Vauvanhakkaajavoittaja Extended

Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 20.01.2018 12:24

VAUVANHAKKAAJAVOITTAJA - TÄYDENNETTY VERSIO
Tähän kirjoitukseen olen koonnut kaiken tapaukseen liittyvän kirjoittamani materiaalin aikajanalla oikeaan järjestykseen.
.
Tämä on kertomus suomalaisen lastensuojelun ongelmakohdista, ns. pimeistä kulmista. Kertomus siitä, kun pahuus voittaa lastensuojelun käsittelemässä huoltajuustapauksessa.
.
Tämä tarina kertoo tuttavastani, miehestä, jonka olen tuntenut alle kouluikäisestä asti. En tässä tarinassa diagnosoi häntä, enkä esitä mitään syväluotaavaa psykoanalyysia hänestä, pyrin vain kuvailemaan merkitykselliset asiat päällisin puolin.
.
Kahdeksan vuotiaana poikana tämä tuttavani alkoi valehtelemaan ns. patologisesti. Hän kertoili päättömiä, selvästi valheellisia ja mielikuvituksellisia tarinoita eri ihmisille. Nämä tarinat olivat täysin pojan omaa fantasiaa ja liittyivät yleensä hänen omiin tekemisiinsä, sekä kertomuksiin toisista ihmisistä. Hän ei tuntunut erottavan valhetta todesta ja uskoi omiin valheisiinsa. Kun valheesta oli kulunut jonkin aikaa ja hän oli jäänyt kiinni valheesta, hän kielsi sanoneensa mitään sellaista, mitä oli sanonut ja väitti toisen muistavan väärin. Valehtelu oli niin räikeää, että se koettiin ongelmaksi koulussa ja erinäisistä syistä johtuen poika sijoitettiin toisen luokan jälkeen erityiskouluun, ns. tarkkikselle.
Valehtelu vain jatkui, mutta hän oppi iän myötä valehtelemaan paremmin. Hän oppi kertomaan kullekin ihmiselle sellaisia valheita, joita heidän olisi helpompi uskoa ja hän valehteli eri ihmisille eri asioita. Hän oppi myös valehtelemaan siten, että valheita ei heti kerrottaessa tunnistettu valheiksi, vaan että ne paljastuivat vasta sitten, kun ihmiset puhuivat keskenään, jos ylipäätään puhuivat.
Poika ei suinkaan ollut perheen ainoa valepukki, sillä hänen äitinsä oli aina ollut samanlainen valehtelija, kuin hänkin oli. Äiti ehkä tunnisti pojan itsensäkaltaisuuden ja ainutlaatuisuuden, koska hän kohteli poikaa paremmin, kuin kahta vanhempaa lastaan, joita kohtaan hän oli ollut erityisen ankara.
Pojalla oli ollut pienestä pitäen erikoinen tapa, että kun ruokapöydässä oli jotain ruokalajiketta, mistä hän erityisesti piti, hän ahnehti ja söi kaiken tästä ruuasta parissa minuutissa. Hän hotki ruuan valtavan nopeasti, eikä kukaan muu ehtinyt syömään tätä ruokaa ollenkaan. Tämä tapa jatkui hänellä aina aikuisuuteen asti ja hänen äitinsä vain kannusti häntä tässä asiassa ja esitti asian niin, että on hienoa, kun pojalle ruoka maittaa.
.
Pojan vanhemmat olivat nuorempina vahvasti kommunistisia ja he sovelsivat tätä ajattelua puolittain myös muuten käytäntöön. Ajattelu oli sitä, että kaikki mikä on toisten, on myös meidän, mutta mikä on meidän, ei ole muiden.
Kun naapurin poika voitti arvassa, niin puolet voitoista kuului tälle tarinan sankarille, mutta kun sankari voitti arvassa, niin puolet voitoista ei kuulunutkaan naapurin pojalle.
.
Yläasteikäisenä pojalle kehittyi uusia ongelmakäyttäytymisen muotoja. Iltaisin hän meni kiikari mukanaan luokkalaistensa tyttöjen kotien läheisyyteen, ja joko kiipesi puuhun, tai meni puskaan piiloon vähän matkan päässä tytön kodista, varmistaen suoran näkyvyyden tytön huoneen ikkunaan ja katseli piilopaikastaan kiikarilla tytön huoneen ikkunasta sisään, jotta näkisi, kun tyttö riisuutuu. Tämä ongelmakäyttäytymisen muoto jatkui noin pari vuotta, jonka jälkeen hän vaikutti kasvaneen siitä yli.
Näihin aikoihin hän alkoi syyllistymään myös toisten omaisuuden tärvelemiseen ja tuhoamiseen.
Ammattikouluaikana hän alkoi juomaan säännöllisesti alkoholia ja kuvioihin tulivat myös pahoinpitelyt. Vaikka hän syyllistyi rikoksiksi luokiteltaviin tekoihin, hän säästyi tuomioilta, lensi tutkan alla. Eräällä kerralla hän pahoinpiteli kadulla vastaantulleen miehen siten, että potkaisi tätä päähän niin, että mies kaatui asfalttiin, lyöden päänsä ja menettäen tajuntansa. Joku oli nähnyt tämän tilanteen ja soittanut paikalle poliisin, joka tulikin paikalle ennen, kuin pahoinpitelijä ehti poistumaan paikalta. Hän kertoi poliisille kadulla makaavan miehen olleen niin humalassa, että mies oli sammunut ja kertoi yrittäneensä auttaa miestä. Poliisit uskoivat koko tarinan ja kadulla makaava mies nostettiin mustan maijan takaosaan ja ajettiin pois. Poliisi ei kysynyt pahoinpitelijän henkilöllisyyttä ja näin tapaus jäi ns. pimeäksi.
Samoihin aikoihin hän muuttui myös hyväksikäyttäväksi. Jos menimme hampurilaiselle, tai pelaamaan vaikkapa biljardia, tämä herra ilmoitti kassalla, kun oltiin maksamassa, ettei hänellä ollut rahaa ja kysyi, että voisinko maksaa, niin hän maksaa seuraavalla kerralla. Alkuvaiheessa, kun tällaisia "unohduksia" alkoi sattumaan, hän oli sanansa mittainen ja maksoi takaisin, joten luotin häneen. Jossain vaiheessa hän kuitenkin lakkasi maksamasta takaisin ja piikki kasvoi kasvamistaan. Parissa kuukaudessa hän oli jäänyt minulle jo pari sataa velkaa ja, kun aloin puuttumaan tilanteeseen ja reagoimaan kassatilanteissa, hän totesikin kassalla kovaan ääneen minuun viitaten, "NYTHÄN ON SINUN VUOROSI MAKSAA, VAI OLETKO JÄLLEEN PEEAAA!?", tuijottaen samalla kassaa sellaisella spanielin katseella, jolloin kassa kääntyi hyvin vihaisesti vaatimaan minulta maksua ja minähän tietty murruin täysin ja maksoin. Lopulta tajusin, että hän ei maksa velkaansa ja, että hän tulee hyväksikäyttämään minua jatkossakin, jos lähden hänen kanssaan johonkin, joten päätin lopettaa hänen kanssaan liikkumisen toistaiseksi.
Ammattikouluaikana tämä tarinan sankari alkoi myös seurustelemaan ensimmäisen kerran elämässään tytön kanssa. Hän ihastui samassa koulussa käyneeseen, muutaman kilometrin päässä kotoaan asuneeseen erittäin kauniiseen tyttöön.
Tarinamme sankari ei ole komea poika. Hän on useiden ihmisten sanoin "erikoisella tavalla ruma", mutta yli 190cm pitkä mies. Hän onnistui kuitenkin vain pari kuukautta sen jälkeen, kun oli iskenyt silmänsä tyttöön, iskemään tämän ja hän ja tyttö alkoivat seurustelemaan keskenään.
Varsinainen seurustelusuhde ei kuitenkaan kestänyt, kuin kaksi kuukautta ennen, kuin tyttö lopetti suhteen, mutta kaksikko hengaili senkin jälkeen yhdessä ilman sitoumuksia ja vähemmän vakavassa mielessä.
Tämä sankarimme kuitenkin valehteli itsestään käytännössä kaiken tälle tytölle. Hän oli antanut jopa väärän sukunimen niin, ettei tyttö tiennyt tämän sankarin oikeaa henkilöllisyyttä vielä kuukausia tutustumisen jälkeenkään.
Tytön ja sankarimme tiet erosivat lopullisesti, kun he valmistuivat ammattikoulusta. Tytöstä tiedämme tänä päivänä, että hän tuli äidiksi puoli vuotta välien katkeamisen jälkeen ja, että hän kasvatti lapsen yksinhuoltajana ja, ettei isää ollut kuvioissa missään vaiheessa.
.
Armeijasta päästyään sankarillamme alkoi olemaan enemmän kavereita. Hänellä ei ollut koskaan ollut paljon kavereita, pari-kolme kaveria minun lisäkseni yhtäaikaisesti. Armeijan jälkeen hän kuitenkin alkoi pyörimään ison porukan kanssa baareissa ja alkoi ylenkatsomaan minua. En kelvannut enää hänen seurakseen.
Hän muuttui epäluotettavaksi minua kohtaan ja tyypillisiä olivat viime hetken perumiset, kun olimme lähdössä johonkin. Tyypillisiä olivat myös tilanteet, että hän perui etukäteen sopimamme baarireissun juuri ennen lähtöä, mutta alkoikin yöllä soittelemaan ja tekstiviestittelemään minulle baarista, johon hän oli mennyt eri ihmisten kanssa ja vittuilemaan minulle, kun olin tullut jätetyksi kotiin: "miten sulla menee, mä olen täällä baarissa ja mulla on naisia".
Noihin aikoihin tapahtui myös erikoinen skenaario. Muutama kuukausi armeijan jälkeen mies alkoi kehuskelemaan saaneensa erinomaisen työpaikan. Hän alkoi kovaan ääneen halveeraamaan työttömiä ja hän antoi epäsuoraan viestimällä minun käsittää, että lokeroi minut työttömäksi, koska opiskelin, enkä ollut töissä.
Pari vuotta myöhemmin kuulin, että mies oli näihin aikoihin itse ollut työttömänä ja, että hän oli kyllä hakenut siihen työpaikkaan, mistä hän oli kertonut, mutta että hän ei ollut päässyt sinne töihin.
Silloin, kun mies oli työsuhteessa, hän esitteli ylpeänä kavereilleen työpaikalta varastamiaan tavaroita. Ja kun mies sai hyvän työn firmasta, jossa hänen veljensä oli töissä, mies näytti jatkuvasti kantavan tavaraa työpaikaltaan kotiinsa, piittaamatta veljensä maineesta tuon taivaallista. Hän esitteli kerrostalon varastotilassa makaavaa useamman sadan euron arvoista tunkkia ja muuta arvokasta tavaraa.
.
Tässä porukassa, jonka kanssa hän liikkui baareissa, hän oli johtohahmo ja koossa pitävä voima, jonka ympärillä tämä porukka pyöri. Hän ei ollut kuitenkaan seurustellut tämän ensimmäisen tyttöystävänsä jälkeen, eikä ollut oikein muutenkaan ollut tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Hän oli hieman sulkeutunut henkilö, ei mikään avoin, sosiaalinen, tai iloinen ihminen. Hän oli kuitenkin erittäin rohkea ja verbaalisesti taitava täysin tuntemattomien ihmisten kanssa, eikä ujostellut, tai jäätyillyt tuntemattomien naisten kanssa. Hän oli välillä myös varsin aloitteellinen, jopa aggressiivinen. Häneltä puuttui kuitenkin hienovaraisuutta ja hän alkoi herkästi puristelemaan tuntemattomien naisten tissejä ja perseitä, mikä aiheutti välillä konfliktitilanteita.
Kun naista ei ollut löytynyt, hän alkoi esittämään kavereilleen, että seurusteli. Baarireissut, joilla itse olin mukana, näyttivät aina kulminoituvan puhelimessa käytävään perheriitaan, kun sankarimme "tyttöystävä" oli tullut mustasukkaiseksi sankarimme baarireissun vuoksi. Sankarimme vetäytyi yleensä syrjemmälle riitelemään puhelimessa "tyttöystävänsä" kanssa ja kaverit kohisivat ympärillä... parisuhdeneuvoja kyseltiin... Ongelma näissä puhelinriidoissa oli vain se, että puhelimen toisessa päässä ei ollut ketään, ei ollut olemassa mitään "tyttöystävää", jonka kanssa hän olisi riidellyt, eikä puhelua ollut auki. Minä pari kertaa otin häneltä puhelimen kädestä, koska ymmärsin tarkkaan, mistä oli kyse, tsekkasin puhelimen ja sanoin, että eihän siellä mitään puhelua ollut auki. Hän sitten selitti, että puhelu lopetettiin juuri, kun otin puhelimen itselleni.
.
Sankarimme armeijan jälkeiset vuodet olivat tällaista pelleilyä ja jatkuvaa satuilua tyttöystävistä, joita ei oikeasti ollut olemassa, kunnes... Lopulta sankarimme sitten löysi itselleen naisen, hän tapasi tämän naisen baarissa. Nainen oli täysin alkoholisoitunut tapaus ja joi kännit viitenä päivänä viikossa. Sankarimme oli kuitenkin täysin rakastunut. Hän kertoi minulle kaksi viikkoa ensikohtaamisen jälkeen, että hän on täysin rakastunut ja, että hän aikoo naisen kanssa naimisiin. Yhteisiä tavaroita osteskeltiin jo kolme viikkoa ensi tapaamisen jälkeen ja tässä vaiheessa kaksikko vietti lähes kaiken aikansa yhdessä. Yhteisen aikansa he käyttivät lähinnä ryyppäämiseen.
Sankarimme alkoholinkäyttö oli kasvanut kaiken aikaa ja tämän alkoholisoituneen naisen kanssa juominen lähti täysin käsistä ja hän alkoi olemaan paljon poissa töistä juomisen takia. Miksi nainen sitten viihtyi näinkin uuden tuttavuuden kanssa näin mielellään, niin johtui siitä, että sankarimme kustansi naisen juomiset.
.
Kun tutustuin itse tähän naiseen, niin minulle ja naiselle valkeni varsin pian, että sankarimme oli valehdellut tälle naiselle itsestään lähes kaiken ja kertoillut tälle pitkät pätkät täysin mielikuvituksellista elämäntarinaa. Samoin selvisi, että hän oli puhunut minusta tälle naiselle pitkät pätkät täysin perättömiä juttuja ja myöhemmin selvisi, että hän oli haukkunut minua tälle naiselle niin paljon, että nainen arveli sankarilla olevan pahoja kaunoja minua kohtaan.
Selvisi myös, että mies oli valehdellut minulle yhtä sun toista asioistaan. Olin itse ollut tuolloin vakavasti sairaana. Minulla oli ollut sydämessä tulehdus puoli vuotta ja olin tuossa vaiheessa toipumassa tästä taudista. Olin ollut kova urheilemaan ja tykkäsin erityisesti salibandyn pelaamisesta. Mies kertoi minulle, että hän oli keräämässä porukkaa salibandyturnaukseen ja, että hänellä oli jo lähes koko porukka kasassa ja hän pyyteli minua mukaan. Itse en tietenkään olisi pystynyt pelaamaan, koska terveydentilani oli, mitä oli. Lopulta lupauduin, että voin tulla mukaan valmennushommiin ja huoltajan rooliin.
Kun turnaukseen oli aikaa vain viikko, mies lakkasi vastaamasta minulle puhelimeen. Sitten tämä miehen naisystävä otti minuun yhteyttä ja kertoi, että miehellä ei ollut aikomustakaan mennä kyseiseen turnaukseen, eikä mitään porukkaa ollut kasassa ja, että mies oli naureskellut hänelle, kuinka olen niin tyhmä, että uskon hänen valheensa. Puhuimme asiasta kolmistaan ja mies pyysi minulta anteeksi käyttäytymistään.
.
Nainen lopetti suhteen miehen kanssa, koska hän oli löytänyt itselleen uuden, varakkaamman kustantajan juomiselleen. Eron jälkeen miehen katkeruus minua kohtaan leimahti liekkeihin. Hän valehteli kaikille, että olin ollut naisen kanssa suhteessa ja, että olimme heidän eronsa jälkeen tämän naisen kanssa yhdessä.
Sovimme tämän sankarin kanssa yhteisestä baarireissusta viikko tämän eron jälkeen. Tässä vaiheessa en vielä tiennyt hänen levittämistään valheista mitään. Baarissa minua kuitenkin odotti ansa, kun paikalle oltiin hankittu seitsemän hengen lynkkausporukka, pistämään minua turpaan. Porukassa oli mukana eräs 203cm pitkä maajoukkuetason potkunyrkkeilijä. Tämä sankarimme itki ja näytteli todella pahasti loukkaantunutta ja oli todella kiukkuisen oloinen minua kohtaan... naiset lohduttivat häntä ja pyyhkivät hänen kyyneleitään... hänen itkunsa sai väkijoukon raivon valtaan ja käymään kimppuuni.
Kun poistuin paikalta naama auki, sankarimme lähti vielä perääni ja piti sellaista pienen lapsen itkukiukkua toiselta puolelta katua. Pian taas raivostunut väkijoukko juoksi paikalle ja kyselemään, että mitä olin tälle sankarillemme tehnyt ja huutelemaan vihaisia herjoja minun suuntaani.
.
Tämän jälkeen mies alkoi saamaan naista. Tiedän, että hänellä oli pari-kolme naista seuraavan vuoden aikana, mutta emme olleet tänä aikana tekemisissä.
Kuulin, että väliemme katkeamisen jälkeen mies oli jatkanut ryyppäämistä samaan tahtiin, kuin mitä hän oli ryypännyt ollessaan alkoholistinaisen kanssa suhteessa. Koko viiden viikon kesälomansa mies oli ryypännyt alkoholia ja töissäkin oli alkanut olemaan ongelmia juomisen takia.
Miehelle oli näihin aikoihin kehittynyt myös uusi omituinen käyttäytymismuoto. Hän oli tullut epäluotettavaksi kavereitaan kohtaan. Hänellä oli kämppä keskusta-alueen ja siellä sijaitsevan yökerhon liepeillä ja hän ehdotteli kavereilleen baarireissua ja luokseen yöksi tulemista. Kuitenkin, kun kaverit suostuivat, lähti mies vaivihkaa yökerhosta kotiin jo puolen yön jälkeen ja lakkasi vastaamasta puhelimeen, jättäen kaverinsa yöksi kadulle.
Kun joku sattui joskus näkemään miehen olevan lähdössä ja kysyi häneltä, mihin tämä on menossa, mies ei joko vastannut mitään ja ignoorasi henkilön kylmästi täysin, tai sitten hän joutui paniikin omaisen raivon valtaan ja kävi tämän hänet nähneen henkilön kimppuun.
.
Sitten hän tutustui erääseen kauniiseen tummatukkaiseen naiseen, vähän sellaiseen, kuin mitä se ensimmäinen nainen oli ollut. Tämä oli hieman ujo nainen, jolla oli takanaan kipeä ero entisestä poikaystävästään. Tämä suhde näytti kestävän ja pariskunta muutti nopeasti yhteen.
Pian yhteenmuuton jälkeen mies menetti luottotietonsa. Syy luottotietojen menettämiseen oli, että mies ei kokenut, että hänen tarvitsisi maksaa laskujaan ja hän koki laskut ahdisteluksi ja ärsyttäviksi. Lisäksi miehen alkoholisti ex-naisystävä oli varastanut miehen henkilöllisyyden ja tehnyt miehen henkilötiedoilla profiilin ulkomaiseen maksulliseen treffipalveluun. Kun treffipalvelusta tuli miehelle laskuja, mies ei reagoinut laskuihin ennen, kuin hän menetti luottotietonsa.
.
Tälle miehen uudelle naisystävälle oli sitten selvinnyt puolen vuoden yhdessäolon jälkeen, että mies oli valehdellut hänelle itsestään aivan kaiken. Mies oli kertonut hänelle alusta loppuun asti täysin mielikuvituksellista henkilöhistoriaa ja tarinaa kuusi vuotta kestäneestä avioliitosta, joka oli päättynyt siihen, että hän oli löytänyt vaimonsa heidän sängystään toisen miehen kanssa. Hän oli keksinyt tämän tarinan sen jälkeen, kun nainen oli surrut miehelle omaa katkeraa eroaan. Hän oli itkenyt naiselle silmät vetisenä ja nainen oli lohduttanut.
.
Tässä vaiheessa oli kuitenkin tapahtunut käänne, millä oli merkittävät seuraukset jatkoa ajatellen. Mies oli nimittäin alkanut pyörtyilemään. Hän kävi useasti lääkärissä, mutta asiaa ei tutkittu sen paremmin, eikä selitystä löytynyt. Miehen äiti, joka työskentelee sairaanhoitoalalla ja, joka on erään tunnetun potilaisiin insuliinia piikittäneen ja kiinnijääneen sarjamurhaajahoitajan entinen kaveri, alkoi epäilemään, että pojan pyörtyilyt johtuivat siitä, että nainen ehkä piikitti tähän insuliinia.
Tämän tapauksen seurauksena mies katkaisi välinsä vanhempiinsa ja naisystävä vaikuttui tästä liikkeestä niin, että jatkoi miehen kanssa parisuhdetta. Myöhemmin pariskunta meni naimisiin ja mikä tämän tarinan kannalta olennaisinta, teki lapsen ja teki toisen lapsen.
.
Mies käytti tuoreen vaimonsa vanhempia taloudellisesti hyväkseen ja rahasti näitä lasten varjolla. Kukaan ei kuitenkaan tiedä, mihin rahat hävisivät. Mihinkään niitä ei käytetty, eikä miehellä ollut koskaan rahaa. Pariskunta eli ja rahoitti arkensa täysin naisen rahoilla, mies ei antanut penniäkään rahaa yhteisiin menoihin.
Molempien terveydentila oli heikko ja mies oli välillä sairaalahoidossa. Syy ei ollut ollut insuliinimyrkytys, vaan potentiaalisesti tappava sairaus. Lastensuojelu puuttui tilanteeseen. Tuli jonkinlaista kontrollia.
Pariskunnalle alkoi tulemaan lisää ongelmia, kun miehen äiti alkoi tekemään pariskunnasta perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja ongelmat alkoivat kasaantumaan, kun mies alkoi kohtelemaan vauvoja väkivaltaisesti.
Miehellä oli ollut vaimonsa mukaan vaikeuksia saada erektiota seksin aikana, mutta häntä kiinnosti lasten pahoinpitely. Lastensuojelu puuttui tilanteeseen yhä voimakkaammin. Tässä vaiheessa mies päätti jättää vaimonsa ja muuttaa vanhempiensa luokse asumaan.
.
Miehellä oli ollut suhteen alkupuolelta asti tapana lähteä ulos asunnosta, kun hänelle ja naiselle tuli riitaa. Mies oli lähtenyt yleensä ryyppyreissulle ja palannut yöllä takaisin, mutta toisinaan hän oli mennyt vanhempiensa luokse pariksi yöksi.
Yhden kerran, kun mies oli mennyt vanhempiensa luokse, eivät vanhemmat olleet enää päästäneet miestä lähtemään ja olivat takavarikoineet miehen puhelimen. Mies oli kuitenkin salaa saanut soitettua vaimolleen ja kavereilleen ja saanut kyydin takaisin vaimonsa luokse.
Näillä vanhempien luo lähtemisillä mies kiristi vaimoaan siten, että jos vaimon kanssa tuli riitaa jostain asiasta, niin hän lähti vanhempiensa luokse ja uhkasi jättää vaimonsa. Samalla hän pelasi myös äitinsä suuntaan. Hän pyrki ikään, kuin saamaan sekä vaimonsa, että äitinsä osoittamaan riippuvuutta häntä kohtaan ja tavallaan kilpailemaan hänen seurastaan.
.
Kun ero lopulta tapahtui, niin se tapahtui juuri siten, että heillä tuli vaimon kanssa riita pihan siivoamisesta ja mies lähti siltä istumalta vanhempiensa luokse, eikä enää palannut muuten, kuin hakemaan tavaroitaan.
Kun mies oli päässyt vanhempiensa luokse, olivat vanhemmat estäneet häntä puhumasta puhelimessa kenenkään kanssa. Vaimo sai miehen äidin kirjoittamat avioeropaperit postissa kaksi vuorokautta sen jälkeen, kun mies oli lähtenyt pois vaimonsa ja lastensa luota.
.
Eron jälkeen vaimo kävi miehen sähköpostissa, jonne hän pääsi automaattikirjautumisen ansiosta ja hän sai huomata, että mies oli tehnyt profiilin internetin treffipalveluun ja kirjoitellut sähköpostia tuntemattoman naisen kanssa. Profiili kertoi miehen olevan "sinkku".
.
Kun eron jälkeen juttelin miehen kanssa, hän kertoi eron syyksi, että parisuhteessa oleminen oli kuulemma aivan helvetin rankkaa ja, että minä en kuulemma voinut ymmärtää hänen ongelmiaan, koska en ollut koskaan ollut parisuhteessa.
Miehen lähdettyä vaimonsa luota hän ei siis enää pitänyt yhteyttä naiseen, kuin lyhyesti ja satunnaisesti. Tämä johtui varmasti osin siitä, että miehen vanhemmat eivät antaneet hänen olla yhteydessä vaimoon, mutta selvästi kyse oli myös miehen omasta ilkeydestä.
Ja, kun vaimo yritti selvitellä asioita miehen kanssa, miehen vastaukset olivat vähintäänkin törkeitä ja häijyjä.
Vaimo ehdotti miehen lähdettyä, että he menisivät yhdessä psykologin juttusille. Mies vastasi tähän, että ei usko, että psykologikaan voi auttaa vaimoa muuttamaan käyttäytymistään, eikä siksi näe tarpeelliseksi mennä psykologin juttusille.
.
Avioliiton aikana miehen äiti oli levittänyt sellaista juttua, että miehen vaimo oli täysin epävakaa ja tuulten vietävissä ja, että oli suuri riski, että vaimo jättäisi perheensä ja lähtisi johonkin tyyliin toisen miehen matkaan. Samoin tämä äiti oli levittänyt sellaista juttua, että vaimo tuhlaili miehensä rahoja hulvattomasti shoppailuun. Todellisuudessa siis kuitenkin tämä äiti oli itse yrittänyt saada poikaansa jättämään vaimonsa, tehnyt vaimosta perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja todellisuudessa mies oli elänyt vaimonsa rahoilla.
Heti eron jälkeen tämä miehen äiti alkoi markkinoimaan lastensuojelun työntekijöille sellaista asetelmaa, että vastuu parisuhteen epäonnistumisesta ja holtittomasta etenemisestä oli yksinomaan vaimon, koska mies ei ollut aikaisemmin ollut parisuhteessa ja oli täysin kokematon, kun taas vaimo oli ollut edellisen miesystävänsä kanssa neljä vuotta saman katon alla.
Miehen äiti sai tämän jutun jotenkin myytyä sossuille ja sossut ovat tämän kautta nähneet miehen uhrina ja jopa sankarina.
Miehen sisko oli sitä mieltä, että vaimo on persoonallisuushäiriöinen(narsisti tms.) ja, että mies on tämän vaimon uhri.
.
Alkuvaiheessa lasten huoltajuus järjestettiin yhteishuoltajuudeksi, jossa lasten äidillä on päähuoltajuus ja mies sai lapset kahtena viikonloppuna kuukaudessa.
Miehen lähisukulaiset ottivat kuitenkin avoimeksi tavoitteekseen viedä lapset kokonaan pois tältä äidiltä, tai oikeammin äidin pois lapsilta.
Miehen ja tämän lähisukulaisten toiminnasta suivaantuneena eräs henkilö teki miehen äidistä lastensuojeluilmoituksen. Lastensuojeluilmoitus kuitenkin painettiin villaisella, koska miehen äiti sai tilanteen puhuttua sossuille niin, että lastensuojeluilmoituksen tekijä olisi ollut häntä pitkään häirinnyt narsisti.
Ilmoitus johti miehen ja miehen siskon harjoittamaan useisiin ihmisiin kohdistuneeseen pitkään jatkuneeseen häiriköintiin ja uhkailuun. Mies lähetteli tekstiviestejä, joissa hän esitti epäsuoria uhkauksia, joissa hän uhkasi tappaa sekä lapsensa, entisen vaimonsa, vaimon vanhemmat, että minut ja lähisukulaiseni, mikäli kaikki ei menisi lastensuojelussa niin, kuin hänen äitinsä tahtoi.
Ilmoitin näistä saamistani tekstiviesteistä miehen entiselle vaimolle, lasten äidille, mutta hän ei ilmeisesti halunnut, että tietoa uhkauksista oltaisi välitetty lastensuojelun työntekijöille ainakaan hänen kauttaan. Nainen ilmeisesti pelkäsi miehelle tulevia seurauksia.
Lastensuojelun palavereissa miehen äiti oli yrittänyt mustamaalata minua lastensuojelun työntekijöille, väittäen, ettei puheisiini voi sitten ollenkaan uskoa ja, että minulla on jotain vikaa päässä. Tämä äiti oli ilmeisesti pelännyt minun olevan yhteyksissä lastensuojeluun lasten äidin puolta pitäen, vaikka todellisuudessa en ollut lastensuojeluun vielä ollut yhteyksissä ollenkaan.
.
Sitten lastensuojelu esitti, että lapsia ei voitu antaa kummankaan, ei miehen, eikä naisen luo ilman, että nainen, tai mies asuisi toisten läheisten aikuisten ihmisten, kuten vanhempiensa kanssa. Näin lapset päätyivät miehen ja tämän vanhempien hoitoon.
Miehelle annettiin lasten huoltajuus ja sen jälkeen entinen vaimo ei ole saanut päättää lastensa huoltajuusasioista. Mies ei ole pitänyt naiseen mitään yhteyttä, eivätkä mies, tai miehen vanhemmat neuvottele huoltajuusasiassa. Nainen on saanut tavata lapsiaan vain kahdesti kuukaudessa tunnin ajan valvotuissa olosuhteissa.
Sossut eivät ole suostuneet toimimaan ollenkaan yhteistyössä naisen kanssa, eikä naisella ole ollut mitään mahdollisuuksia vaikuttaa tilanteeseen.
.
Otin itse lopulta yhteyttä sossuihin ja pidin niille saarnan tästä tilanteesta ja kerroin niille saamistani tekstiviesteistä, mutta ne siellä selittivät asioista siinä rajoissa, kuin vaitiolovelvollisuus antoi saumaa ja ehkä vähän vaitiolovelvollisuutta rikkoenkin, että asiat on nyt tällä tavalla, eikä niille voi mitään ja puolustelivat vaan, että kunnon poika tämä tarinamme sankari kuitenkin on.
Näiden lastensuojelun työntekijöiden mukaan miehen äidin minusta palavereissa kertomat perättömät väitteet eivät olleet merkityksellisiä huoltajuusasian kanssa, eivätkä he siksi pitäneet näitä väitteitä ongelmallisina. Heidän mukaansa tällaiset väitteet olivat tavallisia huoltajuusasioissa. Omasta mielestäni taas sillä on merkitystä, jos lapset asuvat perättömiä väitteitä toisista ihmisistä esittävän henkilön kanssa.
Miehen tekstiviesteissään esittämien uhkausten osalta sossujen reaktio oli erikoinen. Tämä johtava lastensuojelun työntekijä teki heti alkuun sellaisen johtopäätöksen, että uhkaukset oli esittänyt miehen entinen vaimo ja, että vaimo oli uhannut lapsia ja miestä. Kun sitten selitin asian tälle henkilölle rautalangasta vääntäen, hän rauhoittui ja toppuutteli, että ei miehen esittämällä uhkauksella ollut enää merkitystä, koska uhkaus oli tapahtunut jo joitain kuukausia sitten. Hän neuvoi minua olemaan tekemättä asiasta lastensuojeluilmoitusta.
.
Mies ja tämän vanhemmat eivät ole olleet täysin rehellisiä lastensuojelun työntekijöille antamiensa tietojen suhteen... Kun mies lähti vaimonsa luota, hän oli ollut kahdeksan kuukautta sairaslomalla ja hänellä oli vielä kaksi kuukautta sairaslomaa jäljellä. Kaksi viikkoa ennen miehen lähtöä, oli lääkäri sanonut miehelle vaimon ollessa mukana lääkärissä, että mies ei tule vielä kahden kuukauden kuluttua olemaan työkunnossa ja, että sairasloman lähestyessä loppuaan miehellä olisi jälleen lääkärikäynti, jolloin hän saisi todennäköisesti useita kuukausia lisää sairaslomaa.
Kuitenkin, kun mies oli lähtenyt vaimonsa ja lastensa luota, niin heti alusta asti miehen äiti painotti lastensuojelun palavereissa, kuinka mies käy töissä ja on täysin kunnossa ja kyvykäs hoitamaan lapset. Tämä oli ollut heidän kantansa kaiken aikaa heti alusta asti. Mitään lääkärintodistuksia, tai todistuksia töissäkäynnistä ei miehen puolesta sossuille kuitenkaan ainakaan palavereihin toimitettu.
Itse kuulin puoli vuotta eron jälkeen miehen sukulaiselta, että mies oli ollut jossain erikoisvuorossa töissä(ilmeisesti äitinsä vaatimuksesta) pari kuukautta siten, ettei hänen tarvinnut tehdä normaalia kolmivuorotyötä, mutta hän oli parin kuukauden jälkeen taas kuulemma jäänyt sairauslomalle.
.
Toista lasta tutkittiin isältä mahdollisesti saadun perinnöllisen sairauden mahdollisuuden vuoksi, mutta lasten huoltajuuden mentyä isälle, ei vaimo ole saanut nähdä lasten potilastietoja, tai mitään lääkäripapereita, eikä kuulla lasten terveysasioista yhtään mitään pyynnöistään huolimatta.
Vaimo myös havaitsi lapsissa uusia mustelmia muutamalla tapaamisella ja ilmoitti asiasta sossuille. Sossut eivät kommentoineet asiaan yhtään mitään, eikä vaimon kommenteilla ole ollut merkitystä.
.
Mies ei yleensä itse ole ilmaantunut valvottuihin tapaamisiin, eikä ole ollut missään yhteyksissä vaimoonsa, vaan miehen vanhemmat tuovat lapset näihin tapaamisiin. Naiselle ei ole myöskään annettu mitään tietoja mieheen, tai lapsiin liittyen.
Kun mies on ollut yhteyksissä entisen vaimonsa kanssa, on hän väittänyt vaimon kärsivän ylivilkkaus ja keskittymishäiriö ADHD:sta ja esittänyt parisuhteen ongelmien johtuneen tästä vaimon ADHD:sta.
.
Tämä mies on sittemmin tutustunut uusiin naisiin esiintyen "luotettavana ja selkärankaisena yksinhuoltajaisänä" ja hänen sukulaisensa ovat kertoneet näille naisille kauhutarinaa miehen kamalasta exästä, tästä lasten äidistä.
.
Eräs sankarimme ja minun yhteinen kaveri totesi tapauksesta suurinpiirtein niin, että näillä asioilla ei ole mitään väliä, koska mikä tärkeintä, tämä sankari käy kuitenkin töissä.
Sankarin töissäkäyntikin on kuitenkin hieman hämärällä pohjalla, koska hän on tiettävästi varastanut työpaikaltaan tavaraa ainakin parin tonnin edestä. Esimies, Jumala ja poliisi ovat aina olleet tämän miehen suuria vihollisia.
.
Nämä tämän miehen lähellä olevat ihmiset ovat pääasiassa ummistaneet silmänsä sen suhteen, millainen tämä mies on todellisuudessa. Ihmiset uskovat hänen valheitaan, mutta eivät halua nähdä sitä, että hän valehtelee. Ne negatiiviset seikat, mitkä hänestä on yleisessä tiedossa, ihmiset pyrkivät selittämään jotenkin normaaleiksi. Porukka ei vaan halua uskoa, millainen tämä mies on todellisuudessa.
Naiset ovat saaneet mieskäsityksensä pääasiassa elokuvista ja elokuvissa siitä valehtelevasta miehestä kuoriutuu tarinan sankari ja täydellinen perheenisä. Elokuvissa hyvissä miehissä on aina myös jotain vikaa.
Tämä vaimo taisi jopa kuvitella, että miehen käyttäytyminen johtui jollain tavalla hänestä(siis vaimosta).
.
.
.
Tässä on tämän alunperin kesällä julkaisemani kirjoituksen kuvaamien tapahtumien jälkeen tapahtunut yhtä sun toista. Asioita on saatu parempaan suuntaan, mutta toisaalta minulle on selvinnyt yhtä sun toista tämän sankarin puuhasteluista.
Keskeinen syy siihen, miksi nainen ei ole saanut tavata lapsia muuten, kuin valvotuissa olosuhteissa, on ollu miehen "vilpitön pelko" siitä, että nainen surmaa lapset. Tämä pelko siis siitä huolimatta, että facebookissani ja puhelimessani on viestejä, joissa mies itse uhkaa surmata lapsensa. Erikoista on myös se, että siinä, kun lastensuojelussa oltiin sitä mieltä, että miehen tekemistä uhkauksista ei kannata tehdä lastensuojeluilmoitusta, lastensuojelu suhtautui kuitenkin vakavasti miehen pelkoon siitä, että äiti surmaisi lapset.
Kun lastensuojelu on katsonut, että lapset voisi antaa äidin luokse ilman valvontaa, on isä vastustanut asiaa. Isän perusteet ovat olleet tämä pelko lasten turvallisuuden puolesta ja isän kokemus siitä, että lasten äiti ei kykene keskittymään lasten kanssa niin hyvin, että voisi hoitaa lapsia ja, että äidillä olisi ADHD.
Asiasta oli kuitenkin oikeudenkäynti. Isä vaati oikeudessa, että nainen ei saisi jatkossakaan tavata lapsia muuten, kuin valvotuissa olosuhteissa, mutta oikeudessa päätettiin, että mitään perusteita isän vaatimukselle ei ole ja nyttemmin äiti on saanut olla lasten kanssa.
Valehtelua on tapahtunut enemmän, kuin tarpeeksi. Lastensuojelun papereista ja oikeuden papereista selviää, että mies on valehdellut mm. työssäkäynnistään. Mies oli väittänyt käyvänsä töissä sellaisena ajanjaksona, kun hän ei todellisuudessa puoleen vuoteen ollut töissä. Tämä ristiriita näkyy papereista, mutta sossut eivät ole tajunneet sitä. Mies ei tuona ajanjaksona koskaan saapunut valvottuihin tapaamisiin, kun nainen tapasi lapsia valvotuissa oloissa ja lapsia kuljettaneet miehen vanhemmat kertoivat naiselle, että mies ei ole päässyt tulemaan "koska on töissä".
.
Luulen, että tässä on kohdistumassa minuunkin jonkinlaista toimintaa. Annoin nimeni oikeuteen sen puolesta, että nainen on mielestäni kykeneväinen ottamaan lapset luokseen, niin nyt ilmeisesti ollut jotain juttua liikkeellä, että tyyliin tukisin näiden lasten murhatuksi joutumista.


