnistui sitten pelottelemaan minut olemaan tekemättä sitä lastensuojeluilmoitusta.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 13.01.2019 05:59

Näiden sossujen toiminnan kanssa vähän samaa sarjaa lienee se, että tämä miehen ex-vaimo kertoi mulle heidän eron jälkeen, että hän oli osallistunut paskan levittämiseen minusta... Mies oli kuulemma aktiivisesti levittänyt minusta paskaa vähän joka suuntaan ja vaatinut myös naista osallistumaan tähän paskan levitykseen, valheiden levittämiseen minusta ja nainen oli sitten suostunut ja tehnyt niin, kuin mies käski...

Minkä ihmeen takia ihmiset vaan tekee, kun tällainen vajaaälyinen apina käskee? Miksei ne voi laittaa sille yhtään hanttiin? Ei viranomaiset, eikä suurin osa muistakaan ihmisistä...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 27.01.2019 20:36

Psywo kirjoitti:No ensinnäkään kukaan baarituttava ei mistään sairaalajaksoistani tiedä...

Tämän tuntemani miehen baarituttaviin sinä et ainakaan lukeudu, koska olet täällä kertonut olevasi nainen, eikä niissä porukoissa montaa naista vuosien varrella pyörinyt ja ne minä melkein kaikki tiedän ja tunnen. Naisia, jotka voisivat tuntea miehen "hyvin" ja, joita en tiedä, ovat kolme miehen kavereiden naisystävää ja miehen työkaverit... Myöskään miehen nettituttavia ja sen sellaisia en voi tietää...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Psywo » 27.01.2019 20:50

Joo varmaan voi joku jostain olettaa naiseksi ja olenkin. Mä varmaan tunnen eri miehen. Ei mua tää keissi sen enempää kutkuta.
Sen verran korjaan, että voihan sairaalajaksoistani toki tietää joku baari-ihminenkin. Harvoin kyllä baarissa käyn.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron