Kirjoittaja Mirri » 18.11.2017 13:30
Kyllä noin on, että se viiden euron käsittelykulu paperilaskusta, jossa ilmoitetaan velkaa olevan nolla euroa, on perusteeton. Ja hyvin todennäköisesti myös Suomen kuluttajansuojalain vastainen. Lisäksi vielä se, että käsittelykulu on yllättäen noussut neljästä viiteen euroon.
Hyvä, että kysyit sieltä korjaamostakin; senkin on tärkeä tietää, että käyttämällään luottofirmalla on outoja rahastuskeinoja. Toki rahastamista yrittävä luottofirma voi lätkäistä lisää laskuja edellisten perusteettomien jäädessä maksamatta, mutta se peruu ne viimeistään siinä vaiheessa, kun esimerkiksi Kuluttajavirasto kiinnittää asiaan huomiota. Tai voi olla että riittää sekin, että korjaamoasiakas kiinnittää asiaan huomiota ja uhkaa vaikka asiakkuudesta luopumisella, jos moinen rahastus ei lopu.
Sähköpostikirjeenvaihdossa kannattaa 'uhata' Suomen kuluttajaviranomaisilla, ja kannattaa myös selkeästi vaatia vastauksia omiin kysymyksiin. Ne omatkin sähköpostit ovat Kuluttajavirastolle dokumenttiaineistoa. Rahoituslaitos tekee ison virheen pelkästään jo siinä, ettei suostu selittämään asiakkaalle mistä se viiden euron kustannus syntyy.