Linkkejä muihin keskusteluihin aiheesta:

viewtopic.php?f=8&t=19924

viewtopic.php?f=9&t=18965

viewtopic.php?f=8&t=20670

http://foorumi.narsistienuhrientuki.fi/ ... f=19&t=517
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Noolan » 21.01.2018 17:32

Miksi vatvot jotain tällaista sotkua josta joku levittää yksipuolista tietoa pitkin nettiä?
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan
 
Viestit: 536
Liittynyt: 08.06.2014 12:44

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 21.01.2018 18:05

^Siis jos katsot, mikä nikki tästä aiheesta kirjoittanut, niin huomaat, että teksti on minun kirjoittama. Siis kirjoitus kertoo minun entisestä kaveristani.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2018 19:36

Miksi kirjoitat entisestä kaveristasi pitkin nettiä uudestaan ja uudestaan?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 14.02.2018 09:20

Mirri kirjoitti:Miksi kirjoitat entisestä kaveristasi pitkin nettiä uudestaan ja uudestaan?

Kirjoittelun syyn löytää kyllä kirjoituksesta. Oletko todella sitä mieltä, että tekstin henkilö on sellainen, että hän on ansainnut minun lojaaliuteni?
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 10.03.2018 14:35

Mulle iski tästä aiheesta vielä sellainen väläys mieleeni, mitä en ollut tuolloin viestiä kirjoittaessani ja uudistaessani ajatellut... Että kun miettii näitä asioita, mitä tämä sälli on valehdellut naisille, että hän on ollut kuusi vuotta naimisissa ja suhde on päättynyt, koska nainen on pettänyt häntä jne... niin jotenkin tulee mieleen, että onkohan tämä suhteen kulku sitten tämän vaimonsa kanssa ollut kovinkin pitkälti suunniteltu etukäteen... Että voiko olla niin, että tällä miehellä on ollut tällainen fantasia, jota hän on elänyt ja kertonut naisille ja, että hän on sitten suunnitellut tekevänsä tämän fantasian toteen tämän vaimonsa kanssa... On etukäteen suunnitellut, että menee vaimon kanssa naimisiin, tekee lapsia ja sitten jättää vaimon, jolloin hän saa luotua itselleen tämän fantasiansa mukaisen henkilöhistorian... Tämä nykyinen henkilöhistoria on siis yhteneväinen sen kanssa, mitä mies on aikaisemmin valehdellut naisille itsestään.
Todennäköistä on, että tästä eteenpäin mies kertoo lähinnä sellaista satua, että vaimo on ollut täysi hirviö... muilta osin aikaisempi satu onkin nykyään jo täyttä totta. Ja toisaalta mies onkin jo saanut lastensuojelun osin uskomaan ja aika pitkälti myös toteuttamaan myös tätä fantasiaa vaimon hirviömäisyydestä. Hän on onnistunut siis manipuloimaan myös viranomaiset tukemaan tätä fantasiamaailmaansa ja saamaan viranomaiset suojelemaan tätä fantasiaa ja rankaisemaan ihmisiä, jos he eivät suostu tämän fantasian mukaan elämään.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 13.03.2018 02:35

ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.03.2018 12:38

Yllä olevan voisi laittaa uutena otsikkona psykopatologia-osioon.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja trisse » 13.03.2018 14:15

Ilman vauvanhakkaajavoittajaa?
trisse
 

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 08.04.2018 06:59

Omien sanojensa mukaan tämä mies toimii tällä hetkellä työsuojeluvaltuutettuna eräässä isossa metallialan yrityksessä.

Edit. Poistettu nimimerkin Psywo ehdotuksesta tieto alueesta, jolla miehen työpaikka sijaitsee.
Viimeksi muokannut ritalin päivämäärä 10.01.2019 10:22, muokattu yhteensä 2 kertaa
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.04.2018 12:44

ritalin kirjoitti:Mulle iski tästä aiheesta vielä sellainen väläys mieleeni, mitä en ollut tuolloin viestiä kirjoittaessani ja uudistaessani ajatellut... Että kun miettii näitä asioita, mitä tämä sälli on valehdellut naisille, että hän on ollut kuusi vuotta naimisissa ja suhde on päättynyt, koska nainen on pettänyt häntä jne... niin jotenkin tulee mieleen, että onkohan tämä suhteen kulku sitten tämän vaimonsa kanssa ollut kovinkin pitkälti suunniteltu etukäteen...

Eiköhän kahden ihmisen välisen suhteen suunnitelmallisuus ole heidän välisensä asia.
Sinun osuutesi tuossa tarinassa on ollut olla jättämättä lastensuojeluilmoitus –päätöksesi. Pyörittelit päätöstä jättää ilmoitus ja kävit siitä vatuloimassa jopa lastensuojeluviranomaisten kanssa. Jos sinulla oli todisteet (esim. viestit puhelimessasi), miksi et vienyt niitä suoraan poliisille ja tehnyt ilmoitusta? Kaikenlainen väleihin sekaantuminen, kuten esim. henkilöiden puolustelu/mustamaalaaminen viranomaisille, on turhaa.
ritalin kirjoitti:Että voiko olla niin, että tällä miehellä on ollut tällainen fantasia, jota hän on elänyt ja kertonut naisille ja, että hän on sitten suunnitellut tekevänsä tämän fantasian toteen tämän vaimonsa kanssa... On etukäteen suunnitellut, että menee vaimon kanssa naimisiin, tekee lapsia ja sitten jättää vaimon, jolloin hän saa luotua itselleen tämän fantasiansa mukaisen henkilöhistorian... Tämä nykyinen henkilöhistoria on siis yhteneväinen sen kanssa, mitä mies on aikaisemmin valehdellut naisille itsestään.

Vaikka olisi ollutkin, ei sillä ole mitään merkitystä tässä vaiheessa eikä muutoinkaan. Jos joku ihminen on parisuhteessaan valehdellut toiselle osapuolelle, on tämä heidän välisensä asia. Ei voi sanoa muuta kuin että paska juttu.
ritalin kirjoitti:Todennäköistä on, että tästä eteenpäin mies kertoo lähinnä sellaista satua, että vaimo on ollut täysi hirviö... muilta osin aikaisempi satu onkin nykyään jo täyttä totta. Ja toisaalta mies onkin jo saanut lastensuojelun osin uskomaan ja aika pitkälti myös toteuttamaan myös tätä fantasiaa vaimon hirviömäisyydestä. Hän on onnistunut siis manipuloimaan myös viranomaiset tukemaan tätä fantasiamaailmaansa ja saamaan viranomaiset suojelemaan tätä fantasiaa ja rankaisemaan ihmisiä, jos he eivät suostu tämän fantasian mukaan elämään.

Tarinoilla ei ole merkitystä. Paitsi jos ne kohdistuvat viranomaistahoon ja jos lapset ovat vaarassa. Mikäli lapsia pahoinpidellään, tulee todisteet sellaisesta saattaa viranomaisten tietoon välittömästi.
Hilppa
 

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 10.04.2018 16:08

Hilppa kirjoitti:Eiköhän kahden ihmisen välisen suhteen suunnitelmallisuus ole heidän välisensä asia.
Sinun osuutesi tuossa tarinassa on ollut olla jättämättä lastensuojeluilmoitus –päätöksesi. Pyörittelit päätöstä jättää ilmoitus ja kävit siitä vatuloimassa jopa lastensuojeluviranomaisten kanssa. Jos sinulla oli todisteet (esim. viestit puhelimessasi), miksi et vienyt niitä suoraan poliisille ja tehnyt ilmoitusta? Kaikenlainen väleihin sekaantuminen, kuten esim. henkilöiden puolustelu/mustamaalaaminen viranomaisille, on turhaa.

No, minua kiellettiin tekemästä lastensuojeluilmoitusta näiden tekstiviestien pohjalta. Tämä miehen ex-vaimo ei halunnut. Silloin asiat oli myös aika hyvällä mallilla ja lapset vielä naisella. Sanoin naiselle, että mulla on viestit puhelimessa, jos hän haluaa puhua asiasta sossuille ja tarjouduin tekemään lastensuojeluilmoituksen, mutta ei maistunut.
Olin tekemässä ilmoitusta lopulta omin päin sillain viitisen kuukautta myöhemmin, mutta sossu neuvoi minua olemaan sitä tekemättä.

Silloin muutama viikko viimeisten uhkausviestien jälkeen oli tilanne, että vaimo uskoi saavansa miehen vielä takaisin ja oli puhellut miehelle jotain sen tyylisiä juttuja, että minä olen yrittänyt manipuloida naista tätä miestä vastaan. Tämänkään kuvion vuoksi en halunnut sekaantua asioihin, koska siinä oli olemassa mahdollisuus, että mies palaa takaisin naisen luokse ja he kiukuttelevat minulle sitten yhdessä.

Hilppa kirjoitti:Vaikka olisi ollutkin, ei sillä ole mitään merkitystä tässä vaiheessa eikä muutoinkaan. Jos joku ihminen on parisuhteessaan valehdellut toiselle osapuolelle, on tämä heidän välisensä asia. Ei voi sanoa muuta kuin että paska juttu.

Minä nyt pohdin miehen psykologiaa yleisellä tasolla ja eihän tässä nyt ollut kyse pelkästään miehen ja jonkun muun välisestä ihmissuhteesta, vaan myös miehen ja minun välisestä ihmissuhteesta, koska mieshän on valehdellut myös minulle vaikka mitä.

Hilppa kirjoitti:Tarinoilla ei ole merkitystä. Paitsi jos ne kohdistuvat viranomaistahoon ja jos lapset ovat vaarassa. Mikäli lapsia pahoinpidellään, tulee todisteet sellaisesta saattaa viranomaisten tietoon välittömästi.

Sehän on selvää, että tarinoitu on ja paljon lastensuojelun työntekijöille. Miehen äiti pyrki alusta asti luomaan sellaista tarinaa sossuille, että mies on viaton ja naiivi uhri, jota narsistinen nainen käytti hyväkseen ja tältä pohjalta myös sossut ovat toimineet.
Ilmoittamisvastuu pahoinpitelyistä olisi ollut miehen ex-vaimolla. Toisaalta hänelläkin oli tilanne, että se olisi ollut todennäköisesti sana-sanaa-vastaan-tilanne. Minä kuulin pahoinpitelyistä vasta, kun pari oli eronnut. Joskin olin kyllä nähnyt aika kovakouraista toimintaa.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 10.10.2018 22:09

Nyt minut on sitten kutsuttu sellaisiin juhliin, joihin kuulemma myös tämä tarinan mies on kutsuttu. En ole kohdannut tätä miestä nyt muutamaan vuoteen, enkä tiedä yhtään, mitä odottaa, jos kohtaan hänet noissa juhlissa. Viimeksi, kun olemme olleet yhteyksissä, on mies uhannut tappaa minut... Edessä voi olla pahimmassa tapauksessa todella aggressiivista käyttäytymistä.

Tämän huoltajuustaistelun osalta mulla ei ole nyt oikeastaan muuta päivitettävää, kuin että mies oli käynyt äitienpäivänä tähän exäänsä, lasten äitiin, käsiksi. Miehen äiti oli vaatinut, että nainen palauttaa lapset miehelle äitienpäivänä poikkeuksellisesti jo kello 16, kun 18 olisi ollut sopimuksen mukainen palauttamisaika. Syynä vaatimukseen oli ollut, että siellä oli kuulemma ollut koko suku juhlimassa äitienpäivää miehen vanhempien luona ja miehen äiti oli halunnut lapset mukaan. Tämä lasten äiti ei ollut siihen suostunut, koska hän halusi äitienpäivänä pitää lapsensa luonaan niin pitkään, kuin mahdollista. Miehen äiti ei ollut tätä missään vaiheessa hyväksynyt ja, kun nainen lopulta palautti lapset miehelle kello 18 illalla, niin mies kävi naiseen käsiksi sen jälkeen, kun nainen oli antanut lapset miehen äidin syliin... Paikalla oli myös naiselle kuskiksi lähtenyt mies ja nainen ja tämä mies tekivät tästä tapauksesta lastensuojeluilmoituksen, kun mies oli lasten nähden käynyt lasten äitiin käsiksi ja lastensuojeluilmoituksen seurauksena mies joutui kolmeksi kuukaudeksi lastensuojelun "seurantaan". Tätä viestiä kirjoitettaessa seuranta-aika on jo ohi ja kaikki jatkuu jälleen normaaliin malliin.

Tämän lasten äidin suhteen tilanne on ollut monimutkainen... Juttelin taannoin naisen miestuttavan kanssa ja tuo mies kertoi, että nainen on edelleenkin aika ajoin haikaillut tämän lasten isän perään. Tuntuu siltä, että nainen ei nyt millään pääse kokonaan yli tästä miehestä.
Ehdottelin naiselle, että jos hän haluaa jollain tavalla parantaa asemaansa lasten huoltajuuden suhteen, niin hänen täytyisi ottaa esiin tätä vieraannuttamisasiaa... Tähän nainen ei suostunut. Ei kuulemma halua pilata välejään mieheen tämän enempää...
Toisaalta taas nainen on vaatinut minua tämän vuoden tammikuussa ja kesäkuussa tekemään miehestä perättömän lastensuojeluilmoituksen, eli nainen haluaisi kyllä uhrata minut tässä hommassa, mutta ei suostu siihen, että edetään asiassa järkevästi ja saadaan naisen asemia huoltajuuden osalta parannettua, jolloin naisen välit mieheen heikkenisivät...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 03.01.2019 06:22

Tuosta kohtaamisesta siellä juhlissa ei jäänyt paljoa jälkipolville kerrottavaa... Miehellä oli siellä lapset mukana ja hän oli kaiken aikaa lasten kanssa sivummalla, eikä tullut juttelemaan kanssani, enkä minäkään jutellut hänelle...

Tästä miehen ex-vaimosta on sanottava, että on tyypillisen ärsyttäväntyyppinen persoonallisuushäiriöisen miehen naisystävä. Naisen puheissa tämä mies on vuonna 2018 ollut maailman paras mies ja kaikki ikävät asiat ovat jo päässeet unohtumaan ja tulleet selitetyksi miehen kannalta parhain päin. Viime keväänä lähettelin naiselle hyvin osuvaa materiaalia psykopatiasta ja sosiopatiasta... asiantuntijoiden kirjoituksia ja youtube-videoita... eihän tämä ämmä niitä edes katsonut... Ei halua, ei kiinnosta, miehessä ei ole mitään vikaa... Nainen haluaa nyt vaan roikkua tässä miehessä ja maanitella ja kikkailla miestä takaisin itselleen...
Mies vieraannuttaa lapsia naisesta ja nainen samaan aikaan vaan itkee miehen perään... uskomatonta...

Tällä miehellä oli ilmeisesti ollut jälleen feikkityttöystävä menossa. Tällä kertaa tilanne oli ollut sellainen, että myös miehen äiti oli levittänyt paskaa siitä, että mies seurustelee ja on löytänyt uuden onnen. Mitään naista ei sitten kuitenkaan oikeasti ollut ollut.
Miehellä oli myös aikaisemmin tuossa pari feikkityttöystävää. Ensimmäinen oli samanniminen, kuin siskoni. Tämä oli ilmeisesti jonkinlainen vastasiirtoprojektiosydeemi, koska yhden ex-tyttöystäväni lempinimi oli sama, kuin tämän miehen siskon nimi. Hänen täytyi sitten kostaa se ja projisoida samalla oma valehtelunsa ja feikkityttöystävätouhunsa minuun siihen tyyliin, että hän esitti tällä, että minun muijakaveri olisi myös ollut feikki ja, että olisin kiusallani nimennyt sen hänen siskonsa mukaan, niin hän sitten kosti ja nimesi oman feikkityttöystävänsä minun siskoni mukaan.
Jälkimmäinen näistä miehen feikkityttöystävistä oli sitten ollut mukamas sama nainen, jonka kanssa miehen ex-vaimon ex-avomies petti tätä ex-vaimoa. Eli hän yritti tällaisella kikkailulla provosoida ex-vaimoaan. Muija sentään tajusi homman heti ja nauroi koko touhulle...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.01.2019 08:33

Aikamoista suhdesoppaa sekoittelet.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 03.01.2019 11:15

^Pyrin pysyttelemään taka-alalla ja olen pikkuhiljaa taas päättyneen vuoden aikana irtaantunut koko kuviosta. Harmi vaan, että tuo miehen ex on alkanut sekoilemaan ja kuvittelee, että mies palaa vielä hänen luokseen ja, että he voivat vielä olla perhe yhdessä. Mies on tapaamisissa naisen kurkussa kiinni ja nainen haluaa miehen takas...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Psywo » 04.01.2019 01:09

Kannattaakohan kertoa noin tarkkaan asioista, jos totta ovat. Lisäksi kun tuolla on mainittu työpaikoista lähtien kaikki, niin vääräkin ihminen voi tulla jollekin mieleen.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 04.01.2019 08:10

^Olen miettinyt tuota asiaa kyllä. En usko, että kyseistä henkilöä kukaan täältä tunnistaa... En myöskään usko, että kukaan henkilön tunteva kävisi tällä foorumilla... Tässä on lisäksi sekin, että edes miehen lähellä olevista monikaan ei tiedä näitä asioita, joita tässä olen kirjoittanut. Miehen lähipiiri uskoo pääasiassa, että mies on maailman tunnollisin ihminen, elämän kaltoinkohtelema uhri ja erinomainen isä... Väitän, että edes miehen ex-vaimo ei tunnistaisi miestä tuosta kirjoituksesta, koska hän haluaa sulkea silmänsä monilta asioilta.
En myöskään usko, että tässä olisi riskiä sen suhteen, että joku luulisi kirjoituksen henkilöä joksikin toiseksi...

Ainoa mahdollisuus ehkä on, että joku miehen etäisesti tietävä alkaisi epäilemään yhteyttä kirjoituksen henkilön ja tietämänsä henkilön välillä. Mutta tämän miehen piireissä ei ole kyllä sellaisia henkilöitä, jotka lukisivat tätä palstaa...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja Psywo » 04.01.2019 12:30

No sinuna en kirjoittelisi noin tarkkaan ja luottaisi noin sinisilmäisesti, ettei kukaan tunnista. Voisit pyyhkiä edes tuon paikkakunta ym. viestin pois.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: Vauvanhakkaajavoittaja Extended

ViestiKirjoittaja ritalin » 05.01.2019 02:07

^Ainoa, mistä mielestäni kukaan voi alkaa epäilemään mitään, on paikkakunta/työpaikka -tieto. Aloitusviestissä en usko olevan mitään sellaista, mistä mies tunnistettaisiin... Ainoastaan mies itse ja minä tiedetään kaikki tuo, mitä aloitusviestissä kerron. Eri ihmiset tietää eri asioita, mutta ei kaikkea. En siis usko, että edes miehen ex-vaimo tunnistaisi miestä tästä kirjoituksesta...
Miehen tuntevilla ihmisillä on vaan niin erilaiset käsitykset asioista ja tästä miehestä, että eivät voisi mitenkään tunnistaa miestä tuosta tekstistä...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron